Pagina 250 van 425

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 06 jan 2021, 13:19
door dennistd
En doorbetaald worden de pauzes dan zeker ook niet in Duitsland?

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 06 jan 2021, 13:36
door en-es
Bij het station van Baarn had je vroeger op het stationsplein een gebouw met daarin VVV-kantoor, pauzeruimte voor chauffeurs en wachtkamer voor reizigers.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 06 jan 2021, 13:37
door Stefan
dennistd schreef: wo 06 jan 2021, 13:19 En doorbetaald worden de pauzes dan zeker ook niet in Duitsland?
De meeste pauzes bij ons wel, heel zelden hebben wij een half uur onbetaalde pauze.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 06 jan 2021, 13:45
door marvinkok
dennistd schreef: wo 06 jan 2021, 13:19 En doorbetaald worden de pauzes dan zeker ook niet in Duitsland?
Lang niet alles nee.

En diensten met een lengte van 10:45 tov "onze" 09:00, restricties op dienstlengte afhankelijk van begin/eindtijd...
Menig jaloerse Duitse collega gesproken :lol:

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 06 jan 2021, 14:52
door Z2N
en-es schreef: wo 06 jan 2021, 13:36 Bij het station van Baarn had je vroeger op het stationsplein een gebouw met daarin VVV-kantoor, pauzeruimte voor chauffeurs en wachtkamer voor reizigers.
Zoveel verschil is er dan toch niet met vandaag? Station Baarn heeft een StationsHuiskamer, een VVV-kantoor en een toilet, alleen de pauzeruimte voor chauffeurs is er niet meer (maar met de hoeveelheid bussen die er komt is dat ook niet zo gek).

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 06 jan 2021, 14:54
door Meltrain
Stefan schreef: wo 06 jan 2021, 12:43 Ook dat is bij de bus bij ons hetzelfde, dus ja, als er geen toilet is.. eeuh.. Pech. :') En dan ben ik blij dat ik een mannetje ben zeg maar...
Is in de CAO dan niet geregeld dat op een pauzelocatie minimaal een toilet aanwezig moet zijn? :shock:
Een koffieautomaat kun je nog "luxe" noemen, maar een toilet is gewoon een basisbehoefte.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 06 jan 2021, 15:46
door Stefan
In Duitsland niet nee. Soms heb je mazzel dat er een tankstation of een bakkerij in de buurt is ofzo. :') En soms.. Tja, heb je pech. :P

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 06 jan 2021, 16:11
door Aking
Ach, je kan toch prima uit de (cabine)deur hangen? *O*

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 06 jan 2021, 16:28
door waldo79
Nu tijdens corona willen meer toiletten in bijvoorbeeld wegrestaurants en tankstations gesloten zijn, dan ben je zowat gedwongen tot wildplassen.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 06 jan 2021, 19:08
door Aking
Mjah das buiten de bebouwde kom gewoon legaal voor zover ik weet :Y

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 06 jan 2021, 21:39
door marvinkok
Tenzij het in de APV anders geregeld is

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 06 jan 2021, 22:33
door Durashift
Stefan schreef: wo 06 jan 2021, 10:56
dennistd schreef: di 05 jan 2021, 23:41 over het algemeen is daar ook een zitgelegenheid, toilet en koffieautomaat.
Hadden wij die luxe in Duitsland maar. :') :P Ik heb volgende week een dienst met 1,5 uur pauze in Neukirchen-Vluyn,
Moet je dan ook verplicht bij de bus blijven?
Of kan je, indien mogelijk, bijvoorbeeld ook de avondboodschappen doen in de plaatselijke super? (indien aanwezig natuurlijk).
Stefan schreef: wo 06 jan 2021, 10:56 (..)
met alleen een toilet. En dan klagen ze in Nederland wel eens. :mrgreen: :p
Dat betreft hier ook.
Volgens mij een gevolg van de discussie van een paar jaar geleden dat diensten krapper werden en er zelfs geen tijd of mogelijkheid was om te plassen.

Veel pauze tijd zit er ook niet tussen de diensten, heb ik de indruk. Paar minuutjes stond de bus stil vanmiddag.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 07 jan 2021, 04:45
door Stefan
Nee, maar er mogen (correct me if I'm wrong) geen passagiers in de bus zijn. En tja, ik heb al meermaals een groot deel van mijn boodschappen gedaan in mijn pauze ja. Ik vind 't prima, scheelt me weer vrije tijd. :D

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 07 jan 2021, 22:01
door Visgraatmodel
Waar kom je uit als je de trap neemt vanaf het ongebruikte perron te Marconiplein?

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 07 jan 2021, 22:05
door Suus
In de pauzeruimte voor de buschauffeurs.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 09 jan 2021, 00:51
door DDietzen
Zijn alle TRAXX-ICR-stammen technisch geschikt om naar België te gaan, en onderscheidt het Beneluxwagenpark zich enkel door de stickers van het logo der zuiderburen? Of zit er fysiek verschil tussen de Benelux- en overige rijtuigen, en mogen die laatste België niet in?

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 09 jan 2021, 01:07
door Z2N
Oorspronkelijk waren er ICR-rijtuigen die alleen met 1500 Volt om konden gaan (de ICR-binnenlandrijtuigen), die zijn ondertussen ongetwijfeld aangepast zodat ze op de HSL kunnen werken. Of ze dan tegen 3000 Volt kunnen is een tweede, bovendien zullen de rijtuigen niet zomaar toegelaten zijn voor het Belgische spoor.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 09 jan 2021, 06:13
door Suus
Alle ICR-rijtuigen zijn tegenwoordig geschikt voor vier boordspanningen. Toen de volledige vloot de ICRmh-revisie kreeg hebben alle rijtuigen dezelfde elektrische uitrusting gekregen. Toch hebben niet alle rijtuigen toelating tot België in het raster. Ik vermoed dat dat ligt aan de aanwezigheid van een handrem (zo’n draaiwiel op een van de balkons) in het rijtuig.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 09 jan 2021, 10:26
door PHS
In welke metronetwerken rijden metro's naast treinen op treinspoor? Londen natuurlijk (Bakerloo & Metropolitan), maar zijn er nog steden waar dat het geval is?

In Rotterdam heb je in zekere zin het omgekeerde: goederentreinen op het metronet. Komt ook dit vaker voor?

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 09 jan 2021, 11:30
door Suus
Het is in Londen net iets anders, daar rijden treinen over metrosporen en niet metro’s over treinsporen ;-)

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 09 jan 2021, 11:31
door en-es
Newcastle/Sunderland?

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 09 jan 2021, 11:40
door Z2N
Suus schreef: za 09 jan 2021, 11:30 Het is in Londen net iets anders, daar rijden treinen over metrosporen en niet metro’s over treinsporen ;-)
Wel toch? De Watford DC line is van Network Rail, maar toch rijden er Bakerloo line-metro's op. Bovendien is er de lus via Southfields/Wimbledon Park, waar zowel de District Line als ook SWR-treinen overheen rijden, volgens mij is dat Network Rail-gebied.

In Keulen rijden anders ook sneltrams naast treinen op treinspoor (spoorlijn Keulen - Frechen).

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 09 jan 2021, 11:53
door Suus
Tussen Harrow-on-the-Hill en Amersham rijden de treinen van Chiltern Railways over de sporen van London Underground :Y

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 09 jan 2021, 11:58
door diederickx
Het hangt natuurlijk af van de definities van "metro" en "treinspoor". Er zijn diverse gemengde systemen waar (vaak) een en dezelfde vervoerder op dezelfde rails zowel metrodiensten als (regionale) treindiensten als goederenvervoer aanbiedt. Het eerste deel van het smalspoornet rond Barcelona geldt bijvoorbeeld als metrolijn, maar er rijden ook sneldiensten door naar de regio buiten Barcelona en ook goederentreinen van/naar de haven. Iets dergelijks geldt voor de smalspoorlijn in San Sebastián en voor metrolijn 3 in Bilbao.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 09 jan 2021, 12:01
door Z2N
Suus schreef: za 09 jan 2021, 11:53 Tussen Harrow-on-the-Hill en Amersham rijden de treinen van Chiltern Railways over de sporen van London Underground :Y
Het gebeurt daar beide ja, maar dat krijg je als je later pas een verschil bedenkt tussen een Railway en een Metropolitan Railway. Er hebben District Line-treinen gereden naar Southend on Sea, dat is vandaag echt ondenkbaar. *O*