Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Plaats reactie
cassie127

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Ze zijn er af en toe nog. Op de traverse aan de Duitse kant zat ook een hele tijd een controlepost. Het gaat hier overigens ook specifiek om controle van wat de trein vanuit Duitsland verlaat. Als ze controle doen controleren ze uitstappende reizigers en stapt er ook personeel op om in de trein de reizigers naar Brussel te controleren. Dit controleren is soms ook alleen maar door de trein lopen en hooguit een enkeling naar legitimatie vragen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Ik ga komende zaterdag vanaf Delft een dagje naar België en heb een ticket met 100% korting in Nederland, vanwege Weekend Vrij.
Mogelijk wil ik op de terugweg verder reizen dan Delft. Mag dat dan nog steeds met dat ticket (want 100% korting in NL) of moet ik onderweg ergens inchecken met mijn OV-chipkaart?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Als het goed is, kun je in Breda op het perron in en uitchecken. Dus wellicht dat je daar dan ff de trein uitmoet.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Met de combinatie ticket vanaf de grens en een netkaart in Nederland moest je nooit ergens in/uitchecken. Het zou naar mijn mening geen verschil mogen uitmaken als je een ticket van/naar een willekeurig station in Nederland hebt met 100% korting in Nederland.
Mogelijk werkt het niet overal om de poortjes te openen, maar dan druk je op de i-knop en zeg je dat het poortje je internationale ticket niet lust.
ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

Afgelopen zaterdag ben ik met mijn vrouw en dochter met de trein naar Rotterdam geweest. Ik heb zelf weekendvrij, mijn vrouw reisde met de samenreiskorting. Mijn dochter met de jongeren dagkaart. Echter terug in Eindhoven checkte ze uit met de ov chipkaart. Nu staat er dus een bedrag van 20 euro, zijnde het instaptarief, in rekening. Maar kan nergens vinden waar ik dit kan corrigeren. Wel uitcheck gemist en onterecht met bankpas ingecheckt. Waar kan ik dit het beste recht laten zetten?
Hainje

Bericht door Hainje »

Klantenservice kan dit soort dingen corrigeren.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

ZO6176 schreef: wo 03 jul 2024, 10:30 Maar kan nergens vinden waar ik dit kan corrigeren. Wel uitcheck gemist en onterecht met bankpas ingecheckt.
In principe kan het ook via https://www.uitcheckgemist.nl/, tenzij je NS Flex hebt.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

Dat heeft ze dus. Wel op mijn account
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Met NS Flex kun je het alleen via mijnNS doen volgens de NS website. Er word eerst geprobeerd op basis van eerdere reizen je reis automatisch aan te vullen. Mocht dat niet lukken word er een correctie- of instaptarief in rekening gebracht als je rit minder kostte dan dat tarief kun je het geld zelf terugvragen via mijnNS. Na 48 uur komt er bij de betreffende reis in het reisoverzicht een link te staan om geld terug te vragen.
Spoiler: show
Ben je vergeten uit te checken? Dan heb je nog tot 6 uur na het inchecken de tijd om uit te checken bij een paaltje of poortje van NS. Doe dit, bij een poortje, wel aan de uitcheckzijde ervan.​

​Lukt het uitchecken niet op tijd? Voor een reis met een NS-trein wordt er voor reizigers met een Flex-abonnement of reizigers die op saldo reizen en gebruik maken van de Vergeten check-uit service eerst op basis van eerdere reizen geprobeerd om automatisch je reis aan te vullen. Hier hoef je zelf niets voor te doen.​

​Wordt de reis niet automatisch aangevuld? Dan heb je een vergeten check-in of check-uit en wordt er een correctie- of instaptarief in rekening gebracht. Als je rit minder kostte dan het correctie- of instaptarief, dan kan je dit zelf terugvragen in MijnNS of via uitcheckgemist.nl. Als je een flex-abonnement hebt, dan is het alleen mogelijk om geld terug te vragen in MijnNS.​

Ga naar je reishistorie in MijnNS.
Ga naar de reis met missende in- of uitcheck. Onder je reis komt er (na 48 uur) een link te staan naar het Geld terug-formulier.
Vul dit formulier in om geld terug te vragen.
ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

Ik heb gisteren geprobeerd. Zat steeds in een loop. Ook met de chat. Ik heb maar strijp-s als vertrekstation ingevuld. Dan valt de schade nog mee.
Hainje

Bericht door Hainje »

Ik neem eigenlijk altijd contact op met de klantenservice via Facebook Messenger. Works like a charm en altijd een persoon ipv een bot.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

Zijn er meer mensen bij wie de wiki niet werkt?
Spoiler: show
MediaWiki internal error.

Original exception: [ec9eede20e5ef6e006c593ae] 2024-07-06 13:22:43: Fatal exception of type "Wikimedia\Rdbms\DBQueryError"

Exception caught inside exception handler.

Set $wgShowExceptionDetails = true; and $wgShowDBErrorBacktrace = true; at the bottom of LocalSettings.php to show detailed debugging information.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Ik krijg diezelfde error
DPDelft
OVNL-beheerder

Bericht door DPDelft »

Het technisch beheer van het forum is er druk bezig mee. De problemen zijn vanochtend al begonnen. Even geduld dus.
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

Kun je ergens een dagkaart dal fiets als factuur krijgen? Ik kan hem vergoed krijgen van mijn werkgever (voor 2 dagen) als ik een factuur of bonnetje kan laten zien maar dit is denk ik niet mogelijk?
Edit: Ik heb NS flex maar vanwege de zomervakantie heb ik hem dit weekend eigenlijk al nodig.
Hendrik

Bericht door Hendrik »

Is de e-mail die je van NS ontvangt na het kopen van een e-ticket niet voldoende?
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Koop je Dagkaart Fiets in de automaat en bewaar de dagkaart en het pinbonnetje, dat is meteen je fysieke bewijs van aankoop ;)
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
PatrickM

Bericht door PatrickM »

jelmerrr schreef: za 06 jul 2024, 18:13 Kun je ergens een dagkaart dal fiets als factuur krijgen? Ik kan hem vergoed krijgen van mijn werkgever (voor 2 dagen) als ik een factuur of bonnetje kan laten zien maar dit is denk ik niet mogelijk?
Edit: Ik heb NS flex maar vanwege de zomervakantie heb ik hem dit weekend eigenlijk al nodig.
Wettelijk gezien is het vervoerbewijs opnemen in de boekhouding voldoende (voor de Btw in ieder geval), dus hooguit pinbon of bankafschrift erbij doen en dan zou het voldoende moeten zijn.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Mikos schreef: za 06 jul 2024, 18:50 Koop je Dagkaart Fiets in de automaat en bewaar de dagkaart en het pinbonnetje, dat is meteen je fysieke bewijs van aankoop ;)
Maar dan mag je wel €0,50 toeslag betalen.
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

Dank voor de reacties!
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

jelmerrr schreef: za 06 jul 2024, 18:13 Kun je ergens een dagkaart dal fiets als factuur krijgen? Ik kan hem vergoed krijgen van mijn werkgever (voor 2 dagen) als ik een factuur of bonnetje kan laten zien maar dit is denk ik niet mogelijk?
Ik had dit laatst ook aan de hand en heb de dagkaart fiets op mijn ov chipkaart geladen. In mijn NS kan je een declaratie overzicht maken met de prijs erbij. Heb toen nog hier in dit topic gevraagd hoe ik dat kon doen.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Voor de terugreis van m'n zomervakantie heb ik reserveringen (voor bij m'n Interrail) geboekt voor Wenen - Würzburg - Hannover - Deventer (en dan door naar Amersfoort). Nou kreeg ik vandaag een mailtje van DB dat m'n eerste trein een dienstregelingwijziging heeft en een half uur eerder vanuit Wenen vertrekt. Telt dat nou eigenlijk ook mee als half uur vertraging en zou ik dan al bij aankomst met +30 recht hebben op geld terug?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es

Bericht door en-es »

Ik denk het niet aangezien je niet later aankomt op je bestemming.
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Een trein die vroeger vertrekt dan gepland was op het moment dat je je ticket kocht, telt niet mee als geldige reisoptie voor berekenen van GTBV, want een reiziger mag niet zomaar geacht worden eerder diens reis aan te moeten vangen. Dus wat is de eerstvolgende optie na de oorspronkelijke vertrektijd, hoe laat komt die aan t.o.v. je oorspronkelijke reisplan? Dat bepaalt je GTBV.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

DDietzen schreef: za 06 jul 2024, 22:09 Dus wat is de eerstvolgende optie na de oorspronkelijke vertrektijd, hoe laat komt die aan t.o.v. je oorspronkelijke reisplan? Dat bepaalt je GTBV.
De eerstvolgende trein gaat 2 uur later en komt ook evenzoveel later aan. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ik die neem. In mijn geval (hotel direct naast het station) is de eerdere vertrektijd namelijk ook prima te halen en de volgende trein zit compleet volgereserveerd zie ik nu net.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie