Vandaag weer eens reizen per DB. De planning is om vanaf Arnhem met de ICE 121 naar Düsseldorf te reizen, dan per ICE 27 naar Mainz en per ICE 279 naar Basel SBB.
Eens kijken wat we vandaag tegenkomen, afgelopen weken een paar keer gekeken en toen reden de treinen grotendeels op tijd.
Maar goed, dat was vorige week , het is nu maandag 30 september.
Arnhem 7.34 uur rolt ICE 121 binnen, stel 8022 is vandaag ingepland en deze heeft nieuw interieur.
We worden door de hc keurig welkom geheten in de ICE en hij wenst ons een goede reis.
Dan komt echter de eerste melding op de kaart:
1. Bistro is gesloten vanwege ziekmelding van een medewerker.
Nou, dat kan maar zijn ze dan alle 3 ziek?
Tot Düsseldorf gaat het redelijk op tijd maar in Düsseldorf komt punt 2. Trein komt binnen op spoor 15 ipv 16, geen probleem, is overzijde perron maar toch een afwijking.
Bijna 40 minuten overstaptijd en ook ICE 27 komt binnen binnen de marge (+3).
Vanaf hier gaat de trein omgeleid worden via Köln Deutz en de Rechter Rijnoever, bingopuntje 3 kan afgestreept.
In Deutz krijgen we om onduidelijke reden +10, puntje 4 op de kaart.
Na Deutz gaat het langzaam tot stapvoets, wat blijkt? RE 8 ri Koblenz mocht met ongeveer +100 voor ons uit, pas in Linz(Rhein) mogen we er langs, puntje 5.
Aankomt en vertrek in Koblenz met +21, maar de overstap in Mainz is 63 minuten, dat zou toch goed moeten gaan?
Natuurlijk niet, er komt een melding van de DB dat ICE 279 vandaag niet in Mainz stopt ..... Reiziger u zoekt t maar uit verder... (puntje 6)
Wordt vervolgt.
DB Bingo !
Re: DB Bingo !
Oh wauw Volgens de app lijkt hij rechtstreeks van Frankfurt naar Mannheim te gaan, dus zorg als de sodemieter dat je daar komt straks, zou ik zeggen.
Ik doe ook maar wat
-
Er is een SE om 12.11 uur vanuit Mainz naar Mannheim, hangt er om of ik die haal.Haal ik die dan kan ik de ICE in Mannheim weer oppikken.
De SE in Mainz gehaald, met +5 vertrokken maar tov van de CTA in Mainz staat de trein verkeerd om. Puntje 7.
Nu staan we na een noodstop stil ergens ten zuiden van Mainz.
Volgens de omroep een technische storing aan de trein.
En deze hadden we nog niet dus puntje 8.
Trein heeft zo'n 20 minuten stilgestaan en toen door gereden tot Bodenheim. Hier weer een tijdje gestaan om ingehaald te worden door ICE 517 (bingo nr 9). Deze rijdt van Siegburg/Bonn via Wiesbaden naar Mannheim e.v. en was dus voor mij geen alternatief. Met +30 door naar Mannheim hbf (hoop ik).
In Mannheim de ICE 279 op 6 minuten niet gehaald, nu in de 107 die precies op tijd om 14.34 uur vertrekt. Helaas door werkzaamheden maar tot Karlsruhe hbf.
In Karlsruhe overgestapt op de ICE 75 naar Zürich, gespoorwijzigd naar spoor 1 en onderweg naar Baden-Baden 9 minuten vertraging opgelopen door een storing in een overweg (aldus de DB-app, in de trein geen info hierover).
De gestoorde overweg hadden we nog niet, dus vakje nr 10 op de bingo kaart.
Zoals het er nu uitziet gaan we met ongeveer +10 aankomen in Basel. Dat is met +80 tov van het plan.
Zaterdag terug per KLM, kijken of dat met minder vertraging lukt.
Mijn Bahncard staat inmiddels wel op de tocht. Hij is geldig tot 1 mei maar denk dat er geen verlenging gaat komen.
De SE in Mainz gehaald, met +5 vertrokken maar tov van de CTA in Mainz staat de trein verkeerd om. Puntje 7.
Nu staan we na een noodstop stil ergens ten zuiden van Mainz.
Volgens de omroep een technische storing aan de trein.
En deze hadden we nog niet dus puntje 8.
Trein heeft zo'n 20 minuten stilgestaan en toen door gereden tot Bodenheim. Hier weer een tijdje gestaan om ingehaald te worden door ICE 517 (bingo nr 9). Deze rijdt van Siegburg/Bonn via Wiesbaden naar Mannheim e.v. en was dus voor mij geen alternatief. Met +30 door naar Mannheim hbf (hoop ik).
In Mannheim de ICE 279 op 6 minuten niet gehaald, nu in de 107 die precies op tijd om 14.34 uur vertrekt. Helaas door werkzaamheden maar tot Karlsruhe hbf.
In Karlsruhe overgestapt op de ICE 75 naar Zürich, gespoorwijzigd naar spoor 1 en onderweg naar Baden-Baden 9 minuten vertraging opgelopen door een storing in een overweg (aldus de DB-app, in de trein geen info hierover).
De gestoorde overweg hadden we nog niet, dus vakje nr 10 op de bingo kaart.
Zoals het er nu uitziet gaan we met ongeveer +10 aankomen in Basel. Dat is met +80 tov van het plan.
Zaterdag terug per KLM, kijken of dat met minder vertraging lukt.
Mijn Bahncard staat inmiddels wel op de tocht. Hij is geldig tot 1 mei maar denk dat er geen verlenging gaat komen.
-
Als het vooraf bekend was dat de ICE279 niet in Mainz ging stoppen dan was de Zugbindung sowieso opgeheven en kon je in Köln overstappen vanuit de ICE122 op de ICE105 of moest je dan van Messe/Deutz naar Hauptbahnhof?
-
Hij zat al in de ICE 27 bij Koblenz.
-
Daar kwam pas na Koblenz een melding van. Dus ik kon geen kant meer op behalve door naar Mainz.Nitein-Repart schreef: ↑di 01 okt 2024, 14:01 Als het vooraf bekend was dat de ICE279 niet in Mainz ging stoppen dan was de Zugbindung sowieso opgeheven en kon je in Köln overstappen vanuit de ICE122 op de ICE105 of moest je dan van Messe/Deutz naar Hauptbahnhof?
Ik had nog kunnen proberen via Frankfurt te gaan maar die kant op was een stremming, ICE 27 bleef ook ruim een half uur op Mainz staan bleek achteraf.