Tonen van onderaannemers

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Tonen van onderaannemers

Bericht door Milco »

Goedemiddag, ik zit even met een euvel waarvan ik mij afvraag hoe jullie hierover denken.

In Nederland rijden diverse onderaannemers op buslijnen. Vaak zijn het taxi- en/of touringcarbedrijven die enkele buslijnen helemaal of deels uitvoeren in opdracht van de vervoerder die in de concessie rijdt. Vaak, en dan vooral in Nederland, rijden de bussen van de onderaannemer in dezelfde huisstijl van de "reguliere" vervoerder waarmee het onderscheid nihil is. Voor ons als hobbyisten is het leuk om in de infobox te zien dat een of meerdere onderaannemer(s) ritten uitvoert in opdracht van de reguliere vervoerder, maar ik vraag mij eigenlijk af of het wel duidelijk is voor de bezoeker van de wiki, die doorgaans informatie wil over een deel van de reis of een buslijn.

Ik stel eigenlijk het volgende voor: de onderaannemers halen we weg uit de infobox en we vermelden daar alleen nog de reguliere vervoerder (bij sommige lijnen die onder meerdere concessies vallen kunnen dat er best twee zijn). Op de pagina zelf maken we een kopje "Dienstuitvoering" (of als iemand een andere naam weet dan hoor ik dat graag) waarin uitgelegd wordt dat deze lijn geheel of deels wordt uitgevoerd voor onderaannemer x (en y en z). Daarbij stel ik voor om te vermelden dat op alle ritten de tarieven van de reguliere vervoerder geldig zijn.

Het voordeel hiervan vind ik dat de infobox (daar waar nuttige informatie bij elkaar staat en dus snel op te zoeken is) rustiger wordt, daar enkel de reguliere vervoerder wordt getoond en dat de gedetailleerde informatie in de tekst terug te vinden is.

Het materieel van de onderaannemer(s) kan wat mij betreft wel in de infobox blijven staan.

Hoe denken jullie hierover? :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Tonen van onderaannemers

Bericht door umbusko »

De onderaannemers zouden dan ook uit de automatische tabellen op haltepagina's verdwijnen en dat vind ik jammer, omdat je dan alleen nog maar per lijn overzicht kunt krijgen, terwijl je nu in één oogopslag alle vervoerders en onderaannemers kunt zien die een bepaalde plaats aandoen.

Een kopje met verduidelijking dat tarieven van de opdrachtgevende vervoerder geldig zijn kan natuurlijk altijd. Dat zou je bijvoorbeeld "Onderaannemer" of "Onderaannemers" kunnen noemen. En je kunt er alles in kwijt: of huisstijlen anders zijn of juist niet; of er voorwaarden anders zijn of juist niet, enzovoorts. (Bij Pouw Vervoer zou je er in kunnen vermelden dat hun ritten notoir onbetrouwbaar zijn, maak ik althans uit de Utrechtse topics op. :mrgreen: )

Ik zou dan gaan voor alleen dat extra kopje denk ik, en de infobox laten zoals hij is.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Tonen van onderaannemers

Bericht door Tom98 »

umbusko schreef:En je kunt er alles in kwijt: of huisstijlen anders zijn of juist niet; of er voorwaarden anders zijn of juist niet, enzovoorts. (Bij Pouw Vervoer zou je er in kunnen vermelden dat hun ritten notoir onbetrouwbaar zijn, maak ik althans uit de Utrechtse topics op. :mrgreen: )
Wat ik ook vooral mis is of een lijn geheel of gedeeltelijk door een onderaannemer wordt gereden. Onze lijn 298 werd altijd door Pouw gereden, vorig jaar gingen we het allemaal zelf doen en dit jaar is het deels Syntus en deels Pouw. Lijkt mij (ook in het kader van de betrouwbaarheid) relevant om te vermelden of het volledig of deels uitbesteed werk is en (indien gegevens voorhanden) hoe de verdeling in de praktijk is.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Tonen van onderaannemers

Bericht door Chrysa »

Dat staat er toch gewoon?

https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... we_Station
Afbeelding
Een lijn die alleen door Arriva gereden wordt.
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... tiusstraat
Afbeelding
Een lijn die door TCR gereden wordt.
Afbeelding
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn ... _Gilze_AZC
En een lijn die door beide gereden wordt.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Tonen van onderaannemers

Bericht door Lijn 45 »

Bij de 298 die Tom aanhaalde stond niet dat Pouw 'm deels reed. (nu wel :mrgreen: )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tonen van onderaannemers

Bericht door Daniel »

Dat was me ook nog niet opgevallen eerlijk gezegd, vandaar dat het er niet stond.
Overigens weet ik ook pas sinds gisteren dat er ritten op de X80 door een onderaannemer gereden worden, maandag maar even opletten welke. Al kwam ik er achter door een klacht over een niet gereden rit waar Keolis op Twitter op reageerde, dus het zal wel Pouw zijn :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Tonen van onderaannemers

Bericht door Milco »

Die X van X80 is voor hen natuurlijk een teken dat ze 'm niet hoeven te rijden :mrgreen:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Tonen van onderaannemers

Bericht door Etienne »

Er verschijnen al zoveel kopjes op de lijnpagina's: materieelinzet, dienstregeling en nu ook dienstuitvoering. Ik ben daartegen.

Waarom niet met hetzelfde als Regenmaker nu in de grensgebieden in het Ruhrgebied heeft gedaan met een * en een achterliggende lijst.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tonen van onderaannemers

Bericht door Meltrain »

Ik zou het zelfs niet eens erg vinden als de onderaannemers helemaal niet meer op de lijnpagina's staan en dat er op de concessiepagina een lijstje komt van lijnen die (deels) door een onderaannemer worden gereden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tonen van onderaannemers

Bericht door Daniel »

Etienne schreef:Er verschijnen al zoveel kopjes op de lijnpagina's: materieelinzet, dienstregeling en nu ook dienstuitvoering. Ik ben daartegen.
Eens, die onderaannemers staan prima waar ze nu staan in de infobox.
Milco schreef:Vaak, en dan vooral in Nederland, rijden de bussen van de onderaannemer in dezelfde huisstijl van de "reguliere" vervoerder waarmee het onderscheid nihil is. Voor ons als hobbyisten is het leuk om in de infobox te zien dat een of meerdere onderaannemer(s) ritten uitvoert in opdracht van de reguliere vervoerder, maar ik vraag mij eigenlijk af of het wel duidelijk is voor de bezoeker van de wiki, die doorgaans informatie wil over een deel van de reis of een buslijn.
Wat zou er dan niet duidelijk aan zijn? Sowieso is de wiki nog altijd een hobbyproject en geen reisinformatie.
De meest gestelde vraag is overigens wat de vertrektijden zijn, heb nog nooit iemand zien mailen of de kaartjes van Syntus ook bij Pouw Vervoer geldig zijn.
Op de pagina zelf maken we een kopje "Dienstuitvoering" (of als iemand een andere naam weet dan hoor ik dat graag) waarin uitgelegd wordt dat deze lijn geheel of deels wordt uitgevoerd voor onderaannemer x (en y en z).
Ik weet daar een betere naam voor ja: het kopje "vervoerder" rechtsbovenaan de pagina :wink:
Daarbij stel ik voor om te vermelden dat op alle ritten de tarieven van de reguliere vervoerder geldig zijn.
Waarom dat extra vermelden, dat staat al bij de tariefinformatie :!:
Het voordeel hiervan vind ik dat de infobox (daar waar nuttige informatie bij elkaar staat en dus snel op te zoeken is) rustiger wordt, daar enkel de reguliere vervoerder wordt getoond en dat de gedetailleerde informatie in de tekst terug te vinden is.
Je schrijft nu impliciet dat de onderaannemers geen nuttige informatie zouden zijn, maar dat zijn ze voor de eigenlijke doelgroep van de wiki juist wel (die doelgroep is immers eigenlijk juist helemaal niet de reguliere reiziger)
Hoe denken jullie hierover? :)
Negatief, de huidige oplossing is nog nooit een probleem geweest. Je bent hiermee dus een probleem dat er niet is aan het oplossen.
umbusko schreef:De onderaannemers zouden dan ook uit de automatische tabellen op haltepagina's verdwijnen en dat vind ik jammer, omdat je dan alleen nog maar per lijn overzicht kunt krijgen, terwijl je nu in één oogopslag alle vervoerders en onderaannemers kunt zien die een bepaalde plaats aandoen.
Eens!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Tonen van onderaannemers

Bericht door TLP »

Ik heb bewust even gewacht met het inspringen in deze discussie, omdat ik niet zeker was over de geldigheid van mijn argumenten. Nu een aantal mensen al gereageerd heeft, kan ik bovendien aanhaken op de argumenten die al gegeven zijn.

In de eerste plaats vind ik informatie over onderaannemers in de tekst riskant, omdat voor sommige lijnpagina's de teksten al behoorlijk lang zijn, waardoor de informatie naar mijn idee ondergesneeuwd kan raken ondanks een apart kopje.
De informatie volledig weglaten vind ik ook geen optie: er zijn naar mijn idee te veel hobbyisten die dergelijke informatie wel waarderen. Hoe ik denk dat die verhouding precies is bediscussieer ik in het onlangs aangemaakte topic van Lijn 45.

Daarmee wil ik niet zeggen dat de huidige notatie van onderaannemers optimaal is. Vooral bij veel onderaannemers voor één lijn kan de parameter Vervoerder behoorlijk lang worden, dat is ook niet echt overzichtelijk. Tegelijkertijd vind ik de notatie voor Duitse buslijnen (waarbij * tegenwoordig vervangen is door oa en de a linkt naar een lijst van onderaannemers voor een bepaalde vervoerder) ook niet praktisch: mobiele telefoons kunnen mouse-overs niet uitlezen en subscript maakt aanklikken en lezen moeilijker.
Ik zou bijvoorbeeld wel willen voorstellen om één van de volgende één van de volgende notaties te implementeren, die al dan niet volledig in plaats van de reguliere notatie gebruikt kan worden, of alleen wanneer de parameter Vervoerder meer dan twee regels bevat:
  • [[Onderaannemers]] i.o.v. [[Vervoerder]] - waarbij [[Onderaannemer]] linkt naar een lijst van onderaannemers die in een bepaalde concessie worden ingezet.
  • [[Vervoerder]], [[Onderaannemers]] - waarbij [[Onderaannemer]] eveneens linkt naar een lijst van onderaannemers die in een bepaalde concessie worden ingezet.
Bovenstaande voorstellen zijn zeker niet allesomvattend, maar ik hoop dat ze wel voer geven tot verdere discussie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tonen van onderaannemers

Bericht door Daniel »

TLP schreef:Daarmee wil ik niet zeggen dat de huidige notatie van onderaannemers optimaal is. Vooral bij veel onderaannemers voor één lijn kan de parameter Vervoerder behoorlijk lang worden, dat is ook niet echt overzichtelijk.
Welke lijnen hebben dan precies "veel" onderaannemers? En wat is "veel". Bij mijn weten heeft 99% van de lijnen slechts één onderaannemer en kan er van onoverzichtelijkheid geen sprake zijn.
Kan zogauw eigenlijk maar één lijn bedenken met meerdere onderaannemers, namelijk de Utrechtse lijn 680 die er maarliefst twee heeft (maar dan weer nooit door Syntus zelf gereden wordt).
Tegelijkertijd vind ik de notatie voor Duitse buslijnen (waarbij * tegenwoordig vervangen is door oa en de a linkt naar een lijst van onderaannemers voor een bepaalde vervoerder) ook niet praktisch: mobiele telefoons kunnen mouse-overs niet uitlezen en subscript maakt aanklikken en lezen moeilijker.
Daarnaast geef je op die manier ook soort van zinloze informatie in de Nederlandse situatie, waarbij het eigenlijk amper voorkomt dat er meerdere onderaannemers op één lijn rijden. Die oplossing is vooral praktischer voor de Duitse situatie met een hoop onderaannemers die voor een vervoerder rijden.
Ik zou bijvoorbeeld wel willen voorstellen om één van de volgende één van de volgende notaties te implementeren, die al dan niet volledig in plaats van de reguliere notatie gebruikt kan worden, of alleen wanneer de parameter Vervoerder meer dan twee regels bevat:
  • [[Onderaannemers]] i.o.v. [[Vervoerder]] - waarbij [[Onderaannemer]] linkt naar een lijst van onderaannemers die in een bepaalde concessie worden ingezet.
  • [[Vervoerder]], [[Onderaannemers]] - waarbij [[Onderaannemer]] eveneens linkt naar een lijst van onderaannemers die in een bepaalde concessie worden ingezet.
Bovenstaande voorstellen zijn zeker niet allesomvattend, maar ik hoop dat ze wel voer geven tot verdere discussie.
Eerlijk gezegd vindt ik dan de huidige notatie beter. Linken naar een lijst is in de meeste gevallen immers overbodig, want dat wordt in veel concessies een lijst met één of twee rijen dus kan je het beter gewoon op de lijnpagina tonen.
Het enige wat misschien verduidelijkt kan worden zijn de lijnen waarop zowel de hoofdvervoerder als een onderaannemer rijden, die hebben nu voor het mooie wat veel haakjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Tonen van onderaannemers

Bericht door Milco »

Bedankt voor de reacties tot dusver. Het was maar een idee natuurlijk, geen wedstrijd. Ik dacht: laat ik gewoon eens mijn idee in de groep gooien. Je weet nooit welke kant het uitgaat. :)

Ik weet niet in hoeverre Regenmakers project om te linken naar onderaannemers klaar is, want dat vind ik wel een goede optie. Alleen jammer dat je die mouse-over alleen hebt op een computer en niet op een tablet, maar wellicht dat hiermee nog iets te winnen is?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Tonen van onderaannemers

Bericht door TLP »

Daniel schreef:Welke lijnen hebben dan precies "veel" onderaannemers? En wat is "veel". Bij mijn weten heeft 99% van de lijnen slechts één onderaannemer en kan er van onoverzichtelijkheid geen sprake zijn.
Dan denk ik aan situaties dat voor één dezelfde lijn drie onderaannemers gebruikt worden, of namen van vervoerders/onderaannemers zodanig lang zijn dat een parameter drie regels of langer is. De meest complexe situatie in Nederland die ik nu hiervoor kan bedenken is deze lijn 99, al is het nog vrij overzichtelijk doordat door het juiste gebruik van enters een duidelijk onderscheid wordt gemaakt tussen de vervoerders.
Inderdaad heeft mijn voorstel vooral nut voor Duitse, maar ook Belgische buslijnen als deze lijn 138 of deze lijn 845.
Milco schreef:Bedankt voor de reacties tot dusver. Het was maar een idee natuurlijk, geen wedstrijd. Ik dacht: laat ik gewoon eens mijn idee in de groep gooien. Je weet nooit welke kant het uitgaat. :)
Oh, ik heb niet het idee gehad dat het op een wedstrijd uit aan het lopen was. Het is alleen zo dat je goed moet bediscussiëren of een verandering nuttig is. Daarnaast kan een topic starten ook aanleiding geven tot een verbreding van de discussie omdat andere gebruikers tegen vergelijkbare dingen met betrekking tot het onderwerp, ook al is het niet helemaal gelijk aan de originele hoofdvraag.
Ik weet niet in hoeverre Regenmakers project om te linken naar onderaannemers klaar is, want dat vind ik wel een goede optie. Alleen jammer dat je die mouse-over alleen hebt op een computer en niet op een tablet, maar wellicht dat hiermee nog iets te winnen is?
Het lijkt mij essentieel dat de website voor iedereen goed bruikbaar is zover redelijkerwijs mogelijk, dus ook voor degenen die daarvoor mobiele telefoons of tablets gebruiken. Daarom stelde ik ook mijn notatie als alternatief voor - niet omdat ik deze mooi vind maar vooral omdat de notatie van Regenmaker dus niet goed bruikbaar is op mobiele telefoons of tablets, en omdat ik daarvoor nog geen ander alternatief zie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Tonen van onderaannemers

Bericht door regenmaker »

In Duitsland hebben onderaannemers niet een specifieke lijn maar een bepaald rittenpakket. Het verandert dus nog wel regelmatig op welke lijn een onderaannemer rijdt bij het ingaan van de nieuwe dienstregeling. Tevens leidt het tot extreme gevallen, zoals voor lijn 875 tussen Neuss en Dormagen. Daar heeft de BVR (DB Rheinlandbus) maar liefst 10 onderaannemers in dienst en rijdt ook zelf op deze lijn, dit zou leiden tot:

Code: Selecteer alles

(Afan, Brings, Caillard, Fuecker, Gilbach, Hillmann, Herlitschka, Langen, Tücks en Wefers i.o.v.) DB Rheinlandbus
Het komt bij de REVG voor dat de DB Rheinlandbus als onderaannemer wordt ingehuurd, maar de DB Rheinlandbus huurt op zijn buurt weer andere onderaannemers in, dit zou leiden tot:

Code: Selecteer alles

((Diverse onderaannemers i.o.v.) DB Rheinlandbus i.o.v.) REVG
Ik heb dus maar gewoon een afkorting gaan toepassen voor de OnderAannemers (oa, waarbij de o een mouseover is en de a een link naar de pagina waar alle onderaannemers vermeldt staan) in plaats van alle individuele onderaannemers te noemen. De link zorgt er dus voor dat het wel bruikbaar is op mobiel/tablet, als ik op de oa druk op mijn mobiel dan klikt hij eigenlijk meteen op de a. Ik denk dat dit meer voor Duitsland speelt als voor Nederland waar meestal maar een enkele onderaannemer rijdt per lijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Tonen van onderaannemers

Bericht door TLP »

De link is inderdaad bruikbaar op mobiel/tablet, maar omdat de mouse-over dat niet is mis je toch veel informatie zonder dat te weten. Daarnaast is de tekst "oa" naar mijn idee in sommige gevallen slecht leesbaar, omdat het slechts twee letters in subscript zijn. Bovendien helpt het ook niet mee dat alleen de a een link heeft en de o dus die mouse-over heeft, daardoor wordt het naar mijn idee een priegelig geheel - al ben ik niet slechtziend of motorisch zeer sterk beperkt.

Overigens kun je je afvragen of het noodzakelijk is om dubbele onderaannemers te tonen, dat doe je immers ook niet bij gebruik van de notatie oa. ((Diverse onderaannemers i.o.v.) DB Rheinlandbus i.o.v.) REVG kan in dat geval vervangen worden door (Diverse onderaannemers i.o.v.) REVG.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Tonen van onderaannemers

Bericht door Milco »

Ik ben wel slechtziend (dat wil zeggen: geen zicht met mijn rechteroog, met links zie ik 40% met bril en 25 zonder bril) zie ik de kleine letters "oa" wel, maar met moeite, dat wil zeggen dat ik ver moet inzoomen om de link te kunnen zien. Nu weet ik dat ik wellicht de enige slechtziende ben, en om nou voor mij alles aan te passen vind ik ook wellicht te ver gaan. Het werkt immers wel, alleen voor mij kost het iets meer moeite. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Tonen van onderaannemers

Bericht door TLP »

Ik weet dat je in ieder geval niet de enige slechtziende gebruiker bent die actief is op het forum (op de wiki is het wellicht een ander verhaal). Bovendien vind ik dat openbare informatie (net als openbare omgevingen) goed toegankelijk moet zijn als dit redelijkerwijs mogelijk is. In dit geval zie ik een oplossing om goede toegankelijkheid te realiseren, mensen met een functiebeperking zijn er toch vaker dan je denkt en op andere gebieden ben ik zelf vaker dan ik zou willen tegen toegankelijkheidsproblemen aangelopen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tonen van onderaannemers

Bericht door Meltrain »

Zou iemand een link kunnen plaatsen naar een lijn met de oa ? Ik had dat nog niet gezien namelijk, al komt dat vast vooral doordat Duitse buslijnen mij niet boeien. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Tonen van onderaannemers

Bericht door TLP »

De meerderheid van Duitse lijnen heeft wel een onderaannemer en dus dat sjabloon, maar omdat je het zo lief vraagt: klik.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten