Pagina 94 van 429

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 20 apr 2018, 15:37
door Wubbo
Ik zou mijn geld zetten op SGM daar, zolang dat nog rijdt.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 20 apr 2018, 16:22
door Klaasje
Grote kans dat SGM daar gaat rijden waar geen ETCS nodig is. Dan hoef je dat niet voor de laatste paar jaar niet nodig is.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 20 apr 2018, 16:48
door ODRAIL
Wanneer wordt SGM uitgefaseerd?

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 20 apr 2018, 17:20
door ArrivaBas
Tijdens de levering van SNG.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 20 apr 2018, 17:21
door dylanwild94
Ik denk eerder als al het SLT-matereel hun WC heeft.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 20 apr 2018, 18:13
door Lijn 45
Dat zal ook pas tijdens de levering van SNG gaan gebeuren. :P

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 20 apr 2018, 20:16
door jelmerrr
Ik las weer van een mcn die zegt dat SGM2 (dus de 2 baks SGM) eind van jaar eruit gaat.

Conclusie: misschien moeten we maar gewoon afwachten :mrgreen:

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 20 apr 2018, 20:20
door Ferdinand
Ik ben benieuwd hoe er van dit niet al te populaire materieel afscheid wordt genomen.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 20 apr 2018, 20:24
door Nitein-Repart
SGM-drietjes, DD-AR en DDM-1 blijven hopelijk nog wel eventjes.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 20 apr 2018, 20:37
door Lijn 45
Ik verwacht dat DDM er eerder uit gaat dan SGMm, mede omdat deze geen grote renovatie hebben gehad.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 20 apr 2018, 20:44
door Suus
In 2020 zal het alle drie wel van de baan verdwenen zijn.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 21 apr 2018, 11:39
door Klaasje
Voor de drietjes SGM wordt een revisie overwogen heb ik begrepen. Bij de inbouw van ETCS in het materieelpark worden nogal grote onttrekkingen verwacht waardoor dat in combinatie met de reizigersgroei een handige regelkraan is, ondanks de aanwezigheid van SPRNG.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 22 apr 2018, 16:43
door Meltrain
Ferdinand schreef:Ik heb het gevoel dat Baarn-Utrecht een beetje wordt overgeslagen want nu rijdt er al oud materieel, maar komt er in tegenstelling tot Zwolle-Utrecht geen SNG.
Tussen Den Haag en Dordrecht rijdt nu exact hetzelfde materieel en daar komt in principe ook geen SNG.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 23 apr 2018, 00:59
door Chrysa
Ben ik nou blind, of is er geen Connexxion AML dagkaart?

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 23 apr 2018, 02:09
door cassie127
Ik wordt via de website naar de Tranzer of Pweep app gestuurd waar die tickets niet te koop zijn... _O-

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 23 apr 2018, 12:24
door Milco
Hoe ziet een halte van de Meinfern Flixbus eruit? Hebben de opstapplaatsen haltepalen of iets dergelijks? Ik heb er nooit op gelet eigenlijk.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 23 apr 2018, 12:30
door cassie127

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 23 apr 2018, 15:43
door Suus
Het ziet er in Rotterdam wat anders uit, daar is naast halte HH een paal neergezet.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 23 apr 2018, 18:33
door Anne
Chrysa schreef:Ben ik nou blind, of is er geen Connexxion AML dagkaart?
Zover bij mij bekend is die er niet.

Je hebt wel het Amsterdam&Region Travel Ticket. Zie de kaart voor geldigheidgebied.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 23 apr 2018, 22:45
door Nitein-Repart
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe het internationaal treinverkeer naar Centraal-Europa (Zwitserland, Polen, Tsjechië, Slowakije en Hongarije) verliep voor 2007 (in 2007/2008 traden deze landen toe tot de Schengenzone waardoor grenscontroles vervielen). Vonden de grenscontroles toen plaats in de rijdende treinen (net zoals nu tussen Helsinki en Sint Petersburg) of stond de trein op het grensstation een lange tijd stil (zoals dat nu bijv. gebeurt op Slovenië-Kroatië, Hongarije-Servië en Hongarije-Roemenië)? Heeft een van jullie ervaringen daarmee?

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 23 apr 2018, 22:51
door Aking
Ik ben in 2002 (of 2003) in Hegyeshalom (grens Wenen - Boedapest) uit de trein gehaald, toen was de controle (daar in ieder geval) dus nog op het station...

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 23 apr 2018, 23:16
door ZO6176
In 1995 ben ik vanuit Wenen naar Budapest en Bratislava gereisd. De douane kwam toen in de trein.
Naar Brno ben ik heen met de IC gereisd en kwam de douane ook in de trein. Terug stapte ik Breclav over en werd de nationaliteit gevraagd en werd mij verzocht in een bepaalde wagon te gaan zitten.
In 1997 naar Polen. In Frankfurt kwam de douane in de trein. Terug vanuit Pula in Kostrzyn lopend door de douane. Hoewel het een doorgaande trein was kwamen we aan met Pools materieel. Aan de Duitse zijde naar Berlijn Duits materieel.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 24 apr 2018, 00:51
door en-es
In 1983 van Boedapest naar Wenen gereist. Controle vond plaats tussen Boedapest en Hegyeshalom. In Hegyeshalom oponthoud van 30 minuten. In 1989 van Wenen naar Krakau. Controle in Breclav waar de trein 45 minuten stilstond. Daarna in Zebrzydowice waar ook een lang oponthoud was.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 24 apr 2018, 12:48
door PHS
Stopt de ICE momenteel in Den Bosch of niet? In de reisplanners staat dat er non-stop wordt gereden tussen Utrecht en Mönchengladbach, maar in OV info en Rijden de treinen staat wel een stop aangegeven op de pagina van het station, en weer niet bij de trein.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 24 apr 2018, 13:05
door Aking
Volgens mij is die stop een diensthalt, maar zijn er hier en daar wat vinkjes vergeten waardoor hij soms in planners verschijnt. maar in-/uitstappen kun je er (legaal althans) niet.