Pagina 102 van 429

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 23 mei 2018, 23:14
door Meltrain
Mag je in de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] je fiets meenemen*?
*onder dezelfde voorwaarden als voor de overige treinen geldt

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 23 mei 2018, 23:18
door Aking
Op de HSL mochten geen fietsen mee toch? Of is da nie voor de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie]?

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 23 mei 2018, 23:24
door Suus
Ook op de HSL mag je een fiets meenemen. Alleen buiten de spits, uiteraard in de speciale fietsafdeling en de fiets moet met de aanwezige riem bevestigd worden om ellende tijdens de stukken met verkanting zoveel mogelijk te voorkomen.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 23 mei 2018, 23:26
door Aking
Dat is nog niet heel lang overigens...

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 23 mei 2018, 23:53
door cassie127
Suus schreef:Ook op de HSL mag je een fiets meenemen. Alleen buiten de spits, uiteraard in de speciale fietsafdeling en de fiets moet met de aanwezige riem bevestigd worden om ellende tijdens de stukken met verkanting zoveel mogelijk te voorkomen.
En de spits in de HSL duurt toch langer dan op de rest van het HRN

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 24 mei 2018, 05:57
door Suus
Officieel niet meer.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 24 mei 2018, 21:32
door PatrickM
Heeft iemand nog aanbevelingen voor bus-, tram-, metro- en spoorlijnen binnen de Brusselse MTB-zone (BHG plus wat uitlopers)? Tram 39 en 44 staan al op het lijstje :)

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 24 mei 2018, 21:34
door Chrysa
Lijn 620 vond ik eigenlijk best leuk.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 24 mei 2018, 21:42
door PatrickM
Is daar een overdag-variant van?

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 24 mei 2018, 21:48
door Suus
Tram 81, en dan het deel vanaf de overdekte straat bij Brussel-Zuid richting Montgomery. Hogevloerstrams op een klassiek en behoorlijk smal straattraject.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 25 mei 2018, 16:41
door hidihi
Op wikipedia heb ik gelezen dat station Zoetermeer twee perrons heeft. De perrons worden volgens wikipedia genummerd als spoor 3 en 4. Op onze wiki site staat, dat de stoptrein naar Den Haag vanaf Zoetermeer op perron 2 of 3 stopt en de treinen richting Gouda vanaf spoor 4. Dit betekend samengevat dat volgens onze wiki er 3 perrons in Zoetermeer staan en wikipedia spreekt over 2 perrons. Welke website heeft gelijk?

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 25 mei 2018, 16:43
door Aking
Dat is misschien nog een overblijfsel van de Zoetermeerstadslijn? (tegenwoordig Randstadrail)

Dat was toen naar alle waarschijnlijkheid spoor/perron 1-2

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 25 mei 2018, 16:45
door Suus
Zoetermeer heeft twee perrons, spoor 3 en spoor 4. Spoor 1 en 2 waren ooit Driemanspolder, daar komt NS al meer dan tien jaar niet meer.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 25 mei 2018, 16:46
door Daniel
Vergelijkbaar vraagje trouwens: vanwaar heeft Duivendrecht geen spoor 1 en 2, of zijn dat de metrosporen in de boog onder het station? (net zoals 6 en 7 overgeslagen zijn omdat er twee metrosporen tussen treinsporen 5 en 8 liggen)

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 25 mei 2018, 17:03
door Suus
Duivendrecht heeft geen spoor 2 en 3 en geen 6 en 7.

6 en 7 zijn de metrosporen. 2 en 3 zouden tussen 1 en 4 moeten komen als het station ooit viersporig zou worden.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 25 mei 2018, 17:06
door Aking
Is het station daar bouwtechnisch op voorbereid dan? :o

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 25 mei 2018, 19:22
door ZO6176
Zoetermeer was met driemanspolder een dubbelstation. In de spoorboekjes van toen stond ook aangegeven dat die 2 stations met een luchtbrug met elkaar verbonden waren. Ook werden beide stations genoemd in de lijst van overstapstations met bijbehorende overstaptijden. Dat was destijds 4 minuten.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 25 mei 2018, 19:22
door cassie127
Spoortechnisch blijkbaar wel

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 25 mei 2018, 21:13
door waldo79
Dat was destijds 4 minuten.
Gezien de loopafstand nog een beste uitdaging :)

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 26 mei 2018, 01:09
door Ardan
Aking schreef:Is het station daar bouwtechnisch op voorbereid dan? :o
Jep. Winkeltjes eruit slopen en karren maar :Y

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 26 mei 2018, 16:30
door Ferdinand
Is de dagkaart Gelderland-Overijssel-Flevoland ook geldig op de lijnen 160 (Amersfoort-Almere) en 102 (Amersfoort-Apeldoorn)?

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 26 mei 2018, 17:40
door julsteren
Ja. Beide lijnen zijn onderdeel van een OV regio Oost concessie, de 160 van OV regio IJsselmond en de 102 van Veluwe.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 26 mei 2018, 18:51
door Ferdinand
Ik lees net dat 160 wordt gereden door Keolis, maar in de concessie OV regio IJsselmond zit. In de voorwaarden staat dat je niet met Keolis mag reizen. Is het dan niet mogelijk of is dit een uitzondering?

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 27 mei 2018, 00:04
door Milco
Op lijn 160 gelden de tarieven van de vervoerder OV Regio IJsselmond, aangezien de lijn tot de concessie IJsselmond behoort. Keolis voert de dienst echter uit, maar de chauffeur zou dus de kaartsoorten van IJsselmond moeten hebben.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 27 mei 2018, 02:59
door cassie127
Ferdinand schreef:Ik lees net dat 160 wordt gereden door Keolis, maar in de concessie OV regio IJsselmond zit. In de voorwaarden staat dat je niet met Keolis mag reizen. Is het dan niet mogelijk of is dit een uitzondering?
Als je niet met Keolis mag reizen zou je Dat dus ook niet mogen in Midden-Overijssel, Veluwe en Twente...
Met andere woorden dagkaart Oost NL is geldig bij: Breng, Arriva Achterhoek-Rivierenland, OV Regio IJsselmond, Twents, Syntus/Keolis in Overijssel/Gelderland