Korte vragen
-
Re: Korte vragen
Ik ben nog nooit een dompelaar tegengekomen tijdens mijn reizen naar London (gemiddeld 2x per jaar, 20 jaar lang). Wel ontzettend smerige waterkokers. Ik zou dan eerder een eigen waterkoker meenemen.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
Ik ben normaal altijd van de cash bij me hebben in noodgevallen, maar Engeland is wel écht een creditcardland. Bij het kleinste café op het platteland kon ik nog met cc betalen, en ook in London heb ik al het OV met cc gedaan (en in Oxford ook maar dan kaartje kopend bij de chauffeur).
Als je zakelijk reist moet je even opletten, je moet vooraf wat administratie doen om je PAYG-(pay as you go, reizeb op creditcard in Londen) reizen te kunnen declareren, en op sommige stations wordt je treinkaartje ingenomen om het station uit te komen, en dus moet je de kwitantie meenemen om die bij je baas te declareren.
En inderdaad, élke hotelkamer heeft er een waterkoker. Maar Engelse thee is nogal sterk, ik heb dus mijn eigen theezakjes meegenomen.
Als je zakelijk reist moet je even opletten, je moet vooraf wat administratie doen om je PAYG-(pay as you go, reizeb op creditcard in Londen) reizen te kunnen declareren, en op sommige stations wordt je treinkaartje ingenomen om het station uit te komen, en dus moet je de kwitantie meenemen om die bij je baas te declareren.
En inderdaad, élke hotelkamer heeft er een waterkoker. Maar Engelse thee is nogal sterk, ik heb dus mijn eigen theezakjes meegenomen.
-
- Donateur
Dan kun je eens Engelse thee drinken (met melk als je zwart te sterk vindt), doe je het niet.
Overigens wel een uitstekend idee om een paar theezakjes mee te nemen op reis, dat doe ik zelf ook (als ik ze niet vergeet). Hotelkamers hebben altijd te weinig theezakjes of thee die niet te drinken is zoals rooibos, of je komt ergens in een andere situatie terecht waar je wel makkelijk aan heet water kunt komen maar niet zomaar aan (een handzame hoeveelheid) thee.

Overigens wel een uitstekend idee om een paar theezakjes mee te nemen op reis, dat doe ik zelf ook (als ik ze niet vergeet). Hotelkamers hebben altijd te weinig theezakjes of thee die niet te drinken is zoals rooibos, of je komt ergens in een andere situatie terecht waar je wel makkelijk aan heet water kunt komen maar niet zomaar aan (een handzame hoeveelheid) thee.
-
- Donateur
* opent draadje *
* ziet theegeleuter over Engelse thee *
De thee-ring...
* maakt post met woord-'grap' *
* sluit draadje *
* ziet theegeleuter over Engelse thee *

* maakt post met woord-'grap' *
* sluit draadje *
-
- Donateur
Je grap is wat slapjes. Volgens mij heb je hem niet lang genoeg laten trekken.
-
Ik had dus rooibosthee meeumbusko schreef: ↑wo 16 okt 2024, 15:40 Dan kun je eens Engelse thee drinken (met melk als je zwart te sterk vindt), doe je het niet.![]()
-
- Contacteer:
Re: Korte vragen. Waarom is het internet(wifi) in de bus (connexion-transdev bussen ) zo traag
ik vroeg me af waarom interet (wifi) in de bus zo traag is
ik vroeg me af waarom interet (wifi) in de bus zo traag is
-
Re: Korte Vragen
Het lijkt me beter om met de klantenservice van Transdev contact op te nemen.
-
- Contacteer:
Wat is De Meerov bus (en hoe werkt het )
-
- Donateur
-
Het is een vorm van aanvullend openbaar vervoer in de gemeente Haarlemmermeer. Zie die pagina voor meer informatie.
In de gemeente zijn 54 haltes, waaronder een aantal reguliere haltes, waartussen je met een MeerOV-bus kan reizen. Je moet het liefst een dag van te voren, maar minstens 1 uur van te voren reserveren, door te bellen naar naar 0900 9343. De OV-chipkaart is niet geldig, je betaalt een tarief op basis van zones.
Wat die zones zijn is mij niet duidelijk, wellicht de reguliere OV-zones, maar daarvoor kan MeerOV u vast meer vertellen.
-
Is het goede of slechte mensenkennis dat ik ongeveer precies die reactie van je verwachtte?
- Hainje
Sinds ik heb gehoord dat mannen hun vieze onderbroeken in waterkokers wassen, hoef ik geen water meer uit hotelwaterkokers. 

♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Oh.
Ik nu ook niet meer
Waar heb dat gestaan, op feesboek?
Ik nu ook niet meer

Waar heb dat gestaan, op feesboek?
Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
Eurocity 150 lijkt vanaf halverwege januari niet meer te starten in Milaan maar in Chiasso, weet iemand waarom?
- Hainje
Eerder op TikTok. Feesboek is voor oude mensen.
En gezien de hoeveelheid verhalen van vrouwen over de opzettelijke incompetentie van hun partners die ik op dat platform voorgeschoteld krijg, twijfel ik eigenlijk niet aan die onderbroekentheorie.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
-
Dienstregeling Trenitalia niet compleet?Gamma schreef: ↑wo 16 okt 2024, 23:58 Eurocity 150 lijkt vanaf halverwege januari niet meer te starten in Milaan maar in Chiasso, weet iemand waarom?
-
De dienstregeling in Italië wordt altijd later ingeladen in de reisplanner van Deutsche Bahn. In de reisplanner van Deutsche Bahn wordt medio oktober alleen de dienstregeling in Duitsland en de dienstregelingen van de buurlanden van Duitsland ingeladen. Italië is geen buurland van Duitsland.Gamma schreef: ↑wo 16 okt 2024, 23:58 Eurocity 150 lijkt vanaf halverwege januari niet meer te starten in Milaan maar in Chiasso, weet iemand waarom?
-
-
Op de Trenitalia-website kon ik EC150 wel vanaf Milaan vinden, ook bv. eind januari. Dus bij een van de volgende updates zal dat ook wel in andere planners terechtkomen.
Trenitalia publiceert dienstregelingen stukje bij beetje, nooit alle treinen tegelijk. En dat lijkt hier ook het geval te zijn.
Trenitalia publiceert dienstregelingen stukje bij beetje, nooit alle treinen tegelijk. En dat lijkt hier ook het geval te zijn.
- trolly
Daar moet je heel erg mee uitkijken. Niet elke onderbroek houdt het lang uit in de kookwas, en met moderne wasmiddelen krijg je het met 30° ook prima schoon

Maar met zo'n hotelsjampootje is dat natuurlijk andere koek.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Donateur
* opent draadje *
* leest iets over waterkokers, onderbroeken, TikTok en tips van trolly *
Er staat zeker een hele TikTokrij voor die waterkokerwasserette voor bruine onderbroeken van tante trolly!
* maakt post met ontzettend vergezochte 'grap' *
* sluit draadje *
* leest iets over waterkokers, onderbroeken, TikTok en tips van trolly *

* maakt post met ontzettend vergezochte 'grap' *
* sluit draadje *
-
- Meltrain
- Donateur
Waarom staat er net voor de "alternatieve" ingang van station Amersfoort Centraal een CiCo van RRReis? Ongeveer 10 meter verder heb je alsnog poortjes waar je doorheen moet.
Het enige wat ik kan bedenken is dat dit paaltje bedoeld is voor vervangend vervoer, maar dan is dat ten eerste erg onduidelijk en staat hij ten tweede ook niet op de meest handige plaats.
Het enige wat ik kan bedenken is dat dit paaltje bedoeld is voor vervangend vervoer, maar dan is dat ten eerste erg onduidelijk en staat hij ten tweede ook niet op de meest handige plaats.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Toen Connexxion de valleilijn nog reed stopte het vervangend vervoer daar, is het vast nog een overblijfsel van.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Suus
- Contacteer:
Dordrecht heeft dit ook, er staat een kaartlezer van Qbuzz buiten de poortjes bij de trap naar de loopbrug. Vermoedelijk omdat de bushalte voor Qbuzz TVV achter de fietsenstalling is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.