Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Durashift

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

^^ zal wel niet dan, meeste kramen staan er nu al wel. Bedankt voor je reactie. :pos:
ovVeluwe

Bericht door ovVeluwe »

28 november kom ik weer door Baarn, dan kan ik je vraag wel beantwoorden!
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
VIRM

Bericht door VIRM »

Is er al iets meer bekend over wanneer Lelystad - Dronten definitief weer in gebruik wordt genomen? Wat betreft nieuwsberichten is het al weer even stil...
Beul van de blindegeleidelijn
Bemined

Bericht door Bemined »

De reisplanner geeft vanaf 11 december weer ritten aan, de verstoringsinformatie heeft het over 15 december...
Gast

Bericht door Gast »

In dit filmpje van een week geleden wordt ook gesproken van 11 december.

https://www.youtube.com/watch?v=pIS67OiEO58
Jultar

Bericht door Jultar »

Kort vraagje: ik moet volgende week door Duitsland met de trein. Hoe strict zijn ze op het gebruik van het juiste mondkapje?
Ik heb geen problemen met het dragen van een medisch regulier mondkapje, maar die FFP2 dingen zijn mij net even te benauwd. Gaan ze er moeilijk over doen als ik zo'n medisch mondkapje draag in plaats van een FFP2 geval?
en-es

Bericht door en-es »

Bij mijn voorgaande reizen door Duitsland heb ik eigenlijk alleen maar eierdoppen en blauwe lapjes gezien.
OV-Hobbyist

Bericht door OV-Hobbyist »

Jultar schreef: di 22 nov 2022, 18:10 Kort vraagje: ik moet volgende week door Duitsland met de trein. Hoe strict zijn ze op het gebruik van het juiste mondkapje?
Ik heb geen problemen met het dragen van een medisch regulier mondkapje, maar die FFP2 dingen zijn mij net even te benauwd. Gaan ze er moeilijk over doen als ik zo'n medisch mondkapje draag in plaats van een FFP2 geval?
De meeste keren doen ze er niet moeilijk over, maar als er een fanatiekeling tussen loopt kan die moeilijk gaan doen.
In het Nahverkehr is in geheel Duitsland (uitgezonderd Berlijn en Brandenburg, al doen ze daar (uit eigen ervaring) niet moeilijk) een medisch mondkapje voldoende. In de IC(E) geldt officieel een FFP2-plicht, maar van de 10 keer dat ik in de IC(E) heb gezeten heeft er maar één moeilijk gedaan.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Jultar

Bericht door Jultar »

Dank beiden. Dan waag ik het erop, maar neem voor alle zekerheid enkele FFP2 mondkapjes mee, voor het geval dat.
sirvinniei

Bericht door sirvinniei »

Wat voor werkzaamheden zijn er dit weekend tussen Driebergen Zeist en Wolfheze?
Ik dacht dat het om verbouwing van Ede Wageningen ging, maar de sprinter rijdt ook niet verder dan Driebergen Zeist.
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie