Korte Wiki vragen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Nee, maar ik ben dan ook allergisch voor lusroutes die niet als lus vermeld worden. Je zou daar in Hoogvliet prima rsUrmr kunnen gebruiken en dan hele bolletjes bij de haltes waar beide varianten stoppen kunnen gebruiken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte Wiki vragen
Dat is op zich wel een optie, maar dan wil ik eigenlijk een rsUrmr met het pijltje naar links, zodat de belangrijkste route aan de linkerkant komt te staan.
Zou iemand die kunnen maken?
Wat vind je dan van de lijnen 61, 62 en 64 vanaf Hoogvliet? Bij die lijnen wordt geen enkele halte twee keer bediend (uitgezonderd het metrostation), dus dan zou bij een lus aan de rechterkant alleen maar een doorgetrokken lijn staan.
Zou iemand die kunnen maken?
Wat vind je dan van de lijnen 61, 62 en 64 vanaf Hoogvliet? Bij die lijnen wordt geen enkele halte twee keer bediend (uitgezonderd het metrostation), dus dan zou bij een lus aan de rechterkant alleen maar een doorgetrokken lijn staan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte Wiki vragen
Ook daar zou ik persoonlijk een lusje van maken. Je kunt ook nog overwegen om de haltes tot het logische eindpunt in de wijk links te zetten en de andere helft rechts. In dit geval wordt de tegengestelde richting niet door een andere lijn gereden zo te zien, maar zeker dan zijn lusjes handig (ook al is maar één halte dubbel) omdat je bij de tegengestelde lijn gewoon de halve haltebolletjes kunt omdraaien. Vergelijk bijvoorbeeld lijn 4 en lijn 5.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Haltes tot het logische eindpunt links en de rest rechts doe ik zelf ook altijd. Waarbij de bestemming uit de paginanaam meestal het logische eindpunt kan zijn.
Zal vanavond wel even een rsUlmr maken, da's vrij simpel (SVG downloaden en het pijltje spiegelen).
Zal vanavond wel even een rsUlmr maken, da's vrij simpel (SVG downloaden en het pijltje spiegelen).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte Wiki vragen
Top.
Als dat gebeurd is, zal ik de lijnen 61 t/m 64 even aanpassen.
(Bij lijn 65 had ik al wel een bochtje gebruikt en lijn 79 heeft op 1 halte na heen en terug dezelfde route.)
Als dat gebeurd is, zal ik de lijnen 61 t/m 64 even aanpassen.
(Bij lijn 65 had ik al wel een bochtje gebruikt en lijn 79 heeft op 1 halte na heen en terug dezelfde route.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Alstu: https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Best ... rsUlmr.svg
Hij staat nu nog even niet in het overzicht, dat komt nog wel een keer.
Hij staat nu nog even niet in het overzicht, dat komt nog wel een keer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Vanwaar is de pagina "Spoorlijn Groningen - Weiwerd" eigenlijk verwijderd? Was zo te zien gewoon een pagina met inhoud, alleen zaten er wat rare symbolen voor de aftakkingen in waar we tegenwoordig mooiere voor hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9177
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Oeps, ik had de pagina zelf verwijderd in plaats van de doorverwijspagina.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Sowieso snap ik die manie om doorverwijspagina's te verwijderen niet zo. Die dingen hebben gewoon een nuttige functie (ze zitten niet voor niets in de MediaWiki-software), zoals het laten verwijzen van een alternatieve benaming ergens van naar het hoofdartikel. Daar zag ik er vandaag ook nog wel een heel stel van verdwijnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9177
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Nouja, in het geval van bijnamen van spoorlijnen ben ik het met je eens. Maar bijvoorbeeld bij de hernoeming van Utrecht AZU heb je destijds niet de doorverwijzingen aangepast op alle onderliggende haltepagina's dat betekent dat deze uiteindelijk niet terecht komen in de geschiedenisoverzichten. Over de spoorlijnen gesproken daar mag wel eens wat onderhoud aan gepleegd worden, zoals bijvoorbeeld een eenduidige naam. Daarnaast missen nog steeds heel veel afbeeldingen in de routestrips.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Ik heb het ook niet over de doorverwijzigingen op haltenamen, waarbij het overigens ook wel een gigantische hoeveelheid werk gaat worden hoe groter de hoeveelheid buslijnen op de wiki wordt. Daar zijn juist die doorverwijzigingspagina's ideaal. Ook voor de geschiedenisoverzichten: daar kan je dan juist onderscheid tussen voor- en na de naamswijziging maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9177
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Wat is daar nu het voordeel van? Dan moet je dus weer twee lijsten gaan aanpassen en uiteindelijk raakt alles enorm versplintert op de wiki.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Nee je hoeft juist niet twee lijsten aan te passen: de lijst uit het verleden is dan juist statisch. Al werkt dat niet echt met lijnen die over de hernoeming heen blijven bestaan realiseer ik me nu.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9177
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Ja dat klinkt leuk een statische lijst met een dpl maar dan moet iedereen in de toekomst wel de juiste namen bij voormalige lijnen blijven gebruiken. Uit de praktijk blijkt dat dat niet altijd even consequent wordt gedaan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Korte Wiki vragen
Ik kwam in de routestrip van lijn 617 van/naar Obdam een ontbrekend stukje tegen die waarschijnlijk verloren is gegaan sinds de crash (rlrNrlr.svg). Weet iemand hoe deze eruit heeft gezien en of er een alternatief voor is?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Aan de code (en de tekst op de pagina) te zien een N-bocht tussen twee doorgaande streepjes. Daar heb ik een nieuwe voor gemaakt die je hier in gebruik ziet. Als je er een pijltje in wilt geef maar een gil dat is zo gemaakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte Wiki vragen
Bedankt . Heb hem voor nu even zonder pijl alvast erin gezet. Als je er een pijl naar links in kan zetten zou dat top zijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Excuus voor het ongemak De versie met pijl bestond al, had ik even eerder al gemaakt: https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Best ... rsNlmr.svg
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte Wiki vragen
Ik heb de routestrips die je hebt aangemaakt in de lijst op de pagina Help:Routestrips gezet.
Nu je toch zo goed bezig bent: zou je ook nog rskUmr kunnen aanmaken, de speciale U-bocht aan de onderkant zonder pijl? Dat is de enige die nog mist en precies degene die ik nodig heb. (Ik heb hem alvast in de lijst gezet, zodat hij daar automatisch in verschijnt als het bestand wordt aangemaakt.)
Nu je toch zo goed bezig bent: zou je ook nog rskUmr kunnen aanmaken, de speciale U-bocht aan de onderkant zonder pijl? Dat is de enige die nog mist en precies degene die ik nodig heb. (Ik heb hem alvast in de lijst gezet, zodat hij daar automatisch in verschijnt als het bestand wordt aangemaakt.)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Ik zag 'm staan nadat ik een notificatie van jouw bewerking binnen kreeg, dus gelijk maar aangemaakt
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9177
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Net aangemaakt door Daniel zag ik.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Tja er zijn weer genoeg gedrochten van lijnen in de nieuwe dienstregelingen (lijn 7 in Dordrecht voor de verandering weer, en wat te denken van de eindpuntsituatie op lijn 2 daar)... En als ik dan toch bezig ben zijn wat varianten een kleine moeite.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9177
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Waarom hebben in Drechtsteden die stadslijnen allemaal zulke lijnvoeringen...?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39214
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte Wiki vragen
Tja, lijn 7 is nu een combi van wat voorheen drie lijnen waren en dat zie je ook wel terug. In de Arriva-tijd was 'ie eerst ook zo complex en juist daarom later opgesplitst (Er bestaat nog een pagina uit 2007 met drie routestrips omdat de situatie toen onmogelijk in één strip paste)
En wat het nieuwe eindpunt centrum betreft (dat treft lijn 2 en 7), da's een verhaal apart: de halte Dokweg bestaat nu al, die ligt in één richting aan de Weeskinderendijk Beneden en in de andere richting aan de Laan der VN. Qbuzz heeft bedacht dat het handig is om een halte bij de ingang van de stalling toe te voegen (ook tbv aflossen) en die nieuwe halte heet Laan der Verenigde Naties, maar ligt praktisch gezien recht tegenover de halte Dokweg aan de Weeskinderendijk.
Daardoor krijg je dus nu de situatie dat lijn 2 's avonds eindigt bij halte Dokweg en begint bij Laan der VN (om daarna nog de reeds bestaande halte Dokweg aan te doen) in de dienstregelingen.
Op de routekaartjes voor de gewijzigde lijnen hadden ze het handiger gedaan (halte Laan der VN voor het complete haltepaar op de Weeskinderendijk Beneden, Dokweg blijft als eenrichtingshalte), maar in de dienstregeling staat het zoals hierboven beschreven.
Lijn 1 in Gorinchem was ook zo'n leuke uitdaging, want tja, hoe zet je een lusje dat altijd in dezelfde richting gemaakt wordt in de routestrip van een ringlijn die om en om de ene en de andere kant op rijdt. Maargoed, die is ook gelukt uiteindelijk.
En wat het nieuwe eindpunt centrum betreft (dat treft lijn 2 en 7), da's een verhaal apart: de halte Dokweg bestaat nu al, die ligt in één richting aan de Weeskinderendijk Beneden en in de andere richting aan de Laan der VN. Qbuzz heeft bedacht dat het handig is om een halte bij de ingang van de stalling toe te voegen (ook tbv aflossen) en die nieuwe halte heet Laan der Verenigde Naties, maar ligt praktisch gezien recht tegenover de halte Dokweg aan de Weeskinderendijk.
Daardoor krijg je dus nu de situatie dat lijn 2 's avonds eindigt bij halte Dokweg en begint bij Laan der VN (om daarna nog de reeds bestaande halte Dokweg aan te doen) in de dienstregelingen.
Op de routekaartjes voor de gewijzigde lijnen hadden ze het handiger gedaan (halte Laan der VN voor het complete haltepaar op de Weeskinderendijk Beneden, Dokweg blijft als eenrichtingshalte), maar in de dienstregeling staat het zoals hierboven beschreven.
Lijn 1 in Gorinchem was ook zo'n leuke uitdaging, want tja, hoe zet je een lusje dat altijd in dezelfde richting gemaakt wordt in de routestrip van een ringlijn die om en om de ene en de andere kant op rijdt. Maargoed, die is ook gelukt uiteindelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten