Korte vragen
Re: Korte vragen
De dienstregeling zelf (PDF) toont na 10:46 een verschuiving van de vertrektijd met drie minuten, de rit erna gaat om 11:43. De aankomst van de 71 is de hele dag door om :44.
Hm juist ja. 9292 laat je dan via Leeuwarden reizen...
Je zou Qbuzz kunnen vragen of die niet-aansluiting de bedoeling is, of een vergissing, en of er toch gewacht wordt.
Je zou Qbuzz kunnen vragen of die niet-aansluiting de bedoeling is, of een vergissing, en of er toch gewacht wordt.
Lijn 404: Im Eindhoven Nuenen not working
Is bus 404 from Eindhoven to Nuenen stopped temporarily or permanently? It's not working since this Monday
Line 404 is out of service during the holidays
I don't find any time table of the 404 service at Hermes.nl. Maybe, try 321, 322 or 323. Those lines also serve Nuenen.
Er is een TSB geplaatst bij station Amsterdam Science Park. Iemand die toevallig weet wat daar aan de hand is?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
404 Bus not found.

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
40 km/h
"Toestand spoor
Deze snelheidsbeperking is in de ATB opgenomen"
Meestal een verzakking...
Dankjewel, wel lekker vaag weer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik heb een rekening van de DB ontvangen voor verlening van m'n Bahncard. Nu heb ik nog een Mehrzweckgutschein liggen van een geannuleerd ticket. Kan ik die inwisselen om (deels) de openstaande rekening te betalen? Via de FAQ op bahn.de kom ik niet echt verder.
Waarom is de afkorting van Rotterdam Zuid Rtz en van Amsterdam Zuid Asdz? Waarom is het niet bijvoorbeeld Asz?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Omdat bij NS de afkorting voor Rotterdam ooit Rt was. Toen Rotterdam Centraal na de oorlog werd geopend werd de afkorting Rtd.
In Amsterdam was de afkorting altijd al Asd, en zijn er later door conflicten ook andere afkortingen ontstaan die afwijken, waaronder Asa en Asb.
In Amsterdam was de afkorting altijd al Asd, en zijn er later door conflicten ook andere afkortingen ontstaan die afwijken, waaronder Asa en Asb.
Zie bijvoorbeeld ook Amf voor Amersfoort, Amfs voor Amersfoort Schothorst, maar niet Amfv voor Amersfoort Vathorst, want die verkorting bestond al voor emplacement Amersfoort Vlasakkers.
Ik doe ook maar wat
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Idem met Ddr voor Dordrecht, Ddrs voor Dordrecht Stadspolders, maar niet Ddrz (maar Ddzd) voor Dordrecht Zuid want die verkorting bestond al voor de aansluiting naar Dordrecht Zeehaven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Die werkzaamheden bij Amsterdam gaan overigens nog een week uitlopen ook, waardoor de IC Berlijn tot en met 13 april van/naar Amersfoort rijdt.cassie127 schreef: ↑ma 24 feb 2025, 16:40De treinen rijden van/naar Amersfoort in die periode. Zolang dat nog niet verwerkt is in Hafas zit de verkoop nog dicht.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
Ik zie voor vrijdag 14 maart langer materieel dan normaal gepland staan in de 3600 (Zwolle - Roosendaal). Wat is daar de reden voor?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
- Visgraatmodel
Gebeurt het vaak dat vogels frontaal worden geraakt door een rijdende trein?
Weet iemand of men in Oostenrijk aan het loket kaartjes nog in klassiek kaartjesformaat print, of krijg je daar gewoon een print van je pdf bij het ophalen van een online ticket? (In dat geval kan ik het ook zelf namelijk.
)

Bij de kaartautomaat in Oostenrijk krijg je je ticket in ieder geval op klassiek formaat, volgens mij bij het loket idem.
Als je een ticket online hebt aangeschaft en laat printen bij het loket, dan krijg je hetzelfde A4'tje als dat je het thuis print. Dat is althans wat ik kreeg toen ik mijn nightjet-ticket op station Feldkirch liet printen. Bij de kaartautomaat krijg je wel een klassiek ticket. Ik durf niet te zeggen of je daar ook online tickets kan afhalen.
Aan het loket krijg je dezelfde kaartjes als die je krijgt bij de automaten. Ook kun je aan het loket de tickets via je account laten boeken. Dan printen ze ze als nog daar uit, maar heb je je reis ook in de ÖBB tickets app staan en kun je ook Vorzugspunkte sparen (nieuwe loyaliteitssysteem van ÖBB).
Als je online bij ÖBB boekt hebt je 3 opties:
Tickets op één toestel
Tickets als PDF downloaden
Of afhalen bij automaat/loket op het station zonder kosten.
Voor dat laatste krijg je een afhaalcode welke je kunt invoeren op de automaat waarna de tickets geprint kunnen worden. Bij het loket heeft de medewerker ook het nummer nodig voor het printen, dat kan op het normale ÖBB ticketpapier.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Geen idee, maar ik heb in Schotland eens een vogel gezien die klem zat achter een ruitenwisser (van een Class 221).Visgraatmodel schreef: ↑do 13 mar 2025, 11:33 Gebeurt het vaak dat vogels frontaal worden geraakt door een rijdende trein?

Ik heb vorig jaar mijn bestelde ticket Wenen-Krakau uit laten printen bij een automaat in Wien Meidling. Kreeg een klassiek biljet.