Pagina 17 van 428

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: do 16 feb 2017, 22:00
door regenmaker
Ezra schreef:Trouwens, als je terug gaat met lijn 44, let voor de grap even op het aantal mensen dat vanuit Duitsland bij de laateste halte in Duitsland (Horbach, Zollmuseum) uitstapt.
Dat ligt aan het feit dat prijs fors hoger is als je over de grens heen rijdt.

Verder moest ik op de SB58 Nijmegen - Kleve ook gewoon € 5,70 betalen met mijn studenten OV chipkaart. 10 hele centen goedkoper dan een kaartje.

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: do 16 feb 2017, 22:01
door Chrysa
Maar waar gaan die mensen heen dan? Lopend de grens over en dan volgende bus?

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: do 16 feb 2017, 22:26
door regenmaker
Ze lopen dan gewoon naar Kerkrade, dat ligt op een steenworp afstand van de grens. Wachten op de volgende bus lijkt me geen strak plan, dan moet je een halfuur of uur wachten. Terwijl je dan allang in Kerkrade bent.

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: vr 17 feb 2017, 14:25
door julsteren
Ik heb nog wel een gekke vraag, ik wil graag van elke provincie in ons land het minst gebruikte station weten (mogen ook oude cijfers zijn), ben al een aantal weken onderzoek aan het doen, ik kom er gewoon niet uit. Ik ga ze ook alle 12 bezoeken :') komt op YouTube. Een Engelse YT'er doet het ook in alle Engelse county's, dus waarom ik niet hier.
Het gaat dus om 12 stations in totaal, van elke provincie die met de laagste reizigersaantallen. Mogen ook oude gegevens zijn (Arriva vond mijn mail niet zo lief :X ze willen geen cijfers geven).

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: vr 17 feb 2017, 14:29
door Ardan
Daar heb ik toevallig laatst nog een lijstje over gemaakt :P

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: vr 17 feb 2017, 14:39
door julsteren
Awesome! Dankjewel!

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: vr 17 feb 2017, 14:49
door Suus
Wat wordt het rustigste station van Zuid-Holland als de Hoekse Lijn uit het spoorwegnet wordt gehaald?

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: vr 17 feb 2017, 14:57
door Claus Plein
Ezra schreef:
DingeZ schreef:Ik ben vandaag met m'n Studenten-OV naar Aachen gegaan. Heen met de 350 betaalden we inderdaad niks. Op de terugweg namen we lijn 44 met een bus van de ASEAG. De chauffeur zei dat we een kaartje tot de grens moesten kopen (à €2,70) en vanaf daar gratis konden reizen. Op de wiki staat echter dat de ASEAG wel het studentenproduct accepteert. Had de buschauffeur het fout, of klopt de wiki niet?
Het ligt niet aan de vervoerder. Bij Veolia (toen nog Veolia) moest ik ook gewoon een kaartje van €2 (en nog wat) kopen voor het Duitse deel. Trouwens, als je terug gaat met lijn 44, let voor de grap even op het aantal mensen dat vanuit Duitsland bij de laateste halte in Duitsland (Horbach, Zollmuseum) uitstapt.
Tot/vanaf Zollmuseum naar Heerlen Busstation is het studentenproduct (en andere Nederlandse producten) geldig, ongeacht in welke bus je zit. Vanaf Crombacherstraat tot Aachen Hbf gelden de Duitse tarieven. Voor de halte Crombacherstraat geldt dus als laatste halte het AVV-tarief.
Spoiler: show
http://www.aseag.de/fileadmin/user_uplo ... 44_avv.pdf http://www.aseag.de/fileadmin/user_uplo ... aachen.pdf

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: vr 17 feb 2017, 15:02
door Hendrik
Suus schreef:Wat wordt het rustigste station van Zuid-Holland als de Hoekse Lijn uit het spoorwegnet wordt gehaald?
Waddinxveen Noord, volgens de cijfers van 2014.

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: vr 17 feb 2017, 15:04
door SuperGhost
Suus schreef:Wat wordt het rustigste station van Zuid-Holland als de Hoekse Lijn uit het spoorwegnet wordt gehaald?
Waddinxveen Noord met 883 dagelijkse in/uitstappers in 2015 (bron: treinreiziger.nl)

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: vr 17 feb 2017, 15:05
door Suus
Dan zonder de cijfers van Arriva, want ik kan mij niet voorstellen dat dat station rustiger is dan een van de twee nieuwe stations in Hardinxveld of station Arkel.

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: vr 17 feb 2017, 15:34
door Hendrik

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: vr 17 feb 2017, 17:11
door julsteren
Voor Zuid-Holland probeer ik wel voor de sluiting nog Hoek van Holland Strand te doen, moet die hele lijn sowieso nog. Dus dat zit wel snor.

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: vr 17 feb 2017, 21:57
door Visgraatmodel
Wie is de nieuwe Engelse afroepstem van de Sprinters? Er zijn nieuwe teksten ingesproken/teksten aangepast waardoor je bij het horen van de omroep een mengelmoesje hoort van de oude (licht ruisende) omroep en de kraakheldere nieuwe omroep

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: vr 17 feb 2017, 22:39
door Bjarte
Beide Alpen Express treinen staan al uren (>4 uur) stil op station Venlo door een aanrijding tussen Venlo en de Duitse grens. Spoor blijkt beschadigd en het is onduidelijk hoe lang dit nog gaat duren. Melding kwam al om 16:00, genoeg tijd om de treinen om te leiden toch? :roll:

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: vr 17 feb 2017, 22:49
door Aking
Och, wij hebben ooit met een Skitrein of Alpen Express de hele nacht in Maastricht op het emplacement gestaan... De volgende ochtend ging het terug naar Utrecht Centraal waarvandaan de reizigers per bus naar de sneeuw vertrokken (ongeveer 24 uur later). :X

Ik kijk dus nergens meer van op :')

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: vr 17 feb 2017, 23:12
door Mikos
Bjarte schreef:Melding kwam al om 16:00, genoeg tijd om de treinen om te leiden toch? :roll:
Dat hangt af van de beschikbare informatie. Als de verwachting is dat de verstoring om 19.30 uur voorbij is (volgens mij heb ik zo'n eindtijd voorbij zien komen) en de treinen kort daarna kunnen passeren, zullen ze gewoon die kant opgestuurd worden. Wanneer de verstoring vervolgens langer duurt, is dat pech hebben.

Daarnaast kan het zijn dat er geen alternatief beschikbaar is om de treinen langs te sturen (geen paden beschikbaar, bijvoorbeeld) of (en dat lijkt me eerder) dat de ingehuurde machinist geen wegbekendheid heeft op het alternatief. Dan houdt het al snel op.

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: vr 17 feb 2017, 23:17
door Bjarte
Bedankt voor het antwoord Mikos! Inmiddels ook vernomen dat de storing is verholpen, de treinen rijden weer.

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: za 18 feb 2017, 00:46
door dylanwild94
Aking schreef:Och, wij hebben ooit met een Skitrein of Alpen Express de hele nacht in Maastricht op het emplacement gestaan... De volgende ochtend ging het terug naar Utrecht Centraal waarvandaan de reizigers per bus naar de sneeuw vertrokken (ongeveer 24 uur later). :X

Ik kijk dus nergens meer van op :')
maar wel bij hoog en laag volhouden dat treinen fantastisch zijn. :N

Ketter. :evil:

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: za 18 feb 2017, 01:33
door Aking
Uiteraard ben ik die bus niet ingestapt -o-

Mijn dienst zat er op :Y

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: za 18 feb 2017, 22:33
door VIRM
Even een vraagje over de NS Reisplanner Xtra app. Als je de reisbewaking aanzet, krijg je allemaal pushberichten over een gewijzigde reis wanneer je oorspronkelijke reis vervalt door een storing of niet te halen overstap. Maar waar kun je het totaaloverzicht van je gewijzigde reis terugvinden?

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: zo 19 feb 2017, 07:49
door Z2N
Bjarte schreef:Beide Alpen Express treinen staan al uren (>4 uur) stil op station Venlo door een aanrijding tussen Venlo en de Duitse grens. Spoor blijkt beschadigd en het is onduidelijk hoe lang dit nog gaat duren. Melding kwam al om 16:00, genoeg tijd om de treinen om te leiden toch? :roll:
Voor zover ik weet reden ze beiden met een 1600-loc binnen Nederland, en dan is rijden via Emmerich geen optie meer. De locwissel moet dan dus wel in Venlo gebeuren (de meest logische route daarna), en als dan een verstoring plaatsvindt kan je dat niet zomaar wijzigen.

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: zo 19 feb 2017, 20:41
door Ronald
Gisterenochtend zag ik in Utrecht de Krokusexpress naar Zell am See vertrekken, deze werd getrokken door een Locon-Traxx en reed dus wel via Arnhem. Erachter trouwens 16 rijtuigen met voornamelijk ontzettend oude meuk. Van dat Centralbahn-spul en dergelijke.

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: zo 19 feb 2017, 20:54
door Aking
:o Sinds wanneer rijden die dingen overdag?

Re: Korte vragen #21

Geplaatst: zo 19 feb 2017, 21:00
door Ronald
Volgens mij rijdt die al een aantal jaar in opdracht van de Treinreiswinkel.