Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
DPDelft schreef: ↑zo 20 mar 2022, 21:32
Wie heeft ervaring met het uitzetten van een route in Brouter met gebruik van busbanen?
Ik heb volgens mij wel ooit een code daarvoor gehad maar krijg het niet meer werkend.
Ik loop ook tegen dit probleem aan, maar er zijn hier en daar busbanen die wel een route met de fiets pakken (In Almere en bij station Zwolle sowieso niet, In onder meer Helmerhoek in Enschede is mij dat wel gelukt).
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Er komt op dit moment een trein met wit-rode rijtuigen (rood langs de ramen) en een paar grijze en een groene westbound door Deventer. Dat is niet een omgeleide Nightjet of iets dat daar op lijkt, maar wat is het wel? Iemand een idee of er iets speciaals onderweg is? Wat ik zo van een afstandje zag stond er Optima op de wit-rode rijtuigen.
Ik zag laatst op Twitter een foto langskomen van een trein die in ieder geval deels aan dat signalement voldeed. Die was toen uit Nederland op weg naar de Pools-Oekraïnse grens om vluchtelingen op te halen. Wellicht is dit dan de retourrit daarvan geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Die gezelschapstrein naar Praag was voor een Wageningse studentenvereniging, die daar dit weekend hun gala hebben georganiseerd. Waarschijnlijk voor een lustrum of iets dergelijks, zo veel heb ik niet nagevraagd.
Op busposities.nl zie ik sinds vandaag een Citea LLE-120 waar ik nog nergens over heb gelezen (ingevoerd door Stadsbus). Het gaat om de Connexxion 1180 die bij TCR/(Busi)Next nummer 773 heeft. Enig idee waar deze zal rijden?
Cas schreef: ↑ma 21 mar 2022, 12:44
Die gezelschapstrein naar Praag was voor een Wageningse studentenvereniging, die daar dit weekend hun gala hebben georganiseerd. Waarschijnlijk voor een lustrum of iets dergelijks, zo veel heb ik niet nagevraagd.
omaylie schreef: ↑ma 21 mar 2022, 16:36Op busposities.nl zie ik sinds vandaag een Citea LLE-120 waar ik nog nergens over heb gelezen (ingevoerd door Stadsbus). Het gaat om de Connexxion 1180 die bij TCR/(Busi)Next nummer 773 heeft. Enig idee waar deze zal rijden?
Vooralsnog op proef op Schiphol, maar zal vermoedelijk daarna naar de Hoeksche Waard komen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ja, klopt, rijdt voorlopig op Schiphol. Wanneer de CXX apparatuur is ingebouwd gaat deze terug naar HWGO.
Stickers van de provincie Zuid-Holland welke de overige bussen in HWGO dragen, heeft deze bus ook zitten op de achterzijde.
Deze bus is samen met een tweede bus uit Italië (ATAC Roma) naar NL gekomen, zie hier nog de advertentie van VDL inclusief foto's van het Spartaanse interieur: https://used.vdlbuscoach.com/vdlbus/veh ... d9240.html
Correct, maar nu staat alles niet meer aan de kant: op 22 maart 2022 is het laatste stel naar de sloperij afgevoerd.
Er er zijn nu dus geen SGMm's meer afgezien van de 2133, 2134 en 2995.
Het was de bedoeling dat daar nog een afscheidsrit mee gereden wordt. Was gepland voor december maar ging toen niet door. Ik weet niet of/wanneer dat nog wordt ingehaald.
Even voor de zekerheid: Sparpreise met een stuk Nahverkehr hebben geen Zugbindung voor het Nahverkehr. Maar is dat vervoerdersonafhankelijk? Als ik een Sparpreis heb voor de RE9 Aachen-Köln van DB Regio, mag ik ook gewoon mee met de RE1 van National Express toch?
Kun je bij Deutsche Bahn nog op andere manieren betalen dan met de Creditcard of PayPal als je een rekening bij de Rabobank hebt? Ik zie dat betalen met Sofort niet meer mogelijk is bij Deutsche Bahn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Klarna, Creditcard of PayPal zijn vanaf Nederland mogelijk.
Daarnaast met iedere Nederlandse pinpas bij de kaartautomaat.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
umbusko schreef: ↑vr 25 mar 2022, 11:48
Even voor de zekerheid: Sparpreise met een stuk Nahverkehr hebben geen Zugbindung voor het Nahverkehr. Maar is dat vervoerdersonafhankelijk? Als ik een Sparpreis heb voor de RE9 Aachen-Köln van DB Regio, mag ik ook gewoon mee met de RE1 van National Express toch?
Het gaat altijd alleen om wat er op het kaartje zelf staat ('Wegvorschrift'), het reisadvies dat er op een e-ticket bij staat mag je op zich negeren. Ik heb bijvoorbeeld een papieren Supersparpreis voor me waar alleen <1080>(geboeke trein)/K*Herzogenrath(Gr)<1184> op staat. Op een e-ticket ziet het er denk ik hetzelfde uit. TBNE houdt een lijst bij van alle vervoerders die onder code <1080> vallen. Thalys valt daar niet onder maar NX wel.
In mijn voorbeeld zou ik ook de ICE tussen Keulen en Aken vrij kunnen gebruiken omdat er niet expliciet NV (Nahverkehr) op het kaartje staat. Vermoedelijk omdat in <1184> weer ICs gebruikt mogen worden.