Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
MarkNL
Berichten: 483
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Korte vragen

Bericht door MarkNL »

Of hij specifiek naar die plek doorrijdt weet ik niet, maar afgerangeerd wordt deze wel in ieder geval.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Korte vragen

Bericht door Suus »

Ja, gaat naar Vorst Rijtuigen. Een paar jaar geleden stond het nog wel eens op het spoor in het verlengde van spoor 22 naast de Fonsnyboulevard, maar daar heb ik de Benelux al een tijd niet meer zien staan.

Spoor 22 is het overdekte kopspoortje helemaal in de zuidoosthoek van het station.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Korte vragen

Bericht door Bemined »

Meltrain schreef:De oplossing daarvoor lijkt me simpel: de trein vanuit Gouda moet niet zo ver naar het zuiden stoppen.
De oplossing is dus de trein van OZ eerst laten binnenkomen en dan die uit Gouda. Volgens mij moet dat sowieso al omdat de keertijd van de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] slechts zes minuten is, in die tijd nog een stel van OZ laten voorkomen is wat aan de krappe kant.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Als je nog voor het inrijsein moet staan wachten tot het bewuste stel voorgebracht is dan wordt de keertijd vanzelf ook krap natuurlijk :wink: Daar zit een zekere balans in. En als de treindienstleider ziet dat er nog een Sprinter voorlangs moet voor het stel van OZ af kan dan is het nog altijd sneller om eerst de trein uit Gouda te laten binnenkomen dan te wachten op die Sprinter, dan het stel van OZ te laten komen en dan het stel uit Gouda pas.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wageningen1998
Berichten: 998
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Korte vragen

Bericht door Wageningen1998 »

Net reed ik met ICE 4652 tussen Utrecht en Amsterdam 160km/h. Is dit gebruikelijk? Ik weet dat het spoor geschikt is voor 160 maar volgens mij wordt er normaal niet harder gereden dan 140.
Klaasje
Berichten: 7130
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Korte vragen

Bericht door Klaasje »

Jahoor.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen

Bericht door julsteren »

:Y zeker rijden ze er 160 daar, keer voorin gaan zitten. Is best mooi.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Wageningen1998
Berichten: 998
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Korte vragen

Bericht door Wageningen1998 »

Maar dat is eersteklas toch?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12905
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Is voor zo ver ik weet wel altijd eerste klasse ja.
🍉
OV-Hobbyist
Berichten: 550
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Korte vragen

Bericht door OV-Hobbyist »

Dat ligt aan de rijrichting. Bij de ICE's richting Duitsland is de eerste klas doorgaans voorin. Richting Amsterdam is de eerste klas vaak achterin.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Tja, gisterochtend wist een servicemedewerkster op het perron me te vertellen dat de 1e klas van ICE105 vooraan was. Niet dus.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13248
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

De 105 is natuurlijk ook anders omdat hij twee 1e klasses heeft, gepland midden en achter.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Maar hoe dan ook zit die dan dus niet vooraan, zoals de medewerker volgens en-es stelde :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Tenzij hij in omgekeerde rijtuig volgorde rijdt, hetgeen ook nog wel eens voorkomt :wink:
GvL20
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 14 sep 2016, 21:37

Re: Korte vragen

Bericht door GvL20 »

Kan iemand mij vertellen waarom er vanavond/vannacht (7/8 mei) vanaf Boxtel naar Deurne en Venlo snel en stopbussen rijden?
Dit geeft de reisplanner aan bij de actuele vertrektijden, is dit voortaan standaard in de weekenden, ik kon geen aparte werkzaamheden vinden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13560
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Dat zijn waarschijnlijk deze werkzaamheden, waarbij de bussen na Eindhoven doorrijden omdat er geen aansluitende trein meer is.
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Daniel schreef:Maar hoe dan ook zit die dan dus niet vooraan, zoals de medewerker volgens en-es stelde :wink:
Die medewerkster zei dus dat er twee treinstellen waren waarvan de achterste gesloten bleef tot Arnhem en waarvan in de voorste de eerste klas helemaal vooraan zou bevinden. Maar die bevond zich dus achteraan in de voorste treinstel.

Vanochtend in Düsseldorf ook met ICE128. Volgens treinaanwijzer zou de eerste klas vooraan zijn maar die bleek achteraan te zijn. Maar het komt de laatste tijd vaak voor dat de wagensamenstelling niet klopt.
Stadsbus
Berichten: 1153
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Korte vragen

Bericht door Stadsbus »

Weet iemand of de Ambassadors op de stadsdiensten van Gouda en Alphen aan den rijn eigenlijk grote stickers hebben op het 1 na laatste raam?
De Citea's hebben grote stickers met een molen en een groene tulp er op, maar ik weet nou niet meer of de Ambassadors die ook hadden, of andere, of geen. Iemand die het weet?
En ja, ik heb de zoekfunctie en google gebruikt :)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13248
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Die in Gouda hebben een eigen stadslogo, die in Alphen hebben geen logo.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15395
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen

Bericht door ODRAIL »

En die Goudse logo's betreffen het Goudse stadhuis :wink: .
Stadsbus
Berichten: 1153
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Korte vragen

Bericht door Stadsbus »

Bedankt :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door webguy »

Internationale vraag: ik heb een kaartje geboekt met intercity (Nice - ) Marseilles - Toulouse (- Bordeaux) bij NS International. Nu kreeg ik een mooie papieren flap met Rijtuig 3 Zitplaats 83. Als ik dat echter een beetje zoek kom ik terecht op een familierijtuig waar geen stoel 83 in zit. Iemand ervaring of dit nog wordt ingezet? https://uk.voyages-sncf.eu/sites/uk.voy ... C-TRC).pdf
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Je link is kapoet (A)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13560
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Link gefixt.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen

Bericht door Globetrotter »

Volgens mij is het elders op het forum al een keer langsgekomen, maar weet iemand of de nieuwe Schwebebahn- voertuigen in Wuppertal al rijden?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten