Korte vragen
-
- Berichten: 3827
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Is het niet mogelijk dat DB Fernverkehr flink gaat schrappen in het aantal IC- en ICE-ritten zodat wellicht wel een 35-urige werkweek mogelijk wordt? Dus niet meer dagelijks naar Sylt, Oberstdorf, Rügen, Berchtensgaden en andere bestemmingen rijden, maar alleen als er vraag is, het volledig schrappen van de IC Dortmund-Siegen-Frankfurt, de IC naar Bremerhaven en de IC naar Chemnitz, uitdunnen van de IC Stuttgart-Zürich naar een tweeuursdienst en kijken naar andere slechtbezette IC- en ICE-ritten. Op trajecten waar een IC of ICE als RE rijdt zou dan wel een vervangende RE moeten rijden, maar een BR425 in dubbeltractie kost minder personeel ten opzichte van een IC-Dosto.
-
Re: Korte vragen
Ik zou zeggen neem contact op met Deutsche Bahn. Kijken wat die er van vinden.
Re: Korte vragen
Dit topic heet "Korte vragen", maar jouw bericht zorgt voor best veel vragen.Nitein-Repart schreef: ↑do 14 mar 2024, 20:08 Is het niet mogelijk dat DB Fernverkehr flink gaat schrappen in het aantal IC- en ICE-ritten zodat wellicht wel een 35-urige werkweek mogelijk wordt? Dus niet meer dagelijks naar Sylt, Oberstdorf, Rügen, Berchtensgaden en andere bestemmingen rijden, maar alleen als er vraag is, het volledig schrappen van de IC Dortmund-Siegen-Frankfurt, de IC naar Bremerhaven en de IC naar Chemnitz, uitdunnen van de IC Stuttgart-Zürich naar een tweeuursdienst en kijken naar andere slechtbezette IC- en ICE-ritten. Op trajecten waar een IC of ICE als RE rijdt zou dan wel een vervangende RE moeten rijden, maar een BR425 in dubbeltractie kost minder personeel ten opzichte van een IC-Dosto.
Wie wil er een 35-urige werkweek?
Waarom zou DB Intercity's moeten schrappen?
Hoe weet je van tevoren of er vraag is naar Intercity's naar Syllt, Oberstdorf enzovoorts als je ze niet aanbiedt?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Re: Korte vragen
Sylt, Oberstdorf, Rügen en Berchtesgaden zijn niet geheel toevallig de vier uithoeken van het Duitse spoorwegennet waar nog Fernverkehr heen rijdt, maar waar dat wel slechts één of enkele treinen per dag zijn. In sommige gevallen is personeel zelfs uren onderweg terug naar de dichtstbijzijnde standplaats, omdat een trein op dat eindpunt uitloopt of in de vroege ochtend zijn omloop start. Net als bij NS zal Deutsche Bahn de uren die het personeel onderweg is als passagier tijdens diensttijd of per taxi/dienstauto uit moeten betalen, ook al is het personeel in die uren effectief niet productief.
Laatst gewijzigd door ArrivaBas op do 14 mar 2024, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 3827
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Wie wil er een 35-urige werkweek?
Vakbond GDL die tegenwoordig al die stakingen organiseert. Vakbond GDL stopt pas met staken als Deutsche Bahn zoch inspant om een 35-urige werkweek te realiseren.
Waarom zou DB Intercity's moeten schrappen?
Omdat er niet genoeg personeel is en Duitsland/Europa in rap tempo vergrijst en zaken als meer arbeidsmigratie, meer uren per week werken en/of een hogere pensioenleeftijd extreem impopulaire maatregelen zijn. Dan moet je dus de dienstverlening inkrimpen en dus moet je een aantal IC- en ICE-ritten schrappen.
Hoe weet je van tevoren of er vraag is naar Intercity's naar Syllt, Oberstdorf enzovoorts als je ze niet aanbiedt?
Sylt, Oberstdorf en een aantal andere bestemmingen zijn toeristische bestemmingen en ik vraag mij af of een Intercity met minstens 500 zitplaatsen naar Sylt of Oberstdorf wel vol te krijgen is op werkdagen in maanden als januari, februari en november. En plaatsen als Siegen, Bremerhaven en Chemnitz hebben enkel een Intercity gekregen omdat de lokale politiek zich daarvoor nuttig heeft gemaakt en niet omdat Intercities naar die bestemmingen zo winstgevend zijn. Zie ook liever dat plaatsen als Siegen, Bremerhaven, Chemnitz, maar ook Mülheim an der Ruhr, Leverkusen, Krefeld, Mönchengladbach en andere kleine steden tussen de 100.000 en 250.000 inwoners snelle RE-treinen hebben waarmee de reizigers snel naar een groter spoorknooppunt vervoerd worden, waar ze wel op een IC- of ICE-trein kunnen stappen.
Vakbond GDL die tegenwoordig al die stakingen organiseert. Vakbond GDL stopt pas met staken als Deutsche Bahn zoch inspant om een 35-urige werkweek te realiseren.
Waarom zou DB Intercity's moeten schrappen?
Omdat er niet genoeg personeel is en Duitsland/Europa in rap tempo vergrijst en zaken als meer arbeidsmigratie, meer uren per week werken en/of een hogere pensioenleeftijd extreem impopulaire maatregelen zijn. Dan moet je dus de dienstverlening inkrimpen en dus moet je een aantal IC- en ICE-ritten schrappen.
Hoe weet je van tevoren of er vraag is naar Intercity's naar Syllt, Oberstdorf enzovoorts als je ze niet aanbiedt?
Sylt, Oberstdorf en een aantal andere bestemmingen zijn toeristische bestemmingen en ik vraag mij af of een Intercity met minstens 500 zitplaatsen naar Sylt of Oberstdorf wel vol te krijgen is op werkdagen in maanden als januari, februari en november. En plaatsen als Siegen, Bremerhaven en Chemnitz hebben enkel een Intercity gekregen omdat de lokale politiek zich daarvoor nuttig heeft gemaakt en niet omdat Intercities naar die bestemmingen zo winstgevend zijn. Zie ook liever dat plaatsen als Siegen, Bremerhaven, Chemnitz, maar ook Mülheim an der Ruhr, Leverkusen, Krefeld, Mönchengladbach en andere kleine steden tussen de 100.000 en 250.000 inwoners snelle RE-treinen hebben waarmee de reizigers snel naar een groter spoorknooppunt vervoerd worden, waar ze wel op een IC- of ICE-trein kunnen stappen.
-
Re: Korte vragen
Bedankt, ik snap nu in elk geval wat je bedoelt.
Maar is hiervoor niet een geschikter topic te vinden of aan te maken in het subforum "OV in het buitenland"?
Maar is hiervoor niet een geschikter topic te vinden of aan te maken in het subforum "OV in het buitenland"?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Re: Korte vragen
Wanneer gaat er een bus van Almere Hout Oosterwold richting Almere Centrum????? De nieuwbouw woningen staan er al 2 jaar en nog geen zicht hierop?? Er wonen hier kinderen/jongeren die nog geen auto hebben en ook gewoon lekker erop uit willen in het weekend!!!!
Re: Korte vragen
Dan wil je dus in het laagseizoen een 30-urige werkweek en in het hoogseizoen een 40-urige werkweek begrijp ik? Of een deel van het personeel steeds voor een paar maanden weer ontslaan?Nitein-Repart schreef: ↑do 14 mar 2024, 20:08 Is het niet mogelijk dat DB Fernverkehr flink gaat schrappen in het aantal IC- en ICE-ritten zodat wellicht wel een 35-urige werkweek mogelijk wordt? Dus niet meer dagelijks naar Sylt, Oberstdorf, Rügen, Berchtensgaden en andere bestemmingen rijden, maar alleen als er vraag is,
Re: Korte vragen
Veel van deze ritten lopen op de seizoensbestemmingen uit, dus kan het personeel daarna een overnachting in. Dat scheelt heel wat uren aan onproductief werk, de impact van dit soort ritten schrappen is dus niet perse zo groot dan het doembeeld dat geschetst wordt.
Het punt dat Nitein-Repart aanhaalt is wel een goed punt, maar ik deel de visie van lukraak ritten schrappen niet echt. DB is op veel vlakken nog gruwelijk inefficiënt qua personeel, met name bij de infra en stationspersoneel, en daar zijn veel grotere winsten te halen. 19e eeuwse seinhuisjes elke x kilometer vervangen voor 1 groot seinhuis met ETCS per deelstaat maakt je organisatie al ellendig veel flexibeler, en het personeel dat daarmee vrijkomt kan de gaten elders in het concern voorlopig nog prima dichten.
Het punt dat Nitein-Repart aanhaalt is wel een goed punt, maar ik deel de visie van lukraak ritten schrappen niet echt. DB is op veel vlakken nog gruwelijk inefficiënt qua personeel, met name bij de infra en stationspersoneel, en daar zijn veel grotere winsten te halen. 19e eeuwse seinhuisjes elke x kilometer vervangen voor 1 groot seinhuis met ETCS per deelstaat maakt je organisatie al ellendig veel flexibeler, en het personeel dat daarmee vrijkomt kan de gaten elders in het concern voorlopig nog prima dichten.
Re: Korte vragen
Dat verbaast mij ook wel een beetje. Deze vraag kun je wellicht beter aan AllGo stellen (https://klantenservice.allgobus.nl/hc/n ... mplimenten), of evt. aan de gemeente Almere.Weekend! schreef: ↑do 14 mar 2024, 22:55 Wanneer gaat er een bus van Almere Hout Oosterwold richting Almere Centrum????? De nieuwbouw woningen staan er al 2 jaar en nog geen zicht hierop?? Er wonen hier kinderen/jongeren die nog geen auto hebben en ook gewoon lekker erop uit willen in het weekend!!!!
-
- Berichten: 3827
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Het zou inderdaad schelen als de kleine seinhuizen te vervangen door centraal aangestuurde treindienstleiders wat ook in Nederland gebeurd.Z2N schreef: ↑vr 15 mar 2024, 07:43 Veel van deze ritten lopen op de seizoensbestemmingen uit, dus kan het personeel daarna een overnachting in. Dat scheelt heel wat uren aan onproductief werk, de impact van dit soort ritten schrappen is dus niet perse zo groot dan het doembeeld dat geschetst wordt.
Het punt dat Nitein-Repart aanhaalt is wel een goed punt, maar ik deel de visie van lukraak ritten schrappen niet echt. DB is op veel vlakken nog gruwelijk inefficiënt qua personeel, met name bij de infra en stationspersoneel, en daar zijn veel grotere winsten te halen. 19e eeuwse seinhuisjes elke x kilometer vervangen voor 1 groot seinhuis met ETCS per deelstaat maakt je organisatie al ellendig veel flexibeler, en het personeel dat daarmee vrijkomt kan de gaten elders in het concern voorlopig nog prima dichten.
Maar ik vraag mij af of de metronetten in Duitsland alsmede de Wuppertaler Schwebebahn niet te automatiseren zijn. Op de Nürnberger U2 en U3 is al jaren sprake van automatisch rijdende metro's en dit geldt ook voor de Skytrain in Düsseldorf en de H-Bahn in Dortmund. De techniek is er en zodoende komt er bij het automatiseren van de metronetten een hoop personeel vrij die elders ingezet kunnen worden.
-
Re: Korte vragen
Twee jaar geleden vroeg ik hier of de ICR-stuurstanden nog kunnen samenwerken met 1700-locs dan wel Traxxen. Het antwoord luidde toen:
Nu stuit ik ineens op een post van 5,5 jaar eerder die lijkt te stellen dat het ook met de 1700'ers niet meer kan:
Betekent dit dat de ICR-stuurstanden volledig onbruikbaar zijn geworden en dat (behoudens een grote renovatie door de volgende eigenaar) ook zullen blijven?Z2N schreef:De stuurstanden moesten buiten dienst gesteld worden voor de ombouw voor gebruik op de HSL in combinatie met de Traxx-locs, daardoor was er geen tractie meer om de rijtuigen goed te kunnen gebruiken (te weinig 1700'en beschikbaar voor Trek-Trek, en een netwerk dat te druk geworden is voor omlopende locs). De ICR-rijtuigen zijn daarom al voorbereid voor de HSL, maar doordat de stuurstand-verbouwing mislukt is (te onhaalbaar) zijn de rijtuigen nu niet te gebruiken op de HSL (te weinig locs voor Trek-Trek, extra Traxx'en zijn onderweg), en niet op het binnenlandse net (geen mogelijkheid om onder ILT-regels veilig te werken met de 1700-locs door aanpassingen voor HSL).
Re: Korte vragen
Ik kan (de website van) het nieuwe busplan van de MIVB niet meer vinden.
Weet iemand wat daarmee gebeurd is?
Weet iemand wat daarmee gebeurd is?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Re: Korte vragen
Als ik lees "onder ILT-regels" dan is het lijkt mij geen technisch probleem maar een regelgevingsprobleem. Misschien iets met deuraansturing of zo. Maar ik lees eruit dat de stuurstand de 1700 wel nog gewoon kan aansturen.DDietzen schreef: ↑zo 17 mar 2024, 11:19 Twee jaar geleden vroeg ik hier of de ICR-stuurstanden nog kunnen samenwerken met 1700-locs dan wel Traxxen. Het antwoord luidde toen:Nu stuit ik ineens op een post van 5,5 jaar eerder die lijkt te stellen dat het ook met de 1700'ers niet meer kan:Betekent dit dat de ICR-stuurstanden volledig onbruikbaar zijn geworden en dat (behoudens een grote renovatie door de volgende eigenaar) ook zullen blijven?Z2N schreef:De stuurstanden moesten buiten dienst gesteld worden voor de ombouw voor gebruik op de HSL in combinatie met de Traxx-locs, daardoor was er geen tractie meer om de rijtuigen goed te kunnen gebruiken (te weinig 1700'en beschikbaar voor Trek-Trek, en een netwerk dat te druk geworden is voor omlopende locs). De ICR-rijtuigen zijn daarom al voorbereid voor de HSL, maar doordat de stuurstand-verbouwing mislukt is (te onhaalbaar) zijn de rijtuigen nu niet te gebruiken op de HSL (te weinig locs voor Trek-Trek, extra Traxx'en zijn onderweg), en niet op het binnenlandse net (geen mogelijkheid om onder ILT-regels veilig te werken met de 1700-locs door aanpassingen voor HSL).
Maar afgezien daarvan lijkt het me een theoretisch probleem. De kans dat iemand ze in Nederland met een 1700 gaat inzetten lijkt me klein en de kans dat ze met andere loks van die bouwserie (SNCF BB 7200/15000/22200) kunnen praten net zo.
-
- Berichten: 3827
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Heeft er iemand ervaring met de bus tussen Bellinzona en Chur en zo ja, is deze bus een aanrader?
-
Re: Korte vragen
Geen ervaring met de bussen zelf, maar de route heb ik wel meerdere keren gereden. Prachtige route. Splügen is een leuke tussenstop, dat is een heel stereotype Zwitsers dorpje.
Je kan ook bus 541 nemen over de pashoogte van de San Bernardino, dat is mooier dan de tunnel.
Je kan ook bus 541 nemen over de pashoogte van de San Bernardino, dat is mooier dan de tunnel.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: ma 18 mar 2024, 18:36
Re: Korte vragen
Geen OV in NL, maar misschien heeft iemand een idee: vanaf april zie ik op de DB reisplanner een gat in de dienstregeling van de RB62 tussen München en Garmisch-Partenkirchen. Tussen half 3 en half 6 op zondagen ontbreken twee treinen. Vorige week waren ze nog te vinden, maar later in de week toen ik kaartje wilde kopen niet meer. De andere kant op staat wel in de planning.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Of is er een Duitse zustersite waar hier iets over te vinden zou zijn?
Ik was van plan in juni die kant op te gaan, en dan is het wel fijn als de tussenliggende treinen bestaan. En informatie uit DB krijgen voelt stroperig...
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Of is er een Duitse zustersite waar hier iets over te vinden zou zijn?
Ik was van plan in juni die kant op te gaan, en dan is het wel fijn als de tussenliggende treinen bestaan. En informatie uit DB krijgen voelt stroperig...
Re: Korte vragen
Lijkt te kloppen, in de zomermaanden wordt het patroon van de treinen van/naar Mittenwald op zondag 2 uur verschoven. Dat heeft gevolgen voor 4 treinen. Voor een trein is er een ICE als alternatief.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9330
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Bestaat er een app of website waar je de actuele materieelinzet van de treinen in België kunt zien, Bergeijk zat met onze ovinfo-app of Rijdendetreinen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Re: Korte vragen
Als je op treinposities naar Treininfo > Actuele vertrektijden België gaat en een trein aanklikt, krijg je bovenin het materieel inclusief nummers te zien. Geen idee of er ook nog een Belgische site is, volgens mij niet, maar de info is er in ieder geval. En voor de geplande materieelinzet is er natuurlijk ook nog het onvolprezen beluxtrains.net.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9330
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Top, bedankt!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Re: Korte vragen
Voor de iPhone heb je de Railer app (railer.be). Voor Android kan je BeTrains of Hyperrail proberen. Alle drie de apps maken gebruik van dezelfde actuele data.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9330
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
De Railer app is wel duidelijk ja. Top!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
31-10-2024 --> 62 foto's uit Nederland en Duitsland NIEUW
19-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
06-10-2024 --> 53 foto's uit Nederland
Re: Korte vragen
Kleine waarschuwing om verwachtingen te managen: voor het tonen van deze informatie wordt gebruik gemaakt van een databron die in principe openbaar uit te lezen valt, maar waar verder geen ondersteuning voor wordt gegeven. De data is zodoende ook niet vrij van fouten.
Re: Korte vragen
Interessant.
Wel jammer dat de Franse benamingen van materieeltypes gebruikt worden, zoals AM75 in plaats van MS75.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten