Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
dennistd
Berichten: 5579
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Tesla? Al maken die volgens mij geen bussen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39319
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5719
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

^^ heel apart. Hebben geen vertegenwoordiging in Nederland... maar wel een internationaal assistentienummer. (regio Almelo) in NL.. :?: :?:

Welk bedrijf zou dat kunnen doen?
Ik ken alleen Wolves in die regio.. maar die hebben 088 telefoonnummers..
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Dit weekend rijden er bussen in plaats van treinen in alle windrichtingen vanaf Leiden Centraal. Hierdoor rijden bussen van vele busmaatschappijen, zelfs een Nederlands/Belgisch bedrijf uit Etten-Leur/Essen rijdt mee. Waar staan deze bussen komende nacht als ze niet nodig zijn? Gaan alle bussen met alle chauffeurs dan gewoon weer naar de eigenlijke garages elders in het land om morgen weer naar Leiden te rijden of bestaat er in zulke gevallen een voorziening dat de bussen in de nacht ergens bij Leiden gestald worden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Nitein-Repart
Berichten: 3663
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Van Emmerich naar München: is de (langere) route via Kassel de moeite waard ten opzichte van de snelle route via Frankfurt Flughafen? En worden op de IC's Düsseldorf-Kassel via Paderborn nog klassieke IC-rijtuigen ingezet of rijden op die route ook IC-Dosto's?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Het antwoord op die laatste vraag kun je, op basis van het treinnummer, hier vinden geloof ik:

http://www.grahnert.de/fernbahn/reihung/reih0043.html
en-es
Berichten: 4595
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Route via Kassel is niet de moeite waard qua landschap. Kan je beter de rijnroute via Koblenz nemen.
Durashift
Berichten: 5719
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

Milco schreef:Dit weekend rijden er bussen in plaats van treinen in alle windrichtingen vanaf Leiden Centraal. (..) Gaan alle bussen met alle chauffeurs dan gewoon weer naar de eigenlijke garages elders in het land om morgen weer naar Leiden te rijden of bestaat er in zulke gevallen een voorziening dat de bussen in de nacht ergens bij Leiden gestald worden?
Ik vermoed dat de bussen gewoon terug gaan naar hun eigen stalling/parkeerplaats. Voor Pouw is het niet al te ver rijden, voor KN ietsje verder..
In die streekbussen heb je geen slaapplaats. In de touringcars wel (de wat luxere die ook voor meerdaagse ritten worden ingezet).

Nou heb je in Leiden e.o. niet echt een overnachtingslocatie voor chauffeurs.. maar als Arriva geen ruimte op de stalling beschikbaar heeft, kan er in het weekend legaal op de Rooseveltstraat geparkeerd worden. De chinees in het plaatselijke winkelcentrum is niet verkeerd, zeg ik uit eigen ervaring. :)

Op indu.terrein Roemburg kan ook legaal geparkeerd worden in het weekend (langs het spoor naar Alphen.) Is wel ff weer een stukje 'omrijden' natuurlijk. Douchen kan bij Shell Bospoort langs de A4.. maar da's een mijl op zeven om er te komen vanaf Leiden..

Een hotel (bulk) reservering kan ook natuurlijk.. Maar, het lijkt mij zo dat er gewoon heen en weer gereden wordt, al dan niet met iets van aflosauto's ofzo.. Want 1 chauffeur kan toch niet een gehele dag door rijden.. tenzij wachttijden etc. behoorlijk lang zijn.. dan kom je met 15 diensturen een aardig eind..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Als een trein met IC2 rijdt, staat dat ook in de reisplanner van DB aangegeven. Maar volgens mij is de inzet nu vooral op de treinen die Hannover - Magdeburg in hun traject hebben en kortere lijnen rondom Stuttgart.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4595
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Als ik het goed heb rijden ze op de trajecten Keulen-Dresden, Norddeich-Leipzig, Stuttgart-Singen en Karlsruhe-Neurenberg.
dennistd
Berichten: 5579
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Nitein-Repart schreef:Van Emmerich naar München: is de (langere) route via Kassel de moeite waard ten opzichte van de snelle route via Frankfurt Flughafen? En worden op de IC's Düsseldorf-Kassel via Paderborn nog klassieke IC-rijtuigen ingezet of rijden op die route ook IC-Dosto's?
Vorig jaar had ik daar nog een planmatig ingezet gedeklasseerd Apmz-rijtuig, dat was niet verkeerd. En als je al vaker langs de Rijn bent geweest is wat afwisseling sowieso welkom lijkt me.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51023
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Het stuk tussen Paderborn en Vellmar is best leuk, zit een mooi viaduct in bij Altenbeken en de bocht bij Hofgeismar is landschappelijk mooi. Vind net leuker dan Bad Bentheim - Hannover, daarvan vind ik alleen Porta Westfalica wel mooi. De HSL Kassel - Würzburg ken ik niet. Rondom Kassel liggen overigens ook een hoop leuke spoorlijnen, eigenlijk alles van de Kurhessenbahn kan ik aanraden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13047
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

Suus schreef:een mooi viaduct in bij Altenbeken
Dees <3
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9201
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef:Temsa?
Dat is inderdaad het merk dat ik zocht! Ik zag dus blijkbaar een Temsa Avenue LF van Rumtreiber Reisen rijden in Horrem.

Ik kom wel meer onbekendere merken tegen, zoals Otokar en Irizar. Maar een Temsa had ik nog niet gezien.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

En fap je wel eens op FAP bussen? *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

regenmaker schreef:
Daniel schreef:Temsa?
Dat is inderdaad het merk dat ik zocht! Ik zag dus blijkbaar een Temsa Avenue LF van Rumtreiber Reisen rijden in Horrem.

Ik kom wel meer onbekendere merken tegen, zoals Otokar en Irizar. Maar een Temsa had ik nog niet gezien.
Ben je wel eens naar Busworld geweest? Want daar staat Temsa ook hoor.
Valt me sowieso een beetje van je tegen dat je nog nooit van Temsa hebt gehoord. :P
🍉
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Oh snap, ik voel een BFF aankomen :Y

BusFappersFittie
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9201
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door regenmaker »

Hainje schreef:Ben je wel eens naar Busworld geweest? Want daar staat Temsa ook hoor.
Nee nog nooit.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12913
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

:shock:
🍉
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5316
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Van Kooten heeft een Temsa Safari (nummer 55), die vast wel eens naar het J. Fruytiercollege heeft gereden. :)
Etienne
Donateur
Berichten: 8003
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Etienne »

18 t/m 23 oktober in Brussel

Vaak gaat er vanuit Nederland wel een of andere museumbusorganisatie die kant op. Dus grijp je kans te zijner tijd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Nitein-Repart
Berichten: 3663
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Suus schreef:Het stuk tussen Paderborn en Vellmar is best leuk, zit een mooi viaduct in bij Altenbeken en de bocht bij Hofgeismar is landschappelijk mooi. Vind net leuker dan Bad Bentheim - Hannover, daarvan vind ik alleen Porta Westfalica wel mooi. De HSL Kassel - Würzburg ken ik niet. Rondom Kassel liggen overigens ook een hoop leuke spoorlijnen, eigenlijk alles van de Kurhessenbahn kan ik aanraden.
Heb geboekt, heenweg via de Linke Rheinstrecke met een overstap in Stuttgart (Sturtgart lijkt mij een interessanter overstapstation dan Mannheim waar ik al geweest ben) en terugweg over de Mittel-Deutschland-Verbindung met een overstap in Kassel-Wilhelmshöhe.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
katvis
Berichten: 796
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Hoe werkt dat met onderaannemers in het OV?
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Wat bedoel je met 'dat'?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
katvis
Berichten: 796
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Bijvoorbeeld met bedrijven zoals TCR & Connexxion, Pouw Vervoer & Syntus Utrecht en straks Noot & EBS in Haaglanden streek, wat is de reden dat deze bedrijven sommige diensten rijden, terwijl er (vaak) wel het logo van het OV-bedrijf op de bus staat?
PSA: Links gaan, rechts staan
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten