Treindiensten op concessiepagina's

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Treindiensten op concessiepagina's

Bericht door Meltrain »

Eens met de volgorde.

Qua scheiding heb je ergens wel een punt, maar doordat de Arriva de lijnen van Zuid naar Noord heeft genummerd, krijg je die scheiding vanzelf als je de streeklijnen allemaal onder hetzelfde kopje plaatst. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Treindiensten op concessiepagina's

Bericht door umbusko »

Niet helemaal. ;) 16 t/m 59 is zuid, 60 t/m 64 noord, 65 zuid, 66 t/m 89 noord en 127 en 159 weer zuid. En ook bij de buurtbus: 723 zuid, 789 + 790 noord, 791 zuid, 792 noord, 793 zuid, 794 noord, 795 zuid, 796 noord, 797 zuid, 798 + 799 noord.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Treindiensten op concessiepagina's

Bericht door regenmaker »

Persoonlijk zie ik liever dat er gewoon op lijnnummer gesorteerd wordt. Als ik op zoek ben naar een lijnnummer is dat veel praktischer dan dat er per lijntype gesorteerd wordt. Daarnaast kost het ook erg veel tijd om nu weer alles om te gooien.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Treindiensten op concessiepagina's

Bericht door Meltrain »

umbusko schreef: wo 04 nov 2020, 23:38 Niet helemaal. ;) 16 t/m 59 is zuid, 60 t/m 64 noord, 65 zuid, 66 t/m 89 noord en 127 en 159 weer zuid. En ook bij de buurtbus: 723 zuid, 789 + 790 noord, 791 zuid, 792 noord, 793 zuid, 794 noord, 795 zuid, 796 noord, 797 zuid, 798 + 799 noord.
65 is een beetje een twijfelgeval en 127 en 159 zijn afgeleides van andere lijnen, dus dat onderscheid is echt wel duidelijk.
De buurtbussen zijn inderdaad een zooitje, maar dat gebeurt wel vaker.
Net als Regenmaker zie ik daarom liever de lijnnumemrs gewoon in de juiste volgorde. In Rotterdam had ik het ook een tijdje verdeeld, maar inmiddels ben ik daar weer van afgestapt, omdat op een gegeven moment het overzicht ontbrak.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Treindiensten op concessiepagina's

Bericht door umbusko »

Oké, goed punt! Daar ben ik het ook wel mee eens. :) Mocht er ooit een lijn komen die noord en zuid met elkaar verbindt, dan is het ook wel handiger om niet het onderscheid gemaakt te hebben.

Blijft dus alleen de voorgestelde volgorde van de "blokken" in de tabel over. Ten opzichte van deze pagina is dat dus: Limburgliner naar boven (tussen trein en stadsdiensten), en OV-shuttle naar onder (helemaal achteraan). En de tussenstand is Meltrain eens en regenmaker oneens.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Treindiensten op concessiepagina's

Bericht door Etienne »

Dat de volgorde van de blokken altijd al een soort van puinhoop is geweest, is voor mij geen reden om de boel nu te gaan aanpassen. Dus mijn inziens blijft het zo.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Treindiensten op concessiepagina's

Bericht door Milco »

Wat mij betreft blijft het zoals het nu is, met dus stadsdiensten bovenaan en buurtbussen onderaan. Dat je een LimburgLiner boven een reguliere streeknet zet of eronder zal mij op zich een worst wezen, maar ik zie liever niet dat alles nu wordt omgegooid.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Treindiensten op concessiepagina's

Bericht door umbusko »

Oké, dan zal ik de volgorde aanhouden zoals die nu is op de pagina van 2020 en deze op de eerdere dienstregelingspagina's gelijktrekken. :)

Nog iets anders: met de herstructurering van het lijnennet in Parkstad (het hele stedelijke gebied Brunssum/Heerlen/Landgraaf/Eygelshoven/Kerkrade) maakt Arriva een wat herkenbaarder onderscheid tussen stads- en streeknet. Van wat nu lijn 20 t/m 29 heet, blijven lijn 27 (Parkstad Stadion - Herzogenrath) en 28 (Nuth - Voerendaal) behouden; de rest wordt geherstructureerd in lijn 1 t/m 9. Deze 11 lijnen samen rekent Arriva tot het stadsnet Parkstad. Zal ik deze lijnen op de wiki zetten als "stadsbus" van de stadsdienst Parkstad, of als streeklijnen? Hoe doen we dat in andere verstedelijkte gebieden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treindiensten op concessiepagina's

Bericht door Daniel »

In DMG heb ik het als stadsdienst van de Drechtsteden in het overzicht gezet, da's qua grootte wel vergelijkbaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Treindiensten op concessiepagina's

Bericht door TLP »

regenmaker schreef: do 05 nov 2020, 07:39 Persoonlijk zie ik liever dat er gewoon op lijnnummer gesorteerd wordt. Als ik op zoek ben naar een lijnnummer is dat veel praktischer dan dat er per lijntype gesorteerd wordt.
Hier sluit ik me bij aan, al kan ik me voor Limburg ook in de aangedragen oplossing vinden.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Treindiensten op concessiepagina's

Bericht door umbusko »

umbusko schreef: wo 30 sep 2020, 19:27 Arriva rijdt al ruime tijd treinen met lijnnummers. Is het een idee om het sjabloon voor Nederlandse treinseries (en de tabellen op de stationspagina's?) zo aan te passen dat ook lijnnummers kunnen worden weergegeven? (Zoals al gebeurt voor Belgische en Duitse treinseries. De Belgische notatie op de stationspagina's heeft zowel treinserienummers als lijnnummers en lijkt me dus het meest geschikt.)
TLP schreef: ma 05 okt 2020, 16:50 Dat is wel een goed punt, al weet ik niet of we de lijnnummers in de infoboxen wellicht alleen moeten gebruiken bij de richtingen waarin (ook) treinseries rijden die een lijnnummer gebruiken. Voor Arnhem Centraal zou de kolom dan bijvoorbeeld alleen toegevoegd worden voor de treinen richting Tiel en Zevenaar.
Ik heb even iets uitgeprobeerd, en dat op de pagina van station Meerssen toegepast richting Maastricht; richting Heerlen staat nog de oude notatie ter vergelijking. Vinden jullie dit iets? (Misschien moet de tabel zelf standaard iets breder zodat er genoeg ruimte voor "bestemming" overblijft?)

Ik ben het eens met TLP om alleen op de plaatsen waar daadwerkelijk lijnnummers gebruikt worden de betreffende kolom in de tabel toe te voegen. Op de pagina's van de treinseries zelf zou ik voorstellen in de infobox onder "Treinsoort" de regel "Lijnnummer" toe te voegen (indien van toepassing).
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Treindiensten op concessiepagina's

Bericht door umbusko »

Aangezien niemand iets op te merken heeft, voer ik dit verder door. :trein:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Treindiensten op concessiepagina's

Bericht door regenmaker »

Ik vind het prima.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Treindiensten op concessiepagina's

Bericht door Meltrain »

Ik heb er ook geen bezwaar tegen.
Wat ik wél jammer vind, is dat Arriva op een gegeven moment de lijnnummers heeft veranderd van S naar RS. :( Hierdoor vallen de lijncijfers op de treinen (nog) minder op, terwijl die juist het belangrijkste zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten