Korte vragen
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Weet iemand waar je op de website van Connexxion de kilometertarieven per concessie kan vinden? Op een of andere manier kom ik er niet uit...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Ik vermoed nergens als je het niet kunt vinden, die info wordt vaak goed verstopt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Op de wikipagina Verkeersverbond AVV staat:
Maar vallen deze lijnen ook onder beide concessies/verkeersverbonden (en worden 64, 350 toevallig geheel door Arriva gereden en de SB3 toevallig geheel door West) of gaat het echt om één gezamenlijke lijn (de 44), twee Limburgse lijnen (64, 350) en één AVV-lijn (SB3), waarbij de laatste drie wel tariefintegratie hebben?
Hoe werkt dit precies voor de grensoverschrijdende lijnen? Op de SB3, 44, 64 en inmiddels ook 350 geldt een speciaal Übergangstarif, in Duitsland het AVV-Tarif en binnen Nederland deels ook het OV-chipkaarttarief (op de SB3 kun je bijvoorbeeld geen gebruik maken van de OV-chipkaart, maar wel voor reizen binnen Sittard een kaartje aan het OV-chipkaarttarief aankopen). Dus qua tarief is het geïntegreerd. Ook de dienstregelingen kun je via beide kanalen vinden; de SB3 is gewoon opgenomen in het busboekje Sittard-Geleen.Vanaf 25 november 2016 is Arriva, die op 11 december 2016 de concessie Limburg overnam, een volledig lid geworden van de verkehrsverbund AVV. Hiermee is Arriva het eerste buitenlandse bedrijf dat volledig lid is geworden van een verkehrsverbund in Duitsland. Door de intensieve samenwerking tussen de AVV en Arriva kunnen grensoverschrijdende lijnen gemakkelijker geoptimaliseerd worden en kunnen eventuele overeenkomsten sneller worden gerealiseerd. Al met al heeft dit een positief effect op het openbaar vervoer tussen Zuid-Limburg en de Stadsregio Aachen, hetgeen ook terug te zien was in de plannen voor de dienstregeling 2017.
Maar vallen deze lijnen ook onder beide concessies/verkeersverbonden (en worden 64, 350 toevallig geheel door Arriva gereden en de SB3 toevallig geheel door West) of gaat het echt om één gezamenlijke lijn (de 44), twee Limburgse lijnen (64, 350) en één AVV-lijn (SB3), waarbij de laatste drie wel tariefintegratie hebben?
Re: Korte vragen
Re: Korte vragen
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Top, dankjewel!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
En in de meeste bussen, trams en metro's kun je dus inchecken met slechts €0,01 saldoArdan schreef: ↑di 29 dec 2020, 13:57 Hoewel er 20 euro wordt gecommuniceerd, kun je al inchecken als je 16 euro op je kaart hebt staan. Er wordt namelijk 20 euro borg van je kaart afgeschreven als je bij NS incheckt, en het minste wat je op je kaart kunt hebben staan is 4 euro negatief.
Als je vergeet uit te checken heb je dan dus wel een negatief saldo op je kaart staan, en als je reis duurder is dan 20 euro, kun je niet eens uitchecken en moet je eerst opladen.
Voor sommige abonnementen en regionale vervoerders geldt een borg van 10 euro, dan kun je al inchecken bij een saldo van 6 euro op je kaart.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
€ 0,00
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Mijn OV-Chipkaart is bijna verlopen en er staat NS Flex op. Moet ik dan zelf mijn kaart vernieuwen of krijg ik van NS een nieuwe kaart?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Visgraatmodel
- Berichten: 617
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Korte vragen
Of mijn geheugen hierover nog goed is weet ik niet maar toen ik op de basisschool op schoolreis ging zaten wij in een dubbeldeks touringcar met een veiligheidsvideo op de schermen, rijden er daadwerkelijk touringcars rond met veiligheidsvideo's of herinner ik het mij gewoon fout?
Re: Korte vragen
NS Flex geldt als abonnement, waarbij NS voor een nieuwe ov-chipkaart zorgt. Zie https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen ... lopen.html
Re: Korte vragen
Er moet wel een abonnement van minstens €5 op staan. Bij Flex Basis (€0) of Flex Weekend Voordeel (€2) moet je het zelf regelen, dacht ik althans. Al zie ik het op die pagina niet staan. Overigens las ik op de NS Community dat er veel problemen mee zijn. Soms moet je toch zelf de kaart aanvragen bij OV-chipkaart en de kosten bij NS terugvragen.
Re: Korte vragen
bij keurmerk touringcarbedrijven is het een verplichting om de veiligheidsvideo/dvd te tonen of mondeling de touringcar veiligheidskaart uit te leggenVisgraatmodel schreef: ↑di 05 jan 2021, 18:54 Of mijn geheugen hierover nog goed is weet ik niet maar toen ik op de basisschool op schoolreis ging zaten wij in een dubbeldeks touringcar met een veiligheidsvideo op de schermen, rijden er daadwerkelijk touringcars rond met veiligheidsvideo's of herinner ik het mij gewoon fout?
Re: Korte vragen
Hendrik schreef: ↑di 05 jan 2021, 19:30NS Flex geldt als abonnement, waarbij NS voor een nieuwe ov-chipkaart zorgt. Zie https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen ... lopen.html
Oké, ik heb alleen Flex Basis.umbusko schreef: ↑di 05 jan 2021, 19:47 Er moet wel een abonnement van minstens €5 op staan. Bij Flex Basis (€0) of Flex Weekend Voordeel (€2) moet je het zelf regelen, dacht ik althans. Al zie ik het op die pagina niet staan. Overigens las ik op de NS Community dat er veel problemen mee zijn. Soms moet je toch zelf de kaart aanvragen bij OV-chipkaart en de kosten bij NS terugvragen.
Het geld is niet het probleem, maar het is een beetje zonde als ik straks 2 OV-Chipkaarten heb óf als ik straks te laat ben en mijn kaart al verlopen is.
Mijn huidige OVC verloopt half februari, dus als ik eind januari nog niets van NS heb gehoord, bestal ik zelf maar een nieuwe.
In elk geval bedankt. (Y)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Dan kun je beter voordat je een nieuwe besteld eind januari toch eerst even contact opnemen met NS, voordat je er uiteindelijk toch twee hebt liggen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Wat is gebruikelijk in het regelen / betalen van een pauze (toiletvoorziening) locatie op een eindpunt van een OV verbinding.
Is dat pakkie van de vervoerder of van de opdrachtgever / eigenaar van de grond waarop de voorziening moet komen?
Is dat pakkie van de vervoerder of van de opdrachtgever / eigenaar van de grond waarop de voorziening moet komen?
Re: Korte vragen
Ik zou zeggen de vervoerder: die wil immers daar de pauze inplannen. Het staat ze vrij om dat op een andere plek te doen, maar ook daar zal een ruimte gehuurd moeten worden. En willen ze dat niet dan is pauze op de stalling ook een optie, over het algemeen is daar ook een zitgelegenheid, toilet en koffieautomaat.
Re: Korte vragen
^^^ Ja, die gedachte had ik ook.
Alleen, deze week nu al naar zo'n (beperkt in faciliteiten) locatie geweest in Nijmegen voor mijn werk en de klantnaam in ons opdrachtensysteem is toch niet gelijk aan de vervoerder die ik daar bij de halte effies in de weg sta.
Vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Alleen, deze week nu al naar zo'n (beperkt in faciliteiten) locatie geweest in Nijmegen voor mijn werk en de klantnaam in ons opdrachtensysteem is toch niet gelijk aan de vervoerder die ik daar bij de halte effies in de weg sta.
Vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Re: Korte vragen
Het kan natuurlijk best zo zijn dat dat hok ook maar gehuurd is door de vervoerder. Kantines heb je sowieso in alle soorten en maten: soms is het een klein hokje, maar we hebben in Haaksbergen bijvoorbeeld een kantine in een voormalige bankfiliaal. Dat is zo'n beetje een balzaal qua ruimte, en daar zit je dan met hooguit twee man
Re: Korte vragen
Hadden wij die luxe in Duitsland maar. Ik heb volgende week een dienst met 1,5 uur pauze in Neukirchen-Vluyn, met alleen een toilet. En dan klagen ze in Nederland wel eens.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Korte vragen
Bij de trein is het bij veel maatschappijen (wordt wel minder) heel normaal dat je gewoon pauze op de trein hebt. Trein moet omrangere, en op het wachtspoortje heb je dan 20 minuten pauze
Re: Korte vragen
Ja, precies dezelfde situatie als bij ons op de bus. Als je dan zegt hoe het in Nederland is, dat er een verwarmde ruimte met koffieautomaat en magnetron moet zijn, omdat het anders geen pauze is, kijken ze je echt met grote ogen aan.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Korte vragen
En als de treinen geen toilet hebben? Dikke pech, plas maar buiten tegen een wiel aan? Dat zag je vroeger wel eens gebeuren
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen
Ook dat is bij de bus bij ons hetzelfde, dus ja, als er geen toilet is.. eeuh.. Pech. En dan ben ik blij dat ik een mannetje ben zeg maar...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten