Coronadienstregeling

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Coronadienstregeling

Bericht door huibf »

Ik zou het fraai vinden om per concessie de
Nooddienstregeling weer te gegeven.
Niet per lijnpagina in detail (wellicht kan dat in de geschiedenis per lijn) maar meer een pagina zoals de dienstregeling per jaar.

Ik denk juist dat dat ook later historisch gezien niet misstaat.
Is dat een idee ?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Coronadienstregeling

Bericht door regenmaker »

Ik denk dat dit veel tijd kost en aangezien er telkens nieuwe updates komen en de situatie onzeker is, lijkt het mij onbegonnen werk om dit bij te gaan houden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronadienstregeling

Bericht door Meltrain »

Van mij mag iedereen doen wat hij niet laten kan, maar ik ga het niet doen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronadienstregeling

Bericht door umbusko »

Voor de huidige situatie kun je het beste denk ik gewoon bij de vervoerder terecht, met name omdat het steeds verandert. Maar hoe langer het duurt, hoe gewenster het me lijkt dat er op termijn wel historische informatie beschikbaar is.

Ik zou persoonlijk voorstellen om gewoon voor jezelf een bestandje te maken waar je de updates in zet. (Af en toe even controleren en aanpassen, of gewoon alleen als iemand iets meldt op het forum.) Dat kan copy-paste, kost je hooguit een minuut. Als de situatie terug naar normaal gaat, kun je kijken wat nou echt noemenswaardig is en kan het in de geschiedenis erbij. Dan moet wel even afgesproken worden wie welke concessie(s) bijhoudt. Ik kan zelf evt. Limburg doen.

Voor de huidige situatie lijkt het me wel wat als er een banner op de wiki zou verschijnen die aangeeft dat voor actuele coronainfo de vervoerder geraadpleegd moet worden, zoals TLP eerder al voorstelde en waar geen reactie op gekomen is... Ook hiervoor geldt: hoe langer het duurt, hoe gewenster het is dat er zoiets komt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronadienstregeling

Bericht door Daniel »

Ik denk dat het nog het meest interessant is voor gebieden waar daadwerkelijk een andere dienstregeling wordt gereden. In gebieden waar gewoon een standaard zaterdags- of zondagsdienst wordt gereden staat op zich de huidige dienstregeling al gewoon op de pagina immers.
De grootste uitzonderingen in die gebieden zijn de nachtlijnen doorgaans.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Coronadienstregeling

Bericht door Milco »

Er mag wat mij betreft best een sjabloon gemaakt worden en je mag best enkele pagina's aanpassen, mits je het zelf ook bijwerkt en bijhoudt! Zoals eerder aangegeven door Ardan ben je zelf verantwoordelijk voor het actueel houden van alle wijzigingen en aanpassingen!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Coronadienstregeling

Bericht door Ardan »

Tenzij = mits natuurlijk ;)
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronadienstregeling

Bericht door umbusko »

Daniel schreef:Ik denk dat het nog het meest interessant is voor gebieden waar daadwerkelijk een andere dienstregeling wordt gereden. In gebieden waar gewoon een standaard zaterdags- of zondagsdienst wordt gereden staat op zich de huidige dienstregeling al gewoon op de pagina immers.
De grootste uitzonderingen in die gebieden zijn de nachtlijnen doorgaans.
En bijvoorbeeld Belgische bussen die aan de grens keren, buurtbussen die niet rijden, dat soort dingen. Maar dat lijkt me typisch iets om achteraf in de geschiedenis te zetten, eigenlijk vooral als het maanden duurt: "i.v.m. het coronavirus reed deze lijn niet van 16 maart 2020 t/m ...". Daarom ook dat ik voorstel om het voorlopig even zelf bij te houden en de bewerkingen te doen zodra je het kunt overzien.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Coronadienstregeling

Bericht door huibf »

Ik heb voor Zuidoost Brabant een pagina gemaakt.

https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Tijd ... abant_2020
De bedoeling is dat het lijnennet de actuele situatie weergeeft hedendag.

Verderop staan de aanpassing zoals gebruikelijk beschreven. (ik heb dat nu gekopieerd uit het kopje dienstregeling').
Als de dienstregeling weer wordt aangepast kan het lijnennet daar terechtkomen, wellicht met een 'uitklap' constructie. Ik ken deze echter alleen voor de 'routestrips'. Wie weet hoe dat moet ?

Achter de schermen worden in sommige concessie gewerkt een compleet nieuwe dienstregelingen (geen andere lijnen) dus een historie lijkt me prettig.

Wellicht kan ook de 'aanleidingstekst' worden geautomatiseerd.

verwijzing op de concessiepagina:
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Conc ... 2017-2026)

Ik zie het fraaier vinden als de achtergrondkleur bijvoorbeeld van de tabel lichtrood is. Ook bij reguliere omleidingen is dat wat fraaier.
Wellicht een idee voor later ? Zo vallen de omleidingen ook iets meer op.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Coronadienstregeling

Bericht door TLP »

Al langere tijd vraag ik me af of de pagina's met tijdelijke dienstregelingen in hun huidige opzet het meest van meerwaarde zijn voor de wiki, en of er een meer algemene afstemming tussen concessies moet komen als het gaat om het vermelden van tijdelijke, coronagerelateerde wijzigingen. De manier waarop deze tijdelijke, coronagerelateerde wijzigingen worden vermeld zijn in de verschillende concessies inmiddels zo gaan verschillen dat het geheel naar mijn mening nogal een ratjetoe is geworden. Bovendien kwam ik onlangs nieuwe coronagerelateerde wijzigingen voor de concessie Zeeland tegen waarvan ik niet weet wat ik ermee moet, dus het leek me een goed moment om de discussie over tijdelijke, coronagerelateerde wijzigingen te heropenen.

De aparte pagina's met tijdelijke dienstregelingen zijn door huibf voor alle concessies in de provincies Zeeland, Noord-Brabant en Limburg aangemaakt (kleine concessies zoals voor de Westerschelde Ferry uitgezonderd). Alleen voor de concessies Zuidoost-Brabant en Limburg zijn die pagina's ook volledig bijgehouden en bestaat er inmiddels een versie voor 2021 van, waarbij umbusko naast het bijhouden van Limburg ook de spelling/stijl van de pagina's over die concessie heeft verbeterd. Wel zijn er op de reguliere dienstregelingspagina wat wijzigingen per 25 oktober en 4 november 2020 vermeld, maar dit zijn uitsluitend wijzigingen in de haltevoering.
Voor West-Brabant en Oost-Brabant zijn de pagina's bijgewerkt tot 30 augustus 2020, waarbij de dienstregeling die geldig was vanaf die datum boven de eerdere dienstregelingen staat en bovendien geen wijzigingsoverzicht bevat. Verder zijn ook hier op de reguliere dienstregelingspagina wat wijzigingen per 3 juli, 30 augustus en 25 oktober 2020 vermeld, afgezien van een opgeheven lijn en een toegevoegde rit gaat het ook hier uitsluitend om wijzigingen in de haltevoering.
Voor Zeeland is de pagina bijgewerkt tot 23 augustus 2020, waarbij ook hier de dienstregeling die geldig was vanaf die datum boven de eerdere dienstregelingen staat. De enige vermelde wijziging in deze periode is dat per 25 november 2020 op veel lijnen achtpersoonsbusjes zijn ingezet tijdens het weekend. Voor deze concessie zijn er echter zowel op 23 augustus als op 25 oktober 2020 een behoorlijk aantal wijzigingen geweest, die ik maar op de reguliere dienstregelingspagina had gezet aangezien alle wijzigingen mij (semi-)permanent leken, ook als het ging om de vermindering van het aantal ritten. Bovendien tref ik bij het derde tijdelijke rooster in Zeeland informatie in de infobox aan die mij foutief lijkt, omdat deze grotendeels gekopieerd lijkt van het tweede tijdelijke rooster: de zeer beperkte dienstregeling op lijn 19 en lijn 395 lijkt mij niet meer van toepassing sinds 23 augustus, daar toen juist zoveel mogelijk de reguliere dienstregeling werd gereden. Ook heb ik om die reden mijn twijfels over de ritten die zouden zijn vervallen op de lijnen 20, 58, 133, 223, 258, 602, 604, 618 en 631. Helaas kan ik de dienstregeling zoals die destijds was niet makkelijk verifiëren, want inmiddels zijn er op de meeste lijnen alweer wijzigingen geweest.

Al met al zie wanneer zo'n pagina met tijdelijke dienstregelingen goed en consequent wordt bijgehouden, wel een potentiële meerwaarde ervan. Helaas zijn alleen de pagina's van Zuidoost-Brabant en Limburg volledig bijgehouden, waarbij die van Limburg het meest consequent lijkt bijgehouden omdat ik rond de data van vrijwel alle belangrijke persconferenties wel wat wijzigingen zie vermeld, zelfs de mondkapjesplicht per 1 december wordt daar genoemd. Bij de andere pagina's, en Zeeland in het bijzonder, zijn tijdelijke en (semi-)permanente wijzigingen echter door elkaar gaan lopen en staan zodanig geordend, dat ik als lezer het overzicht kwijtraak.
Bovendien zijn dergelijke pagina's voor andere concessies nooit aangemaakt en zijn coronagerelateerde wijzigingen daar überhaupt niet vermeld. Uitzonderingen zijn bij mijn weten enkele lijnpagina's van lijnen in de provincie Utrecht, waar vermeld staat dat vanaf 18 maart een aangepaste dienstregeling werd gereden, en bij veel concessies enkele grote wijzigingen in de tweede helft van 2020 toen de coronasituatie iets stabieler leek.
Maar missen al deze concessies daadwerkelijk essentiële informatie ten opzichte van de drie zuidelijke provincies? En als dat zo zou zijn, welke informatie zou dan nog toegevoegd moeten worden, voor zover dat is terug te halen in de data? Ervan uitgaande dat alle wijzigingen terughalen een behoorlijk tijdrovende en ingewikkelde klus zal zijn, moeten we dan de belangrijkste aanpassingsmomenten in de dienstregeling vermelden (in ieder geval half maart, begin juni en na de zomervakantie)? Wat is daar dan de toegevoegde waarde van als je niet vermeldt wat er precies is gewijzigd? En bovenal: moeten er twee aparte pagina's voor reguliere en tijdelijke wijzigingen blijven bestaan, of is het voor het overzicht beter als deze met elkaar geïntegreerd worden, zelfs als de "tijdelijke" pagina's goed bijgehouden zijn?
Eerlijk gezegd heb ik over al deze dingen geen duidelijke mening, omdat praktische en informatieve belangen een beetje met elkaar botsen en iedereen een andere mening heeft over wat nuttig en overzichtelijk is.

Dan zijn er nog de nieuwste tijdelijke wijzigingen in de concessie Zeeland. Sinds 4 januari (maandag) tot in ieder geval het einde van de huidige lockdown (vooralsnog 19 januari) zijn veel schoolritten (maar niet alle) opgeheven. Tegelijkertijd is echter een groot deel van de uitgebreide dienstregeling van lijn 19 tot 4 september (na de zomervakantie!) vervallen. Moet ik in navolging van Limburg en Zuidoost-Brabant deze wijzigingen dan ook verwerken? En is het dan de bedoeling dat ik de wijzigingen alleen op de tijdelijke dienstregelingspagina, of ook op de lijnpagina's zelf verwerk? Bovendien: het officiële wijzigingsmoment voor Zeeland is pas op 21 februari, maar deze wijzigingen zijn wel al per 4 januari 2021 doorgevoerd. Moet ik die wijzigingen dan verwerken op de tijdelijke dienstregelingspagina van 2020, of moet ik hiervoor alvast een nieuwe pagina voor de dienstregeling 2021 maken?
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Coronadienstregeling

Bericht door umbusko »

Ik vind het ook een ingewikkeld vraagstuk, maar over de pagina's voor Limburg ben ik op dit moment wel tevreden. (Al wil ik die voor 2020 nog een keer op kleinigheden nalopen. Maar daar kom ik wel uit.) Het is daar ook vrij duidelijk wat "reguliere" wijzigingen in de jaardienstregeling waren en welke wijzigingen specifiek met corona te maken hadden. Het helpt ook wel dat er gewoon vaste busboekjes zijn met een bepaalde geldigheid en dat Arriva steeds apart lijsten met coronamaatregelen publiceert. Hoe is dat in Zeeland?
Ik zie door het duidelijke onderscheid in ieder geval in Limburg weinig bezwaar in twee aparte pagina's voor reguliere en tijdelijke wijzigingen. Sterker nog, één pagina zou daar denk ik wel heel veel informatie bij elkaar worden. Dan krijg je informatie over de herstructurering van het stadsnet Parkstad (die niets met corona te maken heeft) naast informatie over het tijdelijk van toepassing zijn van een vakantiedienstregeling. Dat maakt het alleen maar verwarrend. Dat is wat je zelf ook zegt:
Bij de andere pagina's, en Zeeland in het bijzonder, zijn tijdelijke en (semi-)permanente wijzigingen echter door elkaar gaan lopen en staan zodanig geordend, dat ik als lezer het overzicht kwijtraak.
Ik zou zelf dus coronawijzigingen op een tijdelijke pagina vermelden. Als deze ook definitief doorgevoerd worden in de reguliere dienstregeling, kun je ze opnemen op de reguliere pagina en erbij vermelden dat ze in de praktijk al sinds datum X golden. (Als in een bepaalde concessie het verschil tussen "regulier" en "tijdelijk" aangepast niet gemaakt kan worden, dan moet dat misschien anders.) Eventueel - als alle wijzigingen nu op 4 januari al ingaan en op 21 februari niets meer gebeurt - kun je ervoor kiezen om de pagina voor drgl 2021 op 4 januari te laten beginnen en er een informatieve tekst bij te plaatsen. "Officieel zou de nieuwe drgl pas op 21 februari ingaan, maar alle wijzigingen werden al op 4 januari doorgevoerd."
Als je het helemaal volledig wilt doen (bij substantiële reguliere wijzigingen naast substantiële tijdelijke wijzigingen) kun je op de tijdelijke pagina een link opnemen naar de reguliere wijzigingen. Voorbeeld: "Wijzigingen 1 oktober. Op [link|1 oktober] werden enkele niet-coronagerelateerde permanente wijzigingen doorgevoerd in de lijn- en haltevoering." Dan kom je bij het doorlezen van de tijdelijke pagina alles tegen.

Op de lijnpagina's zou ik zelf alleen de echt grote wijzigingen opnemen. Als een bus een bepaalde tijd volgens de vakantiedienstregeling gereden heeft, hoeft dat er in mijn ogen niet te staan. Dat heeft immers geen effect op de basisinformatie op de pagina. Als hij bijna een jaar helemaal niet gereden heeft (buurtbussen) of maandenlang een afwijkende route had, dan is het misschien wel informatief. Of als de frequentie in principe permanent aangepast werd.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Coronadienstregeling

Bericht door TLP »

Voor nu reageer ik alleen even op dat wat misschien niet helemaal duidelijk is.
umbusko schreef: wo 06 jan 2021, 23:46 Ik vind het ook een ingewikkeld vraagstuk, maar over de pagina's voor Limburg ben ik op dit moment wel tevreden. (Al wil ik die voor 2020 nog een keer op kleinigheden nalopen. Maar daar kom ik wel uit.) Het is daar ook vrij duidelijk wat "reguliere" wijzigingen in de jaardienstregeling waren en welke wijzigingen specifiek met corona te maken hadden. Het helpt ook wel dat er gewoon vaste busboekjes zijn met een bepaalde geldigheid en dat Arriva steeds apart lijsten met coronamaatregelen publiceert. Hoe is dat in Zeeland?
Ik zie door het duidelijke onderscheid in ieder geval in Limburg weinig bezwaar in twee aparte pagina's voor reguliere en tijdelijke wijzigingen. Sterker nog, één pagina zou daar denk ik wel heel veel informatie bij elkaar worden. Dan krijg je informatie over de herstructurering van het stadsnet Parkstad (die niets met corona te maken heeft) naast informatie over het tijdelijk van toepassing zijn van een vakantiedienstregeling. Dat maakt het alleen maar verwarrend. Dat is wat je zelf ook zegt:
Bij de andere pagina's, en Zeeland in het bijzonder, zijn tijdelijke en (semi-)permanente wijzigingen echter door elkaar gaan lopen en staan zodanig geordend, dat ik als lezer het overzicht kwijtraak.
Inderdaad is in Limburg het onderscheid tussen wijzigingen die wel en niet met corona te maken hebben vrij duidelijk, maar mijn opmerking over de situatie in Zeeland kwam wat anders over dan ik bedoelde. Omdat er twee pagina's zijn met deels overlappende informatie, die door twee verschillende gebruikers los van elkaar zijn onderhouden, wordt de informatie onoverzichtelijk. Daar komt bij dat ik niet echt blij ben met de opmaak van de pagina over de tijdelijke dienstregeling en dat met name bij de wijzigingen van 25 oktober het niet duidelijk is of de wijzigingen tijdelijk of permanent zouden zijn: er is duidelijk gemaakt dat de wijzigingen coronagerelateerd waren, maar over een einddatum heb ik nergens iets gelezen, dus ik zou ervan uitgaan dat de wijzigingen van 25 oktober geldig zijn gebleven en dat daar op 4 januari een aanvullend pakket aan maatregelen bovenop is genomen, tenzij ik in de tussentijd iets heb gemist.

Overigens zijn bij vrijwel alle wijzigingen per 4 januari de ritnummers vermeld en mag ik dus in de lijnfolders gaan kijken welke ritten dan precies vervallen zijn. De lijnfolders zijn van 23 augustus dus ik vermoed dat, al dan niet in combinatie met wat ik geschreven heb over de wijzigingen van 25 oktober, ik wel een aardig eind kan komen. Maar dat is wel een behoorlijke brij aan informatie doorspitten waarbij ik bovendien mag bedenken op welk(e) eiland(en) een lijn rijdt, want de lijnfolders zijn per eiland gesorteerd.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Coronadienstregeling

Bericht door TLP »

umbusko schreef: wo 06 jan 2021, 23:46 Ik zou zelf dus coronawijzigingen op een tijdelijke pagina vermelden. Als deze ook definitief doorgevoerd worden in de reguliere dienstregeling, kun je ze opnemen op de reguliere pagina en erbij vermelden dat ze in de praktijk al sinds datum X golden. (Als in een bepaalde concessie het verschil tussen "regulier" en "tijdelijk" aangepast niet gemaakt kan worden, dan moet dat misschien anders.) Eventueel - als alle wijzigingen nu op 4 januari al ingaan en op 21 februari niets meer gebeurt - kun je ervoor kiezen om de pagina voor drgl 2021 op 4 januari te laten beginnen en er een informatieve tekst bij te plaatsen. "Officieel zou de nieuwe drgl pas op 21 februari ingaan, maar alle wijzigingen werden al op 4 januari doorgevoerd."
Als je het helemaal volledig wilt doen (bij substantiële reguliere wijzigingen naast substantiële tijdelijke wijzigingen) kun je op de tijdelijke pagina een link opnemen naar de reguliere wijzigingen. Voorbeeld: "Wijzigingen 1 oktober. Op [link|1 oktober] werden enkele niet-coronagerelateerde permanente wijzigingen doorgevoerd in de lijn- en haltevoering." Dan kom je bij het doorlezen van de tijdelijke pagina alles tegen.

Op de lijnpagina's zou ik zelf alleen de echt grote wijzigingen opnemen. Als een bus een bepaalde tijd volgens de vakantiedienstregeling gereden heeft, hoeft dat er in mijn ogen niet te staan. Dat heeft immers geen effect op de basisinformatie op de pagina. Als hij bijna een jaar helemaal niet gereden heeft (buurtbussen) of maandenlang een afwijkende route had, dan is het misschien wel informatief. Of als de frequentie in principe permanent aangepast werd.
Op zich zijn dit logische overwegingen, al zou ik graag ook nog de inzichten van anderen ernaast willen houden voordat ik tot actie overga. Ik hoop dan ook dat die inzichten nog komen.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Coronadienstregeling

Bericht door huibf »

De tijdelijke pagina's van West en Oost Brabant werk ik zsm bij.
Zuidoost Brabant is Compleet, muv de wij zxigingen van afgelopen woensdag.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coronadienstregeling

Bericht door Daniel »

TLP schreef: wo 06 jan 2021, 22:33Bovendien zijn dergelijke pagina's voor andere concessies nooit aangemaakt en zijn coronagerelateerde wijzigingen daar überhaupt niet vermeld. Uitzonderingen zijn bij mijn weten enkele lijnpagina's van lijnen in de provincie Utrecht, waar vermeld staat dat vanaf 18 maart een aangepaste dienstregeling werd gereden, en bij veel concessies enkele grote wijzigingen in de tweede helft van 2020 toen de coronasituatie iets stabieler leek.
Ik heb er bij de provincie Utrecht expliciet niet voor gekozen een aparte pagina met de corona-aanpassingen te maken, maar juist waar nodig een melding in de geschiedenis te zetten (en een klein overzichtje op de dienstregelingpagina). Overigens is het overzicht op de lijnpagina's en de dienstregelingpagina's voor deze concessie helemaal compleet, daarvoor heb ik destijds steeds de overzichten van Syntus opgeslagen en later nog op de wiki verwerkt.

De keuze voor het niet maken van een aparte pagina over de aangepaste dienstregeling heeft er trouwens vooral mee te maken dat er nooit echt een aangepaste dienstregeling geweest is. Syntus Utrecht reed tijdens de 1e lockdown consequent van maandag t/m zaterdag de zaterdagsdienstregeling, is vervolgens overgeschakeld op de zomerdienst en vanaf september op de kerstvakantiedienstregeling (steeds een bestaande dienstregeling die al op de lijnpagina's stond dus). Voor een heel beperkt aantal lijnen waren er wat kleine frequentieaanpassingen in de spits, die staan allemaal op de pagina van de dienstregeling 2020.

Overigens is ook bij de concessie Regio Utrecht zoveel mogelijk de aangepaste dienstregeling op de lijnpagina's vermeld (ook vaak vakantiediensten), maar die is niet helemaal volledig omdat de info achteraf niet meer te achterhalen was.

Maar samengevat: wat mij betreft is het maatwerk wat je doet, afhankelijk van de mate van (en wijze van) aanpassen van de dienstregeling per concessie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Coronadienstregeling

Bericht door TLP »

Ik zal voor nu de pagina Tijdelijke dienstregeling concessie Zeeland 2020 bijwerken en daarbij zoals umbusko suggereerde de wijzigingen alleen op die pagina verwerken. Ik houd dan in de gaten hoe de situatie zich komende weken ontwikkelt en speel daar vervolgens op in.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Coronadienstregeling

Bericht door Meltrain »

Ik heb in Rotterdam de (weinige) tijdelijke wijzigingen eigenlijk niet goed genoeg bijgehouden om ze gedurende het jaar op een aparte pagina te zetten.
Alleen de frequentie verlagingen op bijna alle tramlijnen vanaf half november heb ik met terugwerkende kracht in december alsnog doorgevoerd toen bleek dat ze (semi-)definitief waren.
Ook alle wijzigingen per 3 januari heb ik als "definitief" doorgevoerd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Coronadienstregeling

Bericht door regenmaker »

Persoonlijk vind ik het ook niet zo boeiend om de coronawijzigingen bij te houden. Zeker omdat Keolis grotendeels zaterdag- of de vakantiedienstregeling reed/rijdt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten