Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Ik ben al even niet meer op Den Haag Laan van NOI geweest, maar staat daar nog een RET kaartautomaat bij het perron van de metro (om een Tourist Day Ticket te kopen)?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Met een beetje zoeken kwam ik op de pagina Uitleg Verkoop-, oplaad- en ophaalautomaten.
Daar staat:
In 2024 is op elk metrostation altijd tenminste één werkende Verkoop- en oplaadautomaat aanwezig. In 2025 zullen alle automaten worden verwijderd.
Ik neem dus aan van wel.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

Verkoop- & oplaadautomaat
Wat kun je ermee?

OV-chipkaart uitlezen
Saldo kopen en opladen
Wegwerpkaart met een reisproduct kopen
Reisproducten, zoals een abonnement, kopen en opladen

Betaalmogelijkheden

PIN
Creditcard
Muntgeld

Waar te vinden?

In de metrostations
Op de onderstaande stations kunt u nog contant betalen:
- Beurs
- Blaak
- Blijdorp
- Capelle Centrum
- Capelsebrug
- Centraal Station
- Coolhaven
- De Akkers
- De Terp
- Delfshaven
- Den Haag Centraal
- Dijkzigt
- Eendrachtsplein
- Gerdesiaweg
- Heemraadlaan
- Hoogvliet
- Kralingse Zoom
- Leuvehaven
- Maashaven
- Marconiplein
- Meijersplein
- Melanchthonweg
- Nesselande
- Oostplein
- Parkweg
- Pernis
- Rijnhaven
- Schiedam Centrum
- Slinge
- Slotlaan
- Spijkenisse Centrum
- Stadhuis
- Troelstralaan
- Vijfsluizen
- Voorschoterlaan
- Wilhelminaplein
- Zalmplaat
- Zuidplein
Op de pagina die meltrain linkte kom ik bovenstaande tegen met een lijst van stations.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Die lijst geeft niet aan op welk station er een automaat staat, enkel waar er contant betaald kan worden. Heb ook even via X navraag gedaan bij de RET voor alle zekerheid. Niet dat ik zondagochtend voor lul bij Laan van NOI sta ofzo :')

Of is het Tourist Day Ticket wellicht ook de koop in de verkoopautomaten van sommige HTM trams (o.a. Randstadrail)?

Edit: na Whatsapp-contact met de RET blijkt het TDT niet meer verkrijgbaar in de RET automaten... Jammer!

Updates:
DPDelft
OVNL-beheerder

Bericht door DPDelft »

Is het verkooppunt van HTM op Den Haag Centraal geen optie?
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Die is zondagochtend zo vroeg nog niet open helaas.

Heb inmiddels een ticket besteld via de OVshop, die is dan niet op tijd binnen voor zondag maar dat wordt dan een andere keer. :)

Updates:
henrivanderweijden

Bericht door henrivanderweijden »

Milco schreef: vr 01 nov 2024, 14:05 Die lijst geeft niet aan op welk station er een automaat staat, enkel waar er contant betaald kan worden. Heb ook even via X navraag gedaan bij de RET voor alle zekerheid. Niet dat ik zondagochtend voor lul bij Laan van NOI sta ofzo :')

Of is het Tourist Day Ticket wellicht ook de koop in de verkoopautomaten van sommige HTM trams (o.a. Randstadrail)?

Edit: na Whatsapp-contact met de RET blijkt het TDT niet meer verkrijgbaar in de RET automaten... Jammer!
Volgens de website www.touristdaytickets.nl is het ticket bij de automaten op metrostations te koop. Daar heb ik m afgelopen zomer zelf ook nog gekocht.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Ik durf dat toch niet te gokken, die website loopt wat achter en straks sta ik zondagochtend voor lul in Den Haag omdat de automaat ‘m toch niet blijkt te verkopen…

Ik wacht het ticket per post wel af en ga gewoon een andere keer. :)

Updates:
en-es

Bericht door en-es »

Vorig jaar wilde ik ook een dagkaart kopen aan de automaat in de tram uit Den Haag HS. Probleem was dat die automaat mijn pinpas en creditcard niet accepteerde.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Milco schreef: vr 01 nov 2024, 18:32 Die is zondagochtend zo vroeg nog niet open helaas.
De winkel gaat om 9:00 uur open. Is dat te laat voor jou?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Anderzam

Bericht door Anderzam »

Ik heb vorige week nog een Tourist Day Ticket gekocht bij de RET-automaat op Den Haag CS. Als het goed is, heeft elk metrostation zo'n automaat, dus ook Laan van NOI.
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Naar aanleiding van deze opmerking:
hauptbahnhof schreef:Je bedoelt basistarief. Die betaal je (al bestaat dat eigenlijk niet echt bij NS) niet meer. De reis wordt als het ware gewoon doorgeteld.
Als ik een reis a-b-c maak, waarbij ik bij B uitcheck en binnen een halfuur weer incheck, betaal ik dan een bedrag gelijk aan de tariefkilometers van a-b + b-c?
Of betaal ik de losse reizen a-b en b-c, wat meer zal zijn?
Als dat eerste het geval is, wat ik uit de opmerkingen van haupthahnhof lijk te merken, waarom dan die moeilijke overstaproutes op asdz en ass?
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Het eerste is het geval. Die moeilijke overstaproutes zitten 'm in waar B ligt, namelijk niet op de kortste route.
Bijvoorbeeld van Alkmaar naar Leiden leg je veel meer kilometers af als je eerst naar Sloterdijk reist en dan verder naar Leiden vergeleken met de kortste route die via Beverwijk loopt.

En met uit en inchecken leg je dus dat via-punt vast terwijl je die reisroute zonder via-kaartje mag maken. Wat dus duurder is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

AnderzamNL schreef: za 02 nov 2024, 08:13 Ik heb vorige week nog een Tourist Day Ticket gekocht bij de RET-automaat op Den Haag CS. Als het goed is, heeft elk metrostation zo'n automaat, dus ook Laan van NOI.
Hm, de RET gaf bij mij juist aan via whatsapp dat het TDT niet meer bij de automaten te koop is… :(

Updates:
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Daniel schreef: za 02 nov 2024, 09:49 Het eerste is het geval. Die moeilijke overstaproutes zitten 'm in waar B ligt, namelijk niet op de kortste route.
Bijvoorbeeld van Alkmaar naar Leiden leg je veel meer kilometers af als je eerst naar Sloterdijk reist en dan verder naar Leiden vergeleken met de kortste route die via Beverwijk loopt.

En met uit en inchecken leg je dus dat via-punt vast terwijl je die reisroute zonder via-kaartje mag maken. Wat dus duurder is.
Ah zo.
Ik heb wel eens op doorreis bij Amersfoort, vanwege een trein die niet reed een half uur moeten wachten en ben toen met iemand meegelopen naar buiten, daar iets gehaald bij een snackboer, en toen weer naar binnen met iemand meegelopen, maar als ik netjes uit- en binnen 35 minuten weer ingecheckt had, had mij dat niet meer gekost dan een enkeltje Duivendrecht-Enschede?
En bij Hilversum, welke reisrelatie via spoor 1 wordt er duurder van als je daadwerkelijk bij Hilly uit- en instapt? Of is dat alleen voor als je met een dalvoordeelproduct half uit en in de spits reist?
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Amersfoort: klopt.
Hilversum: Geen, want er stopt planmatig niks op spoor 1 ;) . Maar je bedoelt of een reis duurder wordt als je via spoor 1 overstapt en dus moet omchecken? Voor bijvoorbeeld Utrecht Centraal-Diemen Zuid is dat antwoord ja.
Dal Voordeel: het actieve tarief blijft hetzelfde als je omcheckt, dus dat maakt geen verschil.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Als je Dal Voordeel op saldo hebt, maakt het wel wanneer je omcheckt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Hoe precies? Ik herinner me al uit de tijd van vóór NS flex dat mensen een anonieme chipkaart hadden om in de spits te beginnen, om daarna in het dal naar hun persoonlijke chipkaart met dal voordeel te wisselen. Als dal voordeel op saldo van tarief wisselt bij omchecken, zou die truc niet nodig geweest zijn.
Anderzam

Bericht door Anderzam »

Milco schreef: za 02 nov 2024, 10:17 Hm, de RET gaf bij mij juist aan via whatsapp dat het TDT niet meer bij de automaten te koop is… :(
Dan heeft WhatsApp het toch mis...
Afbeelding
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Suus schreef: za 02 nov 2024, 18:30 Als je Dal Voordeel op saldo hebt, maakt het wel wanneer je omcheckt.
Niet als je het van NS op NS doet toch. Het verschil tussen Flex en saldo zat toch juist bij het wisselen van vervoerder (dan blijf je bij Flex op hetzelfde tarief en bij saldo niet)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

AnderzamNL schreef: za 02 nov 2024, 19:17
Milco schreef: za 02 nov 2024, 10:17 Hm, de RET gaf bij mij juist aan via whatsapp dat het TDT niet meer bij de automaten te koop is… :(
Dan heeft WhatsApp het toch mis...
Afbeelding
:(

Jammer dat de RET het zelf dus niet weet... Ik heb voor morgen een ander plannetje bedacht om een dagje te gaan reizen (Riverenland) en pak Zuid-Holland binnnenkort wel mee als ik het via de OV-shop gekochte TDT in huis heb.

Updates:
Anderzam

Bericht door Anderzam »

Als ik een dagretour Den Haag C - Bodegraven koop, mag ik dan terugreizen via Woerden? Of moet ik echt via Leiden?
Mijn plan is namelijk om Bdg en Wd op één dag te bezoeken.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Voor een reis van Den Haag Centraal naar Bodegraven zie ik zowel de optie via Leiden als via Woerden, dus het lijkt te mogen.

Updates:
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

Als ik de reis plan van Bodegraven naar Den Haag Centraal komt er bij mij helemaal geen optie via Woerden. Alleen maar via Leiden of met bus 178/278 naar Gouda en vanaf daar de IC naar Den Haag. Als ik bij reisopties aangeef om alleen reizen per trein te tonen krijg ik alleen maar opties via Leiden. Plan ik een reis van Den Haag Centraal naar Bodegraven krijg ik zowel via Leiden als via Woerden(alleen in de spits) als optie.
Laatst gewijzigd door Michael op ma 04 nov 2024, 14:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Via Woerden bij mij enkel in de spitsuren en als je alleen trein hebt aangevinkt ;)

Updates:
Plaats reactie