Feestelijke opening Buurtbus Laarbeek

Hier kun je Blogs plaatsen over je reiservaringen of je ervaringen als personeelslid bij een OV-bedrijf. Reisverslagen met meerdere foto's kun je beter in OV in Beeld plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Feestelijke opening Buurtbus Laarbeek

Bericht door fogeltje »

Ik ben net even bij de feestelijke opening geweest van de nieuwe lijn 461 (buurtbus Laarbeek) van Hermes in Beek en Donk. Het busje stond om de hoek al te wachten met een stel kinderen. Ik stond even bij het gemeentehuis te wachten, maar daar was geen kiep, bleek dat het doen was bij het paviljoen achter de muziektuin. Dus maar even door de modder daarheen gebaggerd. Er werden wat korte toespraakjes gehouden door de voorzitter van de buurtbusvereniging, de wethouder die over vervoer gaat en degene die de opening georganiseerd had. Daarna zijn we naar de Koppelstraat gelopen. Het overige verkeer werd even tegengehouden en het busje kwam met schoolkinderen uit Mariahout aanrijden en reed door een spandoek wat de kinderen gemaakt hadden. Daarna reed het busje naar het Paviljoen waar het bezichtigd kon worden. Het busje moest even over het gras en bleef uiteraard steken :') Na een paar minuten was het los. Bij het Paviljoen was nog soep en werd een presentje overhandigd aan de (vrouwelijke) chauffeur en de kinderen. De kinderen vonden het overigens maar saai en gaan liever met de oude. Slechte opvoeding! Als mijn kinderen dat ooit zeggen, dan staan ze per direct buiten :')

Ik heb nog een paar foto's gemaakt met mijn telefoon:
Buurtbusje staat met de kinderen te wachten bij het Wit-Gele Kruisgebouw
Vooraanzicht
Busje komt aangereden over de Koppelstraat en is net zijn officiële beginhalte Gemeentehuis gepasseerd
Zij-aanzicht
Even aanduwen en hij rijdt weer
Vooraanzicht van dichtbij
Zij-aanzicht van dichtbij
Een blik op de werkplek van de chauffeur
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Feestelijke opening Buurtbus Laarbeek

Bericht door Michael 1988 »

Als ik zo de rechter zijaanzicht bekijk zou je zo niet zeggen dat het een buurtbus is van Hermes, tenminste de sponsoren staan er wel erg nadrukkelijk op.

Wel een leuke repo.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten