Pagina 412 van 427

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 15 feb 2024, 18:40
door Gast
Hoe vaak rijdt de bus van Oud-Sabbinge (Ring) naar Goes?

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 15 feb 2024, 23:44
door Meltrain
Lijn 582 rijdt op werkdagen overdag 1x/uur. 's Avonds en in het weekend rijdt deze (buurt)buslijn niet.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 18 feb 2024, 15:00
door ICE11
Bestaat er een mogelijkheid om speciale treinen, bij voorbeeld de TUI-Ski-Express of de Dinnertrein, op treinposities.nl te volgen? Of worden dergelijke treinen daar überhaupt getoond?

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 18 feb 2024, 16:13
door Z2N
Helaas niet. Treinposities werkt via de GPS-trackers in de treinen van NSR, en materieel dat niet zo'n tracker heeft (waaronder dus ook het materieel van NS International) kan niet accuraat gevolgd worden.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 18 feb 2024, 16:48
door Meltrain
Abcoude en Amsterdam Holendrecht worden dit weekend maar in één richting bediend (en Breukelen wordt niet vanuit Utrecht bediend).
Is het wel eens vaker voorgekomen dat stations maar in één richting bediend werden?

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 18 feb 2024, 17:06
door ZO6176
Onze Lieve Vrouwe ter Nood. Maar dat had maar 1 perron. Heen kon je rechtstreeks, terug via Heiloo of Alkmaar

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 18 feb 2024, 17:38
door Z2N
De Benelux stopt momenteel tijdens geplande omleidingen via Roosendaal alleen richting België in Roosendaal.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 18 feb 2024, 17:39
door Milco
De 4900 heeft een tijdje Utrecht Overvecht overgeslagen, totdat men ruimte vond om er enkel richting Utrecht Centraal wel te gaan stoppen.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 18 feb 2024, 17:43
door ZO6176
Vroeger toen de Hemtunnel nog niet bestond reed de IC Amsterdam - Alkmaar tot Zaandam gecombineerd met de stoptrein waarna in Zaandam werd gesplitst. Terug gebeurde dit niet en werd Zaandam door de IC overgeslagen

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 18 feb 2024, 20:31
door Daniel
De oude 3500 (tot 2005) had alleen richting Amsterdam één trein die vanuit Weert als stoptrein reed en bediende Geldrop en Heeze dus maar in één richting.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 18 feb 2024, 21:10
door JothamvW
De stoptrein Groningen-Roodeschool stopte vroeger enkele keren per dag te Swd, maar alleen in 1 richting. Helaas kan ik geen treinnummer(s) achterhalen, maar ik kan het me wel nog goed herinneren uit de spoorboekjes.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 18 feb 2024, 21:22
door en-es
Dat klopt.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 18 feb 2024, 21:23
door ZO6176
Volgens mij was dat alleen met de laatste treinen van de dag omdat je anders niet meer via Groningen Noord kon.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 18 feb 2024, 22:50
door Meltrain
Maar, op Onze Lieve Vrouwe ter Nood na, gaat dat over treinseries die slechts in één richting op een bepaald station stoppen. Andere treinseries stopten wel in beide richtingen op het station.
Abcoude en Amsterdam Holendrecht worden dit weekend echt maar in één richting bediend.

Ik ken overigens ook nog een voormalig voorbeeld uit Noord-Ierland: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Knockmo ... ay_station

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 18 feb 2024, 23:23
door MarkNL
ICE11 schreef: zo 18 feb 2024, 15:00 Bestaat er een mogelijkheid om speciale treinen, bij voorbeeld de TUI-Ski-Express of de Dinnertrein, op treinposities.nl te volgen? Of worden dergelijke treinen daar überhaupt getoond?
Deze treinen rijden onder private vlag en hebben dus geen 'verplichting' open data te leveren zoals bij de gebruikelijke vervoerders. GPS posities ga je dus niet terugvinden. Tot een jaar of twee geleden waren de meeste treinen van TCS of RXP bijvoorbeeld wel te vinden in de dienstregeling datastromen van NS. Na klachten is deze data helaas afgeschermd.

De treinen van European Sleeper hebben overigens wel een publieke dienstregeling.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 19 feb 2024, 18:13
door Tom024
Een vraag die vast al vaker is gesteld: ik zie dat Dal Vrij 119,95 per maand kost. Maar wat kost een Dal Vrij 1e klasse? Of zou ik dan elke dag moeten switchen van 2 naar 1?

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 19 feb 2024, 18:23
door Mikos
Wanneer je op "Bestel nu" klikt op de site van NS, kun je zien dat 1e klas in de Daluren 40 euro per maand extra kost. In totaal reis je dan gratis in de daluren voor 159,95 euro per maand.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 20 feb 2024, 21:06
door hidihi
Ik ben mijn Duitse treinreis aan het voorbereiden en in reisplanner van de DB vond ik de RE1 van Gottingen naar Glauchau. Volgens de website rijdt deze trein alleen maar om 6 uur 's morgens rechtstreeks vanaf Gottingen. Google map kent deze trein helemaal niet en ik kan de dienstregeling niet vinden. Is er iemand die de huidige dienstregeling kan vinden en me vertellen of deze trein echt bestaat.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 20 feb 2024, 21:15
door Z2N
De trein bestaat echt, deze rijdt 1x/2 uur. Door werkzaamheden rijden de meeste ritten momenteel echter naar Eichenberg ipv Göttingen.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 20 feb 2024, 21:16
door iamthedutchdude
En hier de dienstregelingstabellen, welke gesplitst zijn: 1 voor vóór 1 maart, 1 voor 1 maart en later (en dat dan in beide richtingen).

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 20 feb 2024, 21:19
door en-es
Er zijn werkzaamheden zo te zien waardoor er geen rechtstreekse treinen zijn als ik bahn.de moet geloven.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 20 feb 2024, 21:34
door hidihi
en-es schreef: di 20 feb 2024, 21:19 Er zijn werkzaamheden zo te zien waardoor er geen rechtstreekse treinen zijn als ik bahn.de moet geloven.
Ik heb de DB website geraadpleegd. Volgens de website rijdt er om 6.04 een rechtstreekse trein. Deze staat ook in de dienstregeling. Er wordt trouwens geadviseerd in de dienstregeling om met IC/ICE naar Eichenberg te gaan als de RE1 niet rijdt maar of het Duitsland abonnement geaccepteerd wordt, staat er vervolgens niet bij.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 08:04
door waldo79
Als je niet aanvinkt dat je alleen met regionaal verkeer wilt reizen, toont de planner ook IC en ICE. Het Deutschland Ticket is niet geldig op de IC en ICE.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 11:16
door rooddolfijn
Waarom is er in de tunnel van de Loevensteinse Randweg onder een van de landingsbanen van Schiphol geen aparte buis voor alleen het busverkeer? Nu moeten de bussen namelijk aan beide zijdes van de tunnel een rijbaan van het autoverkeer kruisen...

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 feb 2024, 11:31
door Chrysa
Die was er, maar tweerichtingsverkeer in tunnels is niet gewenst ivm de veiligheid.