Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Plaats reactie
DDietzen

Re: Korte vragen

Bericht door DDietzen »

Op de pagina Netverklaring staan er een paar meer, bijlage C 'Kaarten' downloadt een zipbestandje.
Daelea

Bericht door Daelea »

Geen officiële kaarten, maar ik ben altijd wel fan van het werk van Lars.
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Dankjewel allemaal voor de reacties! Ik heb precies de dingen gevonden die ik zocht, mijn dank is groot!
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Bij het uitchecken zag ik dat mijn OV-chipkaart verloopt op 3/8. Weet iemand of 'ie dan zaterdag nog geldig.is of dat het vrijdag fini is?

En wat is de duurste busrit die men met OVC op saldo kan maken?
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Dan is ie zaterdag nog geldig.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Thx! (En uit interesse, ik ga het niet proberen): Is het dan middernacht klaar of mag je nog mee met de bus die tot na middernacht doorrijdt?
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Tot middernacht doet ie het.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Hoe kun je in de NS app een defect aan een treinstel melden? Ik zie wel "Hoe is je reis?" maar daar vind ik niet de juiste categorie?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Waar leid je uit af dat dat zou kunnen? Ik ga meestal maar via de conducteur en/of klantenservice.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Ik dacht dat ooit in het Doorgeefluik gemeld was dat ik zaken ook zou kunnen doorgeven via de NS app, maar ik kan het nu niet meer vinden.
Maar goed: hoe kan ik melden dat in treinstel 4202 bij deur 15 de knop aan de buitenkant kapot is?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Via X of een andere manier vinden om NS te contacten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Meltrain schreef: do 01 aug 2024, 18:01 Hoe kun je in de NS app een defect aan een treinstel melden? Ik zie wel "Hoe is je reis?" maar daar vind ik niet de juiste categorie?
Categorie 'overig' (A)
Of eventueel 'Zitplaats' of 'Reinheid' als het defect daarmee samenhangt.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Ik heb het maar doorgegeven in de NS Chat.
De chatbot dacht eerst dat ik een vraag had over de OV-fiets, dus ik was blij dat hij een mogelijkheid bood om contact op te nemen met een medewerker. _O-
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Is dal voordeel op maandagochtend echt alleen geldig vóór 4:00 (terwijl op di t/m vr voor 6:30)?

Of is dit een verschrijving van de NS?
https://www.ns.nl/abonnementen/dal-voordeel-op-saldo
Tochjo
Donateur

Bericht door Tochjo »

Ook geldig op maandag tussen 4.00 en 6.30 uur. In de voorwaarden worden de daluren preciezer omschreven: "de periode van maandag tot en met vrijdag tussen 0.00 uur en 6.30 uur en tussen 9.00 uur en 16.00 uur en tussen 18.30 uur en 24.00 uur, op zaterdag en zondag en op NS Feestdagen".
iamthedutchdude

Bericht door iamthedutchdude »

Al zou ik dan wel naar de voorwaarden van abonnementen op saldo verwijzen en dus niet naar de voorwaarden NS Flex ;)

Daluren zijn daarin gelukkig hetzelfde.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

De NS chat op Facebook
Het weekend is van vrijdagavond 18:30 uur tot maandagochtend 04:00 uur. Tevens kun je op maandagochtend tot 06:30 uur reizen met de daluren korting. Beantwoord dit je vraag? Zo ja, dan wens ik je een fijne dag!
Groetjes, Wilma
Als je dan binnen 1 minuut reageert dat het niet juist op die pagina staat, krijg je 26 minuten later "Goedenmiddag, je chat nu met Lucas, hoe kan ik je helpen?".
Dus ik laat het maar zitten.
ITF

Bericht door ITF »

Wat is de route van de Sziget Express? En op welke stations stopt de trein onderweg om reizigers in te laten stappen?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Dionysusnu

De route gisteren was Bh-Amf-Asdar-Ut (als enige reizigersstop)-Ehv-Vl. De tweede van de twee treinen is via Ht-Tb-Ehv gegaan, de eerste volgens mij wel "gewoon" Ht-Vg-Btl-Ehv.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Ik zag foto's voorbij komen van dat er een Duitse BR101 van Train Charter achterop zat bij doorkomst van Deventer bij een van de twee treinen. Die moet je in Venlo wel aan de goede kant hebben zitten om zonder al te veel hinder door te kunnen rijden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Dionysusnu

Klopt, dat was (een deel van?) de reden om via Tilburg te rijden, daarmee kwam de 101 dus aan de voorkant in Vl. Met de eerste trein is in Blerick gerangeerd om de 101 voorop te zetten.
ITF

Bericht door ITF »

Bedankt :pos:

Ik was eigenlijk vooral op zoek naar de route en tussenstations door en in Duitsland en Oostenrijk, wat was de route door deze landen?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Afaik Venlo - Mönchengladbach - Köln-Ehrenfeld - Koblenz - Würzburg - Nürnberg - Passau

De trein is in ieder geval bij St.Goar waargenomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Dionysusnu schreef: di 06 aug 2024, 18:55 Klopt, dat was (een deel van?) de reden om via Tilburg te rijden, daarmee kwam de 101 dus aan de voorkant in Vl. Met de eerste trein is in Blerick gerangeerd om de 101 voorop te zetten.
Maar waarom reed de trein dan niet heen en terug via dezelfde route? Dan weet je zeker dat de loc die eerst achterop reed op de terugweg voorop rijdt.
Ik dacht eerst dat men een lusroute reed zodat de loc niet hoefde om te lopen, maar dat klopte dus niet.
Dionysusnu

Het gaat om 2 verschillende loktypes, waarbij ieder een aparte bovenleidingsspanning (NL|DE) lust. Dus ik snap niet helemaal wat je bedoelt met heen en weer dezelfde route?
Plaats reactie