Korte vragen
Re: Korte vragen
En toch gaat het allemaal op zicht, zo staat het ook in het personeelshandboek. De regel is dat de tram richting Centraal voorrang heeft (tenzij het anders niet uitkomt met de lengte van de passeerplaats. De zichtbaarheid in de Utrechtsestraat is niet veel slechter dan de Leidsestraat, alleen is het wat vervelender als je per ongeluk allebei het wissel voorbij rijdt, maar bij strengelspoor is dat ook al een situatie die zo minuten vertraging oplevert.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Duidelijk! Vooral die regel van “richting centraal heeft voorrang” is een goeie inderdaad! Dank!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 3960
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Korte vragen
Klopt niet helemaal. Degene die eerst komt, mag ook als eerste. Bij twijfel of als de een toch langer bezig is, kan hij de ander voorlaten. Dit geldt in de Amstelstraat, Utrechtsestraat en Leidsestraat. In de Ferdinand Bolstraat is het wel de tram stad in die als eerste mag.DingeZ schreef: ↑do 28 dec 2023, 15:58 En toch gaat het allemaal op zicht, zo staat het ook in het personeelshandboek. De regel is dat de tram richting Centraal voorrang heeft (tenzij het anders niet uitkomt met de lengte van de passeerplaats. De zichtbaarheid in de Utrechtsestraat is niet veel slechter dan de Leidsestraat, alleen is het wat vervelender als je per ongeluk allebei het wissel voorbij rijdt, maar bij strengelspoor is dat ook al een situatie die zo minuten vertraging oplevert.
Re: Korte vragen
Is er een lijst met (meerdaagse) spoorwerkzaamheden in 2024 inclusief datums? Ik heb alleen een lijst zonder datums in de netverklaring kunnen vinden.
Re: Korte vragen
Goede vraag. Volgens mij is dat lastig zoniet onmogelijk om daar achter te komen.
Re: Korte vragen
Als je dal voordeel flex hebt, geldt voof korting dan nog steeds moment van inchecken? Zo ja, 15u58 inchecken is met korting reizen?
Re: Korte vragen
Dat is in ieder geval wel hoe het met mijn Dal Vrij werkt, dus ik neem aan dat Dal Voordeel hetzelfde gaat.
Re: Korte vragen
Kan ik met de ICE International van Arnhem naar Utrecht, zonder reservering?
Re: Korte vragen
Volgens mij kan je binnen Nederland niet reserveren in de ICE.
Re: Korte vragen
Google biedt me dit namelijk als reisoptie aan van Arnhem naar Rotterdam. Vond het ook vreemd.
Re: Korte vragen
In principe kun je met een toeslag de ICE gebruiken. Al schijnt NS liever geen binnenlandse reizigers in de ICE te willen.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen
De NS reisplanner geeft het ook aan. Dat is niet vreemd, gewoon een geldige reisoptie. Wel met toeslag als je geen abonnement hebt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen
Dank, dan gaan we het eens proberen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Zeker wel, via de OeBB kan dat gewoon:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Wat bizar. Dat wist ik niet.
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Ik heb een Sparpreis naar Chiasso geboekt met de ICE103 naar Basel en een korte overstap in Basel. Deutsche Bahn heeft nu de ICE103 tussen Karlsruhe en Basel eruit gegooid door werkzaamheden en dan moet ik in Basel de trein naar Lugano van uur later nemen aangezien de ICE71 uit Hamburg geen aansluiting biedt op de IC naar Lugano en ik dus volgens plan ruim 45 minuten in Basel moet wachten. Mijn vraag is: heb ik recht op 25% restitutie van de ticketprijs omdat ik een uur later aankom in Chiasso, doordat Deutsche Bahn vanwege werkzaamheden de ICE103 tussen Karlsruhe en Basel eruit gooit.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Ja, de verwachtte reistijd op het moment van boeken is leidend.
Re: Korte vragen
Ik denk het niet. Als ik voor een aantal zaterdagen naar Oberhausen-Winterberg zoek dan krijg ik alleen verbindingen met overstappen.Nitein-Repart schreef: ↑za 21 okt 2023, 13:10 Gaat de wintersportrein Oberhausen-Winterberg die in 2019/2020 voor het laatst gereden heeft, dit seizoen opnieuw rijden?
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Ach ja, ik denk dat ik aanstaande januari en februari toch niet in Duitsland kom. Als het toch in een weekend heel mooi weer wordt, dan ga ik liever een flink eind fietsen. Is nog gezonder ook.
Vervelender vind ik dat de geplande werkzaamheden die ruim van tevoren bekend zijn, best laat verwerkt worden in de reisplanner. Met name bij regionale treinen wordt op het laatste moment pas in de reisplanner weergegeven dat er sprake is van een busdienst in plaats van een trein, terwijl bij langeafstandstreinen de omleiding of busdienst al maanden van tevoren staat weergegeven in de reisplanner. Waarom is het niet mogelijk om ook bij regionale treinen de reisplanner tijdig aan te passen?
Vervelender vind ik dat de geplande werkzaamheden die ruim van tevoren bekend zijn, best laat verwerkt worden in de reisplanner. Met name bij regionale treinen wordt op het laatste moment pas in de reisplanner weergegeven dat er sprake is van een busdienst in plaats van een trein, terwijl bij langeafstandstreinen de omleiding of busdienst al maanden van tevoren staat weergegeven in de reisplanner. Waarom is het niet mogelijk om ook bij regionale treinen de reisplanner tijdig aan te passen?
Laatst gewijzigd door Nitein-Repart op zo 31 dec 2023, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
De ICE is voor abonnementshouders zelfs toeslagvrij. Qua reistijd hoef je het niet te doen, qua comfort is het een uitstekende optie, zeker op momenten dat de ICE matig bezet is.
- Visgraatmodel
- Berichten: 617
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Korte vragen
Slaapt het binnenlandse DB-treinpersoneel in hotels of komen zij altijd terug op hun thuisbasis aan het einde van hun shift?
Re: Korte vragen
In de meeste gevallen wel, maar niet altijd. Ook dat personeel heeft soms een overnachting. Al zijn het vooral de medewerkers van de Bistro wat ik vernomen heb.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Op dit moment, en de komende paar maanden, kan je inderdaad binnen Nederland zonder reservering met de ICE reizen (met toeslag of NS-abonnement). Komende zomer is er weer een periode (1 juni t/m 31 augustus 2024) waarin je wèl een reservering nodig hebt.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
-
- Berichten: 827
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Korte vragen
Vandaag zag ik ineens dat het net van de S-Bahn Nürnberg is aangepast. De S1, S2 en S3 hebben gewisseld van oostelijke takken en andere lijnvoering en gekregen. Waarom heeft dit plaats gevonden?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Korte vragen
https://beg.bahnland-bayern.de/de/press ... -nuernberg
Voor wie niet zo goed Duits spreekt: RE 50 verschuift met een half uur om aansluiting te bieden op de ICE's naar Frankfurt en Berlijn. Daardoor moet de S-bahn op de tak naar Neumarkt op andere tijden gaan rijden. Ze zeggen niet waarom daarvoor de lijnen moeten veranderen, maar ik vermoed dat het de enige manier is om ervoor te zorgen dat de S-bahntreinen elkaar rond Nürnberg Hbf niet in de weg zitten.Die Abfahrtszeiten der Regionalverkehrslinie RE 50 Nürnberg – Regensburg werden ab Dezember 2023 um eine halbe Stunde verschoben. Hintergrund dieser Änderung ist, dass die BEG einen häufig geäußerten Wunsch der Fahrgäste erfüllen möchte: Sie erhalten in Nürnberg Hbf künftig direkten Anschluss an den Fernverkehr Richtung Berlin sowie Richtung Frankfurt und Köln. Da die Linie RE 50 zwischen Feucht und Neumarkt die gleichen Gleise wie die Linie S3 nutzt, müssen auch die Abfahrtszeiten der S3 angepasst werden. Das macht wiederum eine Veränderung der Linienführung im S-Bahn-System Nürnberg notwendig: Ab Dezember 2023 endet die S3 aus Neumarkt nicht mehr am Nürnberger Hauptbahnhof, sondern wird als neue Teilstrecke der S1 nach Bamberg verlängert. Der heutige S1-Linienast Hartmannshof – Nürnberg wird als neue S2 nach Roth durchgebunden, während die Strecke Nürnberg – Altdorf künftig als neue S3 betrieben wird.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten