Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
waldo79
Berichten: 7706
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Het lijkt me dubbelop, de publieksdag was afgelopen zondag :)
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Aan de andere kant zullen er genoeg fappers zijn en is het voor hun een kleine moeite, grote fap...
Chrysa
Berichten: 8023
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

waldo79 schreef:De vraag om die retourrit open te stellen voor reizigers is ook bij het NS-forum gedropt.
Heb je een link?

Edit: Gevonden, als dit is wat je bedoelde.
waldo79 schreef:Het lijkt me dubbelop, de publieksdag was afgelopen zondag :)
Ho ho ho, ik wil graag afscheid nemen van die lijn, maar dan wel met mijn studenten-ov. (A)
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Korte vragen

Bericht door Yanaike »

Ik weet niet helemaal of dit de juiste plek is, maar weet iemand wat de reistijd zou zijn tussen Breda en Antwerpen (met of zonder tussenstop in Noorderkempen) als de Benelux via Breda gaat rijden? Het liefst met bron?
Nitein-Repart
Berichten: 3663
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Anders stap je toch in Maassluis West eruit en neem je vanuit Maassluis West de trein terug.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
MarkNL
Berichten: 489
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Korte vragen

Bericht door MarkNL »

henk1234 schreef:Wie weet welke ritten van de [serie=Internationale Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] met I6/I10 gereden worden aanstaande zondag?
Normaliter wordt bij inzet van twee stammen het riedeltje 9215, 9228, 9236, 9247, 9255, 9268 gevolgd. Komend weekend zijn er echter werkzaamheden en ervaring leert dat de inzet dan vaak (flink) anders is of totaal niet. Beste is om ruim van tevoren de vertrekstaten van Amsterdam en Roosendaal in de gaten te houden. Op OVtijden zijn de stammen makkelijk te herkennen aan OEBB-BMZ als materieeltype
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 51027
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Aankomend weekend zal de Benelux niet met I6/I10 rijden, die rijden alleen als er een volledige dienst tussen Brussel en Amsterdam wordt gereden, maar aankomend weekend wordt alleen tussen Roosendaal en Brussel gereden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MarkNL
Berichten: 489
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Korte vragen

Bericht door MarkNL »

Ah tot Roosendaal zelfs. Ja, dan kun je het wel vergeten. Wellicht wel kans op Varkensneuzen als Beneluxtrein, dat gebeurde enige tijd geleden ook :P .
Erno-BE schreef: Was het inleggen van een Intercity Hoek van Holland>Rotterdam (stopt niet op tussengelegen stations) met vertrek 1:09 geen optie? Reizigers moeten dan plaatsnemen in de eerste bak. Die trein moet je toch rijden, kun je net zo goed die enkele reizigers meenemen.
Je kan nog altijd bij Hoek van Holland Haven de nachtbus nemen van 2.29 terug naar Rotterdam :D .
Bemined
Berichten: 6055
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Korte vragen

Bericht door Bemined »

B19 rijdt toch alleen in de nacht van zaterdag op zondag? Met de leeg-mat trein terug is trouwens voor de echte diehards geen optie, want dan heb je slechts enkele minuten om met zo'n 40 man vanuit 9 verschillende standpunten allemaal exact dezelfde foto te schieten zonder andere spotters in beeld te hebben.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13560
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Suus schreef:Aankomend weekend zal de Benelux niet met I6/I10 rijden, die rijden alleen als er een volledige dienst tussen Brussel en Amsterdam wordt gereden, maar aankomend weekend wordt alleen tussen Roosendaal en Brussel gereden.
Op zondag rijdt de Benelux wel binnen Nederland, alleen soms niet tussen Schiphol en Amsterdam (bron).
mb90
Berichten: 2797
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Korte vragen

Bericht door mb90 »

De 9215 rijdt vanochtend in ieder geval met I6/I10 rijtuigen en deze rijdt ook gewoon naar Amsterdan, dus dan lijkt de gebruikelijke omloop weer gevolgd te worden met hierna voor deze stam de 9236 en 9255.
Bemined
Berichten: 6055
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Korte vragen

Bericht door Bemined »

NS App meld de 9215-9232-9251-9268 met I6/I10 vandaag, als je naar de aankomst- en vertreksporen kijkt lijkt men ook anders te keren in Asd vandaag.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13560
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Toen ik vrijdag met de trein door Amsterdam reed zag ik werkzaamheden aan de sporen richting de Watergraafsmeer. Die zullen vandaag nog wel zijn, en dan zullen ze wel op Amsterdam C keren in plaats van op de Watergraafsmeer.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Weet iemand hier iets over de rolpantograaf?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Hendrik
Berichten: 2554
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Hendrik »

Vandaag rijdt de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] niet tussen Rtd en Gvc wegens werkzaamheden. Heeft iemand enig idee wat die werkzaamheden inhouden?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13047
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

trolly schreef:Weet iemand hier iets over de rolpantograaf?
Definieer 'iets'? :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Een tekeningetje zou niet gek zijn, of een (technische) beschrijving — het enig dat ik ervan weet, is dat er ergens iemand op zit te broeden, en het lijkt me een veelbelovend idee als het ongeveer doet wat ik me ervan voorstel. Maar dat weet ik dus niet.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
OV-Hobbyist
Berichten: 550
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Korte vragen

Bericht door OV-Hobbyist »

Hier is wat informatie over de rolpantograaf.

https://www.prorail.nl/nieuws/prorail-t ... innovaties
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Bemined
Berichten: 6055
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Korte vragen

Bericht door Bemined »

Hendrik schreef:Vandaag rijdt de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] niet tussen Rtd en Gvc wegens werkzaamheden. Heeft iemand enig idee wat die werkzaamheden inhouden?
Dat de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] de enige wijziging die aangekondigd is door de NS wil niet zeggen dat het ook de enige wijziging is. De [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] is ook aangepast, deze staat 5 minuten stil in Rijswijk en vervolgens 6 minuten in Moerwijk waardoor deze uiteindelijk 9 minuten later in Den Haag aankomt. Ik vermoed dat er ergens in Den Haag een spoor minder beschikbaar is waardoor de treinen moeten wachten, en daardoor er geen 4 treinen meer passen.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

OV-Hobbyist schreef:Hier is wat informatie over de rolpantograaf.

https://www.prorail.nl/nieuws/prorail-t ... innovaties
Bedankt. Helaas ook hier een plaatje van een gewone pantograaf, en een halve verwijzing naar het trolleywieltje, dat bij de huidige bovenleidingsconstructie niet toepasbaar lijkt. Vermoedelijk hebben ze in Delft een soort deegroller van metaal of grafiet bovenaan een pantograaf geschroefd, maar ik houd me aanbevolen voor meer info.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Hendrik
Berichten: 2554
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Hendrik »

Bemined schreef:Dat de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] de enige wijziging die aangekondigd is door de NS wil niet zeggen dat het ook de enige wijziging is. De [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] is ook aangepast, deze staat 5 minuten stil in Rijswijk en vervolgens 6 minuten in Moerwijk waardoor deze uiteindelijk 9 minuten later in Den Haag aankomt. Ik vermoed dat er ergens in Den Haag een spoor minder beschikbaar is waardoor de treinen moeten wachten, en daardoor er geen 4 treinen meer passen.
De aanpassing van de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] was mij nog niet opgevallen. Dank! Blijft toch wel gek dat NS nergens beschrijft wat deze werkzaamheden (nota bene op een werkdag!) inhouden.
MdJ
Berichten: 4540
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Korte vragen

Bericht door MdJ »

Tja, Het aantal weekenden is ook slechts beperkt tot 52 natuurlijk... (Oke,haal Koningsdag, Bevrijdingsdag, Boekenweekgeschenkweekend, en het een en ander aan evenementen. Ohja, en ook andere werkzaamheden die moeten plaatsvinden daar.

En ook nog even rekening houden met andere werkzaamheden elders in het land...
Bij twijfel: gebruik beton.
lee-yawn
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 20:31

Re: Korte vragen

Bericht door lee-yawn »

Een vraag waarvan ik niet zeker ben waar die te plaatsen:

Zoals te lezen onderaan het forum: "De meeste gebruikers ooit online was 511 op Wo 16 Okt 2013, 14:22".

Welke gebeurtenis(sen) (in het OV) zorgden destijds voor deze piek?
En zijn er andere gebeurtenissen die ook voor zulke pieken hebben gezorgd?

Ben wel benieuwd wat er achter zulke interesse-golven in het forum heeft gezeten. Zelf heb ik dit forum pas ontdekt toen Syntus de concessie in Utrecht kreeg omdat ik simpelweg benieuwd was naar welke bussen er in Amersfoort e.o. zouden gaan rijden. Kan me ook wel voorstellen dat zo'n gebeurtenis toen zo'n 'golf' heeft veroorzaakt - in ieder geval van "lurkers" zoals ikzelf destijds.
jelmerrr
Berichten: 1815
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr »

Ik zat toendertijd nog niet op het forum maar is het niet mogelijk dat het forum in het algemeen populairder was? Op heel veel forums zie ik namelijk een terugloop.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12541
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Geert »

Meestal is er in het najaar een piek aan bezoekers, en in de zomer is het vaak heel rustig. Aantal online gebruikers houden we niet zo exact bij, maar het aantal bezoekers is tov 2013 licht gestegen. Waarom het toen zo druk was zal altijd wel een raadsel blijven... :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten