Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

De snelste optie lijkt mij niet zo moeilijk: sprinter naar 's-Hertogenbosch, intercity naar Schiphol Airport, rechtstreekse vlucht met KLM naar Aalborg. Vliegen zelfs meerdere keren per dag (!). Per trein is het zo te zien een absolute helletocht met overstappen in Deventer, Osnabrück, Hamburg, Padborg en Fredericia.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Korte vragen

Bericht door teun »

Ik zou gewoon op de fiets naar Volkel stappen en daar een F-35 meenemen. *O*
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Korte vragen

Bericht door Reiziger Delft »

PHS schreef: wo 22 mar 2023, 08:21 De snelste optie lijkt mij niet zo moeilijk: sprinter naar 's-Hertogenbosch, intercity naar Schiphol Airport, rechtstreekse vlucht met KLM naar Aalborg. Vliegen zelfs meerdere keren per dag (!). Per trein is het zo te zien een absolute helletocht met overstappen in Deventer, Osnabrück, Hamburg, Padborg en Fredericia.
Alsof vliegen niet de hel is met: veel te vroeg op Schiphol moeten zijn, lang wachten, irritante bagagecontroles, nog eens lang wachten, opgepropt zitten in een vliegtuig, wachten op je bagage en dan heb je achteraf ook nog eens het milieu weer een extra tik gegeven.
Korte vraag: Stel ik wil in 1 dag van Oss naar Aalborg (Denemarken). Wat is per trein de snelste en goedkoopste optie op een doordeweekse dag, op een zaterdag of op een zondag.
Zaterdag of zondag zijn geen doordeweekse dagen. Je kan het beste bij bahn.de kijken; prijs hangt heel erg af van datum en tijd. Goedkoopste kaartjes die ik zo snel zie zijn 57,- Euro.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Korte vragen

Bericht door Tom024 »

regenmaker schreef: wo 22 mar 2023, 07:09 Korte vraag: Stel ik wil in 1 dag van Oss naar Aalborg (Denemarken). Wat is per trein de snelste en goedkoopste optie op een doordeweekse dag, op een zaterdag of op een zondag.
Als je de mogelijkheid hebt om met de auto naar een station te gaan zou ik kiezen voor een vertrekpunt in bv. Kleve of Emmerich, dat maakt het al een stuk simpeler.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

Simpeler om een ticket te boeken misschien. Sneller is het niet.
Reiziger Delft schreef: wo 22 mar 2023, 08:37Zaterdag of zondag zijn geen doordeweekse dagen. Je kan het beste bij bahn.de kijken; prijs hangt heel erg af van datum en tijd. Goedkoopste kaartjes die ik zo snel zie zijn 57,- Euro.
Op wat voor dag is dat dan? Een doordeweekse dag, een zaterdag of een zondag?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

regenmaker schreef: wo 22 mar 2023, 07:09 Korte vraag: Stel ik wil in 1 dag van Oss naar Aalborg (Denemarken). Wat is per trein de snelste en goedkoopste optie op een doordeweekse dag, op een zaterdag of op een zondag.
Ik ben vorige maand in Malmö geweest en heb de volgende bedragen betaald in de eerste klasse: 45,90 voor Baarn-Hamburg op een donderdag, 65,90 voor Hamburg-Malmö een dag later en 83,90 voor Malmö-Baarn op een maandag. Allemaal via Bad Bentheim-Padborg en geboekt op bahn.de. Ik boekte ongeveer twee-en-halve maand van te voren. Hou rekening dat er wel eens mis gaat. Op de heenreis was rijtuig 11 met bistro en 1e klasse afgesloten plus dat de aansluitende ICE naar Hamburg bijna 40 minuten vertraging had.
Cas
Berichten: 877
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Cas »

Het lijkt erop dat de heenweg altijd het snelste is via Deventer en Osnabrück. Op de terugweg zou je de op vrij/zat/zon ICE Sprinter kunnen nemen, vanuit Hamburg naar Duisburg/Düsseldorf.
Hoe dan ook, je zal in Hamburg moeten komen, waar je de Deense IC naar Denemarken kan nemen, en dan in Fredericia overstappen op een IC naar Aalborg.

Iets wat niet uit de planners komt maar wel handig is als achtervang: met de RE7 is er een acceptabele aansluiting in Flensburg op de Deense IC die maar tot Flensburg rijdt. Die rijdt volgens mij op het zelfde moment als Hamburg-Kopenhagen, maar kan een optie zijn als die trein volgeboekt is.
請勿靠近車門
MaartenD
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Korte vragen

Bericht door MaartenD »

Reiziger Delft schreef: wo 22 mar 2023, 08:37
Korte vraag: Stel ik wil in 1 dag van Oss naar Aalborg (Denemarken). Wat is per trein de snelste en goedkoopste optie op een doordeweekse dag, op een zaterdag of op een zondag.
Zaterdag of zondag zijn geen doordeweekse dagen.
Hij vraagt de opties voor een doordeweekse dag, voor een zaterdag en voor een zondag.
Hij zegt niet dat zaterdag of zondag een doordeweekse dag is.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door regenmaker »

Bedankt voor de informatie!
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Zoals bekend wordt ICE105 door 255 vervangen. Wat gebeurt met de reservering van ICE105 dan? Wordt deze 1 op 1 overgezet of moet er een nieuwe aangeschaft worden?
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Die moet ongetwijfeld (kosteloos) gewijzigd worden. En ik vermoed dat je het zelf moet regelen. Ik heb ook wel laatst automatisch per mail een nieuwe reservering toegewezen gekregen, maar dat was voor hetzelfde treinnummer op hetzelfde traject (alleen met Wagen 21-28 i.p.v. 31-38).
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen

Bericht door hauptbahnhof »

Ja om de kosten maak ik me niet druk. Dat komt wel goed. Maar mij lijkt het ook dat het gewijzigd moet worden, maar volgens de klantenservice van DB is dat niet zo.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

Langs welke tramperrons in Den Haag en Rotterdam passen twee trams achter elkaar? (Ik kan zweren dat er onlangs in dit forum iets is geplaatst over lange tramperrons in Den Haag maar kan het niet terugvinden :@ )

En zijn er tramtypes in die steden die gekoppeld kunnen rijden (in reizigersdienst)? Van de Haagse RegioCitadis weet ik dat ze het kunnen; ik kan echter niets vinden over de GTL8, Avenio en RET-Citadis.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

In Den Haag in ieder geval de perrons in de tramtunnel: Grote Markt, Spui en Centraal Station (boven).
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Hendrik »

Wat ik verder weet: Hollands Spoor en Bierkade.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Op Rotterdam Centraal en Beurs passen ook twee trams achter elkaar.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

In Rotterdam eveneens op Weena, Kruisplein (Mauritsweg, niet op de West-Kruiskade), Tiendplein, 1e Middellandstraat, Vierambachtsstraat, Mathenesserplein, Mathenesserbrug, P.C. Hooftplein, Lijnbaan, Leuvehaven, Wilhelminaplein, Lodewijk Pincoffsweg, Vuurplaat, Breeplein en Stadion Feyenoord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Korte vragen

Bericht door omaylie »

Weet iemand hoe de sporenlay-out bij Den Haag Centraal eruit komt te zien nadat het emplacement daar is omgebouwd?
Bemined
Berichten: 5865
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Korte vragen

Bericht door Bemined »

Deze tekening is iets verouderd maar klopt nog voor 95%: https://www.treinreiziger.nl/wp-content ... 210107.pdf

Eerste grote buitendienststelling voor de ombouw is in maart 2024, laatste in februari 2025 (nog gevolgd door een buitendienststelling in juni 2025 voor de ombouw van Laan van NOI).
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Korte vragen

Bericht door omaylie »

Ah kijk! Dank je wel @Bemined :)
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

DDietzen schreef: za 25 mar 2023, 18:35 En zijn er tramtypes in die steden die gekoppeld kunnen rijden (in reizigersdienst)? Van de Haagse RegioCitadis weet ik dat ze het kunnen; ik kan echter niets vinden over de GTL8, Avenio en RET-Citadis.
Ik weet alleen dat de ZGT's ooit automatische koppelingen hadden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Volgens mij zijn er maar twee ZGT's (als proef) uitgerust met automatische koppelingen, maar zijn die na korte tijd ook weer verwijderd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gast

Re: Korte vragen

Bericht door Gast »

hauptbahnhof schreef: za 25 mar 2023, 13:42 Ja om de kosten maak ik me niet druk. Dat komt wel goed. Maar mij lijkt het ook dat het gewijzigd moet worden, maar volgens de klantenservice van DB is dat niet zo.
Ik heb (had) voor 29 mei een reservering Arnhem -Düsseldorf voor de 105. Ik heb nu bij trein 225 gekeken op die datum en mijn stoel is daar al gereserveerd dus neem aan dat de reserveringen zijn over gezet.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door ZO6176 »

Is de dagkaart nrw geldig vanaf Heerlen? Wanneer je dit Googled krijg je een hoop items dat dit het geval is met de trein en een aantal buslijnen aldaar. Maar wanneer je op bahn.com kijkt bij de regionale aanbiedingen. Staat de lijn naar Heerlen als niet geldig. En mocht het geldig zijn; staat er op station Heerlen een automaat zoals in Venlo?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Ja, het NRW-ticket is geldig vanaf Heerlen Woonboulevard. Er staat geen VRR-automaat in Heerlen, maar je kan het ticket kopen bij de kaartautomaat van Arriva :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten