Automatisch tabel met lijnen (lijn 0 t/m 9 enz.)

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Automatisch tabel met lijnen (lijn 0 t/m 9 enz.)

Bericht door Roelof88 »

Is er behoefte aan (ter verbetering van de zoekfunctie) automatisch tabellen waarin alle huidige lijnen met een bepaald lijnnummer staan?

Ik heb gisteren op mijn kladblok al wat getest: [wiki]Gebruiker:Roelof88/Kladblok[/wiki] (er zitten nog wat foutjes in)

Omdat deze pagina nogal traag laadt wil ik dit opsplitsen, bijvoorbeeld: [wiki]Gebruiker:Roelof88/Lijn 0 t/m 9[/wiki].

Deze tabellen worden overigens opgebouwd aan de hand van de gegevens uit de infoboxen en de categorieën en zijn dus onderhoudsvrij.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Automatisch tabel met lijnen (lijn 0 t/m 9 enz.)

Bericht door Zugführer »

Dat ziet er mooi uit!
Als je nu op dezelfde manier ook nog tabellen per concessie kan maken lijkt me dat een grote verbetering van het zoeken naar bepaalde lijnen op de wiki, waar we het laatst in het topic "Hofodpagina" over hadden.
Op de hoofdpagina twee links "zoeken op lijnnummer" en "zoeken op concessie" en klaar ben je :D
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Automatisch tabel met lijnen (lijn 0 t/m 9 enz.)

Bericht door Roelof88 »

Tabellen per concessie hebben we natuurlijk al. Zo'n automatisch tabel zou wel mooi zijn voor op de concessiepagina's (dan zijn ze immers onderhoudsvrij en sorteerbaar), alleen ontbreekt dan een (verborgen) parameter route= in de infobox (en mogelijk ook stad=, bijvoorbeeld stad=Groningen).

Voorbeeld: voor Lijn 2 Groningen Station Noord - De Punt Busstation zou dit dan zijn:

Code: Selecteer alles

route=Station Noord - Korrewegwijk - Centrum - Centraal Station - Eelderwolde - Paterswolde - Eelde - De Punt
Doe je dit bij alle huidige lijnen, dan hoef je nooit meer iets aan de tabel aan te passen op de concessiepagina's (zelfs als je een buslijnpagina hernoemd wordt de link automatisch aangepast), omdat een dpl tabel (dynamicpagelist) de info uit de infobox + categorie pakt. Het zou dan zelfs mogelijk zijn om tabellen met de lijnen per provincie te maken. Alleen is dit veel werk om te realiseren en lijnen waarvan nog geen pagina op de wiki bestaat worden niet weergegeven.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Automatisch tabel met lijnen (lijn 0 t/m 9 enz.)

Bericht door Zugführer »

Ah, op die manier. Ik was me net al aan het verbazen over het feit dat op alle concessiepagina's een handmatige tabel staat en vroeg me af waarom het geen automatische kon zijn.
Los daarvan mis ik nog steeds ergens op de wiki een duidelijk lijstje met alle huidige concessies om op die manier op concessie te kunnen zoeken. Misschien bestaat het wel, maar ik kan het niet vinden.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Automatisch tabel met lijnen (lijn 0 t/m 9 enz.)

Bericht door Roelof88 »

Een lijst met huidige concessies heb ik gisteren gemaakt in de [wiki]Categorie:Concessie[/wiki].
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten