Tariefintegratie op de wiki

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Tariefintegratie op de wiki

Bericht door TLP »

Aangezien ik bij het bijwerken van de tarieven in Waterland stuitte op een melding over de Tranzer-app heb ik eens de proef op de som genomen en het een en ander in die app uitgeprobeerd. Wat handleidingen en informatieve artikels verder heb ik vervolgens geprobeerd om voor alle busconcessies waarop de Tranzer-app wordt gebruikt (van de vervoerders RET, Connexxion, EBS, Hermes en OV Regio IJsselmond) een stukje over reizen met de Tranzer-app in het Sjabloon:SaldoInfo te plaatsen. Dat is inmiddels gebeurd en volgens mij ziet het er vrij goed uit, het werkt in ieder geval naar mijn tevredenheid :).

Voor de concessies Arnhem-Nijmegen, Stadsvervoer Amsterdam en Rail Rotterdam heb ik reizen met de Tranzer-app nog niet toegevoegd omdat ik mij nog niet in enkele afwijkende voorwaarden voor deze concessies heb verdiept aangezien in deze concessies (ook) trams, metro's en treinen rijden. Ik wilde het eerst simpel houden en kijken of op de tekst die ik zojuist heb gemaakt nog opmerkingen of aanmerkingen zijn.

Verder zou het mij van toegevoegde waarde lijken als later ook andere vormen van mobiele tickets (zoals de RET Barcode App) aan de tariefinfo toegevoegd worden, als we het eens zijn over de meest handige manier om informatie over mobiele tickets toe te voegen.

De bewering op de website van Connexxion over het vaste servicetarief voor iDEAL of creditcard klopt overigens niet: het servicetarief lijkt bepaald te worden op basis van de gereisde afstand, waarbij het tarief procentueel wel vermindert als de afstanden langer worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tariefintegratie op de wiki

Bericht door Daniel »

Lijkt me op zich geen heel gek idee en redelijk goed uitvoerbaar (mits het om een vervoerder gaat die zijn tarieven helder communiceert). Overigens heb ik voor Syntus Utrecht de app-tickets er ook zoveel mogelijk in staan, gewoon volgens de standaard van kaartsoort of abonnement. Dat laatste aangezien er nogal wat app-tickets ook op papier verkrijgbaar zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Tariefintegratie op de wiki

Bericht door TLP »

Uiteraard. Ik zie net dat de RET Barcode App ongeveer zo lijkt te werken als de app van Syntus Utrecht en ook gericht is op het mobiel kopen van losse tickets. Dan volstaat inderdaad een reguliere kaartsoortpagina waarbij vermeld wordt dat het ticket ook mobiel verkrijgbaar is. Een uitleg over hoe de app werkt lijkt mij overigens ook handig, die mis ik op dit moment wel bij de kaartsoorten van Syntus Utrecht maar misschien is een aparte pagina over de app maken in dat geval handiger.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Tariefintegratie op de wiki

Bericht door TLP »

regenmaker schreef:Voor de kaartsoorten en abonnementen wil ik graag nog een voormalige kaartsoort/abonnement sjabloon maken.
Begrijp ik goed dat je van dit idee afgestapt bent? Je hebt namelijk vandaag het nachtbusticket van Limburg en het P+R Maastricht groepsticket verwijderd. Wil je ook de prijzen van een kaartje van vorig jaar niet behouden of wel?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Tariefintegratie op de wiki

Bericht door regenmaker »

De groepsticket heb ik samengevoegd en de nachtbusticket zal ik later opnieuw aanmaken als het sjabloon gereed is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Tariefintegratie op de wiki

Bericht door TLP »

Bedankt nog voor je reactie, op deze vraag hoop ik ook nog op antwoord:
Wil je ook de prijzen van een kaartje van vorig jaar niet behouden of wel?
Sommige kaartjes en abonnementen hebben jaartallen voor beide jaren, sommige alleen voor dit jaar, en met name bij de zuidwestelijke concessies (Haaglanden, VPR, HWGO, Zeeland) staat vaak helemaal geen jaartal in de tabel. Daarnaast vroeg ik me af of we iets aan de wildgroei van verborgen categorieën moeten doen, soms bestaan er namelijk minimaal drie aanduidingen voor dezelfde groep kaartjes, zoals deze die niet geldig zijn op de nachtbus.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tariefintegratie op de wiki

Bericht door Meltrain »

TLP schreef: Sommige kaartjes en abonnementen hebben jaartallen voor beide jaren, sommige alleen voor dit jaar, en met name bij de zuidwestelijke concessies (Haaglanden, VPR, HWGO, Zeeland) staat vaak helemaal geen jaartal in de tabel.
Als er geen jaartal staat, lijkt het me logisch dat dat het jaartal van het huidige jaar is. (A)
In de Infobox staat wel het jaartal, dus kun je checken of de informatie al bijgewerkt is.
(Ik vind zelf het vermelden van oude prijzen ook geen toegevoegde waarde hebben.)
Daarnaast vroeg ik me af of we iets aan de wildgroei van verborgen categorieën moeten doen, soms bestaan er namelijk minimaal drie aanduidingen voor dezelfde groep kaartjes, zoals deze die niet geldig zijn op de nachtbus.
Klopt, ik moet RET overdag nog eens vervangen door BTM overdag. Ik dacht eerst namelijk dat dat soort types kaart- of vervoerderspecifiek waren, maar dat bleek niet zo te zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Tariefintegratie op de wiki

Bericht door TLP »

Het ging mij erom om in kaart te brengen waar volgens mij meer consistentie in gebracht kan worden, niet om de ene methode boven de andere te kiezen. Uiteindelijk is het aan het beheer om met deze input iets te doen. :wink:
Het belangrijkste lijkt mij in dit geval om samenvoegmogelijkheden ook daadwerkelijk samen te voegen, zeker als deze overduidelijk zijn (bijvoorbeeld buurbus, Buurtbus, Buurtbus VPR en buurtBuzz) en voor de overzichtelijkheid lijkt mij enige standaard in de benaming ook wel prettig (bijvoorbeeld wel of geen hoofdletters, steekwoorden en afkortingen of volledige omschrijvingen).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tariefintegratie op de wiki

Bericht door Daniel »

Waarom wil je zoveel consistentie in iets wat niemand ziet, behalve degene die een bepaalde concessie bijhoudt?

Dit is natuurlijk ontstaan doordat iedereen naast elkaar is begonnen met de tariefinformatie vorig jaar en daarbij per concessie een methode heeft gezocht om de geldigheid van kaartjes juist te verwerken. Zelf heb ik daarbij bij landelijke abonnementen wel zoveel mogelijk de daar al aan gekoppelde parameters gebruikt, net als bij vervoerbewijzen uit aanliggende regio's die ook in een door mij bijgehouden regio geldig waren.
Verder ben ik zelf juist niet teveel gebruik gaan maken van afkortingen, maar zoveel mogelijk van leesbare omschrijvingen vanwege de onderhoudbaarheid: je moet een jaar later ook nog herkennen waar die parameter voor dient immers.

Dit aanpassen zou trouwens volledig handwerk betekenen. De wikibot kan hier weinig mee omdat bijvoorbeeld de parameter "buurtbus" bij de ene lijn aan nottypekaart1 hangt en bij de andere aan nottypeabo4. En je moet natuurlijk hier ook wel heel erg oppassen omdat je niet wilt dat door zo'n bijwerkactie opeens verkeerde vervoerbewijzen bij een lijn verschijnen: de tarieven zijn toch best complexe dingen vaak.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tariefintegratie op de wiki

Bericht door Daniel »

Overigens: ik heb net even de pagina van OV Vrij op de wiki geüpdatet en voorzien van een abobox, zodat die ook bij de tarieven voor buslijnen verschijnt.
Nu zie ik alleen wat beperkingen qua geldigheid in de voorwaarden en dat waren wat veel concessies om iedereen daar individueel op de overlegpagina over te informeren, dus dan maar hier...
• geldig in de meeste buurtbussen, behalve de buurtbussen zonder OV-chipkaartapparatuur, de buurtbussen in Zuid-Oost Friesland en de Connexxion buurtbussen in de concessies Amstelland/Meerlanden, Zaanstreek;
• niet geldig in taxi-services, Fast Ferry (RET), evenementenvervoer, grensoverschrijdend vervoer en de Arriva opstapper;
• niet geldig op nachtlijnen, behalve bij EBS, GVB en bij Connexxion in Amstelland/Meerlanden en Zaanstreek
Zouden degenen die de hierboven genoemde concessies bijhouden de gebruikte parameters voor het voorkomen van het vertonen bij de genoemde lijnsoorten kunnen toevoegen aan de AboBox van OV Vrij? Bij de RET Fast Ferry en de nachtbussen is dat al geregeld, mits de nachtbussen zelf de parameter "niet nacht" gebruiken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Tariefintegratie op de wiki

Bericht door TLP »

Daniel schreef:Waarom wil je zoveel consistentie in iets wat niemand ziet, behalve degene die een bepaalde concessie bijhoudt?
Omdat ik nu twee concessies bijwerk die ik vorig jaar niet heb bijgewerkt, waardoor ik extra tijd moet besteden aan de betekenissen van de verschillende kaarttypes en de logica van de typeaanduidingen doorgronden, voordat ik goed en wel kan controleren of in ieder sjabloon de juiste kaartsoorten vermeld staan.
Zo heb jij voor Utrecht bijvoorbeeld de kaartsoorten Buurtbus, Nachtbus en SyntusFlex aangemaakt, maar daarnaast ook de kaartsoorten Niet geldig op nachtbus én Niet geldig op buurtbus, nachtbus en SyntusFlex. Ik begrijp niet helemaal waarom die laatste gecombineerde kaartsoort moet bestaan terwijl je met aparte kaartsoorten (Niet geldig op buurtbus, Niet geldig op nachtbus en Niet geldig op SyntusFlex) hetzelfde effect kunt bereiken en bovendien volgens mij veel flexibeler bent bij een eventuele geldigheidswijziging. Als het je ging om voldoende mogelijkheden te houden om nottypekaart in te voeren: daarvoor kunnen in Kbox altijd wat extra parameters ingevoerd worden om dat mogelijk te maken. Los daarvan: mocht iemand anders om wat voor reden dan ook ooit Utrecht gaan bijwerken dan moet hij/zij zich eerst op eigen inzicht gaan verdiepen in de logica van de parameteraanduidingen, wat mogelijk veel tijd en energie kost. Als er een richtlijn voor het maken en lezen van die parameters is, kunnen gebruikers daar op terugvallen, zeker als ze weinig ervaring hebben met bijwerken.

Persoonlijk denk ik dat je daar zo vroeg mogelijk mee moet beginnen om later werk te besparen. Dat het veel aanpaswerk is en dat er goed over nagedacht moet worden klopt, maar wat als het aantal verborgen categorieën straks nog verder groeit waardoor het overzicht voor de onafhankelijke gebruiker helemaal verloren gaat?
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Tariefintegratie op de wiki

Bericht door TLP »

• geldig in de meeste buurtbussen, behalve de buurtbussen zonder OV-chipkaartapparatuur, de buurtbussen in Zuid-Oost Friesland en de Connexxion buurtbussen in de concessies Amstelland/Meerlanden, Zaanstreek;
• niet geldig in taxi-services, Fast Ferry (RET), evenementenvervoer, grensoverschrijdend vervoer en de Arriva opstapper;
• niet geldig op nachtlijnen, behalve bij EBS, GVB en bij Connexxion in Amstelland/Meerlanden en Zaanstreek
Apart dat het abonnement in Amstelland/Meerlanden en Zaanstreek niet op de buurtbussen geldig is, maar wel in de nachtbussen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tariefintegratie op de wiki

Bericht door Daniel »

TLP schreef:Omdat ik nu twee concessies bijwerk die ik vorig jaar niet heb bijgewerkt, waardoor ik extra tijd moet besteden aan de betekenissen van de verschillende kaarttypes en de logica van de typeaanduidingen doorgronden, voordat ik goed en wel kan controleren of in ieder sjabloon de juiste kaartsoorten vermeld staan.
Dat blijf je toch wel houden omdat de tarieven nogal eens vrij complex blijken te zijn, daar kwam ik zelf overigens ook pas achter sinds we ze op de wiki verwerken. Zo heb ik in de provincie Utrecht bijvoorbeeld ook nog één buurtbus waarop de ritkaarten voor de reguliere bussen ook geldig zijn, en in de Regio Utrecht is er ook één lijn waar de gemakskaart uit DMG geldig is bijvoorbeeld. En dan heb ik de geldigheid van de buurtbus ritkaart Utrecht naar een aantal haltes van lijn 120 in Breukelen nog nieteens verwerkt (door het wel heel beperkte geldigheidsgebied in relatie tot het extra werk, want hier zit je ook nog met conflicterende categorieën)
Zo heb jij voor Utrecht bijvoorbeeld de kaartsoorten Buurtbus, Nachtbus en SyntusFlex aangemaakt, maar daarnaast ook de kaartsoorten Niet geldig op nachtbus én Niet geldig op buurtbus, nachtbus en SyntusFlex. Ik begrijp niet helemaal waarom die laatste gecombineerde kaartsoort moet bestaan terwijl je met aparte kaartsoorten (Niet geldig op buurtbus, Niet geldig op nachtbus en Niet geldig op SyntusFlex) hetzelfde effect kunt bereiken en bovendien volgens mij veel flexibeler bent bij een eventuele geldigheidswijziging. Als het je ging om voldoende mogelijkheden te houden om nottypekaart in te voeren: daarvoor kunnen in Kbox altijd wat extra parameters ingevoerd worden om dat mogelijk te maken.
De provincie Utrecht is één van de eerste concessies waarin tarieven verwerkt zijn, toen hadden we nog beperkingen in het aantal nottypekaart-parameters op de lijnpagina. Zoals je kunt zien heb ik het bij de Regio Utrecht vervolgens juist andersom aangepakt: daar is een parameter U-OV Regulier die op de nacht- en buurtbuslijnen uitgesloten wordt.
Los daarvan: mocht iemand anders om wat voor reden dan ook ooit Utrecht gaan bijwerken dan moet hij/zij zich eerst op eigen inzicht gaan verdiepen in de logica van de parameteraanduidingen, wat mogelijk veel tijd en energie kost. Als er een richtlijn voor het maken en lezen van die parameters is, kunnen gebruikers daar op terugvallen, zeker als ze weinig ervaring hebben met bijwerken.
Dat moet toch wel, juist door de complexiteit en alle uitzonderingen die er bestaan. En in sommige gevallen ook gewoon volstrekte onduidelijkheid in de voorwaarden.

Sowieso moet je met al deze parameters die op basis van categorieën werken altijd heel goed opletten wat je doet. Er zitten namelijk ook grenzen aan mogelijkheden waardoor je soms gewoon een aparte categorie nodig hebt. Dat had ik bijvoorbeeld bij de ritkaart provincie/regio Utrecht die ook op buurtbus 524 geldt. Je kunt niet bij de ritkaart de buurtbus uitsluiten en vervolgens met een parameter "extra" de kaartsoort alsnog bij lijn 524 toevoegen, omdat je dan een conflict in werking krijgt. Dat ging daar alleen door bij alle andere buurtbussen een parameter "Ook geldig op buurtbus 524" toe te voegen en de uitsluiting van de buurtbus bij de kaartsoort weg te halen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Tariefintegratie op de wiki

Bericht door TLP »

Ik laat een reactie op dit relaas en de eerdere discussie tussen ons even aan anderen over, wel wilde ik het volgende nog vragen:
Wat vinden jullie ervan als we in abonnementen ook links naar de bestelwebsite toevoegen zodat gebruikers eenvoudig kunnen navigeren? Zo ja, denken jullie dat het dan beter is om naar de beschrijvende pagina te linken of rechtstreeks naar het (interactieve) bestelformulier?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tariefintegratie op de wiki

Bericht door Daniel »

Beschrijvende pagina is beter, dat is universeler namelijk (bij Qbuzz is het bestelformulier überhaupt geen aparte pagina namelijk, om een voorbeeldje te noemen).
Overigens wel rekening houden met meerdere links dan: er is het een en ander aan abonnementen bij meerdere vervoerders te bestellen. Soms zelfs met verschillende voorwaarden.

Dit is trouwens wel iets waar je te maken gaat krijgen met extra tussentijds onderhoud, want websites willen nogal eens veranderen en dan krijg je dooie linkjes. Wel iets om rekening mee te houden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bys1
Berichten: 1162
Lid geworden op: vr 12 mei 2017, 16:37
Locatie: Thuis

Re: Tariefintegratie op de wiki

Bericht door bys1 »

Ik zou dan eerder linken naar de webshop van de vervoerder.
Vaste reiziger in Friesland.
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro, Setra spul, Scania
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tariefintegratie op de wiki

Bericht door Meltrain »

De vraag die altijd geldt: Wat is de meerwaarde ervan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Tariefintegratie op de wiki

Bericht door TLP »

De meerwaarde ervan is een zo soepel mogelijke navigatie naar de abonnementen, zeker voor degenen die niet goed overweg kunnen met de website van de vervoerder. En ik moet zeggen dat ikzelf met name concessieoverschrijdende kaarten en abonnementen die het best via een onafhankelijke website kunnen worden gekocht soms ook moeilijk te vinden vind.
Of het opweegt tegen het bijhouden van de links zal moeten blijken denk ik.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Tariefintegratie op de wiki

Bericht door regenmaker »

Voor de liefhebbers heb ik ook de sjablonen Sjabloon:VAbobox en Sjabloon:VKbox aangemaakt om kaartsoorten en abonnementen te kunnen archiveren in plaats van te verwijderen. Daarnaast heb ik het ook mogelijk gemaakt om entiteiten, bassins de mobilités en verkeersverbonden toe te voegen voor eventuele buitenlandse of grensoverschrijdende vervoersbewijzen. Het sjabloon:TariefInfo is hier nog niet voor gereedgemaakt.

Ik heb de volgende open items nog staan voor TariefInfo:
  • Geschikt maken voor treindiensten (NS)
  • Geschikt maken voor buitenlandse lijnen
Zijn er nog meer verzoeken laat het dan hieronder weten, dan kan ik daarmee aan de slag op korte termijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tariefintegratie op de wiki

Bericht door Daniel »

Bij geschikt maken voor treindiensten zou ik de prioriteit op de regionale concessies leggen. Waarbij het vooral gaat om het voorkomen van het dubbel moeten opnemen van kaartjes met zowel wagenverkoop als voorverkoop, wat overigens deels ook bij de bus speelt (bv. voor SyntusFlex)
Verder zou Wagenverkoop bij de trein simpelweg Voorverkoop kunnen gaan heten denk ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tariefintegratie op de wiki

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef: ma 18 jan 2021, 21:27 Voor de liefhebbers heb ik ook de sjablonen Sjabloon:VAbobox en Sjabloon:VKbox aangemaakt om kaartsoorten en abonnementen te kunnen archiveren in plaats van te verwijderen. Daarnaast heb ik het ook mogelijk gemaakt om entiteiten, bassins de mobilités en verkeersverbonden toe te voegen voor eventuele buitenlandse of grensoverschrijdende vervoersbewijzen.
Goed gedaan. :pos: Dank je wel. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Tariefintegratie op de wiki

Bericht door umbusko »

Daniel schreef: ma 18 jan 2021, 21:37 Bij geschikt maken voor treindiensten zou ik de prioriteit op de regionale concessies leggen. Waarbij het vooral gaat om het voorkomen van het dubbel moeten opnemen van kaartjes met zowel wagenverkoop als voorverkoop, wat overigens deels ook bij de bus speelt (bv. voor SyntusFlex)
Verder zou Wagenverkoop bij de trein simpelweg Voorverkoop kunnen gaan heten denk ik.
Ik zou bij de bus de kaartjes niet dubbel vermelden, dan krijg je alleen maar nog langere lijsten. Bijna alles wat in Limburg in de wagenverkoop verkrijgbaar is, is ook in de voorverkoop te krijgen. Dat staat dan ook op de pagina van de kaartsoort, maar de kaartsoort zelf staat op de lijnpagina's alleen onder wagenverkoop. Onder voorverkoop staat dan alleen wat uitsluitend in de voorverkoop te koop is.

Wat trein betreft is het trouwens niet zó makkelijk. Regenmaker noemt ook buitenlandse lijnen; dan krijg je gevallen als de RB61 met een automaat in de trein die wel degelijk wagenverkoop hebben. ;)

Goed werk trouwens, regenmaker!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tariefintegratie op de wiki

Bericht door Daniel »

Tja ok, maar dat is dan de situatie in Limburg... Syntus Utrecht heeft bijvoorbeeld juist alleen voor SyntusFlex zowel wagenverkoop als voorverkoop.
Al is een app-ticket dan wel weer een beetje twijfelachtig, want waar valt dat dan weer onder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tariefintegratie op de wiki

Bericht door Meltrain »

Aangezien je het moet hebben voordat je in de bus stapt, zou ik het onder voorverkoop scharen. ;)
Maar het is inderdaad niet zo zwart-wit.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Tariefintegratie op de wiki

Bericht door umbusko »

Daniel schreef: di 19 jan 2021, 05:38 Tja ok, maar dat is dan de situatie in Limburg... Syntus Utrecht heeft bijvoorbeeld juist alleen voor SyntusFlex zowel wagenverkoop als voorverkoop.
Van mij mag het hoor, maar ik zie zelf niet in waarom je kaartsoorten dubbel in de lijst zou opnemen. Wie meer info wil, klikt toch wel op de kaartsoort. Mijns inziens is het verschil tussen "in de bus verkrijgbaar" en "uitsluitend in de voorverkoop verkrijgbaar" het interessantste. :)

Overigens blijft het dan alsnog een relevant probleem, want het Euregioticket bijvoorbeeld valt in Limburgse en Duitse bussen onder "wagenverkoop", maar in Belgische bussen onder "voorverkoop". En in de SB3 gelden de Limburgse vervoersbewijzen binnen Sittard, maar zijn ze niet te koop in de bus zelf denk ik. (Maar dat staat nergens fatsoenlijk beschreven. :') )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten