Korte vragen
Re: Korte vragen
Ik meen dat er op de ramen van de ICE4 een bepaalde folie/coating zit waardoor deze signalen beter doorlaten.
Re: Korte vragen
Anders zou ik zeker het personeel in de ICE even vragen, taxi's binnen Duitsland kunnen ze soms wel regelen. Was ik laatst getuige van, dat er een taxi werd geregeld voor een meisje van Hamm naar Paderborn zodat ze niet om tien uur 's avonds nóg een uur alleen moest wachten (want de RB viel uit). Het scheelt dat je maar tot Gronau moet en niet per trein naar Nederland (je hebt daar je auto staan neem ik aan?).
Re: Korte vragen
Mijn moeder haalt me op, maar die gaat niet naar Münster doorrijden
(Gronau is zowat het dichtstbijzijnde station vanaf mijn huis)
(Gronau is zowat het dichtstbijzijnde station vanaf mijn huis)
Re: Korte vragen
Zijn mensen hier bekend met het Randstad Noord Zone abonnement? Ik heb al heel wat informatie gevonden, maar zit ook nog met vragen.
- Het abonnement is er zowel bij GVB als Connexion, zit er verschil tussen?
- Is het abonnement alleen geldig in de bussen, of ook in tram en metro?
- Hoe werken zones? Ik heb een zonetool gevonden, maar ik begrijp de logica nog niet helemaal. Je kiest een centrum zone en het aantal sterren en het aantal sterren is dan de maximale 'afstand' van het aantal zones om het centrum gebied heen?
De reden van deze vraag is dat ik binnenkort drie keer per week van metrostation Weesperplein naar bushalte Schiphol, Knooppunt Noord ga reizen. Ik vroeg me af of er opties zijn om de reiskosten te verlagen.
- Het abonnement is er zowel bij GVB als Connexion, zit er verschil tussen?
- Is het abonnement alleen geldig in de bussen, of ook in tram en metro?
- Hoe werken zones? Ik heb een zonetool gevonden, maar ik begrijp de logica nog niet helemaal. Je kiest een centrum zone en het aantal sterren en het aantal sterren is dan de maximale 'afstand' van het aantal zones om het centrum gebied heen?
De reden van deze vraag is dat ik binnenkort drie keer per week van metrostation Weesperplein naar bushalte Schiphol, Knooppunt Noord ga reizen. Ik vroeg me af of er opties zijn om de reiskosten te verlagen.
Re: Korte vragen
Een Randstad Zoneabonnement is geldig in bus, tram en metro.
Je kiest een centrumzone, bijvoorbeeld 1000 met een 4-sterabonnement. Dat betekent dat je vanaf die centrumzone alle kan bereizen met genoemde vervoermiddelen die 4 zones (zonegrenzen) vanaf jouw centrumzone liggen.
Je kiest een centrumzone, bijvoorbeeld 1000 met een 4-sterabonnement. Dat betekent dat je vanaf die centrumzone alle kan bereizen met genoemde vervoermiddelen die 4 zones (zonegrenzen) vanaf jouw centrumzone liggen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 3960
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Korte vragen
Ja, Geldig bij alles wat er in die zone rijdt, met uitzondering van trein.- Het abonnement is er zowel bij GVB als Connexion, zit er verschil tussen?
Zie vorige vraag- Is het abonnement alleen geldig in de bussen, of ook in tram en metro?
Ik noem maar iets. Je woont in Amstelveen en werkt bij Sloterdijk. Dan reis je door 3 zones. 5724 (Amstelveen) - 5714 (Zuid) en 7513 (West). Handigst is als je 5714 met 2 ster neemt. Dan mag je dus in 5714 plus alle zones eromheen.Hoe werken zones? Ik heb een zonetool gevonden, maar ik begrijp de logica nog niet helemaal. Je kiest een centrum zone en het aantal sterren en het aantal sterren is dan de maximale 'afstand' van het aantal zones om het centrum gebied heen?
9292 geeft je ook een goed abonnementsadvies. Mocht je vragen hebben kun je me ook PB'en.
Zie ook
-
- Donateur
- Berichten: 193
- Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Zones, dat is wat van vroeger Inderdaad, een centrumzone en het aantal sterren is de maximale afstand tot de centrumzone. Het kan daardoor zijn dat je bijvoorbeeld niet in je centrumzone woont of werkt, of dat je reis helemaal niet door die zone gaat. Dat is allemaal prima.
In jouw voorbeeld zijn er meerdere centrumzones mogelijk. Je kunt dus kijken welke optie je buiten het woon-werk verkeer het meeste biedt. Bijv voor familiebezoek of zo.
Specifiek voor werken op Schiphol heb je nog wat speciale Schiphol abonnementen, maar ik geloof niet dat je dat gaat helpen.
Je kunt je reis ook plannen bij 9292 en dan daar een voorstel voor een abonnement krijgen, onderaan bij de prijs.Die zegt dat in jouw geval reizen op saldo het goedkoopste zou zijn. Of het GVB digitaal om advies vragen: https://reisproducten.gvb.nl/nl/abonnement-advies
Een andere optie is "altijd korting" (https://www.connexxion.nl/nl/shop/korti ... ting-maand)
In jouw voorbeeld zijn er meerdere centrumzones mogelijk. Je kunt dus kijken welke optie je buiten het woon-werk verkeer het meeste biedt. Bijv voor familiebezoek of zo.
Specifiek voor werken op Schiphol heb je nog wat speciale Schiphol abonnementen, maar ik geloof niet dat je dat gaat helpen.
Je kunt je reis ook plannen bij 9292 en dan daar een voorstel voor een abonnement krijgen, onderaan bij de prijs.Die zegt dat in jouw geval reizen op saldo het goedkoopste zou zijn. Of het GVB digitaal om advies vragen: https://reisproducten.gvb.nl/nl/abonnement-advies
Een andere optie is "altijd korting" (https://www.connexxion.nl/nl/shop/korti ... ting-maand)
Re: Korte vragen
Zones, schitterend systeem was dat. Heb hier thuis nog wel wat strippenkaarten liggen met stempels van zone 5711
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Korte vragen
Nog even terugkomend op mijn Duitsland-terugreis van afgelopen avond: ICE 1120 kwam met dik +10 aan in Düsseldorf, maar RE2 naar Münster stond met +15 aangekondigd (kwam met +20 aan en 10 minuten keertijd of zo). Onderweg liep de vertraging nog wat op, en met +20 werden we vanaf Wanne-Eickel omgeleid via Dortmund en Hamm. Uiteindelijk om 23:58 door Hamm, en aangezien een ICE er al 18 minuten over doet ging het echt niet meer lukken om om 0:08 in Münster te zijn. Conducteur opnieuw opgezocht (had ik eerder al gedaan maar moest toen maar even afwachten nog) en gevraagd hoe en wat: nadat ik hem mijn tickets (2 stuks, heel handig dat Interrail een in één keer geplande reis opsplitst in 2 reizen als een trein na de daggrens vertrekt ) kreeg ik van hem een geprint bonnetje om in de leveren bij de taxichauffeur naar keuze. Volgens mij had ik Mehmet Verstappen te pakken, met dik 160km/h gemiddeld over de B54. Was uiteindelijk 10 minuten voor de trein in Gronau
Re: Korte vragen
Bedankt voor alle reacties, het is me wat duidelijker geworden!
Re: Korte vragen
Zijn er plannen om de maximale snelheid op te krikken op het klassieke Nederlandse spoor? Ik kan dit vinden uit 2019, maar voor de rest niet heel veel. Als ik rondkijk op OpenRailwayMap zie ik 160 km/h op Amsterdam-Utrecht en Schiphol-Den Haag, maar dat is het eigenlijk. Er lijken me genoeg plekken te zijn waar er minder sprinters rijden en de ICs meer kunnen versnellen, zoals Amersfoort-Twente, Eindhoven-Roermond, Harderwijk-Zwolle, en Meppel-Groningen/Leeuwarden. Zeker als ICNG op sommige van deze trajecten komt te rijden, zou 160 km/h toch wel iets uithalen, ook onder 1.5kV?
請勿靠近車門
Re: Korte vragen
Volgens mij moeten er op die trajecten eerst ERTMS komen of ATB geupgradet worden, omdat ATB op dit moment maar snelheden tot 140 km/h aankan.
Meer dan dat weet ik niet.
Meer dan dat weet ik niet.
zij/haar/hen/hun
Re: Korte vragen
Het spoor is zodanig vol dat je geen dienstregeling kunt plannen op 160.
Re: Korte vragen
Het zou kunnen op de Hanzelijn als er niet onder ATB gereden wordt. Maar meer dan 160 km/uur onder 1,5 kV verwacht ik eigenlijk niet, met een voor treinen dusdanig lage spanning zal het optrekken tot 200 km/uur dusdanig lang duren dat het voor de Nederlandse afstanden weinig zin heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
In de herziene dienstregeling na de instroom van de ICNG via de Hanzelijn is 180 km/u voorzien.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Daar heb je niet per se ICNG voor nodig. VIRM kan ook 160 km/h halen, net als alle huidige sprinters. Als ze voorzien zijn van ERTMS.
Waarom zou je dan wel op 130 of 140 kunnen plannen naar niet op 160? Zo groot is het verschil ook weer niet.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen
Ik was wat voorbarig
Re: Korte vragen
Als ik van Würzburg naar Rotterdam reis en door vertraging in Düsseldorf de overstap naar de RE13 richting Venlo mis, is het dan toegestaan om met de ICE via Utrecht te reizen? Of ben je verplicht om te wachten op de volgende RE13 naar Venlo?
Laatst gewijzigd door verfmeer op zo 07 mei 2023, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Korte vragen
Heeft iemand OVPro en kan kijken of er in dit artikel een locatie voor het station staat vermeld?
https://www.ovpro.nl/station/2023/02/06 ... n-station/
https://www.ovpro.nl/station/2023/02/06 ... n-station/
🍉
Re: Korte vragen
Dat hangt van je kaartje af: als je een doorgaand kaartje Würzburg-Rotterdam hebt (ook met Zugbindung) mag dat in principe als het daarmee sneller is. Tenzij je in de zomerperiode reist, wanneer je voor de ICE verplicht een reservering nodig hebt. Dan kan het niet zonder meer, maar waarschijnlijk alleen in overleg en met een extra reservering.
Re: Korte vragen
De dorpsraad van Berkel-Enschot zou het graag precies op de grens van beide plaatsen willen hebben. Maar volgens een landschapsarchitectenbureau zou het station meer in Udenhout moeten komen.Hainje schreef: ↑zo 07 mei 2023, 19:34 Heeft iemand OVPro en kan kijken of er in dit artikel een locatie voor het station staat vermeld?
https://www.ovpro.nl/station/2023/02/06 ... n-station/
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
In het artikel staat geen locatie, alleen dat het nog geen uitgemaakte zaak is waar het komt.Hainje schreef: ↑zo 07 mei 2023, 19:34 Heeft iemand OVPro en kan kijken of er in dit artikel een locatie voor het station staat vermeld?
https://www.ovpro.nl/station/2023/02/06 ... n-station/
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Met de grens bedoel je denk ik de spoorwegovergang van de Udenhoutseweg? Aangezien bij die link geen pin verschijnt.Etienne schreef: ↑zo 07 mei 2023, 20:22 De dorpsraad van Berkel-Enschot zou het graag precies op de grens van beide plaatsen willen hebben. Maar volgens een landschapsarchitectenbureau zou het station meer in Udenhout moeten komen.
En volgens welk bureau zou het dan daar moeten komen, heb je daar een document van, want het lijkt me zo noordelijk. Ben benieuwd hoe ze de verkeersafwikkeling daar voor zich zien.
@Daniël: dank je voor het checken.
🍉
Re: Korte vragen
Dat laatste zal toch niet zo'n groot probleem zijn zolang er nog zitplaatsen vrij zijn?umbusko schreef: ↑zo 07 mei 2023, 19:43Dat hangt van je kaartje af: als je een doorgaand kaartje Würzburg-Rotterdam hebt (ook met Zugbindung) mag dat in principe als het daarmee sneller is. Tenzij je in de zomerperiode reist, wanneer je voor de ICE verplicht een reservering nodig hebt. Dan kan het niet zonder meer, maar waarschijnlijk alleen in overleg en met een extra reservering.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten