Routeparameter

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Routeparameter

Bericht door regenmaker »

Vinden jullie het oké als ik de stadsdienst notatie verder uitbreid naar meer dan twee plaatsen waardoor ik bijvoorbeeld het volgende kan vereenvoudigen:

(Heinsberg Oberbruch - Heinsberg Unterbruch -) Heinsberg Stadtmitte - Heinsberg Lieck - Heinsberg Kirchhoven - Waldfeucht Haaren - Waldfeucht Obspringen - Waldfeucht Brüggelchen - Waldfeucht Mitte - Waldfeucht Bocket - Gangelt Breberen - Selfkant Saeffelen - Selfkant Höngen - Selfkant Havert - Selfkant Schalbruch - Selfkant Isenbruch - Selfkant Millen - Selfkant Tüddern

Heinsberg: (Oberbruch - Unterbruch -) Stadtmitte - Lieck - Kirchhoven - Waldfeucht: Haaren - Obspringen - Brüggelchen - Mitte - Bocket - Gangelt: Breberen - Selfkant: Saeffelen - Höngen - Havert - Schalbruch - Isenbruch - Millen - Tüddern
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Routeparameter

Bericht door Milco »

Ik vind het prima.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Routeparameter

Bericht door Daniel »

Nee, want destijds hebben we het huidige compromis moeten invoeren omdat jij toen zo strikt een maximum van twee vetgedrukte plaatsen wenste ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Routeparameter

Bericht door regenmaker »

Nee, dat was omdat er een eindeloze discussie was over het feit welke notatie we zouden kiezen. Toen heb ik de knoop door gehakt door een compromis te kiezen waar iedereen in zich kon vinden. ;) Maar voor mij bevalt deze notatie wel.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Routeparameter

Bericht door umbusko »

Het lijkt mij prima, in ieder geval voor Duitsland, nu alle Duitse "plaatsen" eigenlijk gemeenten zijn (of hoe dat in Duitsland ook heet).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Routeparameter

Bericht door Suus »

De bus in het laatste voorbeeld van Regenmaker lijkt mij overduidelijk geen stadsbus, maar een streekbus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Routeparameter

Bericht door Daniel »

regenmaker schreef:Nee, dat was omdat er een eindeloze discussie was over het feit welke notatie we zouden kiezen.
Ik heb de discussie van destijds even teruggelezen, maar in die discussie is het aantal vetgedrukte plaatsen niet langs gekomen. Dat heb je toch echt jezelf opgelegd.
Wel was er de keuze om stads- en streeklijnen te onderscheiden en de Duitse lijn die je als voorbeeld pakt zou ik toch echt een streeklijn noemen.

En daarnaast: hanteer gewoon de naam van de kernen in plaats van overal de gemeentenaam ervoor. Dat lost het probleem al op: bij lijn 50 hier in de provincie zetten we toch ook niet "Utrechtse Heuvelrug Driebergen - Utrechtse Heuvelrug Doorn - Utrechtse Heuvelrug Leersum - Utrechtse Heuvelrug Amerongen" in de routeparameter :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Routeparameter

Bericht door regenmaker »

In Duitsland is er sowieso slecht onderscheid tussen stads- en streeklijn. Daarnaast gaat de haltenaam in Duitsland altijd met de gemeentenaam ervoor. Voorheen had ik netjes overal mijn eigen inzicht toegepast maar Google maps is in sommige gevallen toch niet zo accuraat. Gewoon overal dezelfde notatie heeft voor Duitsland mijn voorkeur.

En bovendien is het aantal dikgedrukte woorden in het beheerdersgedeelte gesproken en heb ik destijds ook geen kritiek op gekregen. Dus een beetje raar omdat er nu bij te pakken? Soms komen inzichten pas later. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Routeparameter

Bericht door Meltrain »

Het voorstel op zich vind ik prima, aangezien dat in België de boel ook leesbaarder maakt.
Maar bij het voorbeeld vraag ik me wel af of het noodzakelijk is om zoveel tussenpunten te noemen. Kan de helft niet geschrapt worden?
regenmaker schreef: En bovendien is het aantal dikgedrukte woorden in het beheerdersgedeelte gesproken en heb ik destijds ook geen kritiek op gekregen. Dus een beetje raar omdat er nu bij te pakken? Soms komen inzichten pas later. ;)
Ja, dan had je het ook openbaar moeten doen. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Routeparameter

Bericht door Daniel »

regenmaker schreef:In Duitsland is er sowieso slecht onderscheid tussen stads- en streeklijn.
Is dat zo, op de kaart valt het zeker in dit geval nogal direct op wat de aard van de lijn is namelijk.
Daarnaast gaat de haltenaam in Duitsland altijd met de gemeentenaam ervoor. Voorheen had ik netjes overal mijn eigen inzicht toegepast maar Google maps is in sommige gevallen toch niet zo accuraat. Gewoon overal dezelfde notatie heeft voor Duitsland mijn voorkeur.
Juist die notatie op eigen inzicht zou hier naar mijn idee het beste zijn. Overigens zie ik in de dienstregeling van lijn 436 waar het hier om gaat nergens gemeentenamen staan zoals die op de wiki staan :wink:
Ook bij de routeaanduiding voordat je doorklikt naar de dienstregeling staan die er helemaal niet bij :!:
Meltrain schreef:Maar bij het voorbeeld vraag ik me wel af of het noodzakelijk is om zoveel tussenpunten te noemen. Kan de helft niet geschrapt worden?
Zo te zien staat elk dorpje binnen een plaats er nu in, dat is wellicht wat veel ja.
regenmaker schreef:En bovendien is het aantal dikgedrukte woorden in het beheerdersgedeelte gesproken en heb ik destijds ook geen kritiek op gekregen. Dus een beetje raar omdat er nu bij te pakken? Soms komen inzichten pas later. ;)
Allicht omdat het voor Nederland wel toepasbaar is. Sowieso zijn er soms aanpassingen doorgevoerd zonder ook goed genoeg over specifieke situaties na te denken waar die vermelding wel meerwaarde had, daarom ben ik zelf wel wat terughoudender geworden om als je dan zelf tegen zo'n probleem aanloopt te zeggen "ja is goed, doe maar".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Routeparameter

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef: Juist die notatie op eigen inzicht zou hier naar mijn idee het beste zijn. Overigens zie ik in de dienstregeling van lijn 436 waar het hier om gaat nergens gemeentenamen staan zoals die op de wiki staan :wink:
Ook bij de routeaanduiding voordat je doorklikt naar de dienstregeling staan die er helemaal niet bij :!:
Omdat ik ook uitga van de digitale reisinformatie in plaats van de statische folders. In de lijnfolder staan alleen de haltenamen. Het ging overigens om lijn 475.
Spoiler: show
Afbeelding
Bij de NIAG staan de gemeentenamen er wel gewoon bij: (pdf)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Routeparameter

Bericht door umbusko »

Ik kwam nu toevallig deze notatie tegen bij lijn 233
[Zülpich: Stadtmitte - Hoven - Bürvenich -]/[Nideggen: Embken -] Wollersheim - Berg - Stadtmitte
en dat vond ik eerlijk gezegd toch wel wat onduidelijk, door die splitsing in de route. Ik vond het lastig om in te schatten of Wollersheim bij Zülpich of Nideggen hoorde of dat het een losse plaats was. Maar misschien hebben anderen daar minder moeite mee?

Ik vraag me toch ook af of het nu met die gemeentenamen niet een té rigide stap was. De Duitse systematiek klopt nu misschien beter, maar ik vind het eigenlijk maar heel onduidelijk wat nou waar rijdt. Lijn 298 bijvoorbeeld staat nu vol met (afleidende) gemeentenamen:
Düren Stadtmitte - Nörvenich Binsfeld - Nörvenich Rommelsheim - Nörvenich Bubenheim - Vettweiß Jakobwüllesheim - Vettweiß Mitte - Vettweiß Froitzheim - Zülpich Füssenich - Zülpich Geich - Zülpich Stadtmitte (- Zülpich Nemmenich) - Zülpich Ülpenich - Zülpich Enzen - Euskirchen Euenheim - Euskirchen Stadtmitte
Maar daar kan de notatie met de vetgedrukte namen misschien in helpen. (Veel plaatsen in de routeparameter vind ik overigens niet zo'n probleem: ik zie graag alle dorpen die bediend worden, dat is ook alleen maar duidelijk en onderscheidt de lijnen goed van elkaar. Maar die gemeentenamen maken de boel onduidelijk, zeker bij lijnen die niet in het centrum van die gemeente komen. Er staat zo mooi Nörvenich, maar in de plaats Nörvenich zelf komt de lijn niet.)

---
Off-topic: nu we toch in Zülpich zijn: zou je de RB 28 nog een keer na kunnen kijken? Er was wat onduidelijkheid, maar Suus heeft in het bordjestopic bevestigd dat station Bubenheim gesloten is en Rommelsheim geopend (ondanks dat het niet op de NRW-spoorkaart staat). :Y Zie hier en hier. Dat moet nog aangepast worden, en mogelijk moeten er nog wat bussen anders gelinkt worden? :)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Routeparameter

Bericht door regenmaker »

Over lijn 233: dat is ook wel een vrij uitzonderlijke situatie. Maar ik denk dat het al duidelijker is wanneer ik de routestrip en routeparameter omdraai.

Voor alle Duitse lijnen ga ik inderdaad graag de dikgedrukte gemeentenamen gebruiken.

Is dat laatste per 15 december gebeurd?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Routeparameter

Bericht door Meltrain »

Zoals Daniël eerder al vroeg: is het nodig om al die gemeentenamen te tonen? Bij lijn 130 zetten we ook niet in de routeparameter: Uithoorn Uithoorn - De Ronde Venen Amstelhoek - De Ronde Venen Mijdrecht - De Ronde Venen Wilnis - De Ronde Venen Vinkeveen - Stichtse Vecht Breukelen? (Overigens zie ik nu wel dat de routeparameter op de pagina niet overeen komt met de routestrip en titel, dus dat ga ik gelijk aanpassen.)

In België is het trouwens precies andersom en wordt alk stadsdeel als aparte plaats genoemd (Mortsel, Berchem, Gentbrugge).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Routeparameter

Bericht door regenmaker »

Maar de situatie in Nederland vergelijken met hoe de Duitsers of Belgen officieel haltenamen noteren is natuurlijk appels met peren vergelijken. In stationsnamen in NRW komen ook steeds meer gemeentenamen terug. Daarnaast is het aantal Gemeinde beperkt en worden veel plaatsen als Stadt aangeduid. Je moet wel voorzichtig zijn dit 1 op 1 te vertalen naar NL, het zit weer iets anders in elkaar. Het verschilt in Duitsland ook weer per deelstaat.

In de routeparameters in België zitten de stadsdelen dan weer afzonderlijk in de routeparameter als plaatsnaam, zoals Berchem: Station. Ook niet consequent met de Nederlandse notatie, dus ik zie het probleem niet zo. Mijn advies: gewoon aanhouden wat lokaal gebruikelijk is. Als we daarvoor notatieregels daarvoor moeten aanpassen, prima.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Routeparameter

Bericht door umbusko »

Daar ben ik het mee eens. Wat ik zelf doe in België is in de routestrip zoveel mogelijk de notatie <plaats, haltenaam> van de TEC zelf aanhouden, eventueel met aanpassing als er duidelijk een fout in zit. In de routeparameter (en tekst bovenaan de pagina) probeer ik die gegevens ook zoveel mogelijk aan te houden, maar waar het functioneel is wil ik nog wel eens een dorp apart benoemen in plaats van het onder de betreffende "plaats" te scharen. Zo onderscheid ik bijvoorbeeld Moresnet en Moresnet-Chapelle (TEC: Moresnet) en Sart-lez-Spa en Sart-Station (TEC: Sart-lez-Spa).
regenmaker schreef: Is dat laatste per 15 december gebeurd?
Volgens mij wel ja!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Routeparameter

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:In België is het trouwens precies andersom en wordt alk stadsdeel als aparte plaats genoemd (Mortsel, Berchem, Gentbrugge).
Mortsel is een aparte gemeente. In Wallonië en Vlaanderen zijn de plaatsnamen die de vervoerder geeft gebruikt, in Brussel moet je zelf een beetje zoeken waar de grenzen van de 19 gemeentes liggen, de MIVB doet daar niets mee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Routeparameter

Bericht door Meltrain »

Ik zie overigens dat Regenmaker de door hem voorgestelde wijziging wel aan het doorvoeren is, terwijl er in dit topic enige scepsis over was.
Maar ik vind het prima, want dat maakt de routeparameters van de Antwerpse en Gentse tramlijnen ook leesbaarder. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Routeparameter

Bericht door regenmaker »

Ik gebruik hem niet als stadsdienstparameter maar voor alle Duitse lijnen (in ieder geval in NRW). Dit is veel leesbaarder is dan de herhaling. Sowieso gebruikte ik deze notatie al voor de meeste Duitse lijnen behalve voor de lijnen die meer dan 2 gemeentes doorkruisen.

Voor de Nederlandse en Belgische lijnen zou ik het volgende willen toepassen:
=== Semi-stadslijnen in de routeparameter ===
Afkortingen voor de notaties:<br>
111: ''Bergdorp:'' Dorpsstraat - Station - Winkelcentrum - ''Kerkdorp:'' Kerk<br>
112: '''Bergdorp:''' Dorpsstraat - Station - Winkelcentrum - '''Kerkdorp:''' Kerk<br>
113: Bergdorp (Dorpsstraat - Station - Winkelcentrum) - Kerkdorp (Kerk)<br>
114: Bergdorp Dorpsstraat - Bergdorp Station - Bergdorp Winkelcentrum - Kerkdorp Kerk

Voor de routeparameter van Nederlandse en Belgische semi-stadslijnen gelden de onderstaande regels, waarop geen uitzonderingen mogelijk zijn:

# De notatie 112 mag worden gebruikt indien er bij meerdere plaatsen stadsdelen in de routeparameter worden opgenomen.
# Bij het gebruik van de notatie 112 moet altijd een locatieaanduiding worden gebruikt.
# Indien een lijn van plaats A via plaats B weer naar plaats A rijdt, dan moet de notatie 112 worden gebruikt.
# Indien een lijn van plaats A via plaatsen B en C naar plaats A rijdt, dan mag zowel notatie 112 als 114 worden gebruikt.
# Als je een streeklijn binnen een stad wil specificeren dan maak je gebruik van de notatie 114. De notatie 113 is niet meer toegestaan in verband met verwarring die ontstaat bij een beperkt bediend deeltraject waarbij ook gebruik wordt gemaakt van haakjes.
# ''Let op:'' bij het gebruik van de notatie 114 hoeft niet elke plek in een stad op de route genoemd te worden, dit om onoverzichtelijkheid te voorkomen.

Wat '''wel''' mag:
* '''Eindhoven:''' Station - Strijp-S - Evoluon - '''Veldhoven:''' City Centrum - 't Look - Zonderwijk
* Rotterdam Zuidplein - Rotterdam Slinge - Rhoon - Barendrecht - Rotterdam Lombardijen - Rotterdam Kralingse Zoom
* Valkenburg - Sibbe - Bemelen - Maastricht Station - Maastricht Boschpoort
* '''Rotterdam:''' Zuidplein - '''Barendrecht:''' Centrum - '''Rotterdam:''' Lombardijen - Kralingse Zoom
* '''Rotterdam:''' Zuidplein - '''Rhoon:''' Portland - '''Barendrecht:''' Carnisselande - Centrum - '''Rotterdam:''' Lombardijen - Kralingse Zoom
* '''Eindhoven:''' Station - Strijp-S - Evoluon - '''Veldhoven:''' Heikant - '''Oerle:''' Zuid

Wat '''niet''' mag:
* '''Eindhoven:''' Station - Strijp-S - Evoluon - '''Veldhoven'''
* ''Eindhoven:'' Station - Strijp-S - Evoluon - ''Veldhoven:'' Centrum
* Valkenburg - Sibbe - Bemelen - Maastricht (Vijverdal - Station - Centrum - Boschpoort)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Routeparameter

Bericht door Daniel »

Dat zijn toch gewoon de huidige richtlijnen voor de Nederlandse en Belgische lijnen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Routeparameter

Bericht door regenmaker »

Nee, die maximum van 2 is eruit gewerkt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Routeparameter

Bericht door Daniel »

Zat al te twijfelen of die er nu wel of niet nog impliciet in stond. Maar op zich logisch gezien er nog best wel semi-stadslijnen zijn die in drie plaatsen komen (lijn 2 in de Drechtsteden bijvoorbeeld), dat worden er zelfs langzaam steeds meer.

Zijn we ook gelijk van de gevallen af waar een lijn in de infobox een stadsbus is maar in de routeparameter de streeknotatie heeft (zoals U-link 28). Al is net dat U-link weer een wat onhandig geval met ook deels lijnen die een mix van stads- en streekbus zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Routeparameter

Bericht door Meltrain »

Zoals gezegd, ik vind het prima. :pos:
Ik had er trouwens ruim 3 minuten voor nodig om te achterhalen waarom
''Eindhoven:'' Station - Strijp-S - Evoluon - ''Veldhoven:'' Centrum
fout is. :X
Spoiler: show
Er staan maar twee aanhalingstekens rondom de plaatsnaam, waardoor de tekst cursief is in plaats van dikgedrukt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Routeparameter

Bericht door umbusko »

Daniel schreef: Zijn we ook gelijk van de gevallen af waar een lijn in de infobox een stadsbus is maar in de routeparameter de streeknotatie heeft (zoals U-link 28). Al is net dat U-link weer een wat onhandig geval met ook deels lijnen die een mix van stads- en streekbus zijn.
Misschien een ideetje om het mogelijk te maken twee lijnsoorten aan te geven? Ik kwam in België bijvoorbeeld ook een gecombineerde school- en marktbus tegen (die nu maar de aanduiding streekbus heeft gekregen), daar zou het ook van pas komen. Gecombineerde stads- en streekbus zijn ook wel meerdere voorbeelden van, bijvoorbeeld de 4 Maastricht-Valkenburg. En wellicht is het ook geschikt voor lijnen die deels als belbus rijden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Routeparameter

Bericht door ArrivaBas »

Dat maakt de informatie mijns inziens nodeloos ingewikkeld. Behalve hobbyisten komen hier ook mensen die op zoek zijn naar basale informatie over de OV-lijnen die zij nodig hebben.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten