Korte vragen
Re: Korte vragen
De Voralpen Express is zeker de moeite waard. Deed het zelf in oktober 2022.
Re: Korte vragen
Welke stoomlocomotieven hebben ATB en mogen op het Nederlandse hoofdspoor rijden?
Zelf weet ik het in elk geval van de volgende locomotieven:
SSN: 23 023 en 01 1075
VSM: 23 071 en 23 076
Zijn er nog andere stoomlocomotieven?
Zelf weet ik het in elk geval van de volgende locomotieven:
SSN: 23 023 en 01 1075
VSM: 23 071 en 23 076
Zijn er nog andere stoomlocomotieven?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Is qua omgeving wat kaal denk ik, je zit nog net te vroeg voor groene bomen.Nitein-Repart schreef: ↑za 03 feb 2024, 10:59 Is een rit met de Voralpenexpress van Arth-Goldau naar Sankt Gallen in maart de moeite waard eigenlijk?
Het eerste stuk vanuit Luzern tot Arth-Goldau is overigens naar mijn mening het mooist, daarna heb je tot Rapperwil nog altijd fraaie uitzichten.
Het laatste stuk naar Sankt Gallen vond ik wat minder spectaculair, maar helemaal op het laatst voor het eindpunt heb je nog wel een indrukwekkende brug over een kloof met zicht op meer bruggen (links zitten)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
De 52 532 momenteel in revisie bij de ZLSM krijgt ATB-E. Volgens de babbelbox hebben de VSM'ers 50 3654 en 52 8139 ook ATB-E. Echter zie je deze nooit op de hoofdbaan (meer) omdat ze te traag zouden zijn (maximaal 80 km/h). Eveneens volgens de babbelbox krijgt de recent gereviseerde 41 241 wel ATB-E (kennelijk is een maximumsnelheid van 90 km/h geen probleem dan).
Ik sluit niet uit dat mogelijk de 50'er of 52'er een ATB-E installatie doneert aan de 41'er. Bij de SSN rouleert de ATB-E installatie ook altijd tussen de rijvaardige locomotieven. De 41 105 die momenteel in revisie is bij de SSN zal dan vermoedelijk de ATB-E installatie van de 01 1075 krijgen.
De SGB, SHM en STAR hebben zover ik weet geen stoomlocomotieven met ATB-E (voor de kleine stomers is dat nooit interessant geweest). De Zweedse stomers van de ZLSM hebben eveneens zover ik weet nooit ATB-E gehad.
Re: Korte vragen
Bedankt.
Moesten de locomotieven van de ZLSM geen ATB hebben om naar Valkenburg te rijden? Of gold voor dat stukje een uitzondering?
In elk geval de 1289 heb ik ook wel eens verder van huis gezien.
Moesten de locomotieven van de ZLSM geen ATB hebben om naar Valkenburg te rijden? Of gold voor dat stukje een uitzondering?
In elk geval de 1289 heb ik ook wel eens verder van huis gezien.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Ik heb nu dan ook de Voralpenexpress geboekt. Ga van Noord-Italië naar Zuid-Duitsland. Kan ik ook gelijk tussen Sankt Gallen en Lindau de Astoro meepakken. Volgende dag met de IC2012 (Oberstdorf-NRW) naar huis.Daniel schreef: ↑za 03 feb 2024, 12:00Is qua omgeving wat kaal denk ik, je zit nog net te vroeg voor groene bomen.Nitein-Repart schreef: ↑za 03 feb 2024, 10:59 Is een rit met de Voralpenexpress van Arth-Goldau naar Sankt Gallen in maart de moeite waard eigenlijk?
Het eerste stuk vanuit Luzern tot Arth-Goldau is overigens naar mijn mening het mooist, daarna heb je tot Rapperwil nog altijd fraaie uitzichten.
Het laatste stuk naar Sankt Gallen vond ik wat minder spectaculair, maar helemaal op het laatst voor het eindpunt heb je nog wel een indrukwekkende brug over een kloof met zicht op meer bruggen (links zitten)
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Niag Nijmegen Kleve Emmerich
Wat is het KM tarief wanneer ik op Nijmegen station instap en uitstap op Kleef Bahnhof en betaal met een Nederlandse OV-Chipkaart?
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Korte vragen
9292 geeft een totaalbedrag van €9,65 voor die rit aan. Aangezien er ook wordt aangegeven dat het basistarief €1,08 is, geldt dat voor de afgelegde afstand 8,57 wordt gerekend (wat ook wordt aangegeven).
De rit tussen Nijmegen, Centraal Station en Kleve, Bahnhof is in de gegeven richting precies 25 km onderweg. €8,57 / 25km ≈ €0,343 per km.
(Edit: Nijmegen Centraal - Kleve is geen 30 km maar 25)
De rit tussen Nijmegen, Centraal Station en Kleve, Bahnhof is in de gegeven richting precies 25 km onderweg. €8,57 / 25km ≈ €0,343 per km.
(Edit: Nijmegen Centraal - Kleve is geen 30 km maar 25)
Laatst gewijzigd door iamthedutchdude op ma 05 feb 2024, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Korte vragen
Nijmegen - Wyler Landesgrenze is €2,60 = €1,52 (na aftrek instaptarief)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Hoe zit dat nu precies met Interrail en de ICE? Er staat bij mij een melding "supplement required" bij.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Korte vragen
Zo werkt het niet helemaal. Het tarief is in NL 0.186. Het duitse deel is fors duurder. Ik gok ergens rond de 25 cent km.iamthedutchdude schreef: ↑ma 05 feb 2024, 14:12 9292 geeft een totaalbedrag van €9,65 voor die rit aan. Aangezien er ook wordt aangegeven dat het basistarief €1,08 is, geldt dat voor de afgelegde afstand 8,57 wordt gerekend (wat ook wordt aangegeven).
De rit tussen Nijmegen, Centraal Station en Kleve, Bahnhof is in de gegeven richting precies 25 km onderweg. €8,57 / 25km ≈ €0,343 per km.
(Edit: Nijmegen Centraal - Kleve is geen 30 km maar 25)
Voorheen stond dit ook op een speciale pagina. Maar die is er niet meer inderdaad.
Ik heb de vraag uitstaan op X @BrengOV
Re: Korte vragen
Er is geen toeslag nodig. Wel is deze zomer een reservering verplicht in ICE International, net als de meeste internationale langeafstandstreinen van en naar Duitsland.
Re: Korte vragen
Ik ga het weekend na komend weekend, goed om te weten dat het dus niet van toepassing is.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Het is goedkoper om dan gewoon een enkeltje Nijmegen - Kleve af te rekenen contant bij de chauffeur voor 7 euro.iamthedutchdude schreef: ↑ma 05 feb 2024, 14:12 9292 geeft een totaalbedrag van €9,65 voor die rit aan. Aangezien er ook wordt aangegeven dat het basistarief €1,08 is, geldt dat voor de afgelegde afstand 8,57 wordt gerekend (wat ook wordt aangegeven).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Korte vragen
Contant? Je kunt toch niet meer met contant geld betalen in de bus?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen
In Duitsland en dus de bussen van de NIAG wel.
In Duitsland kan je vaak nog niet met de pin betalen.
In Duitsland kan je vaak nog niet met de pin betalen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Korte vragen
Worden in Duitsland dan geen buschauffeurs overvallen?
Dat gebeurde in Nederland namelijk wel toen men hier nog contant kon betalen.
Maar kun je dan bij de NIAG wel met pinpas betalen? Dat lijkt me voor de chauffeurs zelf ook prettiger.
Dat gebeurde in Nederland namelijk wel toen men hier nog contant kon betalen.
Maar kun je dan bij de NIAG wel met pinpas betalen? Dat lijkt me voor de chauffeurs zelf ook prettiger.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Nee, niet in de bussen van de NIAG. Nouja voor reizen binnen Nederland is er op de SB58-bussen een Transdev systeem inclusief ticketbox geïnstalleerd, daar kan je alleen met de pin betalen.
Bij de STOAG bijvoorbeeld wel met bankpas betalen. In Duitsland wordt sowieso veel meer met contant geld betaald. Echter, wordt in Duitsland ook veel gebruik gemaakt van e-tickets op een mobiel. Zie https://www.vrr.de/en/timetable-mobility/eezy-vrr/.
Bij de STOAG bijvoorbeeld wel met bankpas betalen. In Duitsland wordt sowieso veel meer met contant geld betaald. Echter, wordt in Duitsland ook veel gebruik gemaakt van e-tickets op een mobiel. Zie https://www.vrr.de/en/timetable-mobility/eezy-vrr/.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Wat voor tarief betaal je eigenlijk binnen Nederland? Is dat gelijk aan de tarieven van Breng?
Hoe zit dat eigenlijk met lijn 44 Heerlen-Aachen? Deze rijdt deels met Duitse bussen maar hierop kun je niet reizen met de ov-chipkaart. Als iedereen die binnen Nederland met contant een kaartje moet kopen kost dat toch enorm veel tijd?
Hoe zit dat eigenlijk met lijn 44 Heerlen-Aachen? Deze rijdt deels met Duitse bussen maar hierop kun je niet reizen met de ov-chipkaart. Als iedereen die binnen Nederland met contant een kaartje moet kopen kost dat toch enorm veel tijd?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Tarief binnen Nederland
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
KM tarief op sb58 in Duitsland is 0.286.
In Nederland dat in Regio Nijmegen 0.186.
In Nederland dat in Regio Nijmegen 0.186.
Re: Korte vragen
Ik heb het Duitse tarief op de wiki toegevoegd, op de pagina OV-chipkaart.
Daar vind ik in de tabel het volgende:
2011 t/m 2013: 0,200
2014: 0,210
2015: 0,217
2016: 0,225
2017: onbekend
2018: 0,240
2019 t/m 2023: onbekend
2024: 0,286 (met dank aan huibf)
Daar vind ik in de tabel het volgende:
2011 t/m 2013: 0,200
2014: 0,210
2015: 0,217
2016: 0,225
2017: onbekend
2018: 0,240
2019 t/m 2023: onbekend
2024: 0,286 (met dank aan huibf)
Re: Korte vragen
Dat was, naast de veiligheid, juist de belangrijkste reden om in Nederlandse bussen geen contant geld meer te accepteren. Ik snap oprecht niet dat men in Duitse bussen nog steeds alleen met contant geld kan betalen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1081
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Korte vragen
Weet je wel zeker of die tarieven kloppen? Als ik dat namelijk nareken, kom ik uit op een bedrag van €7,49 voor het stuk Nijmegen Centraal Station - Kleve Bahnhof, terwijl 9292 het heeft over €9,65 voor datzelfde traject. NL-tarief lijkt dus wel te kloppen (berekend €1,55, in praktijk €1,52), maar DE-tarief totaal niet.
- Spoiler: show
Laatst gewijzigd door iamthedutchdude op di 06 feb 2024, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Duitsers zijn nou eenmaal gek op contant geld. Die lopen gerust met flappen honderdjes op zak. Ook in vele andere landen kun je voor zover ik weet enkel met contant betalen in de bus. Wat dat betreft loopt Nederland voor op de rest.
Iemand die toevallig mijn vraag over de Duitse bussen op lijn 44 kan beantwoorden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten