Korte vragen
-
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen
Weet iemand hoe het tegenwoordig zit met dagkaarten voor de TEC/OTW. Als ik op de website van de TEC kijk, dan zie ik Multiflextickets voor €14,10, maar ook daar lijkt een beperking op te zitten van maximaal 4 express- ritten. Klopt dit of heeft een Multiflex kaart geen beperking op aantal ritten?
-
- Donateur
- Berichten: 193
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Korte vragen
De TEC heeft dagkaarten, die staan dan weer onder "eenheidstickets", €4,20 voor next en €8 voor express
Re: Korte vragen
Multiflex zijn geen dagkaarten, maar ritkaarten. Een Multiflex heeft 12 eenheden, die je los (Next), samen (Horizon) of met zijn vieren (Horizon+) inzet voor één rit (dat kan met overstap zijn). Bij het instappen geef je na het scannen van je kaart aan welk tarief je wil gebruiken, en vervolgens scan je de kaart nogmaals (bron: eigen ervaring met de Multiflex).
Voor de dagkaarten moet je het bericht van jjasloot volgen
Voor de dagkaarten moet je het bericht van jjasloot volgen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Hoe selecteer je bij NS Flex dat je voor Weekend Vrij eerste klas wil reizen, maar tweede klas tijdens de kortingsperiode?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Korte vragen
Als op Mijn NS de klasse op 2 staat ingesteld reis je buiten je abonnement 2e klas. Je abonnement blijft gewoon 1e klas.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Bestaat er ergens een overzicht van welke winkels een eetgelegenheden er zijn op Antwerpen-Centraal, net zoals NS dat heeft van ieder Nederlands station?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Het is er, had zelf een keer dezelfde vraag namelijk, maar kan het nu even niet terugvinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Niet bij de NMBS, maar gek genoeg wel bij NS International. Zie de plattegrond (opent als download van een pdf).
Re: Korte vragen
Ik weet dat er momenteel overal door personeelstekorten dingen langer duren (ik kreeg vorige week een GTBV goedgekeurd van juni), maar geldt dat ook voor de verloren voorwerpen? Ik heb gisterochtend iets laten liggen en de kans is zeer groot dat het voorwerp direct al is afgegeven (ik wil daar verder nog niet over uitweiden). Ik heb direct het formulier ingevuld, maar nog geen bericht gehad. Het stoort me ook wel enigszins dat ik alleen een begin en eindstation kan opgeven, ik weet wel welke trein het is, ik kan zelfs de exacte stoel aanwijzen.
Re: Korte vragen
Misschien kun je even met NS bellen?
Je staat dan wel eerst 5 à 10 minuten in de wacht, maar mijn ervaring is dat je dan wel sneller geholpen wordt.
(Toen ik eens mijn sporttas in de trein had laten liggen, keek ik wanneer dezelfde trein weer op het station was. Toen de trein er weer was, bleek mijn tas nog op dezelfde plaats te liggen. )
Je staat dan wel eerst 5 à 10 minuten in de wacht, maar mijn ervaring is dat je dan wel sneller geholpen wordt.
(Toen ik eens mijn sporttas in de trein had laten liggen, keek ik wanneer dezelfde trein weer op het station was. Toen de trein er weer was, bleek mijn tas nog op dezelfde plaats te liggen. )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Net toen ik wilde gaan bellen kreeg ik een mail dat het gevonden was en ik het kon ophalen.
-
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Korte vragen
De definitieve tijden van de twee "hele jaar" ritten zijn inmiddels beschikbaar bij SNCF:diederickx schreef: ↑vr 16 sep 2022, 11:31 SNCF zal twee dagelijkse slagen aanbieden met een derde in de hoogzomer.
TGV 9711 Paris 06.56 - Barcelona 13.25, via de CNM. Zomer.
TGV 9713 Paris 09.42 - Barcelona 16.25, via Nîmes - Montpellier Saint Roch. Hele jaar.
TGV 9715 Paris 14.56 - Barcelona 21.25, via de CNM. Hele jaar.
TGV 9708 Barcelona 08.32 - Paris 15.04, via de CNM. Hele jaar.
TGV 9704 Barcelona 14.32 - Paris 21.18, via Montpellier Saint Roch - Nîmes. Hele jaar.
TGV 9706 Barcelona 16.32 - Paris 23.04, via de CNM. Zomer.
En dat is alles want Renfe krijgt voor 2023 haar zaken niet op orde en rijdt dus tot 2024 niet naar Frankrijk.
TGV 9713 Paris Gare de Lyon 09.38 - Barcelona Sants 16.34, via Nîmes Centre - Montpellier Saint Roch.
TGV 9715 Paris Gare de Lyon 14.54 - Barcelona Sants 21.25, via Nîmes Pont du Gard - Montpellier Sud de France (CNM).
TGV 9708 Barcelona Sants 10.33 - Paris Gare de Lyon 17.20, via Montpellier Saint Roch - Nîmes Centre.
TGV 9704 Barcelona Sants 14.32 - Paris Gare de Lyon 21.21, via Montpellier Saint Roch - Nîmes Centre.
Al deze ritten halteren bovendien in Valence TGV, Sète, Agde, Béziers, Narbonne, Perpignan, Figueres Vilafant en Girona.
Re: Korte vragen
Toch wel extreem mager te noemen, voor een dergelijke verbinding moet toch best een markt zijn. Waarom wordt dit door de SNCF zo stiefmoederlijk behandeld?
Re: Korte vragen
De extreem hoge toeslag op de HSL tussen Perpignan en Figueres zal in ieder geval niet meehelpen.
Re: Korte vragen
Maar dat zal ook wel een kip-ei zijn, want met minder treinen over de lijn moet je een hogere heffing per trein vragen om de kosten te dekken. Met een hogere frequentie zouden de infraheffingen dus vanzelf omlaag moeten gaan, zelfs als je incalculeert dat elke trein extra het spoor net iets meer belast.
Tijd voor een uursdienst dus
Tijd voor een uursdienst dus
Re: Korte vragen
Nee, de vastgestelde heffing is zo hoog per individuele trein.
Re: Korte vragen
Klopt, weet ik, maar als je enige tijd structureel met (veel) meer treinen rijdt, zal dat heffingsbedrag voor een volgend dienstregelingsjaar omlaag kunnen. De infrabeheerder zou anders onnodig in het geld zwemmen bij intensivering van de treindienst.
Re: Korte vragen
Ja maar zo denken spoorwegmaatschappijen niet. In problemen denken i.p.v. oplossingen.
Re: Korte vragen
Zolang er geen prikkel is om vaker te rijden (bijvoorbeeld concurrentie, of politieke druk), zal dat niet snel gebeuren.
En voor een beeld van wat die kosten dan zijn op de lijn tussen Perpignan en Figueres: voor 2023 is het tarief om van de lijn gebruik te maken met één TGV Duplex-stel 2.199,66 euro, exclusief electriciteit; tussen 06:30 en 09:00 en tussen 17:00 en 20:00 stijgt dat naar 3.003,84 (PDF, p. 103). En 67 euro betalen om een trein 1 kilometer te rijden is gruwelijk duur, als je TGV 300 mensen aan boord heeft is dat gewoon een tientje pp voor 15 minuten treinplezier.
En voor een beeld van wat die kosten dan zijn op de lijn tussen Perpignan en Figueres: voor 2023 is het tarief om van de lijn gebruik te maken met één TGV Duplex-stel 2.199,66 euro, exclusief electriciteit; tussen 06:30 en 09:00 en tussen 17:00 en 20:00 stijgt dat naar 3.003,84 (PDF, p. 103). En 67 euro betalen om een trein 1 kilometer te rijden is gruwelijk duur, als je TGV 300 mensen aan boord heeft is dat gewoon een tientje pp voor 15 minuten treinplezier.
Re: Korte vragen
Ik mag hopen dat SNCF met haar agressieve yield management een TGV Duplex toch wat beter kan verkopen dan halfvol. Helemaal alle 545 zitplaatsen vullen zal vast niet lukken, maar minstens 500 moet toch lukken op zo'n verbinding tussen meerdere metropolen?
Neemt inderdaad niet weg dat het nog steeds flink aan de prijs is.
Neemt inderdaad niet weg dat het nog steeds flink aan de prijs is.
Re: Korte vragen
Overschat je de vervoersvraag niet voor zo'n dure grensoverschrijdende verbinding. Met alleen zakenreizigers en toeristen krijg je zo'n trein niet gevuld. Ik zie ook potentie in grensverkeer, maar dan moet de frequentie wel hoger liggen en de vraag is of een HST dat faciliteert.
Re: Korte vragen
De tijden van die treinen zijn ook zodanig dat ze niet of nauwelijks extra ritten kunnen maken. Geen grote verrassing, maar toch, het draagt aan de kosten bij dat ze de rest van de dag stil moeten staan. Na 17.20 en voor 14.54 zit er wellicht nog een rit in vanuit Parijs voor een van de treinstellen, maar dan houdt het wel op.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Korte vragen
De omlopen die vroeg in Barcelona eindigen kunnen natuurlijk wel nog naar Marseille of Lyon rijden, daar is ook een markt voor.
Re: Korte vragen
Ik krijg soms ook de indruk dat SNCF niet de wil heeft om een aantrekkelijk product neer te zetten.
Re: Korte vragen
Is hier toevallig iemand die antwoord heeft op de volgende vragen?
1. Ik ga met de Thalys naar Parijs. Hiervoor moet ik naar Schiphol toe. Ik heb een kaartje met 100% gratis reizen in Nederland. Moet ik daarvoor met mijn chipkaart ingecheckt zijn? Zo ja, staan er op Schiphol paaltjes om uit te checken?
2. Op de terugweg komen we aan met de intercity uit Brussel. Maakt het hierbij uit als we er eentje later hebben? Er staat op het kaartje geen tijd en zitplaats namelijk.
1. Ik ga met de Thalys naar Parijs. Hiervoor moet ik naar Schiphol toe. Ik heb een kaartje met 100% gratis reizen in Nederland. Moet ik daarvoor met mijn chipkaart ingecheckt zijn? Zo ja, staan er op Schiphol paaltjes om uit te checken?
2. Op de terugweg komen we aan met de intercity uit Brussel. Maakt het hierbij uit als we er eentje later hebben? Er staat op het kaartje geen tijd en zitplaats namelijk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten