Korte vragen
-
- Donateur
- Berichten: 196
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Voor de duidelijke heen/terug reizen kun je dan ook gewoon een enkel ticket (of 4-er) kopen. Ik snap ook dat niet iedereen gebruikt waar ze voor betalen bij een dagkaart maar het klinkt wel logisch dat als je in een groter gebied mag reizen je meer betaalt.
Re: Korte vragen
Maar hoe verklaar je dan het minimale verschil tussen c en d? Want d is onbegrensd.
-
- Donateur
- Berichten: 196
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ik denk dat ze met de vaste regio's voor C geprobeerd hebben de meest gebruikelijk relaties te pakken te krijgen. Inhoudelijk ken ik het gebied niet goed genoeg om daar iets inhoudelijks over te zeggen. Bij D lijkt dan wel jouw argument op te gaan, (bijna) niemand gaat het hele geldigheidsbereik gebruiken.
- Visgraatmodel
- Berichten: 621
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Korte vragen
De SUNIJ is door de NS gebouwd en het is bekend dat SGM’s 2001-15 Nieuwegein konden tonen op de koersrollen.
Vraag: hadden de SGM’s gepast op het huidige traject qua bochten en breedte? Het lijkt mij dat de bochten vrij krap zijn voor zo’n lang en breed treinstel.
Vraag: hadden de SGM’s gepast op het huidige traject qua bochten en breedte? Het lijkt mij dat de bochten vrij krap zijn voor zo’n lang en breed treinstel.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39639
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Door Utrecht heen was oorspronkelijk een ander traject gepland langs de Jutfaseweg. Dat zou daar de krapste bogen wel voorkomen hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Ik reed gisteren over de spoorwegovergang bij Station Den Dolder en zag, zoals elke keer als ik er rij, het derde spoor tussen Den Dolder en Bilthoven. Elke keer vraag ik mij af: waarvoor dient het. Kan het op het wereldwijdeweb niet direct vinden, wellicht heeft één van jullie het antwoord.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Korte vragen
Het is een uitwijkspoor voor goederentreinen, en wordt ook gebruikt voor inhalingen van vertraagde sprinters en keringen in Den Dolder van de Baarn-sprinter bij werkzaamheden.
Re: Korte vragen
Vroeger reden hier meer goederentreinen over heen dan nu die dan via de maliebaan naar lunetten gingen aldaar werd of kop gemaakt of door richting s-hertogenbosch.
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 15 jul 2020, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Reden: Vorige post niet quoten!
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5864
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Nee, het huidige traject is ontworpen voor sneltrams. In Nieuwegein zou SGM qua bochten wel hebben gepast, daar was de ruimte voor gereserveerd.Visgraatmodel schreef:Vraag: hadden de SGM’s gepast op het huidige traject qua bochten en breedte? Het lijkt mij dat de bochten vrij krap zijn voor zo’n lang en breed treinstel.
Door of langs Kanaleneiland zeker niet, maar daar zouden de Sprinters dan ook met een grote boog omheen rijden, het idee was een aftakking bij Lunetten van het bestaande spoor, die bij Zuilenstein uit zou komen op het huidige traject.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen
Thanks!Z2N schreef:Het is een uitwijkspoor voor goederentreinen, en wordt ook gebruikt voor inhalingen van vertraagde sprinters en keringen in Den Dolder van de Baarn-sprinter bij werkzaamheden.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Korte vragen
Ik heb dit maar even nagevraagd bij de NS Community. De seconden doen er wél toe, alles tot en met 34:59 is overstap, alles vanaf 35:00 niet meer. Oftewel: om 16:34 inchecken is altijd veilig, om 16:35 speel je Russische roulette.diederickx schreef:Volgens mij wordt in de praktijk een beetje coulance gegeven om te zorgen dat je hoe dan ook 35 hele minuten overstaptijd hebt. Maar je hebt geen recht op klagen als je na 35 minuten en 1 seconde opnieuw instaptarief betaalt.umbusko schreef:Wanneer telt een overstap nog als overstap? Binnen 35 minuten, maar wat betekent dat? Als ik om 16:00 uitcheck, hoe laat moet ik dan uiterlijk weer inchecken? Om 16:34 of 16:35?
Re: Korte vragen
Praha hlavní nádraží heeft zover ik weet geen oostelijke ingang, maar wanneer je in Google Maps de route intoetst naar het station vanuit het oosten weet Google wel een extra ingang. Destijds hebben we ook gebruik gemaakt van deze ingang omdat het heel eind lopen scheelde. Het was wel een bijzondere route, maar nergens werd je tegengehouden door hekken o.i.d. en veel andere mensen maakten er ook gebruik van. Het spoor moest je wel oversteken via onbewaakte overwegen.
Weet iemand of dit een officiële ingang is, of is het gewoon een gat wat niet gedicht is?
Weet iemand of dit een officiële ingang is, of is het gewoon een gat wat niet gedicht is?
Re: Korte vragen
Richting het oosten heb je veel minder veiligheidsjihad, dus als iets kan dan kan het *O*
Re: Korte vragen
Hierzo bedoel je? https://www.google.com/maps/@50.0847072 ... 312!8i6656
Op dat bordje staat volgens Google Translate "het oversteken van de sporen is verboden"
Op dat bordje staat volgens Google Translate "het oversteken van de sporen is verboden"
Re: Korte vragen
Het antwoord is inderdaad nee, maar veel mensen lappen die regel aan hun laars. Daarom is men begonnen aan het bouwen van een nieuwe tunnel, die wel een oostelijke uitgang moet krijgen. De tunnel zou in december klaar moeten zijn. De reconstructie van perrons 5, 6 en 7 inclusief het dak, die ook bij dit project hoort, zal worden uitgevoerd van augustus 2024 t/m mei 2027.
Re: Korte vragen
Wordt de verlichting op stations tegenwoordig zelfs per perron in- en uitgeschakeld? In Oldenzaal brandt op spoor 1 de verlichting namelijk, terwijl deze op spoor 2 (waar ook geen trein meer komt vanaf) uit is.
Re: Korte vragen
Kun je ook in coronatijd gewoon met je ovchipkaart reizen in Niag lijn 58?
-
- Donateur
- Berichten: 1546
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Korte vragen
Weet iemand toevallig of je op of rond station Deventer oortjes kan kopen? Ik ben ze namelijk vergeten mee op reis te nemen :@.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Korte vragen
Geen idee, al vrees ik van niet. Volgens mij zijn er in de omgeving vrijwel geen winkels. En ik weet uit ervaring dat het een eindje lopen is naar de binnenstad en het winkelgebied.
Re: Korte vragen
Jazeker! :YPlutona schreef:Kun je ook in coronatijd gewoon met je ovchipkaart reizen in Niag lijn 58?
En je mag (moet) weer voorin instappen.
Laatst gewijzigd door umbusko op za 18 jul 2020, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Korte vragen
Een wandeling van zes minuten brengt je bij de HEMA, dus met een kwartiertje moet je weer geoord en wel in de trein kunnen zitten. Korte Bisschopstraat 5, 7411 HJ Deventer.JordiBrabant schreef:Weet iemand toevallig of je op of rond station Deventer oortjes kan kopen? Ik ben ze namelijk vergeten mee op reis te nemen :@.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Korte vragen
Er zit toch een AKO op station Deventer? Daar verkopen ze die volgens mij ook.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Donateur
- Berichten: 1546
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Korte vragen
Allemaal bedankt voor de snelle antwoorden Ik heb 37 minuten in Deventer dus dat moet goed komen, anders doen we even zonder.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten