Dat was ook de reden dat ik er aan dacht. Maar normaal moet dat ook gebeuren. Dat is volgens mij de reden dat er liever 2 overloopwissels achter elkaar gelegd worden dan een wisselkruis, want je kan dan direct terugwisselen. Naast dat 2 overloopwissels ook goedkoper is want geen kruisstuk.
Ik zie in de hvs van Abcoude dat
7395 op di en wo op spoor 2 op
Ac (het "verkeerde" perron voor die richting) zou moeten halteren, maar als ik die reis dan plan in NS.nl dan komt 'ie alsnog op spoor 3 terecht. Plan ik 'm op een "donderdag" (1:20 op de NS-reisplanner is donderdag, maar voor de haltevertrekstaten is dat woensdag ...) dan zie ik dat deze trein op
Ac,
Bkl en
Mas op spoor 2 ipv 3 stopt en
Utzl overslaat en eindigt op
Ut spoor 7 - de reden dat
Utzl overgeslagen wordt, want daar kan je alleen komen door na
Mas naar het buitenspoor te gaan!
Op Asb richting het zuiden één IC naar ut op spoor 3, maar alleen op wo en do. Naar Amsterdam Zuid alleen op 1:39/2:39/3:39 een nachttrein op spoor 7 om ongeveer dezelfde tijden op ma/di en zo op spoor 6 een IC naar Amsterdam (en verder door naar
Rtd).
Op Asa staat alles naar het noorden op spoor 1 en alles naar het zuiden op 4.
Op Dvd-boven idem: alles altijd op spoor 5 (noordwaards)/8 (zuidwaarts).
Dus dan mis ik nog een heleboel ritten op andere dagen. Alles moet toch elke 24 uur bereden worden, niet elke week?