Korte vragen
-
- Berichten: 666
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Korte vragen
Hoe bedoel je? Dit was 1 keer, zo'n 2 maanden geleden. Het lijkt me niet bedoelde functionaliteit, maar een bug in de implementatie. Ik snap je vraag dus niet helemaal, want die impliceert dat het een bewuste wijziging zou zijn geweest.
Re: Korte vragen
Je zegt dat het "iedere keer" gebeurt, dus daaruit maak ik op dat het bij alle reizen het geval is. Maar dat is dus niet zo?
En nee, ik beweer niet dat het een bewuste keuze is, maar het kan natuurlijk een bug zijn (die ik nog niet gezien heb).
En nee, ik beweer niet dat het een bewuste keuze is, maar het kan natuurlijk een bug zijn (die ik nog niet gezien heb).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 666
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Korte vragen
Iedere keer dat je de reishistorie bekijkt staat de uitchecktijd van die ene specifieke dag ingevuld als de huidige kloktijd.
-
- Donateur
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Korte vragen
Het is een prima dienstregelingsmodel, dat zeker zou kunnen bestaan. Ik zie er alleen niet de grote voordelen van in.
In dat model heb je geen overstaploze snelle verbinding tussen A en C, dat lijkt me namelijk belanger dan dat de stoptreinstations tussen B en C overstaploos verbonden zijn met A.
Ik neem aan dat in het dorp PHS geschetste model (2 of 4 sporig?) een Cross-Platformoverstap is op B, in dat geval kun je de de treinen ook makkelijk zo koppelen dat je een doorgaande IC én een doorgaande stoptrein hebt.
In dat model heb je geen overstaploze snelle verbinding tussen A en C, dat lijkt me namelijk belanger dan dat de stoptreinstations tussen B en C overstaploos verbonden zijn met A.
Ik neem aan dat in het dorp PHS geschetste model (2 of 4 sporig?) een Cross-Platformoverstap is op B, in dat geval kun je de de treinen ook makkelijk zo koppelen dat je een doorgaande IC én een doorgaande stoptrein hebt.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
-
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Korte vragen
Je kunt niet zeggen welk van beide beter is zonder kennis van de onderlinge grootten van de vervoersstromen.
Stel op de corridor in kwestie wil 25% van de reizigers van A naar B of vv; 25 % van B naar C of vv; 25% van A naar C of vv; en 25% van en/of naar een van de kleinere stations. Dan heeft JordiBrabant gelijk, en is een sneltrein A - B - C aangewezen, in combinatie met een stoptrein A - B - C, die elkaar in B ontmoeten. Maar als de getallen anders liggen en er relatief weinig reizigers A - C zijn ten opzichte van de gebruikers van de stoptreinstations, dan is het PHS geschetste model beter.
Voorts kunnen er infrastructurele en/of regeltechnische beperkingen zijn die dwingen tot het model van "dubbele zonetrein". Bijvoorbeeld als station B geen passeermogelijkheid kent maar wel twee treinen achter elkaar op hetzelfde spoor kan ontvangen. Of als de verkeersleiding geen elkaar inhalende treinen aan kan of wil.
Stel op de corridor in kwestie wil 25% van de reizigers van A naar B of vv; 25 % van B naar C of vv; 25% van A naar C of vv; en 25% van en/of naar een van de kleinere stations. Dan heeft JordiBrabant gelijk, en is een sneltrein A - B - C aangewezen, in combinatie met een stoptrein A - B - C, die elkaar in B ontmoeten. Maar als de getallen anders liggen en er relatief weinig reizigers A - C zijn ten opzichte van de gebruikers van de stoptreinstations, dan is het PHS geschetste model beter.
Voorts kunnen er infrastructurele en/of regeltechnische beperkingen zijn die dwingen tot het model van "dubbele zonetrein". Bijvoorbeeld als station B geen passeermogelijkheid kent maar wel twee treinen achter elkaar op hetzelfde spoor kan ontvangen. Of als de verkeersleiding geen elkaar inhalende treinen aan kan of wil.
Re: Korte vragen
Zijn er in Duitsland stations langs geëlektrificeerde spoorlijnen die niet regulier bediend worden?
Laatst gewijzigd door DDietzen op ma 02 okt 2023, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Korte vragen
Om even op mezelf te antwoorden, wellicht heeft iemand hier nog wat aan:
https://assets.static-bahn.de/dam/jcr:7 ... 204010.pdf
-
- Berichten: 639
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
-
- Berichten: 355
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Korte vragen
Is de Eurostar e320 al voorzien voor een drukke trein tussen Amsterdam en Parijs?
-
- Berichten: 762
- Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41
Re: Korte vragen
Duisburg Entenfang? Komen nu omgeleide RE19 en ICE langs maar er stopt niets.Gebruikersnaam schreef: ↑ma 02 okt 2023, 20:08Rübeland is het eerste wat direct in mij op komt. Daar rijden alleen goederentreinen en eens in de zoveel weekenden een museumstoomtrein.
Re: Korte vragen
Bedoel je met niet-regulier dat treinen er alleen stoppen op verzoek, of dat de gehele spoorlijn een zeer beperkte reizigersdienst heeft? Van beide zijn er wel voorbeelden.DDietzen schreef:Zijn er in Duitsland stations langs geëlektrificeerde spoorlijnen die niet regulier bediend worden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Tussen Hamburg en Buchen ligt Schwarzenbek, tot voor een paar jaar stopte daar in het weekeinde nog een trein.
Grossenhain Berliner Bf lijkt me ook zo'n voorbeeld.
Re: Korte vragen
Verzoekshalte of vaste stop is voor mij één pot nat, als er in de dienstregeling een mogelijkheid bestaat voor reizigers om in- en uit te stappen is het een stop. Met 'niet-regulier' bedoel ik dat de halte of spoorlijn niet wordt bediend door vaste regionale (RE, RB, RS, S enz.) of langeafstandstreinen.Suus schreef: ↑ma 02 okt 2023, 20:24Bedoel je met niet-regulier dat treinen er alleen stoppen op verzoek, of dat de gehele spoorlijn een zeer beperkte reizigersdienst heeft? Van beide zijn er wel voorbeelden.DDietzen schreef:Zijn er in Duitsland stations langs geëlektrificeerde spoorlijnen die niet regulier bediend worden?
Re: Korte vragen
De eerdergenoemde Rübelandbahn is tot vlak na de hereniging bediend door reizigerstreinen. Vrij snel daarna is het reizigersvervoer gestaakt door de afwijkende spanning op de bovenleiding. In het goederenvervoer begon de hvle vanaf dat moment ook te dieselen onder de draad met Blue Tigers. Nu met al die multicourante locomotieven komen er ook weer elektrische locomotieven op deze lijn, maar nog altijd geen regulier reizigersvervoer.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Korte vragen
Dan is er genoeg.
- De lijn naar Sassnitz Fährhafen heeft alleen in het seizoen twee treinen op zaterdag. Gereden met een dieseltrein.
- De lijn naar Rostock Seehafen. De S-Bahn dienst is alweer enige jaren geleden vanwege bezuinigingen opgeheven
- De Berliner Außenring wordt niet regulier door reizigerstreinen gebruikt tussen Hohen Neudorf en Karow. Er rijden wel treinen op de parallel S-Bahnlijn.
- De lijn van Halle-Neustadt naar Merseburg via Buna Werke, het aantal reizigers naar de chemische fabrieken nam af en de reizigersdienst is gestaakt.
- De lijn van Leipzig-Plagwitz naar Markkleeberg-Gaschwitz. Ooit onderdeel van het hartvormige S-Bahn netwerk van Leipzig, nu vooral nog gebruikt door goederentreinen.
- De Weststrecke in Trier. Wordt op termijn heropend voor een stoptreindienst naar Luxemburg.
- In het weekend zijn er een aantal treinen voor dagjesmensen op de lijn Gemünden (Main) - Waigolshausen. Denk dat deze op het moment niet rijden nu de RE Frankfurt - Würzburg tussen Lohr Bahnhof en Würzburg via de HSL is omgeleid door werkzaamheden.
- Alle treinen tussen Göttingen en Bebra stoppen in Eschwege. Daardoor wordt één kant van de sporendriehoek bij Eschwege niet door reizigerstreinen bereden. Station Eschwege West is daardoor gesloten.
- Riesa - Falkenberg (Elster)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Donateur
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Korte vragen
Iets dichter bij huis: Bochum Nord en Bochum Langendreer Pbf liggen langs een lijn die tegenwoordig bijna alleen voor goederen gebruikt wordt. Laatste passagierstein was er rond 1980.
Zo zijn er in NRW wel meer voorbeelden van stations die aan goederenlijnen zijn komen te liggen; tussen Hilden en Opladen ligt ook Immigrath.
Zo zijn er in NRW wel meer voorbeelden van stations die aan goederenlijnen zijn komen te liggen; tussen Hilden en Opladen ligt ook Immigrath.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Korte vragen
In Bochum heb je ook Präsident Bahnhof, er is daar een tramhalte en het ligt aan die goederenlijn die ten noorden van de binnenstad loopt. Ik ben nog altijd benieuwd of dat een personenstation (want Bahnhof is in Duitsland niet altijd een personenstation) is geweest en waarom dat dan Präsident heet. Ik kan me iets van een voormalige mijn bedenken.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen
Je gaat door voor de koelkast: Zeche Vereinigte Präsident.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Deze enorme blauwe lichtbundel komt van een trein af
Er reed net westbound door Deventer een locomotief voorbij die deze straal omhoog schoot, het leek op een meet- of werktrein. Ter hoogte van het station ging de bundel uit. Dit heb ik nog nooit gezien. Wat zou het kunnen zijn?
Er reed net westbound door Deventer een locomotief voorbij die deze straal omhoog schoot, het leek op een meet- of werktrein. Ter hoogte van het station ging de bundel uit. Dit heb ik nog nooit gezien. Wat zou het kunnen zijn?
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen
Dat is de VST (Video Schouw Trein) die meet alles op en rondom het spoor, waaronder ook de bovenleiding. die treinen rijden één tot twee keer per jaar het hele land door om alle sporen te schouwen en rijden op diesel. Deze treinen rijden voornamelijk in de nacht om zo het normale treinverkeer niet in de weg te zitten. Treinen worden gepland door een afdeling binnen ProRail als ik mij niet vergis. (die schaatsen meestal in een hele nacht alle kanten op en neer over een emplacement en ook de vrije baan, inclusief alle wissels op de vrije baan)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Het treintje leek in de gauwigheid dat ik het kon zien door de bomen inderdaad erg op de/een VST. Maar dat het zo'n straal de lucht in schiet wist ik niet.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Korte vragen
Die straal "de lucht in" is een gevolg van het feit dat ook de bovenleiding opgemeten en opgenomen wordt. Met de data die daar vanaf komt, kan onder andere bepaald worden of er sprake is van bovengemiddelde slijtage aan de bovenleiding (en soms de oorzaak daarvan).
-
- Berichten: 639
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen
En voor degenen die nog willen weten hoe dit apparaat er uit ziet: zo dus.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten