Korte vragen
Re: Korte vragen
Een coronacrisis dankzij coronachrysa!
Ik vind dat het verdorie wel weer es tijd wordt voor een ouderwetsche pogrom! Alles wat hoest en een haakneus heeft vogelvrij! Rrrraahhh!!!!
(kun je van dit virus ook woede-aanvallen krijgen eigenlijk?)
Ik vind dat het verdorie wel weer es tijd wordt voor een ouderwetsche pogrom! Alles wat hoest en een haakneus heeft vogelvrij! Rrrraahhh!!!!
(kun je van dit virus ook woede-aanvallen krijgen eigenlijk?)
Re: Korte vragen
Ik ben Chrysa nog nooit live tegengekomen, maar ik ben toch wat verrast door het bericht omtrent haar haakneus.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Arriva Citea 8610 reed voorheen in Friesland, verhuisde later naar Brabant en rijdt nu vanuit Leiden. Klopt het dat deze bus een start-stop systeem heeft of was dat juist de Arriva 8611 die inmiddels bij Kupers (?) rijdt? Iemand die dit toevallig weet? Een van de twee wagens was anders dan de rest weet ik, maar welke?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
8611 heeft het start/stopsysteem en rijdt inderdaad voor Kupers tegenwoordig.
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op zo 22 mar 2020, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ah oké, dacht even dat het de 8610 was... Thanks!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Weet iemand of vanwege de werken tussen Oberhausen en Emmerich volgend week niet alleen de ICEs, maar ook goederentreinen via Venlo in plaats van de Betuwe rijden?
-
- Berichten: 639
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Er zal wel het een en ander omrijden, deels via Bad Bentheim, deels via Venlo. Er zijn werken tussen Empel-Rees en Mehrhoog, waardoor maar 1 spoor beschikbaar is. Toch een traject van 9-10 km, dus veel ruimte voor goederenboeren is er daar niet.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Volgens diverse informatiebronnen zoals Treinposities en de ovinfo-app rijdt trein 6081 vrij geregeld op de vrijdag met maarliefst 14 bakken SLT en dit geldt ook voor de daaropvolgende ritten tussen Utrecht en Tiel op de vrijdag in dezelfde omloop.
Weet iemand of dit klopt en waarom er dan iedere vrijdag met zo'n lengte wordt gereden?
Weet iemand of dit klopt en waarom er dan iedere vrijdag met zo'n lengte wordt gereden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Om te testen voor de grand prix van Zantvoort.
Re: Korte vragen
Niet alleen daarvoor: NS wil graag drukke treinen met drie stellen gaan rijden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Korte vragen
Korte vraag: Worden de toekomstige concessies Berkel-Dinkel en Rijn-Waal net als de Valleilijn en IJssel-Vecht ook RRReis?
Re: Korte vragen
He bah. Wat een belachelijk groot gebied wordt dat dan met weinig afwisseling.
Re: Korte vragen
Dat zie je natuurlijk verkeerd. Doordat de vervoerder overal hetzelfde kan toepassen kunnen ze goeiekoper werken en kunnen de prijzen van de kaartjes omlaag :Y :')
Re: Korte vragen
I know, maar alsnog vind ik het een stomme naam.
Re: Korte vragen
Net of Nederlandse Spoorwegen zo inspirerend is.Sgb schreef:I know, maar alsnog vind ik het een stomme naam.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Korte vragen
Dat had inderdaad beter "On the Iron Road of Hollandistan" of iets in die geest kunnen heten ja :Y
Maar dat zei je niet :') (A)Sgb schreef:I know, maar alsnog vind ik het een stomme naam.
Of is de kleine van het nichtje van tante ook "groot gebied met weinig afwisseling"? _O-Sgb schreef:He bah. Wat een belachelijk groot gebied wordt dat dan met weinig afwisseling.
Re: Korte vragen
Ik kwam in een dienstregelingswijzigingsfolder tegen dat er DM90 reed tussen Zutphen en Oldenzaal. Ik had dat niet meer scherp in mijn geheugen, in mijn hoofd ging dat baanvak van Plan U naar Lint maar dat is dus niet waar. Weet iemand wanneer hier structureel DM90 heeft gereden?
Re: Korte vragen
Ten tijde van de Grensland Expres(s?) Kwam er in ieder geval DM90 in Oldenzaal volgens mij, maar geen idee of dat uit Zutphen kwam (A)
Re: Korte vragen
Die Grensland Expres was al in de Syntustijd en die reed alleen Hengelo - Bad Bentheim. Die bedoel ik niet, ik bedoel nog de NS-tijd.
Re: Korte vragen
Volgens de wikipedia werd tussen 2000 en 2003 met DM 90 gereden.
Korte vragen
Tussen Hengelo en Oldenzaal mocht pas vanaf 3 juli 2001 met DM’90 gereden, daarvoor lag er geen ATB NG. Daarom reed er nog een tijdje een Plan U als pendeltrein.
Dat kwam trouwens niet slecht uit, want er was eigenlijk een tekort aan DM’90 en in juni 2001 nam DB de exploitatie van Heerlen - Aachen over van NS waardoor er nu wel genoeg DM’90 was.
Dat kwam trouwens niet slecht uit, want er was eigenlijk een tekort aan DM’90 en in juni 2001 nam DB de exploitatie van Heerlen - Aachen over van NS waardoor er nu wel genoeg DM’90 was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Ik heb foto's ergens in boekje staan van plan V als pendel Hengelo-Oldenzaal, in Hengelo op spoor 11
Overigens mocht DM'90 er niet vanwege ATB-NG niet komen, dat ligt er nog steeds niet. Er moesten eerst assentellers worden geïnstalleerd op het baanvak.
Overigens mocht DM'90 er niet vanwege ATB-NG niet komen, dat ligt er nog steeds niet. Er moesten eerst assentellers worden geïnstalleerd op het baanvak.
Re: Korte vragen
DM'90 zat erop toen ik op de middelbare school (Carmel in Oldenzaal) zat herinner ik mij. Dat zal dus sowieso vanaf september 2003 geweest zijn, voordat Syntus in december 2003 de boel overnam.
Overigens heeft Syntus in 2010 (?) ook nog een tijdje met van NS gehuurde Buffeltjes gereden op ZHO vanwege een tekort aan Linten (en op Zutphen-Winterswijk konden ze de rijtijden niet halen door de lagere baanvaksnelheid).
Overigens heeft Syntus in 2010 (?) ook nog een tijdje met van NS gehuurde Buffeltjes gereden op ZHO vanwege een tekort aan Linten (en op Zutphen-Winterswijk konden ze de rijtijden niet halen door de lagere baanvaksnelheid).
Re: Korte vragen
Ik denk 2008 of 2009, ik pendelde toen nog elke dag en heb misschien twee of drie keer in een Buffel gezeten op Winterswijk-Zutphen.dennistd schreef:Overigens heeft Syntus in 2010 (?) ook nog een tijdje met van NS gehuurde Buffeltjes gereden op ZHO vanwege een tekort aan Linten (en op Zutphen-Winterswijk konden ze de rijtijden niet halen door de lagere baanvaksnelheid).
Ik doe ook maar wat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten