OVNL is terug! Lees voor meer uitleg en veelgestelde vragen dit topic.

Coronadienstregeling

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
huibf

Coronadienstregeling

Bericht door huibf »

Ik zou het fraai vinden om per concessie de
Nooddienstregeling weer te gegeven.
Niet per lijnpagina in detail (wellicht kan dat in de geschiedenis per lijn) maar meer een pagina zoals de dienstregeling per jaar.

Ik denk juist dat dat ook later historisch gezien niet misstaat.
Is dat een idee ?
regenmaker
OVNL-beheerder

Re: Coronadienstregeling

Bericht door regenmaker »

Ik denk dat dit veel tijd kost en aangezien er telkens nieuwe updates komen en de situatie onzeker is, lijkt het mij onbegonnen werk om dit bij te gaan houden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.

Dienstregelingswijzigingen NRW
Planning volgt.
Meltrain

Bericht door Meltrain »

Van mij mag iedereen doen wat hij niet laten kan, maar ik ga het niet doen.
Elke dag van de slaapkamer naar de woonkamer en terug.
Af en toe komt daar bovenop een reis van Rlb naar Dvd en terug.
umbusko

Bericht door umbusko »

Voor de huidige situatie kun je het beste denk ik gewoon bij de vervoerder terecht, met name omdat het steeds verandert. Maar hoe langer het duurt, hoe gewenster het me lijkt dat er op termijn wel historische informatie beschikbaar is.

Ik zou persoonlijk voorstellen om gewoon voor jezelf een bestandje te maken waar je de updates in zet. (Af en toe even controleren en aanpassen, of gewoon alleen als iemand iets meldt op het forum.) Dat kan copy-paste, kost je hooguit een minuut. Als de situatie terug naar normaal gaat, kun je kijken wat nou echt noemenswaardig is en kan het in de geschiedenis erbij. Dan moet wel even afgesproken worden wie welke concessie(s) bijhoudt. Ik kan zelf evt. Limburg doen.

Voor de huidige situatie lijkt het me wel wat als er een banner op de wiki zou verschijnen die aangeeft dat voor actuele coronainfo de vervoerder geraadpleegd moet worden, zoals TLP eerder al voorstelde en waar geen reactie op gekomen is... Ook hiervoor geldt: hoe langer het duurt, hoe gewenster het is dat er zoiets komt.
Daniel
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Ik denk dat het nog het meest interessant is voor gebieden waar daadwerkelijk een andere dienstregeling wordt gereden. In gebieden waar gewoon een standaard zaterdags- of zondagsdienst wordt gereden staat op zich de huidige dienstregeling al gewoon op de pagina immers.
De grootste uitzonderingen in die gebieden zijn de nachtlijnen doorgaans.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Er mag wat mij betreft best een sjabloon gemaakt worden en je mag best enkele pagina's aanpassen, mits je het zelf ook bijwerkt en bijhoudt! Zoals eerder aangegeven door Ardan ben je zelf verantwoordelijk voor het actueel houden van alle wijzigingen en aanpassingen!
Medewerker Verloning bij USG People The Netherlands

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 01-09-2020
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 01-08-2020
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Ardan
OVNL-beheerder

Bericht door Ardan »

Tenzij = mits natuurlijk ;)

1,5 meter

umbusko

Bericht door umbusko »

Daniel schreef:Ik denk dat het nog het meest interessant is voor gebieden waar daadwerkelijk een andere dienstregeling wordt gereden. In gebieden waar gewoon een standaard zaterdags- of zondagsdienst wordt gereden staat op zich de huidige dienstregeling al gewoon op de pagina immers.
De grootste uitzonderingen in die gebieden zijn de nachtlijnen doorgaans.
En bijvoorbeeld Belgische bussen die aan de grens keren, buurtbussen die niet rijden, dat soort dingen. Maar dat lijkt me typisch iets om achteraf in de geschiedenis te zetten, eigenlijk vooral als het maanden duurt: "i.v.m. het coronavirus reed deze lijn niet van 16 maart 2020 t/m ...". Daarom ook dat ik voorstel om het voorlopig even zelf bij te houden en de bewerkingen te doen zodra je het kunt overzien.
huibf

Bericht door huibf »

Ik heb voor Zuidoost Brabant een pagina gemaakt.

https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Tijd ... abant_2020
De bedoeling is dat het lijnennet de actuele situatie weergeeft hedendag.

Verderop staan de aanpassing zoals gebruikelijk beschreven. (ik heb dat nu gekopieerd uit het kopje dienstregeling').
Als de dienstregeling weer wordt aangepast kan het lijnennet daar terechtkomen, wellicht met een 'uitklap' constructie. Ik ken deze echter alleen voor de 'routestrips'. Wie weet hoe dat moet ?

Achter de schermen worden in sommige concessie gewerkt een compleet nieuwe dienstregelingen (geen andere lijnen) dus een historie lijkt me prettig.

Wellicht kan ook de 'aanleidingstekst' worden geautomatiseerd.

verwijzing op de concessiepagina:
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conc ... 2017-2026)

Ik zie het fraaier vinden als de achtergrondkleur bijvoorbeeld van de tabel lichtrood is. Ook bij reguliere omleidingen is dat wat fraaier.
Wellicht een idee voor later ? Zo vallen de omleidingen ook iets meer op.
Plaats reactie