Korte vragen
-
Re: Korte vragen
Wat doet een modern ICM-treinstel bij het Spoorwegmuseum?
Waarom ligt tussen het Spoorwegmuseum en Blauwkapel nog steeds een tweede spoor met bovenleiding, terwijl deze niet gebruikt wordt?
Waarom ligt ten zuiden van het Spoorwegmuseum een actieve overweg, terwijl het spoor even later dood loopt en er voor de overweg hekken staan?
Waarom ligt tussen het Spoorwegmuseum en Blauwkapel nog steeds een tweede spoor met bovenleiding, terwijl deze niet gebruikt wordt?
Waarom ligt ten zuiden van het Spoorwegmuseum een actieve overweg, terwijl het spoor even later dood loopt en er voor de overweg hekken staan?
-
- Meltrain
- Donateur
Dat is de 4011, die is overgedragen aan het Spoorwegmuseum.Nitein-Repart schreef: ↑zo 22 sep 2024, 22:10 Wat doet een modern ICM-treinstel bij het Spoorwegmuseum?
Ik heb nergens gelezen dat Vetschau niet bediend werd, dus ik denk dat je er van uit mag gaan, dat station Vetschau per rijseizoen 2022 weer bediend werd.
Als de overstroming pas in het najaar van 2021 was, was het vermoedelijk al na het rijseizoen (wat door Corona mogelijk nog wat korter dan gebruikelijk was).
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
In ieder geval tot april 2022: https://youtu.be/X_KhSqdZHS8?t=1141 (Zie onderschrift rond 19:02)
Edit: de EBA (Eisenbahn-Bundesamt) heeft het traject in februari 2023 weer goedgekeurd.
Laatst gewijzigd door Dionysusnu op ma 23 sep 2024, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Omdat dat om wat voor reden dan ook niet opgebroken is. Het is wel buiten exploitatie volgens de tekening (en afgesloten met een juk aan de maliebaankant.Nitein-Repart schreef: ↑zo 22 sep 2024, 22:10 Waarom ligt tussen het Spoorwegmuseum en Blauwkapel nog steeds een tweede spoor met bovenleiding, terwijl deze niet gebruikt wordt?
Dit zal vast zijn vanwege rangeren naar sp 9 en 409 via die zijde van het museum.Nitein-Repart schreef: ↑zo 22 sep 2024, 22:10 Waarom ligt ten zuiden van het Spoorwegmuseum een actieve overweg, terwijl het spoor even later dood loopt en er voor de overweg hekken staan?
Grt. Stefan
-
- Donateur
Dat heb ik wel gelezen: als je naar de dienstregeling ging, stond er dat er tijdelijk niet naar Vetschau gereden werd. Maar ik ben zelf niet meegereisd in die periode en heb dus geen idee wat precies die periode was. Maar volgens mij best wel lang.Meltrain schreef: ↑zo 22 sep 2024, 22:38Dat is de 4011, die is overgedragen aan het Spoorwegmuseum.Nitein-Repart schreef: ↑zo 22 sep 2024, 22:10 Wat doet een modern ICM-treinstel bij het Spoorwegmuseum?
Ik heb nergens gelezen dat Vetschau niet bediend werd
-
Dat was ook exact wat ik in herinnering had, namelijk de melding op de website dat er niet gereden werd. Maar gek genoeg buiten Webarchive terugkijken, is er verder niks over terug te vinden op het internet.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
- Contacteer:
Vroeger liep dat spoor helemaal door tot aan Utrecht Lunetten en tot en met DRGL 2008 reden de treinen naar het Spoorwegmuseum daarlangs en werd er gekeerd bij Utrecht Lunetten aansluiting. Per DRGL 2009 was vanwege de werkzaamheden voor de capaciteitsuitbreiding tussen Vleuten en Geldermalsen keren bij Lunetten aansluiting niet meer mogelijk en kon er vanaf het Spoorwegmuseum alleen nog ri Arnhem gereden worden. Sindsdien werd er gekeerd bij station Driebergen-Zeist. Sinds 26 juli 2010 word de huidige route (via Blauwkapel) geredenNitein-Repart schreef: ↑zo 22 sep 2024, 22:10 Waarom ligt ten zuiden van het Spoorwegmuseum een actieve overweg, terwijl het spoor even later dood loopt en er voor de overweg hekken staan?
-
- Donateur
Ik heb wat gevonden!

-
Thanks Umbusko! 

Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
- Oud-beheerder OVNL
Het tweede spoor is bij een aantal overwegen ook al deels verwijderd.Selivio schreef: ↑zo 22 sep 2024, 22:45Omdat dat om wat voor reden dan ook niet opgebroken is. Het is wel buiten exploitatie volgens de tekening (en afgesloten met een juk aan de maliebaankant.Nitein-Repart schreef: ↑zo 22 sep 2024, 22:10 Waarom ligt tussen het Spoorwegmuseum en Blauwkapel nog steeds een tweede spoor met bovenleiding, terwijl deze niet gebruikt wordt?
Wat is nu eigenlijk de bedoeling met de Volvo´s en Citaro G´s in Veluwe-Zuid? Blijven deze gewoon tot het einde van de concessie?
- Meltrain
- Donateur
Waarom is bij de verbouwing van VIRM naar VIRMm de verdeling van de toiletten over de treinen aangepast?
Voorheen bevonden de toiletten zich nabij elke oneven bakovergang, maar tegenwoordig is de verdeling niet meer zo goed. Dat is erg onhandig, omdat je nu soms door een extra bak moet lopen en dus ook twee extra trappen tegenkomt.
Voorheen bevonden de toiletten zich nabij elke oneven bakovergang, maar tegenwoordig is de verdeling niet meer zo goed. Dat is erg onhandig, omdat je nu soms door een extra bak moet lopen en dus ook twee extra trappen tegenkomt.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Is de Qbuzz Dagkaart DMG nog in de bus te koop? Op de productpagina staat dat niet vermeld.
https://www.qbuzz.nl/dmg/abonnementen-k ... w/dagkaart
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- ArrivaBas
- Contacteer:
Er is sinds 1 juni geen kaartverkoop meer op de bussen in DMG.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
Weet iemand wat voor materieel er rijdt op het TVV tussen Osnabrück en Deventer? Ik ben van plan hem woensdag te nemen, maar als het een stadsbus is, zoals vaak op Duits TVV, denk ik dat ik maar een andere route neem.
zij/haar/hen/hun
-
Als ik het goed heb onthouden (maar correct me if I'm wrong) heeft het te maken met de gewichtsverdeling van de bak. Met de inbouw van de bioreactor kwam er teveel gewicht op die assen, en moest het toilet dus verplaatst worden naar de andere kant om een te hoge aslast te voorkomen.Meltrain schreef:Waarom is bij de verbouwing van VIRM naar VIRMm de verdeling van de toiletten over de treinen aangepast?
- Meltrain
- Donateur
Bedankt voor de reactie.
Maar hadden ze de ABv6 dan niet kunnen omdraaien? Dan klopt de verdeling weer wel.
Maar hadden ze de ABv6 dan niet kunnen omdraaien? Dan klopt de verdeling weer wel.

-
Gisteren om 16:46 vertrokken vanaf Deventer twee touringcars
-
-
Dan moet je ook het hele interieur gaan ombouwen om de 1e klasse tegen elkaar aan te houden en klopt ook de raamverdeling niet meer. Dat is ook al opvallend bij de verwijderde 1e klas bij de VIRM 2/3 serie, waar de stoelen verder van elkaar staan met de leuningen vanwege de extra ruimte tussen de ramen.Meltrain schreef:Bedankt voor de reactie.
- Meltrain
- Donateur
Nee, ik bedoel dat ze letterlijk de bak 180 graden draaien.
Dan zitten de twee afdelingen eerste klasse inderdaad niet meer bij elkaar, maar is dat een probleem?
Dan zitten de twee afdelingen eerste klasse inderdaad niet meer bij elkaar, maar is dat een probleem?
-
In de voorwaarden staat dat ie nog wel te koop is bij de servicewinkel in Dordt.Milco schreef: ↑vr 27 sep 2024, 11:26 Is de Qbuzz Dagkaart DMG nog in de bus te koop? Op de productpagina staat dat niet vermeld.
-
Tsja, die zijn blijkbaar nog niet bijgewerkt want daar staat ook nog in dat hij bij de chauffeur te koop is. Terwijl onder de nieuwsartikelen staat:
Nieuwsartikel Qbuzz DMG schreef:Per 1 juni is het kopen van een los kaartje verleden tijd.
(...)
Reizigers hebben vanaf 1 juni de volgende betaalopties in onze bussen en trein:
- In- en uitchecken met je betaalpas of mobiel. Hiermee betaal je de normale ritprijs op basis van het kilometertarief. Later dit jaar kan dit ook met korting of een abonnement.
- In- en uitchecken met je OV-chipkaart t/m december 2025.
- Een e-ticket kopen in de 9292 app of de Tranzer app .
-
Een tijdje terug overkwam mij iets nieuws in een Duitse trein. Ik reisde 1e klas in de RE van National Express van Aachen naar Düsseldorf en zoals gebruikelijk was deze vertraagd en overvol. Bij Leverkusen werden alle reizigers die zonder geldig vervoersbewijs in de 1e klas stonden gesommeerd de coupé te verlaten, met een hoop geklaag en gesteun tot gevolg. Is dit gebruikelijk in Duitsland? En is dit officieel ook een regel in Nederland?
Aanvulling: Mensen die de Desiro's in NRW goed kennen weten dat er ook een wachtruimte is tussen twee eerste klas-coupé's in, ook daar mocht je niet staan.
Aanvulling: Mensen die de Desiro's in NRW goed kennen weten dat er ook een wachtruimte is tussen twee eerste klas-coupé's in, ook daar mocht je niet staan.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Jazeker, ook in Nederland mag je je niet bevinden in de 1e klas met een 2e klas vervoerbewijs. Dus ook niet staand.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/