Artikels over fabrikanten van voertuigdisplays

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Artikels over fabrikanten van voertuigdisplays

Bericht door TLP »

Naar aanleiding van het door Delijn821 aangemaakte artikel over Hanover Displays ben ik benieuwd of meer artikels over fabrikanten van voertuigdisplays jullie interessant lijken? Ik ken zelf de fabrikanten Gorba AG (onderdeel van Luminator; fabrikant van onder andere de kleurendisplays van de Capacity's in GD en AML) en Ameli (fabrikant van onder andere de kleurendisplays van de Citea's in dezelfde concessies). Verder heb ik er niet zo veel verstand van, dus ben vooral benieuwd naar meningen. Mocht niemand er iets in zien, dan zou ik echter wel voorstellen om het artikel over Hanover Displays weer te verwijderen, omdat het dan maar één artikel is over dit specifieke onderwerp (en zo goed geschreven vind ik dat artikel niet).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Artikels over fabrikanten van voertuigdisplays

Bericht door Daniel »

Op zich zou dit soort info een toevoeging kunnen zijn, maar dan inderdaad niet op de manier geschreven zoals dat nieuwe artikel. Maar waar ik wel bang voor ben is dat dit soort pagina's erg slecht te linken zijn vanaf andere pagina's waardoor ze snel in de grote massa verdwijnen en nooit meer terug te vinden zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Artikels over fabrikanten van voertuigdisplays

Bericht door Lijn 45 »

Er zijn wmb andere onderwerpen die meer een artikel op de wiki verdienen dan deze.

Je zou deze bijvoorbeeld wel kunnen linken via de opmerkingen (of een andere kolom) bij de voertuigtabellen.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Artikels over fabrikanten van voertuigdisplays

Bericht door TLP »

Bedoel je met linken vanaf de voertuigpagina's bijvoorbeeld dat bij het veld Opmerkingen van de Heuliez GX437 ELECs voor zowel GD als U-OV komt te staan: Busdisplays zijn van Ameli (inclusief de link naar hun website)?
iamthedutchdude
Berichten: 950
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Artikels over fabrikanten van voertuigdisplays

Bericht door iamthedutchdude »

TLP schreef: zo 06 feb 2022, 22:50 Bedoel je met linken vanaf de voertuigpagina's bijvoorbeeld dat bij het veld Opmerkingen van de Heuliez GX437 ELECs voor zowel GD als U-OV komt te staan: Busdisplays zijn van Ameli (inclusief de link naar hun website)?
Ik denk dat met het linken bedoeld wordt het doorverwijzen naar de bijbehorende pagina op de wiki, dus niet naar hun website.

Ik denk niet dat het verstandig is om de busdisplays toe te voegen aan de wiki. Door het toevoegen van deze informatie denk ik dat we een te technische weg inslaan. Bovendien: waar ga je dan de grens trekken: moeten dan bijvoorbeeld de ZF of Voith versnellingsbakken in diezelfde bussen ook op de wiki?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Artikels over fabrikanten van voertuigdisplays

Bericht door Daniel »

Linken binnen de wiki bedoelde ik inderdaad. Dat is wat de pagina's op de wiki vindbaar maakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Artikels over fabrikanten van voertuigdisplays

Bericht door TLP »

Mij lijkt het op zich leuk om artikels over busdisplays en vergelijkbare onderwerpen (zoals transmissies en fabrikanten Voith en ZF) op de wiki te plaatsen, maar met mijn kennis over deze onderwerpen kom ik waarschijnlijk toch niet veel verder dan een artikel dat hoofdzakelijk bestaat uit wat losse feiten die ik van Wikipedia of de websites van de bedrijven zelf haal. En de redenering van iamthedutchdude begrijp ik ook. Dus tenzij iemand interesse heeft om meerdere artikels te maken die van waarde kunnen zijn, stel ik voor om het artikel van Hanover Displays weer te verwijderen.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Artikels over fabrikanten van voertuigdisplays

Bericht door Lijn 45 »

Ik zie zelf meer in artikelen over bijvoorbeeld stoelmodellen, chipkartlezers of transmissies dan display's. Maar ik ben het dan ook weer eens met Iamthedutchdude. :p

Misschien ga ik deze info ooit aan mijn website toevoegen, we zullen zien..
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Artikels over fabrikanten van voertuigdisplays

Bericht door umbusko »

Misschien is het dan een beter idee om algemene artikelen te maken. (Voertuigdisplays, Stoelmodellen, etc.) Zodra er iemand is die er echt verstand van heeft en er tijd in wil steken, kan dat nog altijd worden uitgebreid en opgesplitst. De vraag is inderdaad wel waar je naar zo'n pagina linkt.

De info over Hanover Displays kan dan best (ingekort) onderdeel zijn van een pagina "voertuigdisplays" en ik neem aan dat de technische details voor alle fabrikanten min of meer gelijk zijn; die hoeven dan ook maar één keer beschreven te worden.
iamthedutchdude
Berichten: 950
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Artikels over fabrikanten van voertuigdisplays

Bericht door iamthedutchdude »

umbusko schreef: ma 07 feb 2022, 21:00 Misschien is het dan een beter idee om algemene artikelen te maken. (Voertuigdisplays, Stoelmodellen, etc.) ....
Als je dit soort informatie al op de wiki wil hebben (jullie weten mijn mening daarover ;) ), dan vind ik dit nog het beste alternatief. Goed bedacht umbusko!
delijn821
Berichten: 20
Lid geworden op: di 31 aug 2021, 11:40

Re: Artikels over fabrikanten van voertuigdisplays

Bericht door delijn821 »

Beste,
Ik denk na het lezen van jullie reacties ook dat de pagina misschien niet helemaal op de Wiki thuis hoort.
Ik heb ook niet echt veel informatie over deze bedrijven.
Ik denk dat ik de pagina ga verwijderen, als jullie daar akkoord mee gaan.
Met vriendelijke groeten,
Delijn821
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten