Copyright

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Copyright

Bericht door deadlock »

Wat is het beleid qua copyright op foto's en filmpjes? Ik heb een boel foto's die al onder de GFDL vallen maar ook een aantal onder de CCL die dus wel verspreid mogen worden maar niet bewerkt zonder toestemming en betaling.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Copyright

Bericht door Geert »

De wiki werkt met Creative Commons 3.0 Attribution-Noncommercial (http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/).
Alle content die er op geplaatst wordt (ook foto's en filmpjes) vallen automatisch ook onder die licentie (of - indien de maker dat aangeeft - een licentie die meer toestaat).

Als je dus bereid bent om onder deze voorwaarden eigen foto's te uploaden: graag! :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Copyright

Bericht door deadlock »

Prima! Dan moet ik mijn datatank even aansluiten en ga ik dingen doen. En wat artikelen die ik op de echte wikipedia over treinen heb geschreven kopiëren. Alleen even kijken hoe dat met de sjablonen zit want ze kunnen niet allemaal 1 op 1 overgenomen worden wegens wijzigingen aan mediawiki op wikipedia.org.

Dat kan je in het opmerkingenveld invullen bij het uploaden namelijk. Zo doen ze het op de amerikaanse wikipedia ook (aangezien daar Fair Use geldt en je dus gecopyright materiaal mag gebruiken (screenshots uit TV Series en films).
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten