Korte vragen
Re: Korte vragen #21
De S-Bahn van Berlijn heeft inderdaad op sommige trajecten nog steeds het antieke systeem dat bij een rood sein een blok ergens in of vlak naast het spoor omhoog komt. Rijdt een trein het rode sein voorbij, dan slaat dat blok tegen een noodremhendel die aan de trein gemonteerd zit. Maar dat systeem wordt uitgefaseerd omdat de Duitse spoorinspectie het systeem niet veilig vindt .
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #21
Op zaterdag rijdt toch de helft van de treinen in de [serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] met 2xICM hoor, op zaterdagochtend enkele treinen zelfs met 4xICM. Alleen op zondag is het dramatisch bij de [serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie]. De [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] en [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] daarentegen rijdt het gehele weekend integraal met solo ICM (op zondag de 11700 zelfs integraal met solo drietjes). Op zich niet zo gek overigens, reizigers vanuit het hoge noorden richting Den Haag pakken de Hanzelijn, richting Rotterdam moet alles via de NoordOost corridor. Als je naar de [serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] en [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] onderling kijkt zit de 500 altijd net iets boven de capaciteit van de 600 lijkt het, waar de 500 ICM nog altijd minimaal een ICM viertje krijgt overdag, mag de 600 het rustig met een los drietje doen.Suus schreef:Gekoppelde stellen in de [serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] en [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] in het weekend? In je wildste dromen misschien :')
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #21
Even teruggekeken in OVtijden: er rijdt welgeteld één trein met 4x ICM 's ochtends richting Rotterdam, de rest is maximaal drie stellen. Echter zijn dat ook wel de treinen die al naar het overvolle neigen met die lengte, ook die rijden dus gewoon aan de krappe kant.Bemined schreef:Op zaterdag rijdt toch de helft van de treinen in de [serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] met 2xICM hoor, op zaterdagochtend enkele treinen zelfs met 4xICM.
Voor de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] niet zo gek misschien, maar voor de [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] toch wel degelijk apart gezien alles uit het oosten richting Utrecht daar ook mee mee mag. Dat kan het op de piektijden nog best krap maken. In de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] zijn de wat langere treinen ook erg schaars trouwens: kwam er zogauw eentje met meer dan 6 bakken tegen. En ook nog een trein die in Utrecht een stel achter laat.De [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] en [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] daarentegen rijdt het gehele weekend integraal met solo ICM (op zondag de 11700 zelfs integraal met solo drietjes). Op zich niet zo gek overigens, reizigers vanuit het hoge noorden richting Den Haag pakken de Hanzelijn, richting Rotterdam moet alles via de NoordOost corridor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #21
Bijna goed, er rijden er twee: de 524 en de 630 rijden met ICM12 op zaterdag. Verder de 626 en 528 met ICM11, en de 532 met ICM10. Uiteraard kan er wel eens op de dag zelf iets afwijken, maar je begrijpt zelf ook wel dat je niet op basis van één dag ovtijden conclusies kan trekkenDaniel schreef:Even teruggekeken in OVtijden: er rijdt welgeteld één trein met 4x ICM 's ochtends richting Rotterdam, de rest is maximaal drie stellen. Echter zijn dat ook wel de treinen die al naar het overvolle neigen met die lengte, ook die rijden dus gewoon aan de krappe kant.
In de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] heb je op zaterdag de 1730 met ICM11, maar deze laat een viertje achter in Utrecht. De 1734 met ICM9 rijdt als enige met drie stellen tot Den Haag. Tot slot rijden de 1726 en 1770 nog met 2 stellen naar Den Haag op zaterdag, de rest is solo ICM. Andersom heb je de 1747, 1759 en 1767 vanuit Den Haag richting Utrecht met 2xICM en de rest solo.
Op zondag is het allemaal nog een stuk erger, dan zijn er op de gehele dag maar vijf treinen met 2 stellen ICM van/naar Den Haag en rijdt de rest solo. Van/naar Rotterdam heb je zes treinen met 2xICM en eentje met 3xICM en de rest solo ICM, en uiteraard de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] die integraal met VIRM6 rijdt (waarvan me overigens niets zou verbazen als het volgende week viertjes worden, want een aantal treinen in de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] gaat doordeweeks met twee stellen rijden en dan in de daluren ontkoppelen).
Re: Korte vragen #21
Hier heb je dat systeem. Links is het sein rood, rechts groen en het balkje is dan opzij geklapt.Suus schreef:De S-Bahn van Berlijn heeft inderdaad op sommige trajecten nog steeds het antieke systeem dat bij een rood sein een blok ergens in of vlak naast het spoor omhoog komt. Rijdt een trein het rode sein voorbij, dan slaat dat blok tegen een noodremhendel die aan de trein gemonteerd zit. Maar dat systeem wordt uitgefaseerd omdat de Duitse spoorinspectie het systeem niet veilig vindt .
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #21
Het witte balkje dat boven de derde rail zit, links van het bord '10'. Is ook niet in één oogopslag te zien als je het niet weet
Ik doe ook maar wat
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #21
Kwam er zelf ook nog eentje tegen die met 6 bakken rijdt en een drietje achterlaat, maarja, het zou vanaf morgen zo anders kunnen zijn natuurlijk.Bemined schreef:In de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] heb je op zaterdag de 1730 met ICM11, maar deze laat een viertje achter in Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #21
De (nieuwe?) busbaan die tussen Driehuis en IJmuiden ligt, loopt die over de voormalige spoorlijn? :(
Re: Korte vragen #21
Ja :YAking schreef:De (nieuwe?) busbaan die tussen Driehuis en IJmuiden ligt, loopt die over de voormalige spoorlijn? :(
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Korte vragen #21
Ketters!
Re: Korte vragen #21
Bestaan er eigenlijk nog weekabonnementen/kaarten? (in dit specifieke geval voor Utrecht/U-OV)
Ik kan bij U-OV zo snel namelijk niks vinden, maar het kan natuurlijk goed zijn dat die dingen al lang afgeschaft zijn (de laatste keer dat ik een weekabonnement had was een jaar of 12 terug geloof ik )
Ik kan bij U-OV zo snel namelijk niks vinden, maar het kan natuurlijk goed zijn dat die dingen al lang afgeschaft zijn (de laatste keer dat ik een weekabonnement had was een jaar of 12 terug geloof ik )
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen #21
Nee wereldverbeteraars. (A)Aking schreef:
Ketters!
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Korte vragen #21
Ksssht!
Maar ik vroeg dus of er nog weekabonnementen bestaan :Y
Maar ik vroeg dus of er nog weekabonnementen bestaan :Y
Re: Korte vragen #21
Ik ben vandaag met m'n Studenten-OV naar Aachen gegaan. Heen met de 350 betaalden we inderdaad niks. Op de terugweg namen we lijn 44 met een bus van de ASEAG. De chauffeur zei dat we een kaartje tot de grens moesten kopen (à €2,70) en vanaf daar gratis konden reizen. Op de wiki staat echter dat de ASEAG wel het studentenproduct accepteert. Had de buschauffeur het fout, of klopt de wiki niet?
Re: Korte vragen #21
Misschien alleen bij de ritten die door Arriva gereden worden?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #21
Of ze accepteren 'm alleen binnen Nederland, lijkt me op zich best wel logisch. Op de wiki staat trouwens ook nergens dat de OV-studentenkaart ook op het Duitse traject geldig is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #21
NS heeft natuurlijk een mooi wekelijks overzicht van de drukste treinen die gemeld zijn. Maar hoe kun je per dag zien wat de drukst gemelde treinen zijn?
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #21
Je kunt hier per dag en station kijken, dan krijg je een lijst met tijden waarop een trein gemeld is, maar 'tis wel een zoekwerk zo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #21
Waar?VIRM schreef:NS heeft natuurlijk een mooi wekelijks overzicht van de drukste treinen die gemeld zijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #21
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen #21
Het ligt niet aan de vervoerder. Bij Veolia (toen nog Veolia) moest ik ook gewoon een kaartje van €2 (en nog wat) kopen voor het Duitse deel. Trouwens, als je terug gaat met lijn 44, let voor de grap even op het aantal mensen dat vanuit Duitsland bij de laateste halte in Duitsland (Horbach, Zollmuseum) uitstapt.DingeZ schreef:Ik ben vandaag met m'n Studenten-OV naar Aachen gegaan. Heen met de 350 betaalden we inderdaad niks. Op de terugweg namen we lijn 44 met een bus van de ASEAG. De chauffeur zei dat we een kaartje tot de grens moesten kopen (à €2,70) en vanaf daar gratis konden reizen. Op de wiki staat echter dat de ASEAG wel het studentenproduct accepteert. Had de buschauffeur het fout, of klopt de wiki niet?
Re: Korte vragen #21
Iemand hier nog een antwoord op?Etienne schreef:Kan iemand mij wellicht verklaren wat de regeling bij Gouda is. Vorige week kwamen de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] en [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] tegelijk binnen op Gouda en mocht de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] als eerste weg en moest bij Goverwelle wachten op passage en vanochtend kwam de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] iets voor de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] beginnen en mocht als eerste geheel naar Utrecht, met de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] in z'n kielzog.
Hangt dit af van hoeveel vertraging de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] heeft, of speelt er meer?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Korte vragen #21
Ik kan alleen gokken, en dan zou mijn gok zijn dat er geen regeling voor is en dat het dus afhangt van het al dan niet ingrijpen van de treindienstleider.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten