Pagina 97 van 429

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 06 mei 2018, 22:00
door Milco
Dit was maar een voorbeeld he... En ik ben echt wel eens op spoor 1 ingestapt op weg naar Almere, terwijl de trein gewoon uit Utrecht kwam. Dat was een spoorwijziging ;)

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 07 mei 2018, 12:54
door dennistd
Was dat niet een middagspits Hainje? Bussen kennen namelijk geen middagspits op tariefgebied. Alles voor 9u is spits, alles daarna dal.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 07 mei 2018, 12:55
door Hainje
Goed punt! Had ik nog niet eens aan gedacht.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 07 mei 2018, 15:44
door Zugführer
In de oude NS kaartautomaat (dit model) kon je een kaartje kopen door een viercijferige code in te typen, afgeleid van de postcode. Ik ben op zoek naar een overzicht van die codes, in feite dus een leesbaardere variant van die foto. Ik ging er vanuit dat ik dat wel snel op de interwebs kon vinden, maar vooralsnog krijg ik het niet gevonden. Wellicht kan iemand me hier helpen?

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 07 mei 2018, 15:55
door ArrivaBas
In die loods van het Spoorwegmuseum staat eenzelfde automaat, compleet met codes. Waar die lijst op het internat staat weet ik niet.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 07 mei 2018, 15:57
door Zugführer
Weet ik in ieder geval waar ik heen moet als het hier niet lukt *trein*

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 07 mei 2018, 15:58
door cassie127
Via Google heb ik een scherpe afbeelding met een deel van de lijst gevonden:
Spoiler: show
https://www.google.com/search?q=bestemm ... Vx4MYNQtjM:

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 08 mei 2018, 21:59
door Hageneis
Je hebt alleen het volgende stuk uri nodig:
https://www.google.com/search?q=bestemm ... at+(B8060)
De rest is allemaal trackingmeuk van Google.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 19:51
door Western Soldier
Ik ben op zoek naar wat voor dag het morgen is volgens de vervoerders. Ik weet inmiddels dat Breng als op zondag rijdt en NS als zaterdag. Nu wil ik HTM nog weten. Waar zou ik dat kunnen vinden?

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 20:03
door Daniel
Op htm.nl? :wink:

Het staat er niet echt expliciet op en je vindt het ook niet op een vertrekstaat als je die download... echter even via onze wiki vastgesteld dat lijn 25 op elke dagsoort een andere frequentie heeft en daarmee blijkt er een zondagsdienst gereden te worden (want 25 rijdt overdag elk kwartier).

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 20:15
door nvdw
Vanaf de homepage heb je een directe button naar wijzigingen tijdens de feestdagen. En dan kom je HIER.

Zondagsdienst voor bussen en trams, dus.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 20:31
door Ferdinand
Moet je om met de buurtbussen van Bravo te reizen een 'buurtbus ritkaart' product op je OV-chipkaart hebben (net zoals in Utrecht)?

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 20:38
door cassie127
Volgens mij is dat alleen iets wat momenteel in Utrecht zo is. In andere Keolis concessies is dat niet het geval en bij Hermes/Arriva ook niet zover ik weet

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 21:02
door nvdw
Nee, bij Bravo gelden in de buurtbus dezelfde tarieven en kaartjes als op alle andere bussen.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 10 mei 2018, 16:27
door Nitein-Repart
Ik vraag mij af welke Europese hoofdsteden goed en welke Europese hoofdsteden slecht openbaar vervoer hebben? De Duitstalige steden (Berlin/Wien) scoren hoog als het gaat om openbaar vervoer. Het OV van Praha en Barcelona is ook erg goed, zelf ervaren. Maar welke steden hebben nog meer goed openbaar vervoer en in welke Europese hoofdsteden valt het OV tegen?

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 10 mei 2018, 16:36
door Milco
Wat noem jij 'slecht'? Dit zal ongetwijfeld verschillen per persoon. ;)

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 10 mei 2018, 16:37
door Chrysa
Barcelona is geen hoofdstad. :p

Het OV in Helsinki is erg goed en goedkoop, net als dat van Kopenhagen. In Helsinki moet je alleen niet veel comfort verwachten. :')

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 10 mei 2018, 16:55
door Ferdinand
Volgens mij is het OV van Rome een drama. Zie de explosie van een bus vorige week.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 10 mei 2018, 18:08
door PatrickM
Luxemburg is ook prima geregeld. Kopenhagen had ik ook weinig over te klagen, zeker omdat je in die regio de leeftijd voor reductietarief best hoog ligt (in Kopenhagen tot 16, aan de andere kant van de Sont tot 20 of 21 jaar dacht ik).

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 10 mei 2018, 18:32
door dylanwild94
Chrysa schreef:Barcelona is geen hoofdstad. :p
Barcelona is de hoofdstad van Catalonia. Dat dat nog geen land is is een ander verhaal. (A)

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 10 mei 2018, 18:37
door waldo79
Ferdinand schreef:Volgens mij is het OV van Rome een drama. Zie de explosie van een bus vorige week.
Aan een incident kun je niks zeggen over het geheel van de dienstverlening. Het is alleen overvol en er bestaat een risico om gerold te worden.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 10 mei 2018, 21:00
door Meltrain
Erno-BE schreef:Ik vraag mij af welke Europese hoofdsteden goed en welke Europese hoofdsteden slecht openbaar vervoer hebben? De Duitstalige steden (Berlin/Wien) scoren hoog als het gaat om openbaar vervoer. Het OV van Praha en Barcelona is ook erg goed, zelf ervaren. Maar welke steden hebben nog meer goed openbaar vervoer en in welke Europese hoofdsteden valt het OV tegen?
London heeft goed OV. :pos:
En over Brussel en Paris ben ik ook prima te spreken. :Y
(En Bern is ook Duitstalig, zo ver ik weet.)

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 10 mei 2018, 21:15
door Aking
In Budapest is het, naar mijn bescheiden mening, ook best prima geregeld :Y

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 10 mei 2018, 21:45
door ovVeluwe
Is de kans groot om morgen op de Keukenhof nog extra bijzondere bussen te spotten? (Zoals ex-GVU Citaro of HTM gelede)

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 10 mei 2018, 21:48
door Ardan
Niks te klagen over de Duitstalige en Nederlandstalige steden. Budapest heeft het ook behoorlijk voor elkaar, Lissabon zit wat rommelig in elkaar maar het is niet slecht. Bratislava heeft nog een inhaalslag te slaan maar is aardig op weg.