Korte vragen
- Suus
- Contacteer:
Re: Korte vragen
De Vervoerregio Amsterdam heeft al vrij lange tijd als concessieverplichting een knielfunctie voor de bussen, daar worden net als de werking van de elektrische rolstoelplank ook willekeurige inspecties op gedaan dus dat moet ingeschakeld blijven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- dylanwild94
- Donateur
FTFYDionysusnu schreef: ↑zo 01 jun 2025, 22:14 Interessant, dank allen voor de antwoorden!Dit merk ik ook bij de R-net Lions City L's vanITF schreef: ↑zo 01 jun 2025, 21:12 Het valt mij altijd op als in een de Citea van het Schipholnet zit, dat deze standaard knielen bij de bushaltes en dat ik in de bussen van U-OV waar ik het vaakst in zit, dit nooit zie gebeuren. Of de R-Net Citea's van dezelfde concessie (AML) dat ook hebben durf ik niet met zekerheid te zeggen.AllGoKeolis
Laatst gewijzigd door dylanwild94 op ma 02 jun 2025, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
-
De knielfunctie wordt trouwens veel minder gebruikt door de gelede Ebusco's op lijn 300, en al helemaal niet op alle haltes langs de Zuidtangent busbaan. Als deze tijdelijk uitgeschakeld kan worden, moet Qbuzz dat ook kunnen zodat ze bij halte De Hoek af zijn van de verslechterde voorzieningen t.o.v. lijn 300 (lees: "tijdelijke" halte).
-
Capelsebrug is soms ook wel spannend.Daniel schreef: ↑zo 01 jun 2025, 20:40 @Stefan: Nou hebben die Setra's ook wel een heel ongelukkige stang als onderdeel van het deurmechanisme. Ik heb er weleens eentje gehad die die complete stang eraf sloeg op een halte zonder dat de bus knielde. Dan kan ik me wel voorstellen dat knielen problemen geeft.

Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Contacteer:
Op Capelsebrug lopen die Setra's te pas en te onpas vast op de halte. Als je goed kijkt op de halte waar de 295 stopt, kan je ook zien dat er beschadigingen zijn op de halte van de eerdergenoemde stang.
Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Hoe komen de foutieve merknamen in het declaratie-overzicht van Mijn NS? Een busrit met Keolis/allGo binnen Almere staat geregistreerd onder RRReis en een busrit met Qbuzz in Friesland, van Leeuwarden naar Dronryp, staat erin als R-net. 

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Updates:
- ThatPCDude
- Donateur
De reden dat wij niet aan de normale halte mogen halteren heeft een andere mij onbekende reden. Zeker sinds dat we geen volvo's meer hebben met deuren die naar buiten komen is er bijna geen reden meer om níét aan de verhoogde halte te halteren. Neemt niet weg dat die extra halte echt waardeloos is.omaylie schreef: ↑zo 01 jun 2025, 23:51 De knielfunctie wordt trouwens veel minder gebruikt door de gelede Ebusco's op lijn 300, en al helemaal niet op alle haltes langs de Zuidtangent busbaan. Als deze tijdelijk uitgeschakeld kan worden, moet Qbuzz dat ook kunnen zodat ze bij halte De Hoek af zijn van de verslechterde voorzieningen t.o.v. lijn 300 (lees: "tijdelijke" halte).
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
-
- Contacteer:
Ik zie in de reisplanners dat de EuroCity tussen Rotterdam en Brussel morgen wel rijdt. Mag je hier ook binnenlandse reizen mee maken, naar bijv. Breda?
Ik moet voor een afspraak in Breda zijn, en mijn studentenreisproduct is morgen gewoon geldig, dus ik zou het zonde vinden om deze reis met de auto te maken.
Ik moet voor een afspraak in Breda zijn, en mijn studentenreisproduct is morgen gewoon geldig, dus ik zou het zonde vinden om deze reis met de auto te maken.
Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Op https://www.treinreiziger.nl/eurocity-d ... einen-wel/ lees ik:
De EuroCity, die de NMBS rijdt van Rotterdam Centraal naar Brussel, rijdt wel. De internationale treinen kunnen op vrijdag alleen gebruikt worden voor reizen naar het buitenland. Je mag deze treinen dus niet nemen tussen Nederlandse stations.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Updates:
Updates:
-
Dat klinkt weer als een stukje ontmoedigingsbeleid.
-
Als je bang bent dat de conducteur lastig gaat doen kan je eventueel een kaartje Rtd-Noorderkempen met 100% korting in NL kopen voor 4 euro (3,20 met treinbinding). In- en uitstappen in Breda zal geen probleem zijn.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
-
- Contacteer:
-
- OVNL-beheerder
Ik dacht via de Bahn een Sparpreis te hebben gekocht. Het gaat om een binnenlandse verbinding met alleen Nahverkehr. Bovenaan het Online Ticket staat echter (1.Klasse-Übergang Nahverkehr (Rückfahrt)). Sie können Ihren Nahverkehrszug frei wählen.
Heb ik nu een ticket gekocht, of moet ik nu alsnog een Deutschland ticket kopen?
Heb ik nu een ticket gekocht, of moet ik nu alsnog een Deutschland ticket kopen?

-
Kun je niet een foto van het ticket uploaden via imgur of Flickr?
-
Zo te zien heb je geen sparpreis ticket gekocht maar een upgrade van 2e naar 1e klasse.
-
- OVNL-beheerder
Kostenloos geannuleerd en nu daadwerkelijk een Sparpreis geboekt. Ik vind dat het erg slecht aangegeven dat je feitelijk geen ticket boekt maar een klasseovergang.
Moet nu wel al on 05:16 in de trein zitten voor een beetje fatsoenlijke Sparpreis.
Moet nu wel al on 05:16 in de trein zitten voor een beetje fatsoenlijke Sparpreis.
-
Dat heb je zelf gewild. Er zijn vaak wel goedkopere tickets door de dag heen.
-
Ik zou best wel iets meer willen betalen om op een fatsoenlijk tijdstip te vertrekken. Maar wellicht is het prijsverschil erg groot.
-
- Donateur
En daarom rijd ik auto.
-
Afhankelijk hoe ruim van te voren je een kaartje koopt. Voor binnenlandse verbindingen kan dat al een jaar van te voren. Als jij nu 1 maand van te voren komt... gaat m meestal niet worden.
-
Nou op een incourant tijdstip zijn tot vlak voor de reis nog goedkope tickets in omloop.
-
-
We draaien in cirkels, daar hoef je me niet op te wijzen 

-
Ik vroeg mij af wat de steel met een bolletje op het eind is bij sommige cameraspiegels van GVB E-Citea's. Weet iemand dat?
- ThatPCDude
- Donateur
Dit vroeg ik mijzelf laatst ook af; toen ik het bij een chauffeur van het GVB vroeg, zei diegene dat er een aantal bussen met die 'voelsprieten' uitgerust waren zodat chauffeurs de omvang van hun bus inclusief cameraspiegel in kunnen schatten. Voornamelijk in de stallingen zouden die cameraspiegels er weleens afgereden worden.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!