trein/bus wat liever naast andere rijzigers zitten of tegenover elkaar?
-
trein/bus wat liever naast andere rijzigers zitten of tegenover elkaar?
Ik bedoel trouwens niets naast elkaar en tegenover elkaar. bij de 4 zits.
Ik denk dat ik over het algemeen toch voor naast elkaar ga, tegen een stoelleuning aankijken vind ik toch gemakkelijker dan het gezicht van een vreemde.
Als je met groepje of gezin reist kan de 4 zits natuurlijk wel leuker zijn.
Ik denk dat ik over het algemeen toch voor naast elkaar ga, tegen een stoelleuning aankijken vind ik toch gemakkelijker dan het gezicht van een vreemde.
Als je met groepje of gezin reist kan de 4 zits natuurlijk wel leuker zijn.
-
Re: trein/bus wat liever naast andere rijzigers zitten of tegenover elkaar?
Hoe minder hoe beter. Het liefst een enkele zitplaats. Al moet je dan vooral 1e klasse reizen. Vierzitters alleen als er niks anders is. Bij vierzitters met een tafel ertussen wil ik absoluut een gangplek aangezien je aan het raam opgesloten zit.
-
Hoe minder hoe beter
Wat hoe minder hoe beter?
Wat hoe minder hoe beter?
-
- Donateur
4 zits en dan alleen 
-
- Hainje
Sociaal doen. Brother eew, what's that brother? Eeeww.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
- ArrivaBas
- Contacteer:
Het lijkt in de maatschappij een steeds hardnekkiger ongeschreven regel te worden dat sociaal contact met mensen die je niet kent wordt gezien als ongemakkelijk of zelfs ongewenst. Er zijn overigens ook genoeg mensen die er hoogstpersoonlijk voor zorgen dat niemand ze aanspreekt. Het recept daarvoor bestaat uit twee oordopjes, liefst draadloos, en een premiumabonnement op Spotify of concurrenten. Alternatief is om de naastgelegen stoel te bezetten met een tas of koffer, en als je het helemaal goed wil doen leg je je voeten op de stoel ertegenover...
Overigens vervallen bovenstaande ongeschreven regels als beide partijen de nodige alcohol gezopen hebben.
Zelf zit ik in de trein graag zo hoog mogelijk, dus in de Sprinters ben ik vaak veroordeeld tot de vierzitter.

Zelf zit ik in de trein graag zo hoog mogelijk, dus in de Sprinters ben ik vaak veroordeeld tot de vierzitter.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
Helaas werkt dat tegenwoordig niet helemaal meer, omdat bijna iedereen met oordopjes inzit.
Mischien maar blindoek erbij er pertje en shirt "ik kan niet praten."
Mischien maar blindoek erbij er pertje en shirt "ik kan niet praten."
-
- Hainje
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
- ArrivaBas
- Contacteer:
Dat is denk ik omdat ik in de trein graag minstens op de hoogte zit die bij klassieke treinen gebruikelijk is. In de huidige Sprinters is mijn favoriete plek dus boven de draaistellen, in een dubbeldekker zit ik altijd boven.
Ik heb dat alleen met treinen overigens. In een auto zit ik juist het liefst laag, omdat ik een auto met hoge zitpositie vaak groter vind aanvoelen dan dat die is, hoewel ik een hoge zit bij bestelbusjes weer wel oké vind.
Ik heb dat alleen met treinen overigens. In een auto zit ik juist het liefst laag, omdat ik een auto met hoge zitpositie vaak groter vind aanvoelen dan dat die is, hoewel ik een hoge zit bij bestelbusjes weer wel oké vind.

"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- ThatPCDude
- Donateur
Hoewel ik het een interessante vraag vind, wil ik wel de roodjassen of OP vragen om de titel van dit toppique aan te passen omdat dit me lijnrecht tegen de haren in strijkt. Reizigers met een lange ij...
Doe mij maar een tweezits in rijrichting. Dat er iemand naast me komt zitten vind ik niet zo erg. In hokjestreinen maakt het me al helemaal niets uit, zolang ik maar in rijrichting zit
. In dubbeldekkers zit ik ook nagenoeg altijd bovenin, tenzij er geen tweezitters te vinden zijn bovenin (ik heb het tegen jou, 4e generatie VIRM...)
Doe mij maar een tweezits in rijrichting. Dat er iemand naast me komt zitten vind ik niet zo erg. In hokjestreinen maakt het me al helemaal niets uit, zolang ik maar in rijrichting zit

Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
Het dak al eens geprobeerd?
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Donateur
Dan krijg je weer van die conducteurs met Peter Koelewijnneigingen...
- Meltrain
- Donateur
In elk geval in SLT is dat voor mij geen optie, tenzij ik fysiek contact met mijn medereizigers wil (en dat is meestal niet het geval).

Het valt me trouwens wel op dat wanneer reizigers wel naast iemand moeten zitten (als ze niet willen staan) er vaker voor kiezen om dan maar bij reizigers in een vierzitter te gaan zitten dan in een tweezitter.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
@ Meltrain
Kan mischien komen door de inkijk?
Bij de 4 zitter zie je beter wie er al zit. Bij die 2 zitter loop ik toch sneller voorbij.
Kan mischien komen door de inkijk?
Bij de 4 zitter zie je beter wie er al zit. Bij die 2 zitter loop ik toch sneller voorbij.
-
Nee ik ben geen Willem Vink, dan krijg ik Veolia achter me aan en oeps, Veolia bestaat helemaal niet meer in NL.
-
Ik heb lange benen, dus als het even kan een vierzitter, en dan het liefst aan het raam, tegen reisrichting in.
Ook voel ik me in een vierzitter minder "opgesloten" als er 3 mensen bij komen dan in een tweezitje tegen het raam (of erger: de raamstijl).
Ik heb trouwens een enorme hekel aan de noodramen in VIRM en DDZ boven, dan heb je zo'n zwarte balk precies op ooghoogte.
Ook voel ik me in een vierzitter minder "opgesloten" als er 3 mensen bij komen dan in een tweezitje tegen het raam (of erger: de raamstijl).
Ik heb trouwens een enorme hekel aan de noodramen in VIRM en DDZ boven, dan heb je zo'n zwarte balk precies op ooghoogte.
- Meltrain
- Donateur
Met die laatste afkeur ben je zeker niet de enige: het valt me op dat de stoelen bij dat noodraam vaak als laatste gevuld worden.
Laatst gewijzigd door Meltrain op do 01 aug 2024, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Het is ook een noodzaak dat stoelen gevuld worden, toch? Anders vervoer je lucht. 

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- Meltrain
- Donateur
Stomme autocorrect. 
Maar dit is wel het verkeerde topique daarvoor.

Maar dit is wel het verkeerde topique daarvoor.

-
- Donateur
Dus eigenlijk waren de stoelen in de railbussen welke de ruggensteun omgezet kon worden niet zo verkeerd?
Liever geen van beide?
Dus liefst kies ik de losse stoel, wel met een raam.
Ik heb er een hekel aan om tegen een wand aan te kijken.
In de "oude" ICE was rijtuig 39 stoel 72 mijn favoriet.
Dus liefst kies ik de losse stoel, wel met een raam.
Ik heb er een hekel aan om tegen een wand aan te kijken.
In de "oude" ICE was rijtuig 39 stoel 72 mijn favoriet.