Korte vragen
-
Re: Korte vragen
Op de pagina Netverklaring staan er een paar meer, bijlage C 'Kaarten' downloadt een zipbestandje.
-
Geen officiële kaarten, maar ik ben altijd wel fan van het werk van Lars.
-
Dankjewel allemaal voor de reacties! Ik heb precies de dingen gevonden die ik zocht, mijn dank is groot!
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
Bij het uitchecken zag ik dat mijn OV-chipkaart verloopt op 3/8. Weet iemand of 'ie dan zaterdag nog geldig.is of dat het vrijdag fini is?
En wat is de duurste busrit die men met OVC op saldo kan maken?
En wat is de duurste busrit die men met OVC op saldo kan maken?
- Z2N
- Donateur
-
Thx! (En uit interesse, ik ga het niet proberen): Is het dan middernacht klaar of mag je nog mee met de bus die tot na middernacht doorrijdt?
- Z2N
- Donateur
- Meltrain
- Donateur
Hoe kun je in de NS app een defect aan een treinstel melden? Ik zie wel "Hoe is je reis?" maar daar vind ik niet de juiste categorie?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Waar leid je uit af dat dat zou kunnen? Ik ga meestal maar via de conducteur en/of klantenservice.
- Meltrain
- Donateur
Ik dacht dat ooit in het Doorgeefluik gemeld was dat ik zaken ook zou kunnen doorgeven via de NS app, maar ik kan het nu niet meer vinden.
Maar goed: hoe kan ik melden dat in treinstel 4202 bij deur 15 de knop aan de buitenkant kapot is?
Maar goed: hoe kan ik melden dat in treinstel 4202 bij deur 15 de knop aan de buitenkant kapot is?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Via X of een andere manier vinden om NS te contacten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Meltrain
- Donateur
Ik heb het maar doorgegeven in de NS Chat.
De chatbot dacht eerst dat ik een vraag had over de OV-fiets, dus ik was blij dat hij een mogelijkheid bood om contact op te nemen met een medewerker.
De chatbot dacht eerst dat ik een vraag had over de OV-fiets, dus ik was blij dat hij een mogelijkheid bood om contact op te nemen met een medewerker.

-
Is dal voordeel op maandagochtend echt alleen geldig vóór 4:00 (terwijl op di t/m vr voor 6:30)?
Of is dit een verschrijving van de NS?
https://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel-op-saldo
Of is dit een verschrijving van de NS?
https://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel-op-saldo
- Tochjo
- Donateur
Ook geldig op maandag tussen 4.00 en 6.30 uur. In de voorwaarden worden de daluren preciezer omschreven: "de periode van maandag tot en met vrijdag tussen 0.00 uur en 6.30 uur en tussen 9.00 uur en 16.00 uur en tussen 18.30 uur en 24.00 uur, op zaterdag en zondag en op NS Feestdagen".
-
Al zou ik dan wel naar de voorwaarden van abonnementen op saldo verwijzen en dus niet naar de voorwaarden NS Flex 
Daluren zijn daarin gelukkig hetzelfde.

Daluren zijn daarin gelukkig hetzelfde.
-
De NS chat op Facebook
Dus ik laat het maar zitten.
Als je dan binnen 1 minuut reageert dat het niet juist op die pagina staat, krijg je 26 minuten later "Goedenmiddag, je chat nu met Lucas, hoe kan ik je helpen?".Het weekend is van vrijdagavond 18:30 uur tot maandagochtend 04:00 uur. Tevens kun je op maandagochtend tot 06:30 uur reizen met de daluren korting. Beantwoord dit je vraag? Zo ja, dan wens ik je een fijne dag!
Groetjes, Wilma
Dus ik laat het maar zitten.
-
Wat is de route van de Sziget Express? En op welke stations stopt de trein onderweg om reizigers in te laten stappen?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
- ArrivaBas
- Contacteer:
Ik zag foto's voorbij komen van dat er een Duitse BR101 van Train Charter achterop zat bij doorkomst van Deventer bij een van de twee treinen. Die moet je in Venlo wel aan de goede kant hebben zitten om zonder al te veel hinder door te kunnen rijden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
Klopt, dat was (een deel van?) de reden om via Tilburg te rijden, daarmee kwam de 101 dus aan de voorkant in Vl. Met de eerste trein is in Blerick gerangeerd om de 101 voorop te zetten.
-
Bedankt
Ik was eigenlijk vooral op zoek naar de route en tussenstations door en in Duitsland en Oostenrijk, wat was de route door deze landen?

Ik was eigenlijk vooral op zoek naar de route en tussenstations door en in Duitsland en Oostenrijk, wat was de route door deze landen?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
- Suus
- Contacteer:
Afaik Venlo - Mönchengladbach - Köln-Ehrenfeld - Koblenz - Würzburg - Nürnberg - Passau
De trein is in ieder geval bij St.Goar waargenomen.
De trein is in ieder geval bij St.Goar waargenomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Meltrain
- Donateur
Maar waarom reed de trein dan niet heen en terug via dezelfde route? Dan weet je zeker dat de loc die eerst achterop reed op de terugweg voorop rijdt.Dionysusnu schreef: ↑di 06 aug 2024, 18:55 Klopt, dat was (een deel van?) de reden om via Tilburg te rijden, daarmee kwam de 101 dus aan de voorkant in Vl. Met de eerste trein is in Blerick gerangeerd om de 101 voorop te zetten.
Ik dacht eerst dat men een lusroute reed zodat de loc niet hoefde om te lopen, maar dat klopte dus niet.
-
Het gaat om 2 verschillende loktypes, waarbij ieder een aparte bovenleidingsspanning (NL|DE) lust. Dus ik snap niet helemaal wat je bedoelt met heen en weer dezelfde route?