Pagina 42 van 427

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 jun 2017, 22:36
door Hainje
Aking schreef:In Tilburg zit, enkel op het stuk boven de tunneluitgang aan de achterzijde van het station een stuk perron, zelfs inclusief blokmarkering...

Is het de bedoeling dat hier nog een volledig perron komt? En waarom is dat niet meteen met de rest van het station gedaan?
Omdat het nu nog niet echt nodig is. Zoals ook met afgelopen Koninginnedag was het treinverkeer prima af te handelen via twee sporen. Dus vier sporen is dan natuurlijk wel erg luxe. Ik vermoed dat het derde perron er pas gaat komen als de Betuweroute in Duitsland klaar is en de goederentreinen niet meer door Brabant gaan.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 22 jun 2017, 11:54
door Wageningen1998
Het is toch zo dat ICRm in de toekomst nooit meer een serie rijdt die niet via de HSL rijdt? (Zoals de 3600 waar ICRm vroeger heel veel reed)

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 22 jun 2017, 12:00
door Suus
Op de Benelux na is dat nu al het geval.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 22 jun 2017, 12:07
door Wageningen1998
Ja klopt, maar vroeg me af of dat in de toekomst (tot 2021 als het ICNG gepland staat te komen) nog kon veranderen

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 22 jun 2017, 15:27
door reisthijs
Tegen die tijd zal het grootste deel van ICRm weer aan een revisie toe zijn. En er is dan toch we voldoende IC-materieel beschikbaar (o.a. doordat er dan geen DDZ meer nodig is voor sprinterdiensten).

Dus verwacht een enkele reis naar de sloper voor het ICRm dat dan overbodig wordt.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 22 jun 2017, 15:40
door Nitein-Repart
Rijtuigen kun je wel gemakkelijk verkopen aan het buitenland, beter dan bijv. DM90 dat veelal te zwaar en te sloom is. Op de Balkan kan ICR wellicht het oudste spul vervangen.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 22 jun 2017, 16:15
door Suus
Vraag mij of er echt interesse in is. Ik denk hooguit voor de draaistellen, de Y32-draaistellen waren erg populair en zijn wijd verspreid.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 22 jun 2017, 21:46
door ArrivaBas
Erno-BE schreef:De [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] was wel een mooie treinserie voor de Flirt, Flirt komt daar beter tot zijn recht dan in de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Oss6700[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie].
En waarom dan? :roll: Mijns inziens krijg je dan juist eilandbedrijfjes, waardoor materieel niet snel is uit te wisselen, plus dat de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Oss6700[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] samen niet een [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] integraal FLIRT maken. Tevens is Zwolle erg ver van OB Maastricht verwijderd.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 22 jun 2017, 21:48
door ODRAIL
De FLIRT's komen alleen in Zuid Nederland te rijden omdat het (groot) onderhoud in Maastricht plaatsvind.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 23 jun 2017, 00:06
door cassie127
In de spits is er al 2× ddz-4 nodig... Hoe lang zal dit worden als het met Flirts gereden moet worden?

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 23 jun 2017, 10:17
door MarkNL
Dat kan men makkelijk vervangen door DD-AR :P .

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 23 jun 2017, 11:42
door reisthijs
cassie127 schreef:In de spits is er al 2× ddz-4 nodig... Hoe lang zal dit worden als het met Flirts gereden moet worden?
Voor een vergelijkbaar aantal zitplaatsen heb je minstens 14 bakken Flirt nodig, dat is veel te lang.

De NS Flirts komen goed tot hun recht op de trajecten waar ze nu rijden, waar je aan 1 of 2 stellen genoeg hebt.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 23 jun 2017, 12:22
door Nitein-Repart
Het is meer dat ik Flirt behoorlijk luxe materieel (Wifi, toilet, stopcontacten) voor de korte trajecten van de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Oss6700[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] en deze luxe meer tot zijn recht komt op langere trajecten als de [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie]. Maar ik snap ook wel dat Den Bosch en Arnhem dichter bij Maastricht liggen dan Utrecht of Zwolle.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 23 jun 2017, 13:18
door Suus
Ooit zullen alle treinen zo luxe zijn.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 24 jun 2017, 10:44
door Globetrotter
Weet iemand met welk materieel of door welke vervoerder het pendelvervoer tussen station WIjchen en het festivalterrein van Down the Rabbit Hole wordt gereden?

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 24 jun 2017, 13:38
door OV-Hobbyist
Uitgaande van vorig jaar zal er door verschillende vervoerders met verschillend materieel gependeld worden tussen Wijchen/Nijmegen en het festivalterrein.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 24 jun 2017, 14:16
door ArrivaBas
Erno-BE schreef:Het is meer dat ik Flirt behoorlijk luxe materieel (Wifi, toilet, stopcontacten) voor de korte trajecten van de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Oss6700[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] en deze luxe meer tot zijn recht komt op langere trajecten als de [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie]. Maar ik snap ook wel dat Den Bosch en Arnhem dichter bij Maastricht liggen dan Utrecht of Zwolle.
Dat is nou precies wat er in de SNG's komt, en ook in de DDZ's zit. -o- :roll:

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 24 jun 2017, 14:52
door cassie127
Ddz mis ik alleen nog de stopcontacten inde 2e klas :x

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 24 jun 2017, 15:02
door Chrysa
Jammer dat DDZ/VIRMm/ICRm geen USB/stopcontacten in de 2de klas heeft gekregen... Toch allemaal recent verbouwd.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 24 jun 2017, 15:51
door Suus
Het boordstroomsysteem zou die enorme vraag naar stroom niet aankunnen, daarvoor moet de trein volledig opnieuw ontworpen worden. Voor de eerste klas kan het vaak nog net, maar als je ziet hoe vaak dat in VIRM al niet werkt...

Vraag mij trouwens af of het in ICR wel goed werkt, de airco en de leesverlichting vallen daar uit als je van spanning wisselt.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 24 jun 2017, 15:55
door Aking
Als ze USB in bussen in kunnen bouwen moet dat in de trein volgens mij toch ook wel lukken? :X :')

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 24 jun 2017, 16:10
door Suus
In nieuwe bussen ja :wink:

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 24 jun 2017, 16:33
door Aking
Dus? Ze kunnen niet ergens in een trein een accu knallen? :X

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 24 jun 2017, 16:43
door Suus
Het is niet een kwestie van een accu erin zetten. Het zal er eerder op neerkomen dat je de stoppenkast volledig zal moeten verbouwen met heel wat extra groepen.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 24 jun 2017, 18:26
door Z2N
Kwestie van willen, niet van kunnen. Als het de Fransen lukt in 30 jaar oude roestvrijstalen stoptreintjes moet het NS ook wel lukken. :Y