Busvervoer regio Åndalsnes en Kristiansund (Noorwegen)

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
dennistd

Busvervoer regio Åndalsnes en Kristiansund (Noorwegen)

Bericht door dennistd »

Ik wil deze zomer een reis maken door o.a. Noorwegen. Nou kom ik om vanuit Åndalsnes in Trondheim te komen op een route met meerdere buslijnen naar Kristiansund en vanuit daar de catamaran naar Trondheim. Heeft iemand ervaring in deze regio qua aansluitingen tussen de verschillende bussen?

Daarnaast nog de vraag hoe het zit met de kaartjes. Ik zie een pagina met enkeltjes maar ook eentje met abonnementen, waaronder een 24u-kaartje. Het gekke is alleen dat je hierbij voor 3 of meer zones 325kr lijkt te betalen, terwijl een enkeltje duurder is als je over de 5 zones komt. Hier moet ik volgens mij wel wat over het hoofd zien, maar wat?
Chrysa

Re: Busvervoer regio Åndalsnes en Kristiansund (Noorwegen)

Bericht door Chrysa »

Mijn (beperkte) ervaring in Noorwegen is dat bussen op laagfrequente routes wel op elkaar wachten.

Verder heb je in veel Noorse regio's in de zomer een goedkoper biljet voor een week oid, dat kan vaak de moeite waard zijn.
Plaats reactie