Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Aking schreef:Is het Quer Durchs Land Ticket geldig tot Hengelo in de RB61 (of wat is dat ding daar?)
Dit heb ik wel eens aan een conducteur gevraagd van Keolis/Eurobahn en die bevestigde dit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

:pos:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Meltrain schreef:Waar staat dit in de OVinfo-app? :? Ik zie (zoals altijd) alleen de haltes hier in de buurt.
Het bericht was te lezen nadat je de vertrektijden op hebt gezocht van een station, maar inmiddels is de melding verdwenen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13047
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

Al een tijd hangen er tussen Deventer en Holten nieuwe kilometerbordjes langs de baan, voor elke 100 meter aan de portalen met eronder in het klein de precieze meteraanduiding (zoals in Duitsland). Iemand die er meer van weet? Is het een proef of het überhaupt nuttig is of beter is op deze manier?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5819
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Deze bordjes zijn onderdeel van een proef, waarbij onder andere gekeken wordt naar het gebruik van beter reflecterend materiaal, waardoor ze beter zichtbaar zouden moeten zijn.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21511
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Waarom rijden er nu maar 2 treinen per uur tussen Lelystad en Schiphol?
Ik weet dat er werkzaamheden bij Leiden zijn, maar er had toch prima een 12400 Lelystad Centrum - Schiphol (in het pad van de [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie]) kunnen rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Dan moet je die wel ergens op Hoofddorp Opstel kwijt kunnen, en die zou daar dan precies tegelijkertijd met de 3500 moeten keren.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
samsam538
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 23:51

Re: Korte vragen

Bericht door samsam538 »

Wat is de reistijdwinst als Amsterdam - Utrecht - Arnhem - grens helemaal 200 km/u wordt? Voor de huidige stoppatronen van IC en ICE en met materieel dat deze snelheid kan halen, dus ICNG bijvoorbeeld?
Klaasje
Berichten: 7131
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Korte vragen

Bericht door Klaasje »

Ergens tussen de 5 en 10 minuten afhankelijk van waar daadwerkelijk de snelheid omhoog kan, het optrekken van de trein etc..
samsam538
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 23:51

Re: Korte vragen

Bericht door samsam538 »

Als de Thalys, Eurostar, IC Brussel naar Amsterdam Zuid gaan, waar gaan deze treinen dan keren? Gaan ze door naar Watergraafsmeer? Of komt er een nieuw opstelterrein bij Duivendrecht? En als ze naar Watergraafsmeer gaan, komt er dan ook een fly-over om van Diemen Zuid naar Watergraafsmeer te gaan? Want anders wordt er best veel gekruist.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13560
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Als ik het goed heb komen er een paar keersporen bij Amsterdam Zuid voor de keringen overdag. 's Nachts zal er ongetwijfeld nog wat op de Watergraafsmeer staan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39319
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

samsam538 schreef:En als ze naar Watergraafsmeer gaan, komt er dan ook een fly-over om van Diemen Zuid naar Watergraafsmeer te gaan? Want anders wordt er best veel gekruist.
Die fly-over ligt er al, maar wordt momenteel niet gebruikt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13560
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Er ligt wel een fly-over over de sporen Muiderpoort - Weesp (die wordt trouwens ook gewoon gebruikt) maar met een trein naar de Watergraafsmeer moet je wel het spoor Weesp -> Duivendrecht gelijkvloers kruisen.
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Valt dat nog onder de noemer fly-over? Is dat niet gewoon een brug?
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Bestaat er ook een Go-pass 1 voor Breda - bestemming in België? Dat is dat absurd goedkope enkeltje voor jongeren.

Ik zie dat er een kaartje van €8,20 is voor Roosendaal, maar Breda staat er niet tussen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Nee, Breda is niet genoemd in de overeenkomst tussen de Belgische overheid en de NMBS als bestemming waarvoor een aantrekkelijk tariefaanbod moet worden aangeboden, dus zijn er alleen de tarieven die NMBS met NS zijn overeengekomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
samsam538
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 23:51

Re: Korte vragen

Bericht door samsam538 »

Wubbo schreef:Als ik het goed heb komen er een paar keersporen bij Amsterdam Zuid voor de keringen overdag. 's Nachts zal er ongetwijfeld nog wat op de Watergraafsmeer staan.
Bij het keren moeten de binnensporen worden gekruist. Dat is niet wenselijk op het drukke traject. De hsl takt namelijk in op de buitensporen.
Nitein-Repart
Berichten: 3663
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Waarom is de RE6 tussen Köln en Neuss maar liefst 6 minuten langzamer dan de RE7 die net als de RE6 alleen op Dormagen stopt tussen Köln en Neuss? Zo wordt de RE6 nooit een alternatief voor de drukke RE1 en RE5 tussen Köln en Düsseldorf. En is het geen alternatief om het Fernverkehr deels via Dormagen te sturen. Zo ontlast je de route via Leverkusen en hoeft het Fernverkehr geen kop te maken in Köln Hbf, treinen richting Bonn blijven uiteraard via Leverkusen rijden.

En wat zijn in NRW leuke zijlijntjes die relatief weinig tijd kosten. Met relatief weinig tijd kosten bedoel ik mee dat je de lijn één keer hoeft te berijden en vanuit het eindpunt verder kan met een andere trein of bus? Ik heb het gevoel dat ik de leuke lijnen wel gehad heb. Heb onder andere deze lijnen aangedaan:

Düren-Obermaubach
Euskirchen-Bad Münstereifel
Bonn-Remagen
Köln-Linz
Köln-Siegen
Siegen-Hagen
Siegen-Bad Berleburg
Köln-Meinerzhagen
Brügge-Hagen
Solingen-Oberbarmen (S7)
Düsseldorf-Essen (S6)
Essen-Wuppertal
Essen-Hattingen
Dortmund-Winterberg
Hagen-Warburg
Warburg-Paderborn
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Ferdinand »

Kleef-Krefeld is ook weleens leuk om te doen. Het is weer eens een andere manier om NRW te bereiken (of andersom). Dan neem je de bus vanaf Nijmegen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9201
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door regenmaker »

Als je in Wyler bent dan heb je NRW al bereikt. (A)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Cas
Berichten: 889
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Cas »

Bij het doorspitten van de wiki viel het me op dat de concessie Provincie Utrecht is ontstaan uit Utrecht-Noordwest en Utrecht-Oost (en stadsvervoer), maar waar vielen lijnen als de huidige 107 en 195 in het zuidwesten dan onder? Volgens de wiki bestonden ze al wel, maar de geschiedenis springt direct van de ZWN-groep in de jaren 80-90 naar de provincie-concessie in 2008.
Het zuidwesten bleef dus blijkbaar concessieloos in 2002-2008, of mis ik hier iets?
Laatst gewijzigd door Cas op zo 31 mar 2019, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39319
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Er waren destijds heel veel kleine concessies in de provincie Utrecht. Zo is er ook een concessie Heuvelrug geweest waar lijnen als 50 en 56 onder vielen.
Volgens mij is er ook zoiets in de zuidwesthoek geweest als het niet volledig vanuit Zuid-Holland werd geëxploiteerd destijds. De huidige 102, toen 128, naar Woerden viel in elk geval nog onder Utrecht Noordwest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3053
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Korte vragen

Bericht door nvdw »

Er was destijds inderdaad een kleine concessie Utrecht Zuidwest, en zelfs een aparte concessie voor de 'corridor Wijk bij Duurstede'. Uit de Stateninformatie: KLIK (pdf)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Mogen we die kleine concessies terug? Zou eindelijk weer echte concurrentie betekenen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9201
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door regenmaker »

We gaan juist de andere kant op Suus, we krijgen in 2023 nog een concessiefusie. Een voor de gehele provincie Utrecht.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten