Korte vragen
Re: Korte vragen
Ik vermoed dat dit een restant is van de tijd dat er een 2600 Lelystad - Vlissingen reed. De nummering is gebaseerd op dat even treinen richting Amsterdam gaan. Destijds reed deze trein over Amsterdam heen en had men de even nummering gekozen voor de richting Lelystad > Amsterdam > Vlissingen. Toen het twee losse treinseries werden is dat blijkbaar nooit hersteld.
-
- Berichten: 3119
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Weet iemand trouwens met de rijtuigen van de Alex-Süd is gebeurt die tot en met december 2020 reden op de verbinding München-Kempten-Oberstdorf/Lindau? Gaan deze rijtuigen ooit op een andere verbinding in Duitsland of daarbuiten ingezet worden?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Ik vermoed dat die ergens op een opstelterrein staan en af en toe als reserve worden ingezet indien nodig.
-
- Berichten: 3632
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen
Een vraagje over treinbinding.
De ICE105 wordt vervangen door ICE255 (via ‘s Hertogenbosch) en vertrekt een half uur eerder vanaf Asd.
De aansluiting in Frankfurt Flugh Fernbf blijft daardoor gehandhaafd.
Blijft de treinbinding ook gelden (voor de aansluitende treinen) of is dat dan opgeheven?
De ICE105 wordt vervangen door ICE255 (via ‘s Hertogenbosch) en vertrekt een half uur eerder vanaf Asd.
De aansluiting in Frankfurt Flugh Fernbf blijft daardoor gehandhaafd.
Blijft de treinbinding ook gelden (voor de aansluitende treinen) of is dat dan opgeheven?
Re: Korte vragen
Volgens mij wel als de aansluiting gehandhaafd blijft.
Re: Korte vragen
Bij opstappen in Asd of Ut neem ik aan dat de treinbinding vervalt aangezien je trein een halfuur eerder vertrekt dan volgens het reisplan waarvoor je je ticket hebt gekocht. Maar dat weet ik niet zeker.
Bij opstappen in Ah, Oberh, Duisb of Dussel zal de treinbinding vervallen omdat de trein daar niet meer stopt.
Bij opstappen in Ah, Oberh, Duisb of Dussel zal de treinbinding vervallen omdat de trein daar niet meer stopt.
-
- Berichten: 3632
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen
Ja, bij de eerste trein sowieso.
DB stuurt normaalgesproken een mailtje met een nieuw reisadvies. In dit geval dus een half uur eerder. Dus wat ik eigenlijk wil weten, als ik niet een half uur eerder mijn bed uit wil, heb ik de keus om een andere trein te nemen (bijv eentje later) of zit ik alsnog vast aan de aansluitende trein vanaf Flughafen?
DB stuurt normaalgesproken een mailtje met een nieuw reisadvies. In dit geval dus een half uur eerder. Dus wat ik eigenlijk wil weten, als ik niet een half uur eerder mijn bed uit wil, heb ik de keus om een andere trein te nemen (bijv eentje later) of zit ik alsnog vast aan de aansluitende trein vanaf Flughafen?
Re: Korte vragen
Bij mijn weten vervalt treinbinding bij DB altijd voor de gehele reis die op het ticket staat, nooit enkel voor één trein. Ik heb het een paar dagen geleden nog gelezen maar weet niet meer waar.
Re: Korte vragen
Wat ik jammer vind is dat bij een voorgestelde alternatief je niet de mogelijkheid hebt om de reserveringen gratis om te boeken.
-
- Berichten: 3632
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen
Je kunt altijd een claim indienen toch? Lijkt me niet dat als je een trein reserveert, en je die niet kunt halen, je je geld niet terugkrijgt.
Re: Korte vragen
Als de tijden van je trein veranderen vervalt over het algemeen de treinbinding. De reserveringen kun je vergoed krijgen of omboeken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Kan zijn hoor maar waarom allemaal zo omslachtig. Weet ook niet hoe druk het wordt op 30 april aangezien 1 mei een feestdag is in Duitsland en Zwitserland. En het gaat maar om een paar euros. Komt goed.
Re: Korte vragen
Zon- en losse feestdagen in Duitsland zijn vaak reisdagen met enorm veel reizigers. Daar zou ik altijd een reservering aanbevelen. Zeker op de treinen van/naar Nederland.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Weet iemand of er een overzicht bestaat van stations in Slovenië met bagagekluizen? Op de website van de Sloveense spoorwgen staat alleen dat sommige stations lockers hebben, maar niet welke.
In Ljubljana weet ik ze te vinden, maar verder zal dit wel beperkt zijn tot de grote stations als Maribor en eventueel Celje?

In Ljubljana weet ik ze te vinden, maar verder zal dit wel beperkt zijn tot de grote stations als Maribor en eventueel Celje?
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Hoi! Ik probeer momenteel om een reservering te maken in EC 213 tussen Heidelberg en Zagreb op dinsdag 16 mei, maar dat verloopt niet zo voorspoedig. Via de DB krijg ik bij het boeken de melding dat er geen plaatsen meer zijn die aan mijn voorkeuren voldoen (ook als ik geen voorkeuren voor de plaatsen op geef). Via de website van interrail is het ook niet mogelijk. Nu heb ik de reis ingetikt bij de ÖBB en die weten bij de rit ook nog het volgende te vermelden:
We reizen met Interrail en deze trein heeft geen reserveringsplicht. Heeft iemand toevallig ervaring met deze rit? Is deze daadwerkelijk zo druk dat de rit nu al helemaal volgeboekt is?
En is er iemand die iets weet over de werkzaamheden die de OBB weergeeft, maar de DB niet?
Bij de DB vind ik hier niets over terug.EC 213: Due to construction work, this train cannot run between Bischofshofen Bahnhof and Spittal-Millstätter See Bahnhof. We have arranged a rail replacement bus service for you. Your journey to Jesenice will take up to 44 minutes longer. Please note that a limited number of bicycles can be transported on buses providing a rail replacement service with reservation only. We apologise for any inconvenience this may cause.
We reizen met Interrail en deze trein heeft geen reserveringsplicht. Heeft iemand toevallig ervaring met deze rit? Is deze daadwerkelijk zo druk dat de rit nu al helemaal volgeboekt is?

Mijn website is: http://www.ovdoornederland.nl
Een deel van mijn foto's is hier te koop: https://www.shutterstock.com/g/BjornKei ... erral-link
Een deel van mijn foto's is hier te koop: https://www.shutterstock.com/g/BjornKei ... erral-link
Re: Korte vragen
Ik kan me niet voorstellen dat op een dinsdag die trein vol zit. Maar die werkzaamheden zijn er en zullen je reis langer en omslachtiger maken.
Re: Korte vragen
De twee keren dat ik 'm heb genomen was die EC213 druk en zaten er zelfs vanaf Frankfurt al doorgaande reizigers in richting Slovenië en Zagreb. Dat er maar drie rijtuigen doorgaan zal daar ook wel aan helpen...
Een reservering is dus geen overbodige luxe. Dat dat niet lukt zal door die werkzaamheden komen, er zijn ook een hoop nachttreinen die in die tijd niet te reserveren zijn, zag ik op Drehscheibe. Af en toe blijven proberen dus.
Dat de DB niets weet van de werkzaamheden is niet zo gek denk ik, het is immers op Oostenrijks grondgebied.
Een reservering is dus geen overbodige luxe. Dat dat niet lukt zal door die werkzaamheden komen, er zijn ook een hoop nachttreinen die in die tijd niet te reserveren zijn, zag ik op Drehscheibe. Af en toe blijven proberen dus.
Dat de DB niets weet van de werkzaamheden is niet zo gek denk ik, het is immers op Oostenrijks grondgebied.
Re: Korte vragen
Kan het zijn dat je EC213 tot Bischofshofen kunt reserveren en vanaf Spittal-Millstätter See?
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Dank voor jullie reacties! Ik heb bij de interrail website geprobeerd om een reservering te maken tot Bischofshofen en dat lijkt inderdaad mogelijk, maar dan komt EC 113 uit de reisplanner. Deze rijdt het eerste stuk gecombineerd met EC 213. Vanaf Spittal-Millstätter See kan ik EC 213 inderdaad ook reserveren naar Zagreb.
Het lijkt er dus op dat de werkzaamheden nog niet goed verwerkt zijn. Wat zou jullie advies zijn? Is het slim om een reservering te maken voor een stukje van het traject of juist beter nog even afwachten? En kunnen we er vanuit gaan dat we die dag wel van Heidelberg naar Zagreb kunnen komen? In verband met het boeken van overnachtingen.
Heel veel dank voor jullie hulp! Het wordt oprecht onwijs gewaardeerd.
Meteen een aanvullende vraag: IC 523 van Zagreb naar Split is niet te reserveren via NS International of DB. Kan dit alleen ter plekke in Zagreb en is het waarschijnlijk dat deze trein op 19 mei al vol gereserveerd is als wij op 16 mei in Zagreb aankomen?
Het lijkt er dus op dat de werkzaamheden nog niet goed verwerkt zijn. Wat zou jullie advies zijn? Is het slim om een reservering te maken voor een stukje van het traject of juist beter nog even afwachten? En kunnen we er vanuit gaan dat we die dag wel van Heidelberg naar Zagreb kunnen komen? In verband met het boeken van overnachtingen.
Heel veel dank voor jullie hulp! Het wordt oprecht onwijs gewaardeerd.
Meteen een aanvullende vraag: IC 523 van Zagreb naar Split is niet te reserveren via NS International of DB. Kan dit alleen ter plekke in Zagreb en is het waarschijnlijk dat deze trein op 19 mei al vol gereserveerd is als wij op 16 mei in Zagreb aankomen?
Mijn website is: http://www.ovdoornederland.nl
Een deel van mijn foto's is hier te koop: https://www.shutterstock.com/g/BjornKei ... erral-link
Een deel van mijn foto's is hier te koop: https://www.shutterstock.com/g/BjornKei ... erral-link
Re: Korte vragen
Je komt wel vanuit Heidelberg naar Zagreb maar de aankomst zal later zijn vanwege SEV door werkzaamheden.
Re: Korte vragen
Afgelopen zomer kon ik HZ-reserveringen inderdaad alleen aan het loket in Kroatië maken. Ook staan niet alle treinen überhaupt in de interrail-app, dus kijk vooral ook op hun site.
In het algemeen was het online advies dat reserveringen altijd wel goed kwamen. Voor mijn rondje Postojna-Rijeka-Zagreb-Ljubljana was dat ook zo, maar volgens mij is Zagreb-Split wel verreweg de populairste binnenlandse trein.
Ik weet niet meer zeker wat ik van andere reizigers hoorde, maar ik geloof dat het zelfs vorige zomer met de Interrail-zondvloed (door 50% korting) nog wel goed kwam. Zo niet, zijn er ook bussen die volgens mij sneller zijn dan de trein.
Overigens was de EC Slovenië - Villach - Salzburg - Duitsland toen wel flink vol, dus als je die kan reserveren zou ik dat aanraden, ook als het alleen kan op deeltrajecten. Ik heb destijds een paar uur in het gangpad door moeten brengen. Dat was wel midden augustus, op een werkdag in mei zal het zo'n vaart niet lopen. Alsnog lijkt het me die 8 euro wel waard voor zo'n lang traject.
In het algemeen was het online advies dat reserveringen altijd wel goed kwamen. Voor mijn rondje Postojna-Rijeka-Zagreb-Ljubljana was dat ook zo, maar volgens mij is Zagreb-Split wel verreweg de populairste binnenlandse trein.
Ik weet niet meer zeker wat ik van andere reizigers hoorde, maar ik geloof dat het zelfs vorige zomer met de Interrail-zondvloed (door 50% korting) nog wel goed kwam. Zo niet, zijn er ook bussen die volgens mij sneller zijn dan de trein.
Overigens was de EC Slovenië - Villach - Salzburg - Duitsland toen wel flink vol, dus als je die kan reserveren zou ik dat aanraden, ook als het alleen kan op deeltrajecten. Ik heb destijds een paar uur in het gangpad door moeten brengen. Dat was wel midden augustus, op een werkdag in mei zal het zo'n vaart niet lopen. Alsnog lijkt het me die 8 euro wel waard voor zo'n lang traject.
請勿靠近車門
Re: Korte vragen
Even een kort vraagje:
Ik ben vandaag van Apeldoorn naar Wierden gaan reizen. Vanwege een aanrijding tussen Deventer en Wierden ben ik op Apeldoorn door NS richting Zwolle gestuurd. Ik zal dan 50 minuten later aankomen. In Zwolle reed blauwnet naar Wierden ook niet. Hierdoor ben ik uiteindelijk nog 30 minuten later in Wierden geweest en dus meer dan een uur. Heb ik nu recht op geld terug met studentenov? Zo ja, die 4 euro nogwat van meer dan een uur? Bij welke vervoerder moet ik dan zijn?
Ik ben vandaag van Apeldoorn naar Wierden gaan reizen. Vanwege een aanrijding tussen Deventer en Wierden ben ik op Apeldoorn door NS richting Zwolle gestuurd. Ik zal dan 50 minuten later aankomen. In Zwolle reed blauwnet naar Wierden ook niet. Hierdoor ben ik uiteindelijk nog 30 minuten later in Wierden geweest en dus meer dan een uur. Heb ik nu recht op geld terug met studentenov? Zo ja, die 4 euro nogwat van meer dan een uur? Bij welke vervoerder moet ik dan zijn?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8880
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
Re: Korte vragen
Korte vraag: Stel ik wil in 1 dag van Oss naar Aalborg (Denemarken). Wat is per trein de snelste en goedkoopste optie op een doordeweekse dag, op een zaterdag of op een zondag.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten