Korte vragen
- Suus
- Contacteer:
Re: Korte vragen
ICL is in december 2006 ingestroomd omdat er materieelgebrek was door de dienstregeling 2007. ICL reed namelijk al in de [serie=Intercity|2017|(Deventer -) - Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] voordat Hilversum een intercitystation werd, en dat was in december 2007.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- MarkNL
Heeft ICK of ICL niet nog gereden in het begin van 2010 (in de s1900), of laat mijn geheugen mij nu in de steek?Daniel schreef:ICK is in elk geval in 2009 buiten dienst gegaan, ICL was er toch juist na ICK dus dat zou het nooit vervangen kunnen hebben gezien de genoemde jaartallen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
ICK is er zeker weten in 2009 uit gegaan en reed toen in de s1900, zelf ooit speciaal een andere trein voor genomen om op de allerlaatste dag van inzet er nog 'n ritje mee te maken (m'n onderschrift op dit forum is er niet voor niks
)
Maar bij mijn weten heeft ICL sowieso nog later gereden dan het ICK.
Maar bij mijn weten heeft ICL sowieso nog later gereden dan het ICK.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- MarkNL
Duidelijk. Dacht het zo even...is alweer zo lang geleden (helaas) :).
- reisthijs
- Contacteer:
ICK en ICL zijn er allebei in 2009 uit gegaan maar ICL kwam begin 2010 weer tijdelijk op de baan omdat er toen veel materieel defect was door het winterweer.
-
Zat ICL op het laatst niet in de spitstreinen Schiphol-Lelystad?
-
- Oud-beheerder OVNL
Ergens in mijn geheugen gaat een laatje open waarin staat dat daarin een stam van IC Berlijn reed, in een van de twee ochtendspitstreinen?
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Dat waren ICL-rijtuigen in de huidige blauw/gele NS-kleuren. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- reisthijs
- Contacteer:
Dat was het laatste waar ze in reden in 2009.dennistd schreef:Zat ICL op het laatst niet in de spitstreinen Schiphol-Lelystad?
Begin 2010 reden ze in de s1900 en [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie]
-
ICL reed inderdaad in 2009 in de s14300. Een paar jaar eerder hebben daar nog twee ICB-stammen in gereden. Dat was heel handig wat dit leidde tot zowel minder opstelproblemen in Hoofddorp als dat de spitstreinen van materieel voorzien waren. De s14300 was overigens een hele trage trein aangezien zelfs de snelste sprinters sneller waren tussen Almere C en Duivendrecht.
-
Ik denk dat hier ergens een spraakverwarring is: ICL ging korte tijd in het leven als ICB; namelijk als afkorting van Intercity Bruikleen. De naam is echter gewijzigd in InterCity Lease (ICL dus).
Er heeft tussen 2007 tot de omdoping van 14300 tot 3700 geen Berlijnse rijtuigen ingereden tussen Lelystad en Schiphol in ieder geval. Ik ben ze in de wijzigingsbladen op somda niet tegengekomen bij het nalopen van de materieelinzetten voor mijn openTTD-game, en zo'n wijziging zou daar zeker aan bod komen.
Er heeft tussen 2007 tot de omdoping van 14300 tot 3700 geen Berlijnse rijtuigen ingereden tussen Lelystad en Schiphol in ieder geval. Ik ben ze in de wijzigingsbladen op somda niet tegengekomen bij het nalopen van de materieelinzetten voor mijn openTTD-game, en zo'n wijziging zou daar zeker aan bod komen.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
Welk bedrijf heeft naast Transdev ook nog een belang in Connexxion? Is dit nog BNG?
Volgens het financieel jaarverslag van 2015 (Pagina 77) heeft Transdev namelijk een belang van 86,42% in Connexxion dan blijft er 13,58% over..
Volgens het financieel jaarverslag van 2015 (Pagina 77) heeft Transdev namelijk een belang van 86,42% in Connexxion dan blijft er 13,58% over..
-
Rond 2004 heeft er zeker weten een tweetal IC-berlijnstammen gereden tussen Lelystad en Schiphol. Ik weet niet hoe lang dat het geval is geweest maar dat is dus zeker een periode het geval geweest. Ik kan het weten omdat ik ze in Almere wel eens heb zien rijden op weg naar de middelbare school toen ik daar nog woonde.MdJ schreef:Ik denk dat hier ergens een spraakverwarring is: ICL ging korte tijd in het leven als ICB; namelijk als afkorting van Intercity Bruikleen. De naam is echter gewijzigd in InterCity Lease (ICL dus).
-
Ah, oke :) Ik wist wel dat er sprake van was om dat nog een keer te doen in 2006-2008, maar dat dat uiteindelijk niet is gebeurd. Dat het in 2004 gebeurde wist ik niet :)
Bij twijfel: gebruik beton.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
flipje schreef:Welk bedrijf heeft naast Transdev ook nog een belang in Connexxion? Is dit nog BNG?
Dit vond ik in het jaarverslag van BNG uit 2013. Hieruit maak ik op dat er in ieder geval een daling is geweest van 25% belang naar 13,6%.Eind januari 2013 heeft de Nederlandse Staat door het uitoefenen van een putoptie het restant van zijn aandelen in
Connexxion Holding NV verkocht aan Transdev-BNG-Connexxion Holding BV (TBCH). TBCH heeft hierdoor 100%
(2012: 66,67%) van de aandelen Connexxion Holding NV in handen gekregen. BNG Bank heeft op grond van haar
in 2007 bedongen recht, besloten niet deel te nemen in de aankoop van deze aandelen. Hierdoor is het aandelenbelang
van de bank in TBCH afgenomen van 25% naar 13,6%. De afname in het financiële belang heeft als consequentie
dat de classificatie van deze participatie in de balans in 2013 is gewijzigd van de post Deelnemingen met
invloed van betekenis en joint ventures (noot 6) naar de post Financiële activa voor verkoop beschikbaar (noot 5).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
Op station Sloterdijk si men al een paar weken aan het knutselen in de hal. Zo te lezen elders op internet komen er dus chippoortjes in de hal. Heeft iemand enig idee of beeld bij waar die poortjes precies komen te staan en of er een vrije overstap blijft tussen de verschillende (trein)perrons?
Beul van de blindegeleidelijn
-
Heb even een balletje opgegooid onder wat collega's (die bekend zijn met Sloterdijk) en volgens hen komen de poortjes bij de uitgangen van het station en bij de trappen naar de metro. Of ze echt vlak voor de uitgangen of wat verder in de hal komen wisten ze niet maar de overstap tussen boven en beneden zou voor de trein gewoon zonder uit- en inchecken kunnen (tenzij je overstapt van/naar de sporen in de boog, die hebben hun eigen poortjes).
Let wel, dit is geen officieel antwoord maar het komt uit redelijk betrouwbare bron. Wanneer de poortjes klaar zijn wisten ze helaas niet te vertellen. Ik hoop dat je er wat mee kunt.
Let wel, dit is geen officieel antwoord maar het komt uit redelijk betrouwbare bron. Wanneer de poortjes klaar zijn wisten ze helaas niet te vertellen. Ik hoop dat je er wat mee kunt.
- Suus
- Contacteer:
Alle sporen in de stationshal wijzen daar niet op, Gilles. Er is ongeveer in een rechte lijn van de Broodzaak naar Julia's een spoor van poortapparatuur getrokken en er wordt nu gewerkt aan iets voor de deur van de Kiosk.
Je kan ook geen poortjes bij de ingang van het station plaatsen, want dat zou je niet meer van het Orlyplein naar de metro kunnen lopen door de stationshal.
Je kan ook geen poortjes bij de ingang van het station plaatsen, want dat zou je niet meer van het Orlyplein naar de metro kunnen lopen door de stationshal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Ik heb een Sparpreis Emmerich->Dresden, tussen Dortmund en Dresden moet ik met de IC vanwege zugbinding. Tussen Emmerich, Oberhausen en Dortmund moet ik met de RE19 en RE3. Ik neem vanaf Emmerich de trein van een uur eerder omdat de overstap in Oberhausen 9 minuten bedraagt. Mijn vraag is: als ik in Oberhausen de RE3 mis, mag ik ook gebruik maken van de S2 die een licht afwijkende route heeft tov de RE3? Alvast bedankt voor het antwoord.
-
- Suus
- Contacteer:
Wat is de routecode die op je ticket staat?
-
Emmerich->Oberhausen ABR20013
Oberhausen->Dortmund ERB89873
Dortmund->Dresden IC2441
NV*DO Hbf IC2441
Dat staat op mijn ticket
Oberhausen->Dortmund ERB89873
Dortmund->Dresden IC2441
NV*DO Hbf IC2441
Dat staat op mijn ticket
-
- Suus
- Contacteer:
Er staat geen specifieke route aangegeven tussen Emmerich en Dortmund en in nahverkehr is er geen treinbinding.
-
- Suus
- Contacteer:
Ja.
-
Ik heb het me alleen laten vertellen want ik kom daar zelf zelden.Suus schreef:Alle sporen in de stationshal wijzen daar niet op, Gilles. Er is ongeveer in een rechte lijn van de Broodzaak naar Julia's een spoor van poortapparatuur getrokken en er wordt nu gewerkt aan iets voor de deur van de Kiosk.