Korte Wiki vragen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Milco »

Je kan hem inderdaad het beste leegmaken en in de categorie Verwijderen zetten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daelea »

Thanks! :-)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Milco schreef: za 16 jan 2021, 16:21 Je kan hem inderdaad het beste leegmaken en in de categorie Verwijderen zetten.
We hebben ook een Categorie:Voormalige vervoerbewijzen
Kan die pagina niet behouden blijven en in die categorie geplaatst worden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daelea »

Vind ik ook prima. Wordt hij dan ook niet meer getoond bij huidige lijnen, zonder handmatige aanpassingen?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Milco »

Voor zover ik weet niet, je zou het kunnen proberen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef: za 16 jan 2021, 17:05 We hebben ook een Categorie:Voormalige vervoerbewijzen
Kan die pagina niet behouden blijven en in die categorie geplaatst worden?
Die categorie stamt nog uit de tijd dat we überhaupt nog niet aan tariefintegratie op de wiki deden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Maar gaan we dan nog iets met die categorie doen?
We zouden dus alle oude kaartsoorten in die categorie kunnen zetten, alleen moet er dan nog wel iets gebeuren zodat de oude kaartsoorten ook in die categorie komen als ze op "Voormalig" worden gezet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door TLP »

Ik weet nog steeds niet wat regenmakers plan is met betrekking tot het implementeren van infoboxen/overzichten van voormalige vervoerbewijzen en hoe hij dat wil gaan categoriseren.
Echter, zelfs als de pagina's verwijderd worden kunnen de beheerders ze later terugplaatsen. Ik weet alleen niet hoe gemakkelijk de pagina's voor de beheerders terug te vinden zijn in het overzicht met verwijderde pagina's.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Deze discussie blijft maar terugkomen, als jullie graag willen dat ik binnenkort infrastructuur ga opzetten om de voormalige abonnementen en kaartsoorten dan kan ik daar wel kijken. Maar wat moet er op die pagina blijven staan, de prijzen zijn immers niet meer zo relevant lijkt me.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door TLP »

Voormalige prijzen zijn bij het behouden van tariefinformatie wat mij betreft één van de meest interessante dingen. We hebben volgens mij ook niet voor niets overzichten van voormalige OV-chipkaarttarieven per concessie.
Voor kaartsoorten en abonnementen met een complexere tariefstructuur (bijvoorbeeld door het bestaan van meerdere sterwaarden en/of leeftijdscategorieën) zou daar iets in de tabel op verzonnen worden. Maar onmogelijk om dat door te voeren is het niet, want de pagina's zijn sinds 2019 wel elk jaar bijgewerkt.
De eventuele geschiedenis van de kaartsoorten is wel een dingetje. Halverwege vorig jaar heb ik onder andere een aantal abonnementsprijzen in Amstelland-Meerlanden bijgewerkt, maar geen idee of die wijzigingen ook daadwerkelijk halverwege vorig jaar zijn doorgevoerd. umbusko heeft bij de kaartsoorten in de concessie Limburg echter wel een kopje geschiedenis toegevoegd.
Laatst gewijzigd door TLP op za 16 jan 2021, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door umbusko »

Er zijn ongetwijfeld ook mensen die voor zoiets belangstelling hebben, de prijsontwikkeling door de jaren heen. Waarom bewaren we anders ook de oude kilometertarieven?

Gerelateerd, ik zat te kijken of ik ook tariefinformatie toe kan voegen bij de (regionale) treinen. Verschillende regionale vervoersbewijzen zijn immers ook geldig in de trein. Maar het huidige sjabloon werkt daar niet helemaal voor, want "wagenverkoop" is in de trein natuurlijk niet van toepassing. (Op sommige Duitse en Belgische treinen na.) Misschien moeten we de mogelijkheid maken om kaartsoorten toe te voegen aan een categorie "voorverkoop trein" en abonnementen aan "abonnement trein"?

Sowieso, stel dat we het tariefsjabloon zouden willen uitbreiden naar alle treinen. (Willen we dat?) Voor de bussen is het systeem nu om bepaalde categorieën met nottypekaart uit te sluiten en dat is nog redelijk te doen, omdat de concessies een beperkte grootte hebben. Voor de trein lijkt het me veel handiger om bepaalde categorieën juist toe te kunnen voegen. Het Euregioticket is bij NS bijvoorbeeld alleen geldig in de 800, 2900 en 3900. Dan zouden alle andere NS-treinen dus een nottypekaartX=euregio moeten krijgen. En zo door voor ieder regionaal kaartje. Dat wordt heel snel heel veel gedoe, vrees ik. Maar ik weet niet goed of het technisch mogelijk is om het sjabloon andersom in te richten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

umbusko schreef: za 16 jan 2021, 20:45Gerelateerd, ik zat te kijken of ik ook tariefinformatie toe kan voegen bij de (regionale) treinen. Verschillende regionale vervoersbewijzen zijn immers ook geldig in de trein. Maar het huidige sjabloon werkt daar niet helemaal voor, want "wagenverkoop" is in de trein natuurlijk niet van toepassing. (Op sommige Duitse en Belgische treinen na.) Misschien moeten we de mogelijkheid maken om kaartsoorten toe te voegen aan een categorie "voorverkoop trein" en abonnementen aan "abonnement trein"?
Abonnementen koppelen aan de trein gaat met de huidige sjabloonstructuur al prima, dat heb ik bijvoorbeeld gedaan voor de MerwedeLingelijn (zie bv. hier. Op dezelfde manier zou voorverkoop ook moeten werken.
Maar het kopje wagenverkoop zou je dan idealiter uit willen zetten inderdaad. En de landelijke treinproducten heb ik er nu nog niet aan toegevoegd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door umbusko »

Oké, regionale abonnementen lukken inderdaad al. Maar de losse kaartjes nog niet. De Dal Dagkaart Zuid-Limburg Trein en Bus bijvoorbeeld kan ik niet een voorverkoop=ja meegeven, want dan komt hij bij alle bussen ook onder voorverkoop te staan. En daar moet hij juist bij de wagenverkoop. ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Ik heb voor dat soort dubbelende kaartjes ook wel eens twee verschillende kaartsoortpagina's aangemaakt, zie deze en deze bijvoorbeeld. Daar wilde ik de kaartsoort zowel onder wagenverkoop als voorverkoop hebben namelijk, gezien je 'm op beide manieren kunt aanschaffen.

Op dezelfde manier zou je in jouw situatie de trein en bus kunnen scheiden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Lijkt met dat het met wat sleutelen aan het sjabloon slimmer moet kunnen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
WSM
Berichten: 1401
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door WSM »

Hoe kan ik mijn eigen foto's verwijderen van de wiki?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef: za 16 jan 2021, 20:32 Deze discussie blijft maar terugkomen, als jullie graag willen dat ik we binnenkort infrastructuur ga gaan opzetten om de voormalige abonnementen en kaartsoorten dan kan ik kunnen we daar wel kijken.
Fixed that for you. Jullie zijn immers met twee Wikibeheerders. :)
WSM schreef: zo 17 jan 2021, 09:54 Hoe kan ik mijn eigen foto's verwijderen van de wiki?
Als gewone gebruiker kun je niets verwijderen van de Wiki.
Je kunt wel je foto's in de Categorie:Verwijderen zetten, zodat Milco of Regenmaker ze op termijn verwijdert.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door regenmaker »

Meltrain schreef: do 14 jan 2021, 17:06
regenmaker schreef: wo 06 jan 2021, 17:19
umbusko schreef: wo 06 jan 2021, 12:58 Als ik de pagina Frankfurt (M) Flughafen Fernbf/Bediening probeer te bereiken, krijg ik een 502 Bad Gateway. Waar komt dat door? In ieder geval, mocht iemand hem kunnen bereiken, die moet worden hernoemd in Frankfurt (M) Flughafen Fernbf/Bediening (Nederland).

Als ik de pagina Frankfurt (M) Hbf/Bediening (Nederland) probeer te bereiken, krijg ik trouwens ook een 502 Bad Gateway.
Komt omdat er te veel DPLs met te veel zoekresultaten op een pagina worden gebruikt. Sowieso moet dat stationbedieningssysteem eens op de schop, want bruikbaarder wordt het er niet op.
Regenmaker, zou je dit bericht kunnen toelichten?
Kan ik wel. Elk jaar komt er op de bedieningspagina's een nieuwe DPL bij voor dat specifieke dienstregelingsjaar. Op een gegeven moment als er te veel zoekresultaten op een pagina zijn met te veel DPLs dan kan de site dat niet meer aan en krijg je een error als je de pagina wilt bezoeken daarom is het stationbedieningssysteem zoals die nu wordt gehanteerd onhoudbaar op termijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door TLP »

Meltrain schreef: zo 17 jan 2021, 10:56
regenmaker schreef: za 16 jan 2021, 20:32 Deze discussie blijft maar terugkomen, als jullie graag willen dat ik we binnenkort infrastructuur ga gaan opzetten om de voormalige abonnementen en kaartsoorten dan kan ik kunnen we daar wel kijken.
Fixed that for you. Jullie zijn immers met twee Wikibeheerders. :)
Maar volgens mij is regenmaker wel de enige wikibeheerder met (vergaande) programmeerkennis, dus zo gek dat hij alleen over zichzelf sprak vind ik het niet. ;)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Milco »

Eens inderdaad, hoewel ik wikibeheerder ben, heb ik niet zo heel veel verstand van de technische zaken. Het lukt soms wel, tot op zekere hoogte. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Is er een sjabloon voor voormalige Duitse stations? Duisburg-Bissingheim en Duisburg-Entenfang zijn immers al ruim een jaar gesloten, maar staan nog op "huidig".
Zwankendamme heeft "GesBStation", maar bestaat zoiets ook voor Duitse stations?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door umbusko »

Voor Duitse stations wordt ook GesBStationInfo gebruikt, als ik zo eens rondkijk. Of dan toch minstens bij Vetschau en Breinig. De B zal wel voor buitenland staan, en niet voor België.

Verder heb ik aan de pagina Studentenreisproduct een infobox toegevoegd zodat het bij de tariefinformatie verschijnt onder abonnementen. Gevolg daarvan is dat het nu misschien ook bij enkele nachtlijnen, Flexlijnen en andere speciale lijnen verschijnt waar het niet geldig is. Ik heb daar geen volledig overzicht van, dus als iedereen even zijn eigen concessie hierop wil nakijken zou dat fijn zijn! :)
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door TLP »

umbusko schreef: zo 31 jan 2021, 14:54 Voor Duitse stations wordt ook GesBStationInfo gebruikt, als ik zo eens rondkijk. Of dan toch minstens bij Vetschau en Breinig. De B zal wel voor buitenland staan, en niet voor België.
Lijkt inderdaad het geval te zijn. In de infoboxen op beide genoemde pagina's is namelijk een parameter |land=Duitsland.
Verder heb ik aan de pagina Studentenreisproduct een infobox toegevoegd zodat het bij de tariefinformatie verschijnt onder abonnementen. Gevolg daarvan is dat het nu misschien ook bij enkele nachtlijnen, Flexlijnen en andere speciale lijnen verschijnt waar het niet geldig is. Ik heb daar geen volledig overzicht van, dus als iedereen even zijn eigen concessie hierop wil nakijken zou dat fijn zijn! :)
Om dat te kunnen realiseren heb ik een parameter |type1=studentenreisproduct toegevoegd, als iemand anders een betere naam voor deze parameter heeft pas maar aan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Daniel »

Ik heb nu ook type2=niet nacht toegevoegd, dat is de algemene parameter die gebruikt wordt voor nachtlijnen waar de reguliere vervoerbewijzen van overdag niet geldig zijn. Die wordt o.a. ook gebruikt bij het landelijk geldige netabonnement, dus dat zou in alle concessies goed moeten gaan.

Een parameter toevoegen die nog niet gebruikt wordt is natuurlijk niet altijd handig, want dan moet je alle lijnpagina's in een concessie bijwerken (of wikibot aan het werk laten zetten).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: zo 31 jan 2021, 16:31 Ik heb nu ook type2=niet nacht toegevoegd, dat is de algemene parameter die gebruikt wordt voor nachtlijnen waar de reguliere vervoerbewijzen van overdag niet geldig zijn.
Volgens mij hadden we daar juist BTM Overdag voor.
In elk geval heb ik die nu ook maar toegevoegd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten