Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Plaats reactie
ThatPCDude
Donateur

Re: Korte vragen

Bericht door ThatPCDude »

Nu dan nog een vraag: Is het ook mogelijk om aan NS-automaten (of op een NS loket) online-bestellingen op te halen op een fysiek medium? Ik weet dat je als je een internationaal kaartje direct aan het loket koopt je die op zo'n tijdelijke ov-chipkaart krijgt, maar geldt dit ook met het 'afhalen' van bestellingen?

Ik zou namelijk graag een fysieke reminder willen aan mijn aankomende overstapvrije reis van Almb naar Brusz :trein: :trein: :trein:
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Nee. En zelfs als je bij het loket van NS International tickets koopt, krijg je A4-printjes van die tickets tegenwoordig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Dank voor de antwoorden! Ik lees er nu wel meerdere: bij de automaat krijg je een automatenticket, dat is duidelijk, maar aan het loket zeggen sommigen klassiek biljet (of: hetzelfde kaartje als uit de automaat) en anderen hetzelfde A4’tje als thuis.
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

Suus schreef: do 13 mar 2025, 17:39 Nee. En zelfs als je bij het loket van NS International tickets koopt, krijg je A4-printjes van die tickets tegenwoordig.
Dat was vorig jaar nog anders dan, want ik heb hier voor mij een fysiek ticket van Dt naar Atw op een wegwerp OV-chipkaart liggen, gekocht op het loket te Ledn.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Leiden heeft geen loket van NS International, alleen een binnenlands loket.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Een binnenlands loket kan wel internationale kaartjes verkopen, maar alleen die ook in de automaat zitten en ook tegen dat tarief.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

Als je zo'n echt langwerpig ticket wil hebben, dan is dat helaas te laat bij NS Internationaal. Al die apparatuur was verouderd en is verwijderd geworden.

De enige plekken waar je wel iets in die lijn zou kunnen kopen is een Arriva Servicepunt met DB-functie. Dat zijn vgs mij alle vestigingen in Limburg (muv Weert), Groningen en Leeuwarden. Daar krijg je nog wel internationale tickets krijgen op langwerpig formaat (het wordt geprint op een A4-blad, waarvan het bovenste deel afgescheurd wordt). Zo heb ikzelf 3 Interrails met afgiftepunt Venlo in mijn verzameling :mrgreen:
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

TomSteyl schreef: vr 14 mar 2025, 06:22 De enige plekken waar je wel iets in die lijn zou kunnen kopen is een Arriva Servicepunt met DB-functie. Dat zijn vgs mij alle vestigingen in Limburg (muv Weert), Groningen en Leeuwarden. Daar krijg je nog wel internationale tickets krijgen op langwerpig formaat (het wordt geprint op een A4-blad, waarvan het bovenste deel afgescheurd wordt). Zo heb ikzelf 3 Interrails met afgiftepunt Venlo in mijn verzameling :mrgreen:
Bij gewone tickets moet je er expliciet om vragen, anders krijg je ook bij DB een printje van de PDF. In Duitsland is dat in ieder geval zo.
gpvos

Bericht door gpvos »

De NS Internationaal-balie in Amsterdam gaf afgelopen september in elk geval nog Interrails uit die er klassiek uitzien. Geprint op A4 met het bovenste deel afgescheurd, maar wel papier met klassieke ticketbeveiligingskleurtjes.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
TomSteyl

Bericht door TomSteyl »

rvdborgt schreef: vr 14 mar 2025, 08:49 Bij gewone tickets moet je er expliciet om vragen, anders krijg je ook bij DB een printje van de PDF. In Duitsland is dat in ieder geval zo.
Bij Arriva iig niet.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

gpvos schreef: vr 14 mar 2025, 12:00 De NS Internationaal-balie in Amsterdam gaf afgelopen september in elk geval nog Interrails uit die er klassiek uitzien. Geprint op A4 met het bovenste deel afgescheurd, maar wel papier met klassieke ticketbeveiligingskleurtjes.
NSI geeft bij mijn weten Interrail tegenwoordig af met een aparte applicatie en apparatuur van Eurail. Vandaar ook dat de Interrail/Eurail-verkoop is beperkt tot Amsterdam Centraal en Schiphol, zodat de benodigde extra apparatuur beperkt is. Hetzelfde geldt voor de NMBS, die Interrail/Eurail alleen nog in Brussel-Zuid verkoopt. NS en NMBS verkopen alle andere tickets en reserveringen als PDF-ticket en ook aan het loket krijg je daarvan alleen een A4-printje op gewoon papier.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ik kruiste in de periode 1994-1999 de spoorlijn Groningen-Leer op weg naar school. Naast de Wadlopers en af en toe een plan U reeden daar ook Duitse treinen uit Leer. Een deel waren de serie 624/634 met ronde kop, maar ook treinstellen met een wat hoekiger kop, in mijn herinnering een onderste helft die omhoog licht schuin naar voren stak tot de voorruit, en daarbovenen juist naar achter neeg, in wit en mintgroen. Wat waren dit voor soort treinen?
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

BR628?
Gediplomeerd ongeluksmagneet
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ja, thx, dat lijkt er op!
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

In die tijd reed de Baureihe 624 daar, en niet de 628.
MaartenD

Bericht door MaartenD »

628 lijkt mij ook niet, die hebben nooit toelating voor Nederland gehad. In de nadagen werd er met BR 614 tot Nieuweschans gereden, maar volgens mij ook niet door naar Groningen. Misschien dat dat eerder wel gebeurde, maar daar vind ik ook geen bewijs van.

628 was ook een totaal ander type, 614 was nog redelijk gelijk aan 624/634, dus machinisten hadden daar wel een typegoedkeuring voor.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Ik ken 628 stellen die NS in het raster hebben staan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Waarom rijdt de 3500 vandaag niet tussen Leiden Centraal en Delft?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
LukeyCas

Bericht door LukeyCas »

Klopt het dat 104 nu ook met een Mercedes-Benz Citaro LE vanuit (busi)next
gkw1969

Bericht door gkw1969 »

Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Er zijn al sinds woensdag werkzaamheden tussen Delft en Rotterdam en de afgelopen dagen reden er elk uur 4 IC's en 6 Sprinters tussen Delft en Den Haag HS.
Ik snap dus niet waarom er nu dan maar 2 IC's per uur rijden tussen Delft en Den Haag HS (en Leiden Centraal).
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Wellicht andere werkzaamheden erbij? Op Den Haag HS worden alleen de sporen 1, 3 en 6 gebruikt aldus de actuele
Vertrektijden. Wellicht dat meer treinen dan niet zouden passen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Heel_Holland_Spot

Bericht door Heel_Holland_Spot »

De Intercity 3100 (Den Haag - Nijmegen) rijdt vandaag slechts 1x/uur tussen Arnhem en Nijmegen. Weet iemand waarom? Er zijn geen werkzaamheden die er iets mee te maken zouden kunnen hebben (voor zover ik kan vinden).
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Misschien is dat vanwege omgeleide goederenpaden?
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Milco schreef: za 15 mar 2025, 13:47 Wellicht andere werkzaamheden erbij? Op Den Haag HS worden alleen de sporen 1, 3 en 6 gebruikt aldus de actuele
Vertrektijden. Wellicht dat meer treinen dan niet zouden passen?
Ik zie nu dat er werkzaamheden zijn op spoor 4 en 5 van Gv, dus jouw verklaring lijkt te kloppen.
Plaats reactie